Birim İç Değerlendirme Raporu (BİDR)
Neden Hazırlanır?

Birim İç Değerlendirme Raporu (BİDR); 

BİDR ile birimin kendi güçlü ve gelişmeye açık yönlerini tanıması ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlaması amaçlanır. İlgili yıl içerisinde iç kalite güvencesi sistemi ve iç değerlendirme çalışmaları etkin ve etkili gerçekleştirildiğinde olgunluk düzeyi yüksek bir BİDR yazılabilir.

Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Sürecin tüm Üniversiteye katkısının arttırılması için rapor hazırlama çalışmalarında;

Ayrıca, BİDR'de yer alan tüm bilgiler, çeşitli belgeler ve kanıtlarla desteklenmelidir.

İlgili yılın BİDR’i için sadece o yılın faaliyetleri kanıt olarak sunulmalıdır.

Kanıt Başlıklarının Yazımı Nasıl Olmalı?

  • Kanıt başlıkları için en fazla 65 karakter kullanılır.
  • Kanıt dosya adı yazımında boşluk kullanmaz. Bunun yerine alt çizgi kullanılır.
  • Kanıtlar için numaralandırma yapılır.

Örneğin;

(2)(3) Kanıt 1_kanıtın_adı

(4) Kanıt 2_kanıtın_adı

  • Kanıt isimlendirmesi “Kanıtın Rubrik Değeri, Birim Adı_İlgili Bölüm Numarası_Kanıt Numarası” şeklinde yapılır. 

  Örneğin;

(2)Karacabey MYO_A.1.

(4) İnegöl İşletme Fakültesi_B.2.3_03…»

YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı ve Kullanımı 

  • Değerlendirme süreçlerinde kullanılan temel araç YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı’dır. 

  • YÖKAK’ın kurumsal değerlendirme süreçleri, bütüncül bir bakış açısıyla “Liderlik, Yönetişim ve Kalite”, “Eğitim ve Öğretim”,  “Araştırma ve Geliştirme”, “Toplumsal Katkı” başlıkları altında toplam 14 ölçüt ve 46 alt ölçüt ile gerçekleştirilir.

  • YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı yükseköğretim kurumlarının iç değerlendirme çalışmaları ve kurum iç değerlendirme raporu yazımında ve aynı zamanda dış değerlendirme süreçlerinde de kullanılan rubrik tarzında geliştirilmiş bir ölçme aracıdır. BİDR hazırlanması çalışmalarında bu rubrikten yararlanılır.

  • Rapor yazımında, yapılacak açıklamalar yer alan her bir alt ölçüte yönelik olarak yapılmalı; alt ölçütlerin açıklamaları yazılırken o alt ölçüt için belirlenen olgunluk düzeyi esas alınmalıdır.

 

Başlık

B. Eğitim ve Öğretim

Başlıklar altında ölçütler ve alt ölçütler yer almaktadır.

Ölçüt

B.1 Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

Ölçütler için ayrıca açıklama yazılmaz

Alt Ölçüt

B.1.5. Programların izlenmesi ve güncellenmesi

Alt ölçütler, ölçütlerin yazımında esas alınılacak ve kanıtlarla desteklenen olgunluk düzeyi YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı üzerinden belirlenir. Rapor yazımı sadece alt ölçütler bazında gerçekleştirilir.

  • Alt ölçütlerin olgunluk düzeyinin değerlendirilmesinde kullanılan YÖKAK Dereceli Değerlendirme Anahtarı, 1-5 arasında derecelendirilen basamaklardan oluşmaktadır. 

  • Bir olgunluk düzeyine geçmek için önceki basamakların tamamlanması gerekir.

Olgunluk seviyesi 4 için; uygulamaların kurumun geneline yayılmış olması, uygulamalardan sonuç elde edilmiş olması, bu sonuçların izleniyor olması, izleme sonuçlarının ilgili paydaşlarla birlikte değerlendirilerek; uygulamaların iyileştiriliyor olması gerekmektedir. Tüm bunların kanıtlarla desteklenmesi gerekmektedir.

Olgunluk seviyesi 5 için; uygulamaların sistematikliğinin ve sürdürülebilirliğinin (PUKÖ çevriminin birkaç kez kapatılması), uygulamaların kurumun genelinde katkı sağladığının ve içselleştirildiğinin, örnek olabilme durumunun karşılandığının ispatlanması gerekmektedir (Bağımsız bir kurum ya da kuruluş tarafından bu durumun teyit edilmesi).

 
 
 

Anasayfaya Dön

İçerik Oluşturma Tarihi : [19-Oca-2024 13:12]

İçerik Son Değişiklik Tarihi : [04-Ara-2024 10:55]

İçerik Görüntüleme : [696]