Elektronik Kaynaklar Eğitimi (Lisansüstü)

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığının "Elektronik Kaynaklar" ana başlıklı eğitimi için 2023 sonuna kadar her ay 2 defa ve günde 2 oturum olmak üzere 12 farklı saatte bir eğitim planlaması yapılmış olup, bunlardan birine katılım yeterlidir.
Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans salonunda gerçekleştirilecek olan eğitimlerin tarihleri ve saatleri ekte belirtilmiştir. Planlanan eğitim süresi ortalama 60 dakika olup, soru cevap bölümü ya da gelen talebe göre süre artırılabilmektedir.
Araştırma görevlisi kadrosundaki öğretim elemanlarının dönem içerisinde bir kez eğitime katılımı zorunludur.

Eğitim yeri: Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans salonu (yüz yüze)
Eğitim tarihleri: (her otumdaki eğitim içeriği aynıdır, birine katılmak yeterlidir)

10 Ekim 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
24 Ekim 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
07 Kasım 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
21 Kasım 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
05 Aralık 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
19 Aralık 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)

Eğitim içeriği:
*Elektronik Kaynaklar
1. Kütüphanemizin aboneliği bulunan veritabanlarının tanıtımı
2. Erişim yollarının anlatılması (kampüs içi, kampüs dışı)
3. Tüm veritabanlarından aynı anda tarama (EDS)
4. Arama ve dergi hatırlatması oluşturma (araştırma alanınızdaki yayınları kolayca takip
edin)
5. Literatür tarama ipuçları (Literatür taraması nasıl yapılmalı, nerelere bakılmalı)
6. Neden sadece Google Akademik kullanmamalıyız?
7. İntihal önleme araçları (Turnitin, İThenticate) Neden Nasıl?
8. Tez ve yayınlarda kaynak listeleri oluşturmanın kolayı var! (Mendeley’de atıf yapma ve
kaynakça oluşturma)
9. Makale göndermek için doğru ve güvenilir dergi bulma
*Danışma ve Halkla İlişkiler Birimi
1. Kütüphane birimlerinin tanıtımı
2. Basılı Koleksiyon tanıtımı
a. Basılı kitap sayısı,
b. Ne kadar ödünç kitap alınabilir,
c. Uzatma ne kadar yapılabilir,
3. Katalog tarama
a. Anahtar sözcük taraması
b. Gelişmiş arama
c. Ayırtma
4. Danışma Hizmeti
5. Öneri ve Kitap talepleri
6. ILL-TÜBESS (Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Hizmeti)
Planlanan eğitimler dışında referans@uludag.edu.tr e-posta adresine mail atılarak ya da 0 224
294 04 94 telefon numarasından iletişime geçilip randevu alınarak farklı eğitim talebinde
bulunulabilir.
https://uludag.edu.tr/kutuphane/konu/view?id=2073

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Güncel Duyurular

İçerik Ekleme Tarihi : [03-Eki-2023 12:13]

İçerik Son Değişiklik Tarihi : [03-Eki-2023 12:14]

Duyuru Görüntüleme : [394]