Uluslararası Makaleler
SSCI, SCI, SCI- EXPANDED VE AHCI Kapsamındaki Dergilerde Yayımlanmış Makaleler
SCIE veya SSCI kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
Q1
Çepni, S., Aydin, M., Iryanti, M., & Birisci, S. (2024). Scaffolding Pre-service Science Teachers’ Problem-Solving Strategies in a Methane Gas Detector Task Within an Earthquake-Robotics PD Course. Journal of Science Education and Technology, 1-17.
Çoruhlu, T. S., Calik, M., Nas, S. E., Çepni, S., Ergul, C., & Almalı, S. K. (2024). Effectiveness of the prediction–observation–explanation strategy on students with mild intellectual disabilities. Asia Pacific Education Review, 1-16.
Malay, H. A., Çepni, S., & Aydemir, U. (2024). Promoting 21st Century Emerging Technologies in Science Education In Light of Photonics Education Framework. Science & Education, 1-35.
Gökay, G. D., Görürgöz, C., & Kılınç, A. (2024). Effect of morality or capitalist ideology in choosing dentistry as a career in Türkiye: a cross sectional study. BMC medical education, 24(1), 274.
Çalış, S. (2024). Turkish science high school students’ mental models of the electron cloud. Chemistry Education Research and Practice, 25, 1105-1121.
Q2
Cepni, S., Aydin, M., Ada Yildiz, K., Birisci, S., Ozkan, C., & Yalabuk, C. (2024). Examining the impact of modified P3 task taxonomy-enriched educational robotics PD program on teachers’ STEM content knowledge. International Journal of Science and Mathematics Education, 1-30.
Q3
Makal, N., & Çepni, S. (2024). Increasing Students' Empathy Levels in Science Education: A Thematic Review. Journal of Baltic Science Education, 23(5), 914-930.
Kahraman, N. (2024). A Meta-Analytıc Examınatıon Of The Effect Of Indıvıdual And School-Average Achıevement On Students'self-Concept In Scıence. Journal of Baltic Science Education, 23(1), 37-44.
ESCI veya Scopus kapsamındaki dergide yayımlanmış makale
Özkan, C., Çepni, S., Maratkyzy, N., Arslan, T. V., & Durak, S. (2024). A new perspective on STEM education: The possible contributions of architectural education. Journal of Turkish Science Education, 21(3), 599-619.
Alp, G., Bulunuz, N., & Baltacı, Ş. (2024). Design and Use of a Mobile Game Developed to Raise Environmental Awareness in Secondary Schools. Journal of Qualitative Research in Education, (39), 120-140.
Diğer uluslararası indekslerde taranan dergide yayımlanmış makale 5
Deveci, İ., & Çepni, S. (2024). Examining science teacher candidates’ entrepreneurial characteristics according to some variables. International Online Journal of Educational Sciences, 7(3).
Zeren Özer, D., Karaduman, B.,& Arclan, C. (2024). Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Liderlik Yönelimleri, Turkısh Studıes - Educatıonal Scıences, 19(2), 325-344, 2024
Ulusal Makaleler
Ulakbim Tarafından Taranan Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Makaleler
Turan P., Özkan M., (2024). Ortaokul Öğrencilerinin Sosyobilimsel Bir Konu Olan Orman Yangınlarının Çıkışına Yönelik Bilimsel Muhakeme Türlerinin İncelenmesi, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 257-302.
Bilir, U. & Özdilek, Z. (2024). WebQuest destekli araştırma ve sorgulama stratejisinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi,12(1),193-233. DOI: https://doi.org/10.56423/fbod.1419785
Bilir, U., & Özdilek, Z. (2024). The effect of webquest teaching strategy on students' critical thinking skills and attitudes towards technology. Educational Academic Research, 55, 117-134
Asa, A., & Çalış, S. (2024). Uzaktan Eğitimde Basit Malzemelerle Yapılan Ev Deneylerinin Bilimsel Süreç Becerilerine ve Öğrenme Motivasyonuna Etkisi: Işık Ünitesi. Journal of National Education/Millî Eğitim Dergisi, 241.
Demiralp, E., & Demirbağ, M. (2024). Sekizinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabında Çoklu Modsal Betimleme Kullanımının İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 22(3), 2266-2289. https://doi.org/10.37217/tebd.1465859
Diğer Ulusal Hakemli Dergilerde Yayımlanmış Makaleler
Yeşilkaya, Ü. B., Yeşilkaya, İ., Çepni, S., & Tutun, S. (2024). STEM Kariyeri ve Tutumları Konusundaki Araştırmalarda Uluslararası İşbirliklerine Genel Bakış. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7(2), 129-148
Özkan, C., Kaya, B., & Çepni, S. (2024). BUÜ.’nde 20. yy'dan Bir STEAM Eğitim Deneyimi ve Ülkemizde Bilim Merkezlerinin Kurulmasına Tarihi Yolculuk. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 7(1), 37-75.
Kitaplar
Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Editörlüğü veya Kitap
Özkan M., Kendirli H., Legousia falcata (Ten.) Fritsch ve Legousia pentagonia L. Türlerinin Morfolojik, Anatomik ve SEM Yüzey Analizlerinin Araştırılması, Platanus Publishing, Ankara, ss.21-45, 2024
Uluslararası Yayınevleri Tarafından Yayımlanmış Kitap Bölümü
Özdilek, Z. (2024). Argümantasyon etkinlikleri ile fen öğretimi. S. Okumuş, N. Okur Akçay (Ed.), Argümantasyon, (s. 1-18), Nobel Akademik Yayıncılık.
Özdilek, Z., Çoruh Berk, B. (2024). Fen Öğretimi II. M. Ergün (Ed.), Fen Eğitiminde Örnek Olay Öğretim Yöntemi, (s. 259-274), Nobel Akademik Yayıncılık.
Bilir, U., Özdilek, Z. (2024). Fen ve matematik eğitimi alanında uluslararası çalışma ve değerlendirmeler. E. Bay., H. Akgül (Ed.), Fen bilimleri öğretiminde webquest kullanımı, (s.1-12), Serüven Yayınevi.
Çatar Sarıkurt, B., Özdilek, Z. (2024). Eğitim Bilimlerinde öncü ve yenilikçi çalışmalar. Y. Değirmenci (Ed.), Çevre eğitimi yaklaşımları, (s.383-409), All Sciences Academy.
Göker, B.Ç. & Bulunuz, N. (2024). The evaluation of the teaching process of the force and motion chapter supported by Algodoo software and formative assessment questions for middle school students: An action research. In A. Kabadayı & İ. Daşdemir (Eds.) Modern Research and Studies in Educational Sciences-2024 (pp.109-125). Lıvre De Lyon.
Yavuz, B. & Bulunuz, N. (2024). Evaluation of the effect of the learning stations technique on the conceptual understanding and opinions of sixth-grade students in the unit of “conduction of electricity”. In E. Bay (Ed.) International Studies and Evaluations in the Field of Educational Sciences (pp. 01-17). Serüven Yayınevi.
Bulut, E.B. & Bulunuz, N. (2024). The impact of providing feedback on the answers given by 7th grade students to formative assessment probes on meiosis, academic achievement, and knowledge retention. In M. Alanoğlu (Ed.) Education & Science 2024-IV (pp. 151-165). Efe Academy Publishing.
Çolak, S. N. & Çalış, S. (2024). Evaluatıon Of Actıvıtıes In Seventh Grade Scıence Textbooks Accordıng To 2018 Scıence Currıculum In Terms Of Scıentıfıc Process Skılls. Studıes In Educatıonal Scıences, 69.
Bilimsel Toplantı
Uluslararası/ulusal bilimsel toplantıda sunulan tam metni/özeti, basılı/elektronik olarak yayımlanmış çalışma
Sungur, Ş., Malay, A., & Bulunuz, N. (04-07 Eylül 2024). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Deneyimlerinde Çok Yönlü Geri Bildirimlerin Rolü: Mesleki Becerilerinin Şekillenmesinde Bir İnceleme. UFBMEK 2024 Kongresinde Sunuldu, Edirne. (Ulusal)
Yılmaz Çiçek, M., Çalış S. & Ergül, R. (2024). Kodlama ile Fen Eğitiminin Otistik Öğrencilerin Fen Başarısına Etkisi 16. ULUSAL MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ KONGRESİ, 293. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum) (Ulusal)
Kahraman, N. & Kıyıcı, g. (2024) Rube Goldberg Makineleri ile Etkileşimli Fen Eğitimi: Öğretmen Adaylarının Ders Planlarına Entegrasyon Sürecinin İncelenmesi. UFBMEK 2024 Kongresi Bildiri Kitabı, 306. (Ulusal)
Doğan, S. N., & Kahraman, N. (2024). Üstün yetenekli 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeyinin demografik özellikler açısından incelenmesi. UFBMEK 2024 Kongresi Bildiri Kitabı, 304. (Ulusal)
Şağbaner P.& Çalış S. (2024). Eğitim Alanında 21. Yüzyıl Becerisi Olarak Eleştirel Düşünme: VOSviewer ile Bibliyometrik Bir Analiz. XI. Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress, 352-352. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum) (Uluslararası)
ATIF
WOS Atıflarımız
64
LİSANSÜSTÜ TEZ DANIŞMANLIĞI
Yüksek Lisans Tezleri
ESMAHAN BUSE BULUT (2024). Yedinci sınıf öğrencilerinin mayoz bölünme konusundaki biçimlendirici değerlendirme sorularına verdiği cevapların geribildirimle desteklenmesinin akademik başarı ve bilgi kalıcılığı üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Nermin BULUNUZ).
COŞKUN AYKUT (2024). Fen bilgisi öğretmen adaylarının tercih ettikleri söylem tiplerinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Doç. Dr. Mehmet DEMİRBAĞ).
METİN SELMA MEHTAP, (2024). Robotik Kodlama etkinliklerinin Ortaokul Fen Bilimleri Dersine Yönelik Akademik Başarı, Tutum ve Yaratıcılığa Olan Etkisinin incelenmesi, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Doç. Dr. Sevgül ÇALIŞ).
SINGER, E. (2024). Ortaokul öğrencilerinin ahlaki muhakemeleri ile çevre kimlikleri arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman:Prof. Dr. Ahmet KILINÇ).
MELİKE TUNÇ (2024). Örnek Olay Öğretim Yönteminin Öğrencilerin Yaşam Temelli Sorulardaki Akademik Başarılarına Etkisi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Zehra ÖZDİLEK)
CEREN AKMAN (2024). Fen eğitiminde eğitsel dijital oyun destekli argümantasyon etkinliklerinin 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve akademik başarı üzerine etkisinin incelenmesi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Zehra ÖZDİLEK)
Doktora Tezleri
PINAR RUSÇUKLU (2024). Yaşam temelli STEAM etkinliklerinin okul öncesi dönem altı yaş grubu çocuklarının yaratıcı düşünme becerisi üzerine etkisi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Zehra ÖZDİLEK)
ÜLKE BALCI YEŞİLKAYA (2024). STEM tutumu ve kariyerini etkileyen değişkenlerin veri madenciliği yöntemleri ile belirlenmesi, STEM alanlarına ait fenomenlerin gömülü teori deseni ile değerlendirilmesi. Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Salih Çepni)
VİLDAN BAYAR (2024). Bilim merkezlerine yönelik üstün yetenekli öğrencilere STEM odaklı modüllerin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Danışman: Prof. Dr. Salih Çepni)
Bilimsel Araştırma Projeleri
A-Devam Eden Veya Başarı İle Tamamlanmış AB Çerçeve Programı Bilimsel Araştırma Projesinde Koordinatör / Baş Araştırmacı Olmak
Doç. Dr. Mehmet Demirbağ Ab- Ka220 - Developing Adults Key Competencies by Improving their Socio-Scientific Literacy, Avrupa Birliği, Yürütücü, 2021-2024
Doç. Dr. Mehmet Demirbağ Ab- Ka220 - Developing Competences of Pre-Service Teachers through STE(A)M-based Renewable Energy Curriculum, Avrupa Birliği, Koordinatör, 2022-2024
Doç. Dr. Mehmet Demirbağ Ab- Ka220 - Enriching Learning with Augmented Reality Simulations for Interactive Science, Avrupa Birliği, Yürütücü, 2023-2025
B-Üniversiteler dışındaki kamu kurumlarıyla yapılan başarıyla tamamlanan veya yürütülen bilimsel araştırma projelerinde görev almak
Prof. Dr. Zehra ÖZDİLEK (Araştırmacı) Fen Eğitiminde Eğitsel Dijital Oyun Destekli Argümantasyon Etkinliklerinin Geliştirilmesi ve Geliştirilen Etkinliklerin Akıl Yürütme, Değerler Eğitimi, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Akademik Başarı Üzerine Etkisinin İncelenmesi, ARDEB 1001, Proje Kodu:121K432, 2021- 2024 (tamamlandı)
Prof. Dr. Salih ÇEPNİ (Yürütücü), Arş. Gör. H. Azize MALAY (Araştırmacı.), STEM Temelli Fotonik Okuryazarlık ve Farkındalık Modülüne Yolculuk: FoTEM, TÜBİTAK 1001, Proje Kodu:124K992, 2024-2027
Doç. Dr. Dilek ZEREN ÖZER (Proje Uzmanı) Kutuplardan İznik Gölü'Ne İklim Krizi; Bilinçli Gençler İşbaşında, TÜBİTAK 4004 Projesi, 2024 – 2025
Fatma Şevval Haney, İ., Ceylan, İ., & Yılmankaya, B. N. (2025). Üniversite öğrencilerinin çevre kirliliği hakkındaki görüşleri (Araştırma Projesi). Doç. Dr. Dilek Zeren Özer (Danışman), Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Bursa Uludağ Üniversitesi. TUBİTAK 2209
C- Üniversitedeki BAP projesinde (tez ve uzmanlık projeleri hariç)
Doç. Dr. Sevgül ÇALIŞ (Yürütücü), Prof. Dr. Remziye ERGÜL, Doç. Dr. Dilek Zeren Özer, Doç. Dr. Nurcan Kahraman (Araştırmacı), Öğretmen adaylarının dijital karbon ayak izi farkındalıklarının incelenmesi, Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi, 2023- 2024
BUÜ GAP Projesi ZEREN ÖZER D., KARADUMAN B., ARSLAN Ç., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Öğretmen Adaylarının 21 Yüzyıl Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından Karşılaştırılması, 2023 – 2024 (Tamamlandı)
ZEREN ÖZER D., GÜNGÖR S. N., ALKAYA A., ÖZATA YÜCEL E., Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje, Bilim Merkezi ile Bütünleştirilmiş TGA yaklaşımına dayalı olarak geliştirilen Öğretim Modüllerinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi, 2022 – 2024 (Tamamlandı)