Duyuru

2024 YILI FAALİYET RAPORU YAYINLANDI

       BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTES İ
 
                                         
 
                                
        YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
2024 YILI FAALİYET RAPORU
 
                         

.                                  
                                            Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir
 
 
SUNUŞ
           
               Kamu yönetimi, yönetimde etkinlik ve verimliliği gerektirir. Bu nedenle, geleceğin belirsizliklerine karşı hazırlıklı olmak, hızlı karar almak, sorunlara hızlı bir şekilde uygun çözümler bulmak ve değişime uyum sağlamak yönetimin temel gerekleridir.

            Başkanlığımız; Stratejik Planı ‘’Belirlenen amaç ve hedefleri doğrultusunda kaliteli eğitimi, nitelikli bilimsel araştırmaları, yenilikçiliği ve girişimciliği ile geleceğe yön veren öncü  bir araştırma üniversitesi olma kültürüne bağlı, araştırma üniversitesi olma bilinciyle uluslararası alanda tercih edilen, yoğun disiplinler arası programlar sunan, kamu-üniversite-sanayi işbirlikleri ve bilimsel projelerde öncü olacak bir bilim ve teknoloji merkezi olmak üzere çalışmalarımız devam etmektedir’’ temel ilkelerine bağlı olarak üzerine düşen görevleri yerine getirmek için azami özen göstermektedir.

            Daire Başkanlığımızın temel görevi; Üniversitemizin eğitim-öğretim, araştırma geliştirme faaliyetleri ve topluma yönelik hizmetlerin kalitesinin arttırılmasını ve işleyişinin kesintisiz olarak sürekliliğini sağlamak, her türlü fiziki mekanları üretmek, geliştirmek ve iyileştirmek, her türlü teknik hizmet ile ilgili kanun ve mevzuat hükümlerine uygun olarak gerçekleştirmektir.
            2024 Yılı Faaliyet Raporu, genel anlamda idarenin harcama yetkisi verdiği ve ödenek kullandırdığı harcama yetkililerine ait faaliyetlerin bileşkesi olarak mali tablolar ve performans ölçütlerini, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun hükümleri gereği hesap verme sorumluluğu bilincini ve idarenin geleceğe dönük öngörülerini ortaya koyan, 2025 yılı için faaliyet analizi yapan önemli bir çalışmadır.
           
            Şüphesiz, gerçekleştirilen hiçbir çalışma, ortaya konan hiçbir proje, hizmetin son noktası değildir. Hedef doğrultusunda desteğini esirgemeyen üst yönetimimize, hedefleri gerçekleştirme noktasında çalışma arkadaşlarıma teşekkür etmek isterim. Bu raporda Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın faaliyetlerinin sunumunu yaparken, 2025 yılında gerçekleştirilecek faaliyetlerle İdarenin verimini arttıracak bir çalışma yılı olmasını dilerim.

                                                                                                            Mustafa BAYAR
                                                                                            Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkan V.
                        
                          

İÇİNDEKİLER
I. GENEL BİLGİLER........................................................................................................................
A. Misyon ve Vizyon......................................................................................................................
1. Misyon (Özgörev).....................................................................................................................
2. Vizyon (Uzgörü)........................................................................................................................
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar............................................................................................
C. Birime İlişkin Bilgiler..............................................................................................................
1. Fiziksel Yapı.............................................................................................................................
2 . Teşkilat Yapısı.........................................................................................................................
3. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları...................................................................................................
4. İnsan Kaynakları......................................................................................................................
5.  Sunulan Hizmetler...................................................................................................................
6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi..................................................................................................

II. AMAÇ ve HEDEFLER...............................................................................................................
A.    Birimin Amaç ve Hedefleri...................................................................................................

III. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ ve DEĞERLENDİRMELER.......................................
A. Mali Bilgileri............................................................................................................................
A.1.Bütçe Uygulama Sonuçları....................................................................................................
Tablo A.1.1.4: Personel Giderleri................................................................................................
B. Performans Bilgileri...............................................................................................................
B.1. Faaliyet ve Proje Bilgileri....................................................................................................
B.2 – Performans Sonuçları Tablosu...........................................................................................

IV .KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ........................
A-ÜSTÜNLÜKLER.........................................................................................................................
B-ZAYIFLIKLAR............................................................................................................................
C-DEĞERLENDİRMELER.............................................................................................................

V - ÖNERİ VE TEDBİRLER............................................................................................................

VI – EKLER........................................................................................................................................



 

I. GENEL BİLGİLER

A. Misyon ve Vizyon

            1. Misyon (Özgörev)
            Üniversitemizin Eğitim, Öğretim, Sağlık, Spor, Uygulama alanları, Sosyal ve Kültürel Etkinlik alanlarının ihtiyaçlarını karşılanması için gerekli tüm Planlama, Projelendirme, Yapım, Onarım, İşletme-Bakım Faaliyetlerini yürüterek eğitim ve öğretim hizmetlerinin kalitesini yükseltmeye katkıda bulunmak.
         2. Vizyon (Uzgörü)                 
Kaynakların kıt olduğu ülkemizde ekonomik ve kaliteli hizmet anlayışını ön planda tutarak, Bursa Uludağ Üniversitesinin ve Bursa’nın kimliğini yansıtan yeşil bir çevre, öğrenci, öğretim üyeleri ve diğer çalışanlarımızın birlikte içinde bulunmaktan zevk alacakları fonksiyonel, estetik ve güvenli binalar üretmek. Elektrik, su, ısı, telefon, internet gibi altyapı hizmetlerinde aksama olmadan kesintisiz, kayıp ve kaçakların en az düzeyde olduğu, kaynak israfının olmadığı kalitede altyapı hizmeti sunmak. Yurt içi ve yurt dışındaki mimari ve teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek Üniversitemizin fiziksel ve teknolojik altyapısını geliştirmek ve bu günden, geleceğin dünyasına taşımaktır.
 

 B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar

          1.Yetki

       Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı 2547 sayılı kanunun 51. Maddesine dayanılarak 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının idari teşkilatı hakkında kanun hükmünde kararnamenin 28. Maddesine istinaden kurulmuştur. (Karar Tarihi:07/10/1983 Karar No:KHK/124,Madde 28)
            2.Görev
a) Üniversite bina ve tesislerinin projelerini yapmak, ihale dosyalarını hazırlamak, yapı ve onarımla ilgili ihaleleri yürütmek, inşaatları kontrol etmek ve teslim almak, bakım ve onarım işlerini yapmak.
b) Kalorifer, kazan dairesi, soğuk oda, jeneratör, havalandırma sistemleri ile telefon santrali, çevre düzenleme ve asansör bakım ve onarımı ile benzer işleri yürütmek.          

3. Sorumluluk
  • Yatırım programlarının hazırlanması,
  • Mevcut olan kapalı ve açık alanlara ilaveten ihtiyaçlar doğrultusunda, açık spor tesisleri dahil yeni bina ve bloklar yapılması,
  • Mevcut bina ve tesislerin tadilatı ile büyük ve küçük onarımlarının yapılması,
  • Statik açıdan gerekli görülen binalarda depreme ve düşey yüklere karşı güçlendirmeye yönelik imalatlar yapılması,
  • Isıtma, soğutma ve havalandırma, temiz ve pis su, elektrik enerjisi ile kablolu veya kablosuz haberleşme sistemleri, kameralı güvenlik sistemleri gibi temel altyapı hizmetlerinin ifasına yönelik  tesis, santral ve tesisatlarının yapılması, yenilenmesi, işletilmesi, periyodik bakım ve onarımlarının yapılması ve arızaların giderilmesi,
  • Kampüs içi ana ve ara bağlantı yolları, tören alanları ile kaldırımlar dahil çevre düzenlemesinin  yapılması,                                               
  • Tadilat ve ıslah imar planlarına uygun bir şekilde kamulaştırma işlemlerinin yapılması,
  • Yapım, tadilat ve büyük onarım ile altyapı tesis ve tesisatlarının ikmaline yönelik mimari, statik, mekanik ve elektrik projelerinin hazırlanması,
  • Plan ve projelerine uygun bir şekilde ihale işlemlerinin yapılması, uygulama çalışmalarının yerinde bire bir izlenmesi ve denetlenmesi, geçici kabul ve kesin kabul işlemlerinin komisyonlar marifetiyle gerçekleştirilmesi,
  • Başkanlık bünyesinde çalışan tüm personelin mesleki gelişmeleri, yeni teknolojileri takip edebilmeleri, bilgi ve tecrübelerinin artırılması amacı ile yurt içi ve yurt dışı mesleki eğitim, seminer, fuar, kongre ve bilgi şöleni gibi etkinliklere katılmalarının veya görevlendirilmelerinin sağlanmasıdır.

 

C. Birime İlişkin Bilgiler       

1. Fiziksel Yapı

            Daire Başkanlığımız 2.207,12 m² alan kapasiteli idari hizmet binasında İnşaat, Yapım, Proje, Altyapı ve Bakım-Onarım, Yazı İşleri, İhale İşleri, Doğrudan Temin ve Tahakkuk Birimi, Emlak Birimi ile hizmete devam etmektedir. Elektrik İşletmesi Grubu Scada merkezinde, Telefon İşletme Birimi Telefon Santral Binasında hizmet vermektedir.
 
MALZEME ADI ÖLÇÜ TOPLAM MİKTAR
Bilgisayar Kasaları Adet 77
Ekranlar Adet 98
Tümleşik Bilgisayarlar  (All in one) Adet 7
Dizüstü Bilgisayarlar Adet 30
Tablet Bilgisayarlar Adet 2
Barkod Yazıcılar ve Okuyucular, Optik Okuyucular Adet 1
Mürekkep Püskürtmeli (Deskjet) Yazıcılar Adet 1
Lazer Yazıcılar Adet 13
Çok Fonksiyonlu Yazıcılar Adet 2
Masaüstü Tarayıcılar Adet 3
Fotokopi Makineleri Adet 3
Sabit Telefonlar Adet 46
Telsiz Telefonlar Adet 10
Telsizler Adet 2
 
Santraller Adet 3
Diğer Telefonlar Adet 8
Faks Cihazları Adet 1
Projektörler (Projeksiyon Cihazları)+ Adet 2
Fotoğraf Makineleri Adet 3
Hesap Makineleri Adet 19
Klimalar Adet 35
Mekanik Yazı Makineleri Adet 1
Mühürler Adet 1
Mesafe Ölçüm cihazı Adet 1
Lazer Metre Adet 19
Dedektör Adet 2
Sıcaklık ve PH Ölçüm Cihazı Adet 2
Multimetre Adet 1
İç Hava Kalite Ölçüm Cihazı Adet 2
Gaz Ölçüm Cihazı Adet 2
Gürültü Ölçüm Cihazı Adet 1
Budama Makineleri Adet 3
Motorlu Tırpanlar Adet 4
Merdivenler Adet 8
Diğer İnşaat Makineleri ve Aletleri Adet 1
Freze Tezgâhları ve Makineleri Adet 1
Ağaç Kesme Makineleri Adet 3
Kaynak Makineleri Adet 4
Matkaplar Adet 30
Kesme Makineleri ve Giyotinler Adet 2
Bileme Makineleri Adet 2
Bükme ve Kıvırma Makineleri Adet 1
Taşlama Makineleri Adet 2
Zımparalama Makineleri Adet 2
Anahtar Takımları ve Takım Çantaları Adet 6
Makaslar Adet 2
Atölye ve El Tabancaları Adet 2
Takımlar Adet 1
Mengeneler Adet 4
Diğer Genel Amaçlı Atölye Alet ve Gereçleri Adet 2
Motorlu Testereler Adet 6
Kesim Makineleri Adet 1
Diğer Makine ve Aletler (İşkence Makinesi) Adet 1
Kırıcı ve Deliciler Adet 1
Portatif Jeneratörler Adet 1
Kesintisiz Güç Kaynakları Adet 7
Kâğıt Öğütme Makineleri Adet 3
Zemin Yıkama ve Süpürme Makineleri Adet 3
Elektrikli Su Isıtıcıları Adet 1
Toner Üretici Prop Seti Adet 2
Kompresör Cihazı Adet 1
Total Station Adet 1
GNSS Alıcısı Adet 1
Bayrak ve Flamalar ile İç Mekân Direkleri Adet 2
Atatürk Resimleri Adet 13
Bilgisayar Çantaları Adet 1
Dosya Dolapları Adet 46
Modüler Tip Dolaplar Adet 1
Arşiv Tipi Dolaplar Adet 7
Elbise Dolapları Adet 90
Tezgâh Dolapları Adet 1
Kitaplıklar Adet 79
Malzeme Ayırma ve Düzenleme Raf ve Ranzaları Adet 36
Toplantı Masaları Adet 3
Çalışma Masaları Adet 96
Çalışma Koltukları Adet 96
Misafir Koltukları Adet 55
Bekleme Koltukları Adet 4
Klasik Tip Sandalyeler Adet 10
Sehpalar Adet 57
Etajerler Adet 65
Panolar Adet 2
Koltuk Takımları Adet 18
Vestiyerler Adet 6
Yemek Masaları Adet 2
Yemek Sandalyeleri Adet 7
   
            Hizmetlerde kullanılan varlıklar, mali kaynakların etkili ve verimli şekilde kullanılarak, en az maliyet ile en fazla fayda sağlanması prensibi ile kullanılmaktadır.



1.01. Taşınmazlar
1.01.1 : Üniversitemiz Faal Eğitim-Öğretim Birimlerinin Yerleşkelere Dağılımı
Tablo 1.01.1.1: Üniversitemiz Faal Eğitim-Öğretim Birimlerinin Yerleşkelere Dağılımı
  EĞİTİM BİRİMİ BULUNDUĞU YER
ENSTİTÜLER Sosyal Bilimler Görükle
Fen Bilimleri Görükle
Eğitim Bilimleri Görükle
Sağlık Bilimleri Görükle
FAKÜLTELER İktisadi ve İdari Bilimler Görükle
Mühendislik Görükle
Mimarlık Görükle
Eğitim Görükle
Ziraat Görükle
Tıp Görükle
Fen Edebiyat Görükle
Veteriner Görükle
Spor Bilimleri Görükle
Sağlık Bilimleri Görükle
Hukuk (Asım Kocabıyık ) Gemlik
İlahiyat Fethiye / Nilüfer
İşletme İnegöl
Güzel Sanatlar Mudanya
Diş Hekimliği Görükle
YÜKSEKOKULLAR Devlet Konservatuvarı Görükle
Yabancı Diller YO (Ali Osman Sönmez) Osmangazi
Gemlik Denizcilik YO (Necati Kurtuluş) Gemlik
MESLEK YÜKSEKOKULLARI Teknik Bilimler Görükle
Sağlık Hizmetleri Görükle
Mennan Pasinli Atçılık Görükle
Sosyal Bilimler (Ali Osman Sönmez) Osmangazi
Gemlik (Asım Kocabıyık ) Gemlik
Karacabey (Sadık Yılmaz) Karacabey
Mustafakemalpaşa Mustafakemalpaşa
İnegöl İnegöl
İznik İznik
Orhangazi / Yeniköy Orhangazi
Yenişehir (İbrahim Orhan) Yenişehir
Orhaneli Orhaneli
Keles Keles
Büyükorhan Büyükorhan
Harmancık Harmancık














1.01.2: Toplam Alan/Mülkiyet Durumu
Tablo 1.01.2.1: Toplam Alan/Mülkiyet Durumu
Yerleşke Adı Mülkiyet Durumu  (m²) 2024 Yılı
Üniversite Hazine-Orman Diğer Toplam Alan (m²)
Görükle 9.584.004,46 4.773.961,56 47.697,78 14.405.663,80
Ali Osman Sönmez   30.300   30.300  
Yıldırım / 152 Evler 4.448,34     4.448,34
Fethiye   38.965,68   38.965,68
Kükürtlü 23.325,73     23.325,73
Yenişehir     4.741 4.741
Orhangazi/ Yeniköy Asil Çelik 66.571,33     66.571,33
Gemlik / (Sunğipek)   241.113   241.113
Orhaneli 3.372 11.126 5.780 20.278
Keles     9.000 9.000
Karacabey / Sadık Yılmaz   33.752   33.752
Ekinli Köy / Karacabey 31.700     31.700
Mustafa Kemalpaşa 74.618 15.463,70   90.081,70
Nilüfer / Tahtalıköy 2.150     2.150
İznik   35.278,22   35.278,22
İnegöl   43.144   43.144
Mudanya/ Eğerce 42.936     42.936
Mudanya / Güzel Sanatlar     1.600 1.600
Mudanya/Aydınpınar     260.983,40 260.983,40
Harmancık 2.379 28.989,26   31.368,26
Büyükorhan   4.924   4.924
TOPLAM 9.835.504,86 5.258.617,42 328.202,18 15.422.294,46










1.01.3: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı

Tablo 1.01.3.1: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı
Yerleşke Adı   Hizmet Alanı (m²) / 2024 Yılı Aralık Sonu
2024 Yılı
Aralık Sonu Toplam Alan (m²)
2023 Eğitim Sağlık Barınma Beslenme Kültür Spor Bil. Teknolojik  Araştırma Diğer
Görükle 685.179 304.063 181.207 49.583 20.994 30.010 73.328 19.779 14.707,55 694.691
Ali Osman Sönmez 10.851 7.000     861       2.990 10.851
İlahiyat Faik Çelik 25.781 19.909     728 811 550   3.783 25.781
Kükürtlü 5.527   3.852 675 450       550 5.527
Yenişehir 6.323 2.900   2.952 250       221 6.323
Orhangazi/ Yeniköy Asil Çelik 8.892 8.692     200         8.892
Gemlik Sunğipek Asım Kocabıyık 18.525 9.900     2500 1.000 3.320   3.705 20.425
Orhaneli 4.662 4.488   174           4.662
Keles 1.462 1.292     70       100 1.462
Karacabey (Sadık Yılmaz) 10.419 5.766   3.680 396       577 10.419
Mustafa Kemalpaşa 6.750 5.915     85   500   250 6.750
İznik 4.441 3.960     100       381 4.441
İnegöl 12.646 12.876     225   1.800   3.755 12.646
Mudanya Güzel Sanatlar Fak. 2.813 2.100             731 2.831
Büyükorhan 2.278 2.008     87       183 2.278
Harmancık 3.020 3.020               3.020
TOPLAM 815.597 394.889 185.059 57.064 26.946 31.821 79.053 19.779 31.953,55 826.909,55






Tablo 1.01.3.2: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı (Birim Bazında)
YIL Hizmet alanı (m²) Toplam Kapalı Alan (m²)
İdari Büro Arşiv Diğer
2024 829,19 135,58 1242,35 2.207,12m²

1.02. Eğitim Alanları
1.02.1: Eğitim Alanları Sayıları
1.02.2: Eğitim Alanlarının Birimlere Göre Dağılımı
Tablo 1.02.2.1: Eğitim Alanlarının Birimlere Göre Dağılımı
Eğitim Alanları Amfi Sınıf Eğitim Laboratuvarı Araştırma
Laboratuvarı
Atölye
Fakülteler Sayı(Adet) 27 715 253 277 41
Kapasite(Kişi) 3.687 21.751 4.012 2.890 779
Alan(m²) 5.334 37.103 10.204 7.659 2.739
Konservatuar Sayı(Adet) 1 89      
Kapasite(Kişi) 300 850      
Alan(m²) 565 1637      
Ulutömer Sayı(Adet)   28      
Kapasite(Kişi)   700      
Alan(m²)   1295      
Yüksekokul Sayı(Adet)   53 2    
Kapasite(Kişi)   1547 90    
Alan(m²)   2.359 190    
Meslek Yüksekokulu Sayı(Adet) 3 181 76 36 20
Kapasite(Kişi) 222 6.156 1785 565 520
Alan(m²) 358 11.692 4.108 1.289 2.953
TOPLAM
 
Sayı(Adet) 31 1.066 331 313 61
Kapasite(Kişi) 4.209 31.004 5.887 3.455 1.299
Alan(m²) 6.257 54.086 14.502 8.948 5.692


1.03. Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri
1.03.1: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri





Tablo 1.03.1.1: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri
Sağlik Kuruluşlari Bulunduğu Yerleşke Kapasite (Yatak) Fiziki Alanlar (m2) Toplam
Klinik Poliklinik Lab. Ameliyathane Yoğun Bakımlar Diğer Alan (m2)
SUAM + C Blok Çatı Katı GÖRÜKLE 856 27.579 12.112 7.321 1.213 3.357 84.050 135.632
Gaz Merkezi Binası GÖRÜKLE             500 500
Tıpbi Atık Unities GÖRÜKLE             140 140
Yangın Su Deposu (1.000m³) GÖRÜKLE             625 625
T.T.B. Mikro Biyoloji GÖRÜKLE       335     1.165 1.500
Deney Hayvanları Arş. Uyg. Mer. GÖRÜKLE       2.000     361 2.361
Çocuk Onkoloji ve Hemotoloji Hast. GÖRÜKLE 63 1.469 284 172   75,00 6.192 8.192
Sahra Sağlık Merkezi GÖRÜKLE 45 1.330 225   168   9.068 10.791
Atatürk Reh. Uyg. Ve Arş. Merk. KÜKÜRTLÜ 25 340 50 770     3.817 4.977
Radyasyon Onkoloji GÖRÜKLE       140       140
TOPLAM   989 30.718 12.671 10.738 1.381 3.432,00 105.918 164.858










Tablo 1.03.1.2: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri (Özet Tablo-Yıllara Göre)
Yıllar Yatak Kapasite Fiziki Alanlar (m2) Toplam
Klinik Poliklinik Ameliyathane Yoğun Bakım Lab Diğer Alan (m2)
2022 989 30.718 12.671 1.381 3.432 10.738 105.918 164.858
2023 989 30.718 12.671 1.381 3.432 10.738 105.918 164.858
2024 989 30.718 12.671 1.381 3.432 10.738 105.918 164.858


1.03.2: Hayvan Sağlığı Hizmetlerine Yönelik Bina ve Tesisler
Tablo 1.03.2.1: Hayvan Sağlığı Hizmetlerine Yönelik Bina ve Tesisler
Alan Adı Adet Alan(m2)
Acil Servis 3 50
Ameliyathane 11 455
Klinik 14 522
Laboratuar 16 340
Mutfak    
Çamaşırhane 1 17
Teknik Servis 3 37
Radyoloji Alanı 5 114
Diğer   6.042
TOPLAM                                                      7.577

1.04. Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Diğer Uygulama ve Araştırma Alanları
1.04.1: Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.04.1.1: Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Diğer Uygulama ve Araştırma Merkez Bina ve Tesisleri
Fen-Sosyal Amaçlı Diğer Merkezler Bulunduğu Yerleşke Kapalı Alan((m2) Mülkiyet Alanı m2
Merkez Araştırma Laboratuvarı Görükle 3.523 29.048

1.05. Sosyal Alanlar
1.05.1: Misafirhane ve Lojmanlar
Tablo 1.05.1.1: Misafirhane ve Lojmanlar
  Adet Kapalı Alan((m2)
Rektörlük Konutu 1 206
Misafirhaneler 1 3.350


1.05.3: Toplantı ve Konferans Salonu Sayıları

Tablo 1.05.3.1: Toplantı ve Konferans Salonu Sayıları
Bulunduğu Yerleşke Toplantı Salonu Konferans Salonu Adet Kapasite Alan (m²)
Görükle 106 60 166 6.388 9.691
Ali Osman Sönmez   2 2 110 163
Karacabey MYO 1   1 25 43
Mustafakemalpaşa MYO 1   1 30 46
İnegöl Yerleşkesi 4 5 9 345 721
İznik MYO 1 1 2 75 112
Orhangazi / Yeniköy Asil Çelik Yerleşkesi 1   1 65 100
İlahiyat Fakültesi 2 6 5 1600 2.415
Güzel Sanatlar Fak. 1   1 45 72
Gemlik A. Kocabıyık Yerleşkesi 3 3 6 385 602
Orhaneli MYO 1   1 40 65
Keles MYO          
Yenişehir İ. Orhan MYO 1   1 30 43
Harmancık MYO 1 1 2 100 148
Büyükorhan MYO          
TOPLAM 123 78 201 9.238 14.221




1.06.  Spor Alanları
1.06.1: Spor Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.06.1.1: Spor Amaçlı Bina ve Tesisler
 

Bina ve Tesisin Adı


2023 Yılı
 

2024 YILI  (Aralık Sonu)
 
  Adet Toplam Alan (m2) Adet Toplam Alan (m2)
Futbol Sahası 1 10.406 1 10.406
Basketbol/Voleybol Sahası 13 8.698 13 8.698
Jimnastik Salonu 1 966 1 966
Açık Tenis Kortu 6 3.971 6 3.971
Kapalı Tenis Kortu 2 1.776 2 1.776
Atletizm Pisti 1 19.000 1 19.000
Kapalı Spor Salonu 1 1.500 1 1.500
Halı Saha 3 13.628 3 13.628
Sosyal Tesis / Kafeterya 1 360 1                     360
Çok Amaçlı Spor Salonu 1 8.369 1 8.369
Atletizm Pisti Tribün 1 3.3634 1 3.3634
Yüzme Havuzu ve Spor Salonları Binası     1 6.920
TOPLAM 31 72.308 33 79.228



Tablo 1.06.1.2: Spor Amaçlı Bina ve Tesisler (Özet Tablo)
Bina ve Tesisin Adı 2023 Yılı 2024 Yılı
Adet Toplam Alan (m2) Adet Toplam Alan (m2)
Açık Spor Alanları 25 55.974 27 55.974
Kapalı Spor Alanları 6 16.334 6 23.254
TOPLAM
 
31 72.308 33 79.228






1.07.  Hizmet Alanları
1.07.1: Hizmet Alanları
  Tablo 1.07.1.1: Hizmet Alanları
Hizmet Alanları Ofis Sayısı Alan (m²) Kullanan Kişi Sayısı
İdari Personel Hizmet Alanları 27 829,19 91
TOPLAM 27 829,19 91

1.08. Tarımsal Uygulama ve Araştırma Amaçlı Bina ve Tesisleri
1.08.1: Tarımsal Uygulama ve Araştırma Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.08.1.1: Tarımsal Uygulama ve Araştırma  Amaçlı Bina, Tesisleri ve Ekilebilir Alanları
YIL Uygulama Birimleri – Fiziki Alan (m²) Toplam
Alan (m²)
Ziraat Fakültesi Uygulama Bina ve Tesisleri Ziraat Fakültesi Tarımsal Uygulama Alanları Veteriner Fakültesi Uygulama Bina ve Tesisleri Veteriner Fakültesi Tarımsal Uygulama Alanları
2022 39 30 26 24 64.087
2023 39 30 26 24 64.087
2024 39 30 26 24 64.087

1.09. Üretim Amaçlı Bina ve Tesisler
1.09.1: Üretim Amaçlı Bina ve Tesislerin Kullanım Alanları
 Tablo 1.09.1.1: Üretim Amaçlı Bina ve Tesisler
BİRİMLER Basımevi Atölye İmalathane
(Üretim Ünitesi)
Adet Toplam Alan (m2) Adet Toplam Alan (m2) Adet Toplam Alan (m2)
Basımevi Matbaa 1 1.614        
Mühendislik Fakültesi     8 892    
Ziraat Fakültesi     4 275 3 1.404
Veteriner Fakültesi     3 78 5 1.969
Eğitim Fakültesi     18 1.184    
Fen-Edebiyat Fakültesi     2 95    
İlahiyat Fakültesi     3 214    
Teknik Bilimler MYO     4 643    
İnegöl MYO     4 1.346    
İznik MYO     7 442    
Mustafakemalpaşa MYO     2 92    
Yenişehir MYO     1 130    
Harmancık MYO     2 300    
Atatürk Reh. Uyg. Arş. Merk.     1 20    
TOPLAM 1 1.614 59 5.711 8 3.373








1.10. Araziler
1.10.1: Arazilerin Kulanım Alanlarına Göre Dağılımı

Tablo 1.10.1.1: Araziler
Arazinin Adı 2023
Toplam Alan (m2)
2024
Toplam Alan (m2)
Orman               10.481.993,34 10.481.993,34
Tarım Alanı 3.547.500,00 3.547.500,00
Bahçe 192.500,00 192.500,00
Tescil Harici Araziler 94.713,73 94.713,73
Diğer 0,00 0,00
Gölet 90.065,00 90.065,00
Kampüs Dışı Araziler 1.164.949,49 1.205.480,66
TOPLAM 15.571.721,56                           15.616.994,46



1.11. Genel Alanlar
1.11.1: Genel Alanların Kullanımına Göre Dağılımı

Tablo 1.11.1.1: Genel Alanlar
Alanın Adı 2023
Toplam Alan (m2)
2024
Toplam Alan (m2)
Meydan 12.615 12.615
Otopark 131.149 131.149
Helikopter Pisti vb.   3.750   3.750
TOPLAM 147.514 147.514



 

2. Teşkilat Yapısı














 

3. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları

3.1. Teknolojik Kaynaklar

 Başkanlığımız bünyesi kullanımında 77 adet bilgisayar, 30 adet dizüstü bilgisayar, 13 adet lazer yazıcı, 2 adet çok fonksiyonlu yazıcı, 1adet mürekkep püskürtmeli yazıcı, 3 adet fotokopi makinesi, 3 adet masa üstü tarayıcı, , 1 adet barkot okuyucu, 46 adet sabit telefon, 10 adet telsiz telefon, 2 adet telsiz, 3 adet santral, 1 adet faks cihazı, 2 adet projeksiyon cihazı, 3 adet fotoğraf makinesi, 35 adet klima, 1 adet mesafe ölçüm cihazı, 19 adet lazer metre, 2 adet dedektör, 2 adet sıcaklık ve  ölçüm cihazı,  1 adet multimetre, 2  adet iç hava kalite ölçüm cihazı, 2 adet gaz ölçüm cihazı ve 1 gürültü ölçüm cihazı   bulunmaktadır. Windows işletim sistemine sahip bilgisayarlarımızda Microsoft-Office programları, Auto-Cad çizim programı, MTH Mekanik Tesisat Hesaplama Programı, Yaklaşık Maliyet ve Teknik Şartnamelerin hazırlanmasında kullanılan satın alınmış programlar mevcuttur.
            Başkanlığımızda Üniversite ağına bağlı tüm birimlerin ulaşabildiği internet üzerinden arıza ve onarım taleplerinin yapılabildiği bir sistem bulunmaktadır. Onarım kararları arıza bildirim programı üzerinden gelen talepler değerlendirildikten sonra yapılmaktadır. Bu sayede kullanıcılar yapmış oldukları taleplerin hangi aşamada olduğunu görebildikleri bir kullanıcı ekranı sayesinde her türlü bilgiye ulaşabilmektedirler. İhale ve satın alma süreçlerinde büyük onarıma yönelik proje ve yapım işlerindeki yaklaşık maliyet çalışmaları satın alınan program kullanılarak hazırlanmakta ve yürütülmektedir.

4. İnsan Kaynakları
4.1.Personel Sayıları
4.1.1. İdari Personelin  Kadro Durumu ve Yıllar İtibariyle Dağılımı
4.1.1.1. Birimde Fiilen Görev Yapan İdari Personel
Tablo 4.3.3.1: Birimde Fiilen Görev Yapan İdari Personel / Memur Sayısı  (Yıl Sonu İtibariyle)
YIL Birim Kadrosunda Olan
(Personel Daire Başkanlığından alınacak)
Görevlendirme İle Gelen
 


Sürekli İşçi

Toplam
2023 49 49 - 98
2024 49  19
                   23
91

5.  Sunulan Hizmetler

5.01.İdari Hizmetler
1-Yatırım Programı
  • Bursa Uludağ Üniversitesinin Amaç ve Hedeflerini gerçekleştirmek için Eğitim-Öğretim, Sağlık ve Spor tesislerinin bütçe olanakları doğrultusunda Ödenek Teminine Esas Yaklaşık Maliyet Hesaplarını yapmak. 
  • Zaman ekseninde Yatırım Programı ve Yatırım bütçesi hazırlanması,
2-Etüt Proje
  • İhtiyaç duyulan eğitim – öğretim alanlarının imar planına uygun nitelikli fiziki mekân tasarımının yapılması,
  • Uygulama Projelerinin yapılması,
  • Her türlü proje yapım ve denetim faaliyetleri,
3-İhale ve Yaklaşık Maliyet
  • İhale işlem dosyası hazırlanması, ( Proje, Yaklaşık Maliyet, Özel fiyat tespiti ve analizlerini yapmak, Pursantaj Listeleri, Teknik ve İdari şartnameleri hazırlamak)
  • Yapım işi İhalelerinin yapılması (İhale komisyonlarını oluşturmak, İhale ilanı, İhale ve sözleşmenin imzalanmasına kadar geçen süreci yürütmek)
4-Yapım
  • İhalesi yapılan işlerin yer tesliminin yapılması.
  • Sözleşme, Proje, şartname ve iş programına göre işin denetlenmesi, işin Fen ve Teknik kurallara göre yapılmasının sağlanması,
  • Belirli zamanlarda ve işin aşamalarına göre hak ediş düzenlenmesi,
  • Tamamlanan işlerin teslim alınması için Geçici ve Kesin kabul işlemlerinin yapılması,
5-Küçük Onarım
  • Birimlerden gelen talepler doğrultusunda mevcut personelimiz ile çeşitli onarım hizmetlerini yapılması,
6-Emlak işleri
  • Tüm taşınmazların yönetmelik doğrultusunda kayıt altına alınarak envanter numarası verilmesi,
  • Yeni bina ve tesisler için ilgili Belediyeden inşaat ruhsatı ve kullanma izni işlemlerinin yürütülmesi,
  • Yapılan bina ve tesislerin maliyet bedel tespitlerinin kayıt altına alınması,
  • Kullanma izni alınan binalara ilgili vergi dairesine beyanname verilip, kesilmesi,
  • Kadastro müdürlüğünde cins değişikliği işlemlerinin takip edilmesi, ayrıca yola terk, ihdas, ifraz tevhit işlemlerinin başlatılması ve yürütülmesi,
  • Tapu Müdürlüklerinde edinilen taşınmazlarla ilgili tescil işlemlerini irtifak hakkı üst hak gibi işlemlerinin yürütülmesi,
  • Taşınmazlarla ilgili emlak beyannamesi düzenlenmesi ve ilgili Belediyeye verilmesi,
  • Bina ve Tesislerin elektrik, su, doğalgaz, telefon abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
  • Özel işletmelerin elektrik, su, doğal gaz tüketim miktarlarını okumak, ısınma bedellerini tespit etmek.



7-         İşletme-Bakım-Onarım
  • Mevcut Isı, Klima ve Su tesislerinin işletme ve bakımlarını yapmak
  • Mevcut Elektrik tesis ve tesisatlarının işletme ve bakımlarını yapmak(Orta Gerilim hatları, Trafo ve Jeneratörler)
  • Telefon santralinin işletme ve bakımını yapmak
  • Asansörlerin İşletme ve Bakımını yapmak
  • Altyapı tesislerinin verimli ve etkin çalışmasını sağlamak için her türlü mühendislik çalışmasını yapmak.

6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi

6.1. İç Kontrol Sistemi
6.1.1. Birim İç Kontrol Çalışmaları
          Yönetim ve iç kontrol, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile bu kanuna ilişkin ikincil mevzuatta öngörülen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde hiyerarşik bir düzen içerisinde yapılmaktadır.
   Mali süreçteki iç kontrol 5018 sayılı kanunun 55, 56, 57 ve 58. maddelerine ve Maliye Bakanlığınca yayınlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasların 27. maddesine dayanılarak hazırlanmış olan Bursa Uludağ Üniversitesi İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasları çerçevesinde yapılmaktadır.
         31.12.2005 tarih ve 26040 3. mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar uyarınca, Üniversitemiz bünyesinde oluşturulan İç Kontrol Koordinatörlüğü’ nün çalışmaları sonucunda Üniversitemiz İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı belirlenmiştir. Bu plan doğrultusunda da, birimimiz için öngörülen eylemler yönünde hareket edilmektedir.
 

II. AMAÇ ve HEDEFLER

  1. Birimin Amaç ve Hedefleri
Tablo A.1: Birim Amaç ve Hedefler
Stratejik Amaçlar Stratejik Hedefler
1 Üniversitenin Ruhuna Uygun Küresel Ölçekte Yarışan, Girişimci Ve Yenilikçi Bireyler Yetiştirmek 1.1 Öğretme ve Öğrenme Ortamlarının Master Plan Çerçevesinde Fiziksel ve Teknolojik Altyapısını Dönem Sonunda Arttırmak
2 Kurumsal Amaç Ve Hedeflerin Gerçekleştirilmesine Yönelik Kurum Kültürünü Geliştirmek 2.1 Personelin Kuruma Bağlılığını Artırmak
3 Kurumsal Amaç Ve Hedeflerin Gerçekleştirilmesine Yönelik Kurum
Kültürünü Geliştirmek
3.1 Öğrenci ve Çalışanlara Yönelik Sosyal, Kültürel ve Sportif Alanları ve Hizmet Kalitesini Artırmak



B. Temel Politika ve Öncelikler
  • Mesleki Uzmanlık
  • Saydamlık ve Hesap verebilir olmak
  • Meslek ahlakına sahip olmak
  • Ekip çalışmasına önem vermek
  • Yenilikçi olmak
  • Özgün olmak, doğaya saygı duymak
  • Ekonomik olmak
  • Kaliteyi ön planda tutmak, hizmet alıcıların memnuniyetini sağlamak
 

III. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ ve DEĞERLENDİRMELER

A. Mali Bilgiler

A.1.Bütçe Uygulama Sonuçları


A.1.1. Bütçe Giderleri
Ekonomik Kodlardaki Ödenek Artış Talep Nedenleri: Birimlerden gelen ihtiyaç taleplerini karşılamak için ek ödeneğe ihtiyaç duyulmuştur.

Tablo A.1.1.1: Bütçe Giderleri
Kurumsal Sınıflandırma Fonksiyonel Sınıflandırma Finans Tipi Ekonomik Sınıflandırma 2024 Yılı    
   
I II III IV I II III IV I I II Başlangıç Ödeneği Eklenen Düşülen Yıl Sonu Toplam Ödeneği Yıl Sonu Harcaması Yılsonu Kalan Toplam Ödeneğin Harcama Yüzdesi  

62.239.756.7872-0415.0008-02-06.07
1.000.000,00 0,00 100.000,00 900.000,00 891.835,91 8.164,09 99    
62.239.756.25256-0415.0008-02-06.07 25.000.000,00 5.000.000,00 0,00 30.000.000,00 29.943.004,23 56.995,77 99,90    
62.239.756.7855-0415.0008-02-06.05 1.000.000,00 0,00 100.000,00 900.000,00 381.000,00 519.000,00 42,40    
62.239.756.7822-0415.0008-02-06.05 15.000.000,00 10.012.000,00 1.500.000,00 23.512.000,00 23.508.982,48 3.017,52 100    

62.239.756.7827-0415.0008-02-06.05
150.000.000,00 5.985.000,00 15.000.000,00 140.985.000,00 140.981.489,95 3.510,05 100    
62.239.756.14221-0415.0008-02-06.07 100.000,00 4.760.000,00 10.000,00 4.850.000,00 4.846.041,37 3.958,63 100    
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.02 0,00 1.952.000,00 0,00 1.952.000,00 1.949.992,71 2.007,29 99,90    
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.03 0,00 17.000,00 0,00 17.000,00 12.307,89 4.692,11 72,40    

62.239.756.2097-0415.0008-02-03.05
222.000,00 0,00 0,00 222.000,00 196.920,00 25.080,00 88,70    
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.08 257.000,00 0,00 0,00 257.000,00 231.295,04 25.704,96 90    

62.241.773.2114-0415.0008-13-03.02
361.000,00 0,00 0,00 361.000,00 347.182,44 13.847,56 96,20    
62.241.773.2114-0415.0008-13-03.05 796.000,00 4.951.000,00 0,00 5.747.000,00 5.745.720,00 1.280,00 100    
62.241.773.2114-0415.0008-13-03.08 243.000,00 0,00 25.000,00 218.000,00 213.365,64 4.634,36 97,90    

98.900.9005.7326-0415.0008-02-06.07
5.000.000,00 0,00 5.000.000,00 0,00 0,00 0,00 0,00    

98.900.9004.2117-0415.0008-02-01.01
61.718.000,00 3.125.000,00 1.330.000,00 63.513.000,00 63.338.675,48 174.324,52 99,80    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-02.01 7.133.000,00 1.240.000,00 333.000,00 8.040.000,00 7.942.737,60 97.262,40 98,80    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.02 131.000,00 1.319.000,00 0,00 1.450.000,00 1.431.961,44 18.038,56 98,80    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.03. 30.000,00 25.000,00 0,00 55.000,00 40.283,01 14.716,99 73,30    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.05 44.000,00 0,00 0,00 44.000,00 43.702,79 297,21 99,40    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.07 40.000,00 0,00 0,00 40.000,00 38.601,00 1.399,00 96,50    
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.08 85.000,00 0,00 0,00 85.000,00 84.307,96 692,04 99,20    

98.900.9038.13234-0415.0008-13-03.02
62.000,00 0,00 0,00 62.000,00 61.568,00 432,00 99,30    
TOPLAM 268.222.000,00 38.386.000,00 23.398.000,00 283.210.000,00 282.230.974,94 979.025,06 99,70    
                                         


Tablo A.1.1.2 : Bütçe Ödenek ve Harcamalar
 
Ek.
Kod
Ekonomik Kod Açıklama 2023 YILI 2024 YILI
Harcama KBÖ Yıl Sonu Toplam  Serbest Ödenek Harcama
01. Personel Giderleri 30.698.016,00 61.718.000,00 63.513.000,00 63.338.675,48
02. Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri 4.530.419,00 7.133.000,00 8.040.000,00 7.942.737,60
03. Mal Ve Hizmet Alım Giderleri 5.559.549,00 2.271.000,00 10.449.000,00 10.397.207,92
06. Sermaye Giderleri 195.636.000,00 197.100.000,00 201.147.000,00 200.552.353,94
TOPLAM 236.423.984,00 268.222.000,00 283.149.000,00 282.230.974,94


Tablo A.1.1.4: Personel Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama 2022 Yılı 2023 Yılı 2024 Yılı
01. PERSONEL GİDERLERİ 15.520.670,89 30.698.015,87 63.338.675,48
1. MEMURLAR 15.520.670,89 30.698.015,87 63.338.675,48
Temel Maaş 1.223.065,72 2.339.010,88 4.239.424,79
Taban Aylığı 5.636.146,35 9.268.465,60 16.252.107,47
Zamlar ve Tazminatlar 8.064.124,45 18.148.539,20 41.459.734,75
Ödenekler 193.791,43 332.015,77 404.862,87
Sosyal Haklar 403.542,94 609.984,42 982.545,60



Tablo A.1.1.5: Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Prim Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama 2022 Yılı 2023 Yılı 2024 Yılı
02.  SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLRT PRİMİ GİDERLERİ 2.671.662,68 4.530.418,70 7.942.737,60
1. MEMURLAR 2.671.662,68 4.530.418,70 7.942.737,60
Sosyal Güvenlik Primi Ödemeleri 1.650.937,96 2.804.041,39 4.898.808,17
Sağlık Primi Ödemeleri 1.020.724,72 1.726.377,31 3.043.929,43




Tablo A.1.1.6: Mal ve Hizmet Alım Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama 2022 Yılı 2023 Yılı 2024 Yılı
3. MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ 3.676.900,18 5.509.066,39 10.397.207,92
2. TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZ. ALIMLARI  1.845.949,17 2.108.875,70     3.790.704,59 
Kırtasiye Alımları 12.922,75 84.874,10 41.519,84
Büro Malzemesi Alımları 23.765,20 0,00  
Akaryakıt ve Yağ Alımları 183.205,80 138.056,56 15.184,80
Genel Amaçlı Akaryakıt ve Yağ Alımları 0,00 0,00 102.839,00
Temizlik Malzemesi Alımları 21.691,80 30.319,79 48.631,60
Diğer Tüketim Mal ve Malzemesi Alımları 1.574.171,48 1.600.914,86 3.526.361,29
Laboratuvar Malzemesi ile Kimyevi ve Temizlik Malzeme Alımları 27.486,45 7.894,20 49.808,06
Baskı ve Cilt Giderleri 795,32 3.132,00 3.960,00
Bahçe Malzemesi Alımları 1.910,37 21.215,41 0,00
Diğer Kırtasiye Yayın Baskı ve Büro Malzemesi Alımları 0,00 3.240,00 0,00
Giyecek Alımları 0,00 212.903,78 2.400,00
Zirai Malzeme ve İlaç Alımları 0,00 6.325,00 0,00
3. YOLLUKLAR 41.200,81 46.547,10 52.590,90
Yurtiçi Geçici Görev Yollukları 3.935,13 16.115,77 40.283,01
Yurtiçi Sürekli Görev Yollukları 37.265,68 30.431,33 12.307,89
4. GÖREV GİDERLERİ 200.880,00 0,00 0,00
Diğer Vergi, Resim ve Harçlar ve Benzeri Giderler 200.880,00 0,00 0,00
5. HİZMET ALIMLARI 1.449.216,48 3.076.291,01 5.986.342,79
Telefon Abonelik ve Kullanım Ücretleri 5.173,08 7.018,97 6.778,79
İlan Giderleri 29.547,20 289.262.40 300.480,00
Etüt-Proje Bilirkişi Ekspertiz Giderleri 7.574,00 33.748,00 71.724,00
Sınıflandırmaya Girmeyen Diğer Hizmet Alımları 1.406.922,20 2.746.261,64 5.607.360,00
7. MENKUL MAL, GAYRİMENKUL HAK ALIM, BAK. VE ONR. GİDE. 10.797,00 19.380,00 38.601,00
Makine Teçhizat Bakım ve Onarım Giderleri 590,00 900,00 4.998,00
Diğer Dayanıklı Mal ve Malzeme Alımı 5.487,00 3.360,00 10.000,00
Büro ve İşyeri Makine Teçhizat Alımı 4.720,00 0,00 4.200,00
Avadanlık ve Yedek Parça Alımları 0,00 15.120,00 19.403,00
8. GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ 128.856,72 257.972,58 528.968,64
Eğitim ve Öğretim Tesisi Bakım ve Onarımı Giderleri 52.873,21 181.860,00 305.965,20
Diğer Hizmet Binası Bakım ve Onarım Giderleri 10.387,31 44.582,10 177.283,44
Bitüm Alımları 0,00 11.918,00 0,00
Diğer Taşınmaz Yapım, Bakım ve Onarım Giderleri 65.596,20 19.612,48 45.720,00


Tablo A.1.1.7: Sermaye Giderleri
EKONOMİK KOD / AÇIKLAMA 2022 Yılı 2023 Yılı 2024 Yılı
06. SERMAYE GİDERLERİ 34.961.279,75 177.087.014,95 200.552.353,94
5. GAYRİMENKUL SERMAYE ÜRETİM GİDERLERİ 19.889.080,64 154.449.789,69 164.871.472,43
Proje Giderleri 103.840,00 825.040,00 381.000,00
Diğer Giderler 0,00 0,00 260.400,00
Hizmet Binası Yapım Giderleri 1.475.000,00 130.702.540,29 140.981.489,95
Diğer Müteahhitlik Giderleri 18.310.240,64 22.922.209,40 23.248.582,48
7. GAYRİMENKUL BÜYÜK ONARIM GİDERLERİ 15.072.199,11 22.637.225,26 35.680.881,51
Hizmet Binası Büyük Onarım Giderleri 15.031.357,40 21.598.465,91 25.199.276,13
Eğitim ve Öğretim Tesisi Büyük Onarım Giderleri 0,00 771.758,96 0,00
Sıhhi Tesisat Giderleri 0,00 267.000,39 0,00
Hizmet Tesisi Büyük Onarım Giderleri 40.841,71 0,00 0,00
Diğer Gayrimenkul Büyük Onarım Giderleri 0,00 0,00 7.787.314,01
Diğer Müteahhitlik Giderleri 0,00 0,00 2.694.291,37
 

B. Performans Bilgileri

B.1. Faaliyet ve Proje Bilgileri

B.1.1.Yatırım Projeleri
Tablo B.1.1.1: 2022 Eğitim Sektörü Projeleri
Proje No Proje Adı Başlama Tarihi 2024 Yılı Bütçesi  (TL) Gerçekleşen Fiili Harcama
(TL)
 2024H03-232811 Çeşitli Ünitelerin Etüt Projesi 2024-2024 900.000,00 381.000,00
 2024H03-233859 Kampüs Altyapısı 2024-2026 23.512.000,00 23.508.982,48
 1991H03-175 Derslik ve Merkezi Birimler 1991-2025 140.985.000,00 140.981.489,95
 2024H03-232807 Muhtelif İşler (Eğitim) 2024-2024 4.850.000,00 4.846.041,37
 2024H03-232815   Büyük Onarım 2024-2024 30.000.000,00 29.943.004,23

Tablo B.1.4.3: 2024 Spor Sektörü Projeleri
Proje No Proje Adı Başlama Tarihi 2024 Yılı Bütçesi  (TL) Gerçekleşen Fiili Harcama
(TL)
2024H05-232813  Açık ve Kapalı Spor Tesisleri 2024-2024 900.000,00 891.835,91
         
 

B.2 – Performans Sonuçları Tablosu

İdarenin stratejik planı ile 2024 yılı performans programında yer alan ve Başkanlığımızın da sorumlu olduğu faaliyetlere ilişkin performans hedef ve göstergelerinin gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmalar “Performans Sonuçları Tablosu” nda açıklanmıştır.


Performans Sonuçları Tablosu
Gerçekleşme Dönemi            Veri  Giriş Tarihi                                                     4.01.2024
Birim Veri Sorumlusu Murat ESER Tel: 0224 294 03 16  Kontrol Eden ve Onaylayan
Sorumlu Birim    YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
Mustafa BAYAR Tel: 0224 294 03 00
Amaç 4 Kurumsal Aidiyeti Artırarak, Kurum Kültürünü Güçlendirmek        
SH4.1 Hizmet Kalitesini Geliştirmek Üzere Teknolojik ve Fiziksel Altyapıyı Artırmak    
        2024 Yıl Sonu Gerçekleşme
Tahmini
2024        
Gerçekleşme 
Açıklama            (Hedeften Sapma Nedeni)
PG.4.1.1 Öğrenci başına düşen eğitim m2 alanı     5,3        6,24 Öğrenci sayısı/ toplam eğitim alanı (394.889 m2) bu sonucu vermektedir.
PG.4.1.4 Öğrenci başına düşen sosyal donatı m2 alanı     10,4 1,81 Öğrenci sayısı/toplam sosyal donatı alanı
(114.601 m2)bu sonucu vermektedir.
     
               
 

B.3 – Performans Sonuçları Tablosunun Değerlendirilmesi

 Öğrenci sayısı/ toplam eğitim alanı (394,889 m2) öğrenci başına düşen eğitim alanını vermektedir.
 Öğrenci sayısı/toplam sosyal donatı alanı (114.601 m2) öğrenci başına düşen sosyal donatı alanını vermektedir.



 

IV. KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ

 

A-ÜSTÜNLÜKLER

  • Üst Yönetimin Desteği
  • Fiziksel Mekânların iyi olması
  • Bütçenin etkin, verimli ve yerinde kullanılması
  • Yürürlükte olan mevzuatların takibinin yapılarak işlerin yürütülmesi
  • Teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeni yapı malzemelerinin kullanılması
 

B-ZAYIFLIKLAR

  • Teknik Personele yeterli eğitim olanaklarının sağlanamaması
  • Küçük çaplı tamiratların yapılması bakımından, tamirat ile ilgili mesleki yeterlilik belgesine sahip personelin bulunmayışı
  • Mevcut binaların yaşının ilerlemiş olması ve buna dayalı olarak iş akışı ve iş yükünün artması
  • Atölye eksikliği
 

C-DEĞERLENDİRMELER

V - ÖNERİ VE TEDBİRLER

Üniversitemizin kısa, orta ve uzun vadeli hedefleriyle uyumlu şekilde çalışabilen ve hedeflerine ulaşabilen bir Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı için, iş-işlem süreci belirlenmiş, norm kadro hususlarına uygun teşkilat-malzeme-kadro yapısı oluşturulması gerekmektedir.

 

VI – EKLER

EK 1: HARCAMA YETKİLİSİNİN İÇ KONTROL GÜVENCE BEYAN




İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI

Harcama yetkilisi olarak görev ve yetkilerim çerçevesinde;
Harcama birimimizce gerçekleştirilen iş ve işlemlerin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, birimimize bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, birimimizde iç kontrol sisteminin yeterli ve makul güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır.
Burada raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.


 
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
20.01.2025
 
Mustafa BAYAR
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkan V.


Bilgi

Okunma Sayısı: 46
Eklenme Tarihi: 23.01.2025 10:31:46
Güncelleme Tarihi: 23.01.2025 13:14:16

Paylaş