Duyuru
2024 YILI FAALİYET RAPORU YAYINLANDI
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTES İ
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
2024 YILI FAALİYET RAPORU
2024 YILI FAALİYET RAPORU
.
Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir
SUNUŞ
Kamu yönetimi, yönetimde etkinlik ve verimliliği gerektirir. Bu nedenle, geleceğin belirsizliklerine karşı hazırlıklı olmak, hızlı karar almak, sorunlara hızlı bir şekilde uygun çözümler bulmak ve değişime uyum sağlamak yönetimin temel gerekleridir.
Başkanlığımız; Stratejik Planı ‘’Belirlenen amaç ve hedefleri doğrultusunda kaliteli eğitimi, nitelikli bilimsel araştırmaları, yenilikçiliği ve girişimciliği ile geleceğe yön veren öncü bir araştırma üniversitesi olma kültürüne bağlı, araştırma üniversitesi olma bilinciyle uluslararası alanda tercih edilen, yoğun disiplinler arası programlar sunan, kamu-üniversite-sanayi işbirlikleri ve bilimsel projelerde öncü olacak bir bilim ve teknoloji merkezi olmak üzere çalışmalarımız devam etmektedir’’ temel ilkelerine bağlı olarak üzerine düşen görevleri yerine getirmek için azami özen göstermektedir. Daire Başkanlığımızın temel görevi; Üniversitemizin eğitim-öğretim, araştırma geliştirme faaliyetleri ve topluma yönelik hizmetlerin kalitesinin arttırılmasını ve işleyişinin kesintisiz olarak sürekliliğini sağlamak, her türlü fiziki mekanları üretmek, geliştirmek ve iyileştirmek, her türlü teknik hizmet ile ilgili kanun ve mevzuat hükümlerine uygun olarak gerçekleştirmektir. 2024 Yılı Faaliyet Raporu, genel anlamda idarenin harcama yetkisi verdiği ve ödenek kullandırdığı harcama yetkililerine ait faaliyetlerin bileşkesi olarak mali tablolar ve performans ölçütlerini, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun hükümleri gereği hesap verme sorumluluğu bilincini ve idarenin geleceğe dönük öngörülerini ortaya koyan, 2025 yılı için faaliyet analizi yapan önemli bir çalışmadır. Şüphesiz, gerçekleştirilen hiçbir çalışma, ortaya konan hiçbir proje, hizmetin son noktası değildir. Hedef doğrultusunda desteğini esirgemeyen üst yönetimimize, hedefleri gerçekleştirme noktasında çalışma arkadaşlarıma teşekkür etmek isterim. Bu raporda Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın faaliyetlerinin sunumunu yaparken, 2025 yılında gerçekleştirilecek faaliyetlerle İdarenin verimini arttıracak bir çalışma yılı olmasını dilerim. Mustafa BAYAR Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkan V. |
İÇİNDEKİLER
I. GENEL BİLGİLER........................................................................................................................
A. Misyon ve Vizyon......................................................................................................................
1. Misyon (Özgörev).....................................................................................................................
2. Vizyon (Uzgörü)........................................................................................................................
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar............................................................................................
C. Birime İlişkin Bilgiler..............................................................................................................
1. Fiziksel Yapı.............................................................................................................................
2 . Teşkilat Yapısı.........................................................................................................................
3. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları...................................................................................................
4. İnsan Kaynakları......................................................................................................................
5. Sunulan Hizmetler...................................................................................................................
6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi..................................................................................................
II. AMAÇ ve HEDEFLER...............................................................................................................
A. Birimin Amaç ve Hedefleri...................................................................................................
III. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ ve DEĞERLENDİRMELER.......................................
A. Mali Bilgileri............................................................................................................................
A.1.Bütçe Uygulama Sonuçları....................................................................................................
Tablo A.1.1.4: Personel Giderleri................................................................................................
B. Performans Bilgileri...............................................................................................................
B.1. Faaliyet ve Proje Bilgileri....................................................................................................
B.2 – Performans Sonuçları Tablosu...........................................................................................
IV .KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ........................
A-ÜSTÜNLÜKLER.........................................................................................................................
B-ZAYIFLIKLAR............................................................................................................................
C-DEĞERLENDİRMELER.............................................................................................................
V - ÖNERİ VE TEDBİRLER............................................................................................................
VI – EKLER........................................................................................................................................
I. GENEL BİLGİLER
A. Misyon ve Vizyon
1. Misyon (Özgörev)Üniversitemizin Eğitim, Öğretim, Sağlık, Spor, Uygulama alanları, Sosyal ve Kültürel Etkinlik alanlarının ihtiyaçlarını karşılanması için gerekli tüm Planlama, Projelendirme, Yapım, Onarım, İşletme-Bakım Faaliyetlerini yürüterek eğitim ve öğretim hizmetlerinin kalitesini yükseltmeye katkıda bulunmak.
2. Vizyon (Uzgörü)
Kaynakların kıt olduğu ülkemizde ekonomik ve kaliteli hizmet anlayışını ön planda tutarak, Bursa Uludağ Üniversitesinin ve Bursa’nın kimliğini yansıtan yeşil bir çevre, öğrenci, öğretim üyeleri ve diğer çalışanlarımızın birlikte içinde bulunmaktan zevk alacakları fonksiyonel, estetik ve güvenli binalar üretmek. Elektrik, su, ısı, telefon, internet gibi altyapı hizmetlerinde aksama olmadan kesintisiz, kayıp ve kaçakların en az düzeyde olduğu, kaynak israfının olmadığı kalitede altyapı hizmeti sunmak. Yurt içi ve yurt dışındaki mimari ve teknolojik gelişmeleri yakından izleyerek Üniversitemizin fiziksel ve teknolojik altyapısını geliştirmek ve bu günden, geleceğin dünyasına taşımaktır.
B. Yetki, Görev ve Sorumluluklar
1.Yetki
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı 2547 sayılı kanunun 51. Maddesine dayanılarak 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının idari teşkilatı hakkında kanun hükmünde kararnamenin 28. Maddesine istinaden kurulmuştur. (Karar Tarihi:07/10/1983 Karar No:KHK/124,Madde 28)2.Görev
a) Üniversite bina ve tesislerinin projelerini yapmak, ihale dosyalarını hazırlamak, yapı ve onarımla ilgili ihaleleri yürütmek, inşaatları kontrol etmek ve teslim almak, bakım ve onarım işlerini yapmak.
b) Kalorifer, kazan dairesi, soğuk oda, jeneratör, havalandırma sistemleri ile telefon santrali, çevre düzenleme ve asansör bakım ve onarımı ile benzer işleri yürütmek.
3. Sorumluluk
- Yatırım programlarının hazırlanması,
- Mevcut olan kapalı ve açık alanlara ilaveten ihtiyaçlar doğrultusunda, açık spor tesisleri dahil yeni bina ve bloklar yapılması,
- Mevcut bina ve tesislerin tadilatı ile büyük ve küçük onarımlarının yapılması,
- Statik açıdan gerekli görülen binalarda depreme ve düşey yüklere karşı güçlendirmeye yönelik imalatlar yapılması,
- Isıtma, soğutma ve havalandırma, temiz ve pis su, elektrik enerjisi ile kablolu veya kablosuz haberleşme sistemleri, kameralı güvenlik sistemleri gibi temel altyapı hizmetlerinin ifasına yönelik tesis, santral ve tesisatlarının yapılması, yenilenmesi, işletilmesi, periyodik bakım ve onarımlarının yapılması ve arızaların giderilmesi,
- Kampüs içi ana ve ara bağlantı yolları, tören alanları ile kaldırımlar dahil çevre düzenlemesinin yapılması,
- Tadilat ve ıslah imar planlarına uygun bir şekilde kamulaştırma işlemlerinin yapılması,
- Yapım, tadilat ve büyük onarım ile altyapı tesis ve tesisatlarının ikmaline yönelik mimari, statik, mekanik ve elektrik projelerinin hazırlanması,
- Plan ve projelerine uygun bir şekilde ihale işlemlerinin yapılması, uygulama çalışmalarının yerinde bire bir izlenmesi ve denetlenmesi, geçici kabul ve kesin kabul işlemlerinin komisyonlar marifetiyle gerçekleştirilmesi,
- Başkanlık bünyesinde çalışan tüm personelin mesleki gelişmeleri, yeni teknolojileri takip edebilmeleri, bilgi ve tecrübelerinin artırılması amacı ile yurt içi ve yurt dışı mesleki eğitim, seminer, fuar, kongre ve bilgi şöleni gibi etkinliklere katılmalarının veya görevlendirilmelerinin sağlanmasıdır.
C. Birime İlişkin Bilgiler
1. Fiziksel Yapı
Daire Başkanlığımız 2.207,12 m² alan kapasiteli idari hizmet binasında İnşaat, Yapım, Proje, Altyapı ve Bakım-Onarım, Yazı İşleri, İhale İşleri, Doğrudan Temin ve Tahakkuk Birimi, Emlak Birimi ile hizmete devam etmektedir. Elektrik İşletmesi Grubu Scada merkezinde, Telefon İşletme Birimi Telefon Santral Binasında hizmet vermektedir.MALZEME ADI | ÖLÇÜ | TOPLAM MİKTAR |
Bilgisayar Kasaları | Adet | 77 |
Ekranlar | Adet | 98 |
Tümleşik Bilgisayarlar (All in one) | Adet | 7 |
Dizüstü Bilgisayarlar | Adet | 30 |
Tablet Bilgisayarlar | Adet | 2 |
Barkod Yazıcılar ve Okuyucular, Optik Okuyucular | Adet | 1 |
Mürekkep Püskürtmeli (Deskjet) Yazıcılar | Adet | 1 |
Lazer Yazıcılar | Adet | 13 |
Çok Fonksiyonlu Yazıcılar | Adet | 2 |
Masaüstü Tarayıcılar | Adet | 3 |
Fotokopi Makineleri | Adet | 3 |
Sabit Telefonlar | Adet | 46 |
Telsiz Telefonlar | Adet | 10 |
Telsizler | Adet | 2 |
Santraller | Adet | 3 |
Diğer Telefonlar | Adet | 8 |
Faks Cihazları | Adet | 1 |
Projektörler (Projeksiyon Cihazları)+ | Adet | 2 |
Fotoğraf Makineleri | Adet | 3 |
Hesap Makineleri | Adet | 19 |
Klimalar | Adet | 35 |
Mekanik Yazı Makineleri | Adet | 1 |
Mühürler | Adet | 1 |
Mesafe Ölçüm cihazı | Adet | 1 |
Lazer Metre | Adet | 19 |
Dedektör | Adet | 2 |
Sıcaklık ve PH Ölçüm Cihazı | Adet | 2 |
Multimetre | Adet | 1 |
İç Hava Kalite Ölçüm Cihazı | Adet | 2 |
Gaz Ölçüm Cihazı | Adet | 2 |
Gürültü Ölçüm Cihazı | Adet | 1 |
Budama Makineleri | Adet | 3 |
Motorlu Tırpanlar | Adet | 4 |
Merdivenler | Adet | 8 |
Diğer İnşaat Makineleri ve Aletleri | Adet | 1 |
Freze Tezgâhları ve Makineleri | Adet | 1 |
Ağaç Kesme Makineleri | Adet | 3 |
Kaynak Makineleri | Adet | 4 |
Matkaplar | Adet | 30 |
Kesme Makineleri ve Giyotinler | Adet | 2 |
Bileme Makineleri | Adet | 2 |
Bükme ve Kıvırma Makineleri | Adet | 1 |
Taşlama Makineleri | Adet | 2 |
Zımparalama Makineleri | Adet | 2 |
Anahtar Takımları ve Takım Çantaları | Adet | 6 |
Makaslar | Adet | 2 |
Atölye ve El Tabancaları | Adet | 2 |
Takımlar | Adet | 1 |
Mengeneler | Adet | 4 |
Diğer Genel Amaçlı Atölye Alet ve Gereçleri | Adet | 2 |
Motorlu Testereler | Adet | 6 |
Kesim Makineleri | Adet | 1 |
Diğer Makine ve Aletler (İşkence Makinesi) | Adet | 1 |
Kırıcı ve Deliciler | Adet | 1 |
Portatif Jeneratörler | Adet | 1 |
Kesintisiz Güç Kaynakları | Adet | 7 |
Kâğıt Öğütme Makineleri | Adet | 3 |
Zemin Yıkama ve Süpürme Makineleri | Adet | 3 |
Elektrikli Su Isıtıcıları | Adet | 1 |
Toner Üretici Prop Seti | Adet | 2 |
Kompresör Cihazı | Adet | 1 |
Total Station | Adet | 1 |
GNSS Alıcısı | Adet | 1 |
Bayrak ve Flamalar ile İç Mekân Direkleri | Adet | 2 |
Atatürk Resimleri | Adet | 13 |
Bilgisayar Çantaları | Adet | 1 |
Dosya Dolapları | Adet | 46 |
Modüler Tip Dolaplar | Adet | 1 |
Arşiv Tipi Dolaplar | Adet | 7 |
Elbise Dolapları | Adet | 90 |
Tezgâh Dolapları | Adet | 1 |
Kitaplıklar | Adet | 79 |
Malzeme Ayırma ve Düzenleme Raf ve Ranzaları | Adet | 36 |
Toplantı Masaları | Adet | 3 |
Çalışma Masaları | Adet | 96 |
Çalışma Koltukları | Adet | 96 |
Misafir Koltukları | Adet | 55 |
Bekleme Koltukları | Adet | 4 |
Klasik Tip Sandalyeler | Adet | 10 |
Sehpalar | Adet | 57 |
Etajerler | Adet | 65 |
Panolar | Adet | 2 |
Koltuk Takımları | Adet | 18 |
Vestiyerler | Adet | 6 |
Yemek Masaları | Adet | 2 |
Yemek Sandalyeleri | Adet | 7 |
Hizmetlerde kullanılan varlıklar, mali kaynakların etkili ve verimli şekilde kullanılarak, en az maliyet ile en fazla fayda sağlanması prensibi ile kullanılmaktadır.
1.01. Taşınmazlar
1.01.1 : Üniversitemiz Faal Eğitim-Öğretim Birimlerinin Yerleşkelere Dağılımı
Tablo 1.01.1.1: Üniversitemiz Faal Eğitim-Öğretim Birimlerinin Yerleşkelere Dağılımı
EĞİTİM BİRİMİ | BULUNDUĞU YER | |
ENSTİTÜLER | Sosyal Bilimler | Görükle |
Fen Bilimleri | Görükle | |
Eğitim Bilimleri | Görükle | |
Sağlık Bilimleri | Görükle | |
FAKÜLTELER | İktisadi ve İdari Bilimler | Görükle |
Mühendislik | Görükle | |
Mimarlık | Görükle | |
Eğitim | Görükle | |
Ziraat | Görükle | |
Tıp | Görükle | |
Fen Edebiyat | Görükle | |
Veteriner | Görükle | |
Spor Bilimleri | Görükle | |
Sağlık Bilimleri | Görükle | |
Hukuk (Asım Kocabıyık ) | Gemlik | |
İlahiyat | Fethiye / Nilüfer | |
İşletme | İnegöl | |
Güzel Sanatlar | Mudanya | |
Diş Hekimliği | Görükle | |
YÜKSEKOKULLAR | Devlet Konservatuvarı | Görükle |
Yabancı Diller YO (Ali Osman Sönmez) | Osmangazi | |
Gemlik Denizcilik YO (Necati Kurtuluş) | Gemlik | |
MESLEK YÜKSEKOKULLARI | Teknik Bilimler | Görükle |
Sağlık Hizmetleri | Görükle | |
Mennan Pasinli Atçılık | Görükle | |
Sosyal Bilimler (Ali Osman Sönmez) | Osmangazi | |
Gemlik (Asım Kocabıyık ) | Gemlik | |
Karacabey (Sadık Yılmaz) | Karacabey | |
Mustafakemalpaşa | Mustafakemalpaşa | |
İnegöl | İnegöl | |
İznik | İznik | |
Orhangazi / Yeniköy | Orhangazi | |
Yenişehir (İbrahim Orhan) | Yenişehir | |
Orhaneli | Orhaneli | |
Keles | Keles | |
Büyükorhan | Büyükorhan | |
Harmancık | Harmancık |
1.01.2: Toplam Alan/Mülkiyet Durumu
Tablo 1.01.2.1: Toplam Alan/Mülkiyet Durumu
Yerleşke Adı | Mülkiyet Durumu (m²) | 2024 Yılı | ||
Üniversite | Hazine-Orman | Diğer | Toplam Alan (m²) | |
Görükle | 9.584.004,46 | 4.773.961,56 | 47.697,78 | 14.405.663,80 |
Ali Osman Sönmez | 30.300 | 30.300 | ||
Yıldırım / 152 Evler | 4.448,34 | 4.448,34 | ||
Fethiye | 38.965,68 | 38.965,68 | ||
Kükürtlü | 23.325,73 | 23.325,73 | ||
Yenişehir | 4.741 | 4.741 | ||
Orhangazi/ Yeniköy Asil Çelik | 66.571,33 | 66.571,33 | ||
Gemlik / (Sunğipek) | 241.113 | 241.113 | ||
Orhaneli | 3.372 | 11.126 | 5.780 | 20.278 |
Keles | 9.000 | 9.000 | ||
Karacabey / Sadık Yılmaz | 33.752 | 33.752 | ||
Ekinli Köy / Karacabey | 31.700 | 31.700 | ||
Mustafa Kemalpaşa | 74.618 | 15.463,70 | 90.081,70 | |
Nilüfer / Tahtalıköy | 2.150 | 2.150 | ||
İznik | 35.278,22 | 35.278,22 | ||
İnegöl | 43.144 | 43.144 | ||
Mudanya/ Eğerce | 42.936 | 42.936 | ||
Mudanya / Güzel Sanatlar | 1.600 | 1.600 | ||
Mudanya/Aydınpınar | 260.983,40 | 260.983,40 | ||
Harmancık | 2.379 | 28.989,26 | 31.368,26 | |
Büyükorhan | 4.924 | 4.924 | ||
TOPLAM | 9.835.504,86 | 5.258.617,42 | 328.202,18 | 15.422.294,46 |
1.01.3: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı
Tablo 1.01.3.1: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı
Yerleşke Adı | Hizmet Alanı (m²) / 2024 Yılı Aralık Sonu | 2024 Yılı Aralık Sonu Toplam Alan (m²) |
||||||||
2023 | Eğitim | Sağlık | Barınma | Beslenme | Kültür | Spor | Bil. Teknolojik Araştırma | Diğer | ||
Görükle | 685.179 | 304.063 | 181.207 | 49.583 | 20.994 | 30.010 | 73.328 | 19.779 | 14.707,55 | 694.691 |
Ali Osman Sönmez | 10.851 | 7.000 | 861 | 2.990 | 10.851 | |||||
İlahiyat Faik Çelik | 25.781 | 19.909 | 728 | 811 | 550 | 3.783 | 25.781 | |||
Kükürtlü | 5.527 | 3.852 | 675 | 450 | 550 | 5.527 | ||||
Yenişehir | 6.323 | 2.900 | 2.952 | 250 | 221 | 6.323 | ||||
Orhangazi/ Yeniköy Asil Çelik | 8.892 | 8.692 | 200 | 8.892 | ||||||
Gemlik Sunğipek Asım Kocabıyık | 18.525 | 9.900 | 2500 | 1.000 | 3.320 | 3.705 | 20.425 | |||
Orhaneli | 4.662 | 4.488 | 174 | 4.662 | ||||||
Keles | 1.462 | 1.292 | 70 | 100 | 1.462 | |||||
Karacabey (Sadık Yılmaz) | 10.419 | 5.766 | 3.680 | 396 | 577 | 10.419 | ||||
Mustafa Kemalpaşa | 6.750 | 5.915 | 85 | 500 | 250 | 6.750 | ||||
İznik | 4.441 | 3.960 | 100 | 381 | 4.441 | |||||
İnegöl | 12.646 | 12.876 | 225 | 1.800 | 3.755 | 12.646 | ||||
Mudanya Güzel Sanatlar Fak. | 2.813 | 2.100 | 731 | 2.831 | ||||||
Büyükorhan | 2.278 | 2.008 | 87 | 183 | 2.278 | |||||
Harmancık | 3.020 | 3.020 | 3.020 | |||||||
TOPLAM | 815.597 | 394.889 | 185.059 | 57.064 | 26.946 | 31.821 | 79.053 | 19.779 | 31.953,55 | 826.909,55 |
Tablo 1.01.3.2: Kapalı Alanların Kullanım Amacına Göre Dağılımı (Birim Bazında)
YIL | Hizmet alanı (m²) | Toplam Kapalı Alan (m²) | ||
İdari Büro | Arşiv | Diğer | ||
2024 | 829,19 | 135,58 | 1242,35 | 2.207,12m² |
1.02. Eğitim Alanları
1.02.1: Eğitim Alanları Sayıları
1.02.2: Eğitim Alanlarının Birimlere Göre Dağılımı
Tablo 1.02.2.1: Eğitim Alanlarının Birimlere Göre Dağılımı
Eğitim Alanları | Amfi | Sınıf | Eğitim Laboratuvarı | Araştırma Laboratuvarı |
Atölye | |
Fakülteler | Sayı(Adet) | 27 | 715 | 253 | 277 | 41 |
Kapasite(Kişi) | 3.687 | 21.751 | 4.012 | 2.890 | 779 | |
Alan(m²) | 5.334 | 37.103 | 10.204 | 7.659 | 2.739 | |
Konservatuar | Sayı(Adet) | 1 | 89 | |||
Kapasite(Kişi) | 300 | 850 | ||||
Alan(m²) | 565 | 1637 | ||||
Ulutömer | Sayı(Adet) | 28 | ||||
Kapasite(Kişi) | 700 | |||||
Alan(m²) | 1295 | |||||
Yüksekokul | Sayı(Adet) | 53 | 2 | |||
Kapasite(Kişi) | 1547 | 90 | ||||
Alan(m²) | 2.359 | 190 | ||||
Meslek Yüksekokulu | Sayı(Adet) | 3 | 181 | 76 | 36 | 20 |
Kapasite(Kişi) | 222 | 6.156 | 1785 | 565 | 520 | |
Alan(m²) | 358 | 11.692 | 4.108 | 1.289 | 2.953 | |
TOPLAM |
Sayı(Adet) | 31 | 1.066 | 331 | 313 | 61 |
Kapasite(Kişi) | 4.209 | 31.004 | 5.887 | 3.455 | 1.299 | |
Alan(m²) | 6.257 | 54.086 | 14.502 | 8.948 | 5.692 |
1.03. Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri
1.03.1: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri
Tablo 1.03.1.1: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri
Sağlik Kuruluşlari | Bulunduğu Yerleşke | Kapasite (Yatak) | Fiziki Alanlar (m2) | Toplam | |||||
Klinik | Poliklinik | Lab. | Ameliyathane | Yoğun Bakımlar | Diğer | Alan (m2) | |||
SUAM + C Blok Çatı Katı | GÖRÜKLE | 856 | 27.579 | 12.112 | 7.321 | 1.213 | 3.357 | 84.050 | 135.632 |
Gaz Merkezi Binası | GÖRÜKLE | 500 | 500 | ||||||
Tıpbi Atık Unities | GÖRÜKLE | 140 | 140 | ||||||
Yangın Su Deposu (1.000m³) | GÖRÜKLE | 625 | 625 | ||||||
T.T.B. Mikro Biyoloji | GÖRÜKLE | 335 | 1.165 | 1.500 | |||||
Deney Hayvanları Arş. Uyg. Mer. | GÖRÜKLE | 2.000 | 361 | 2.361 | |||||
Çocuk Onkoloji ve Hemotoloji Hast. | GÖRÜKLE | 63 | 1.469 | 284 | 172 | 75,00 | 6.192 | 8.192 | |
Sahra Sağlık Merkezi | GÖRÜKLE | 45 | 1.330 | 225 | 168 | 9.068 | 10.791 | ||
Atatürk Reh. Uyg. Ve Arş. Merk. | KÜKÜRTLÜ | 25 | 340 | 50 | 770 | 3.817 | 4.977 | ||
Radyasyon Onkoloji | GÖRÜKLE | 140 | 140 | ||||||
TOPLAM | 989 | 30.718 | 12.671 | 10.738 | 1.381 | 3.432,00 | 105.918 | 164.858 |
Tablo 1.03.1.2: Sağlık Amaçlı Uygulama ve Merkez Bina ve Tesisleri (Özet Tablo-Yıllara Göre)
Yıllar | Yatak Kapasite | Fiziki Alanlar (m2) | Toplam | |||||
Klinik | Poliklinik | Ameliyathane | Yoğun Bakım | Lab | Diğer | Alan (m2) | ||
2022 | 989 | 30.718 | 12.671 | 1.381 | 3.432 | 10.738 | 105.918 | 164.858 |
2023 | 989 | 30.718 | 12.671 | 1.381 | 3.432 | 10.738 | 105.918 | 164.858 |
2024 | 989 | 30.718 | 12.671 | 1.381 | 3.432 | 10.738 | 105.918 | 164.858 |
1.03.2: Hayvan Sağlığı Hizmetlerine Yönelik Bina ve Tesisler
Tablo 1.03.2.1: Hayvan Sağlığı Hizmetlerine Yönelik Bina ve Tesisler
Alan Adı | Adet | Alan(m2) |
Acil Servis | 3 | 50 |
Ameliyathane | 11 | 455 |
Klinik | 14 | 522 |
Laboratuar | 16 | 340 |
Mutfak | ||
Çamaşırhane | 1 | 17 |
Teknik Servis | 3 | 37 |
Radyoloji Alanı | 5 | 114 |
Diğer | 6.042 | |
TOPLAM | 7.577 |
1.04. Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Diğer Uygulama ve Araştırma Alanları
1.04.1: Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.04.1.1: Fen-Sosyal ve Kültürel Amaçlı Diğer Uygulama ve Araştırma Merkez Bina ve Tesisleri
Fen-Sosyal Amaçlı Diğer Merkezler | Bulunduğu Yerleşke | Kapalı Alan((m2) | Mülkiyet Alanı m2 |
Merkez Araştırma Laboratuvarı | Görükle | 3.523 | 29.048 |
1.05. Sosyal Alanlar
1.05.1: Misafirhane ve Lojmanlar
Tablo 1.05.1.1: Misafirhane ve Lojmanlar
Adet | Kapalı Alan((m2) | |
Rektörlük Konutu | 1 | 206 |
Misafirhaneler | 1 | 3.350 |
1.05.3: Toplantı ve Konferans Salonu Sayıları
Tablo 1.05.3.1: Toplantı ve Konferans Salonu Sayıları
Bulunduğu Yerleşke | Toplantı Salonu | Konferans Salonu | Adet | Kapasite | Alan (m²) |
Görükle | 106 | 60 | 166 | 6.388 | 9.691 |
Ali Osman Sönmez | 2 | 2 | 110 | 163 | |
Karacabey MYO | 1 | 1 | 25 | 43 | |
Mustafakemalpaşa MYO | 1 | 1 | 30 | 46 | |
İnegöl Yerleşkesi | 4 | 5 | 9 | 345 | 721 |
İznik MYO | 1 | 1 | 2 | 75 | 112 |
Orhangazi / Yeniköy Asil Çelik Yerleşkesi | 1 | 1 | 65 | 100 | |
İlahiyat Fakültesi | 2 | 6 | 5 | 1600 | 2.415 |
Güzel Sanatlar Fak. | 1 | 1 | 45 | 72 | |
Gemlik A. Kocabıyık Yerleşkesi | 3 | 3 | 6 | 385 | 602 |
Orhaneli MYO | 1 | 1 | 40 | 65 | |
Keles MYO | |||||
Yenişehir İ. Orhan MYO | 1 | 1 | 30 | 43 | |
Harmancık MYO | 1 | 1 | 2 | 100 | 148 |
Büyükorhan MYO | |||||
TOPLAM | 123 | 78 | 201 | 9.238 | 14.221 |
1.06. Spor Alanları
1.06.1: Spor Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.06.1.1: Spor Amaçlı Bina ve Tesisler
Bina ve Tesisin Adı |
2023 Yılı |
2024 YILI (Aralık Sonu) |
||
Adet | Toplam Alan (m2) | Adet | Toplam Alan (m2) | |
Futbol Sahası | 1 | 10.406 | 1 | 10.406 |
Basketbol/Voleybol Sahası | 13 | 8.698 | 13 | 8.698 |
Jimnastik Salonu | 1 | 966 | 1 | 966 |
Açık Tenis Kortu | 6 | 3.971 | 6 | 3.971 |
Kapalı Tenis Kortu | 2 | 1.776 | 2 | 1.776 |
Atletizm Pisti | 1 | 19.000 | 1 | 19.000 |
Kapalı Spor Salonu | 1 | 1.500 | 1 | 1.500 |
Halı Saha | 3 | 13.628 | 3 | 13.628 |
Sosyal Tesis / Kafeterya | 1 | 360 | 1 | 360 |
Çok Amaçlı Spor Salonu | 1 | 8.369 | 1 | 8.369 |
Atletizm Pisti Tribün | 1 | 3.3634 | 1 | 3.3634 |
Yüzme Havuzu ve Spor Salonları Binası | 1 | 6.920 | ||
TOPLAM | 31 | 72.308 | 33 | 79.228 |
Tablo 1.06.1.2: Spor Amaçlı Bina ve Tesisler (Özet Tablo)
Bina ve Tesisin Adı | 2023 Yılı | 2024 Yılı | ||
Adet | Toplam Alan (m2) | Adet | Toplam Alan (m2) | |
Açık Spor Alanları | 25 | 55.974 | 27 | 55.974 |
Kapalı Spor Alanları | 6 | 16.334 | 6 | 23.254 |
TOPLAM |
31 | 72.308 | 33 | 79.228 |
1.07. Hizmet Alanları
1.07.1: Hizmet Alanları
Tablo 1.07.1.1: Hizmet Alanları
Hizmet Alanları | Ofis Sayısı | Alan (m²) | Kullanan Kişi Sayısı |
İdari Personel Hizmet Alanları | 27 | 829,19 | 91 |
TOPLAM | 27 | 829,19 | 91 |
1.08. Tarımsal Uygulama ve Araştırma Amaçlı Bina ve Tesisleri
1.08.1: Tarımsal Uygulama ve Araştırma Amaçlı Kullanım Alanları
Tablo 1.08.1.1: Tarımsal Uygulama ve Araştırma Amaçlı Bina, Tesisleri ve Ekilebilir Alanları
YIL | Uygulama Birimleri – Fiziki Alan (m²) | Toplam Alan (m²) |
|||
Ziraat Fakültesi Uygulama Bina ve Tesisleri | Ziraat Fakültesi Tarımsal Uygulama Alanları | Veteriner Fakültesi Uygulama Bina ve Tesisleri | Veteriner Fakültesi Tarımsal Uygulama Alanları | ||
2022 | 39 | 30 | 26 | 24 | 64.087 |
2023 | 39 | 30 | 26 | 24 | 64.087 |
2024 | 39 | 30 | 26 | 24 | 64.087 |
1.09. Üretim Amaçlı Bina ve Tesisler
1.09.1: Üretim Amaçlı Bina ve Tesislerin Kullanım Alanları
Tablo 1.09.1.1: Üretim Amaçlı Bina ve Tesisler
BİRİMLER | Basımevi | Atölye | İmalathane | |||
(Üretim Ünitesi) | ||||||
Adet | Toplam Alan (m2) | Adet | Toplam Alan (m2) | Adet | Toplam Alan (m2) | |
Basımevi Matbaa | 1 | 1.614 | ||||
Mühendislik Fakültesi | 8 | 892 | ||||
Ziraat Fakültesi | 4 | 275 | 3 | 1.404 | ||
Veteriner Fakültesi | 3 | 78 | 5 | 1.969 | ||
Eğitim Fakültesi | 18 | 1.184 | ||||
Fen-Edebiyat Fakültesi | 2 | 95 | ||||
İlahiyat Fakültesi | 3 | 214 | ||||
Teknik Bilimler MYO | 4 | 643 | ||||
İnegöl MYO | 4 | 1.346 | ||||
İznik MYO | 7 | 442 | ||||
Mustafakemalpaşa MYO | 2 | 92 | ||||
Yenişehir MYO | 1 | 130 | ||||
Harmancık MYO | 2 | 300 | ||||
Atatürk Reh. Uyg. Arş. Merk. | 1 | 20 | ||||
TOPLAM | 1 | 1.614 | 59 | 5.711 | 8 | 3.373 |
1.10. Araziler
1.10.1: Arazilerin Kulanım Alanlarına Göre Dağılımı
Tablo 1.10.1.1: Araziler
Arazinin Adı | 2023 Toplam Alan (m2) |
2024 Toplam Alan (m2) |
Orman | 10.481.993,34 | 10.481.993,34 |
Tarım Alanı | 3.547.500,00 | 3.547.500,00 |
Bahçe | 192.500,00 | 192.500,00 |
Tescil Harici Araziler | 94.713,73 | 94.713,73 |
Diğer | 0,00 | 0,00 |
Gölet | 90.065,00 | 90.065,00 |
Kampüs Dışı Araziler | 1.164.949,49 | 1.205.480,66 |
TOPLAM | 15.571.721,56 | 15.616.994,46 |
1.11. Genel Alanlar
1.11.1: Genel Alanların Kullanımına Göre Dağılımı
Tablo 1.11.1.1: Genel Alanlar
Alanın Adı | 2023 Toplam Alan (m2) |
2024 Toplam Alan (m2) |
Meydan | 12.615 | 12.615 |
Otopark | 131.149 | 131.149 |
Helikopter Pisti vb. | 3.750 | 3.750 |
TOPLAM | 147.514 | 147.514 |
2. Teşkilat Yapısı
3. Bilgi ve Teknoloji Kaynakları
3.1. Teknolojik KaynaklarBaşkanlığımız bünyesi kullanımında 77 adet bilgisayar, 30 adet dizüstü bilgisayar, 13 adet lazer yazıcı, 2 adet çok fonksiyonlu yazıcı, 1adet mürekkep püskürtmeli yazıcı, 3 adet fotokopi makinesi, 3 adet masa üstü tarayıcı, , 1 adet barkot okuyucu, 46 adet sabit telefon, 10 adet telsiz telefon, 2 adet telsiz, 3 adet santral, 1 adet faks cihazı, 2 adet projeksiyon cihazı, 3 adet fotoğraf makinesi, 35 adet klima, 1 adet mesafe ölçüm cihazı, 19 adet lazer metre, 2 adet dedektör, 2 adet sıcaklık ve ölçüm cihazı, 1 adet multimetre, 2 adet iç hava kalite ölçüm cihazı, 2 adet gaz ölçüm cihazı ve 1 gürültü ölçüm cihazı bulunmaktadır. Windows işletim sistemine sahip bilgisayarlarımızda Microsoft-Office programları, Auto-Cad çizim programı, MTH Mekanik Tesisat Hesaplama Programı, Yaklaşık Maliyet ve Teknik Şartnamelerin hazırlanmasında kullanılan satın alınmış programlar mevcuttur.
Başkanlığımızda Üniversite ağına bağlı tüm birimlerin ulaşabildiği internet üzerinden arıza ve onarım taleplerinin yapılabildiği bir sistem bulunmaktadır. Onarım kararları arıza bildirim programı üzerinden gelen talepler değerlendirildikten sonra yapılmaktadır. Bu sayede kullanıcılar yapmış oldukları taleplerin hangi aşamada olduğunu görebildikleri bir kullanıcı ekranı sayesinde her türlü bilgiye ulaşabilmektedirler. İhale ve satın alma süreçlerinde büyük onarıma yönelik proje ve yapım işlerindeki yaklaşık maliyet çalışmaları satın alınan program kullanılarak hazırlanmakta ve yürütülmektedir.
4. İnsan Kaynakları
4.1.Personel Sayıları
4.1.1. İdari Personelin Kadro Durumu ve Yıllar İtibariyle Dağılımı
4.1.1.1. Birimde Fiilen Görev Yapan İdari Personel
Tablo 4.3.3.1: Birimde Fiilen Görev Yapan İdari Personel / Memur Sayısı (Yıl Sonu İtibariyle)
YIL | Birim Kadrosunda Olan (Personel Daire Başkanlığından alınacak) |
Görevlendirme İle Gelen |
Sürekli İşçi |
Toplam |
2023 | 49 | 49 | - | 98 |
2024 | 49 | 19 | 23 |
91 |
5. Sunulan Hizmetler
5.01.İdari Hizmetler1-Yatırım Programı
- Bursa Uludağ Üniversitesinin Amaç ve Hedeflerini gerçekleştirmek için Eğitim-Öğretim, Sağlık ve Spor tesislerinin bütçe olanakları doğrultusunda Ödenek Teminine Esas Yaklaşık Maliyet Hesaplarını yapmak.
- Zaman ekseninde Yatırım Programı ve Yatırım bütçesi hazırlanması,
2-Etüt Proje
7- İşletme-Bakım-Onarım
6.1.1. Birim İç Kontrol Çalışmaları
Yönetim ve iç kontrol, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile bu kanuna ilişkin ikincil mevzuatta öngörülen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde hiyerarşik bir düzen içerisinde yapılmaktadır.
Mali süreçteki iç kontrol 5018 sayılı kanunun 55, 56, 57 ve 58. maddelerine ve Maliye Bakanlığınca yayınlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasların 27. maddesine dayanılarak hazırlanmış olan Bursa Uludağ Üniversitesi İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasları çerçevesinde yapılmaktadır.
31.12.2005 tarih ve 26040 3. mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar uyarınca, Üniversitemiz bünyesinde oluşturulan İç Kontrol Koordinatörlüğü’ nün çalışmaları sonucunda Üniversitemiz İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı belirlenmiştir. Bu plan doğrultusunda da, birimimiz için öngörülen eylemler yönünde hareket edilmektedir.
B. Temel Politika ve Öncelikler
A.1.1. Bütçe Giderleri
Ekonomik Kodlardaki Ödenek Artış Talep Nedenleri: Birimlerden gelen ihtiyaç taleplerini karşılamak için ek ödeneğe ihtiyaç duyulmuştur.
Tablo A.1.1.1: Bütçe Giderleri
Tablo A.1.1.2 : Bütçe Ödenek ve Harcamalar
Tablo A.1.1.4: Personel Giderleri
Tablo A.1.1.5: Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Prim Giderleri
Tablo A.1.1.6: Mal ve Hizmet Alım Giderleri
Tablo A.1.1.7: Sermaye Giderleri
Tablo B.1.1.1: 2022 Eğitim Sektörü Projeleri
Tablo B.1.4.3: 2024 Spor Sektörü Projeleri
Performans Sonuçları Tablosu
Öğrenci sayısı/toplam sosyal donatı alanı (114.601 m2) öğrenci başına düşen sosyal donatı alanını vermektedir.
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
Harcama yetkilisi olarak görev ve yetkilerim çerçevesinde;
Harcama birimimizce gerçekleştirilen iş ve işlemlerin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, birimimize bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, birimimizde iç kontrol sisteminin yeterli ve makul güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır.
Burada raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
- İhtiyaç duyulan eğitim – öğretim alanlarının imar planına uygun nitelikli fiziki mekân tasarımının yapılması,
- Uygulama Projelerinin yapılması,
- Her türlü proje yapım ve denetim faaliyetleri,
- İhale işlem dosyası hazırlanması, ( Proje, Yaklaşık Maliyet, Özel fiyat tespiti ve analizlerini yapmak, Pursantaj Listeleri, Teknik ve İdari şartnameleri hazırlamak)
- Yapım işi İhalelerinin yapılması (İhale komisyonlarını oluşturmak, İhale ilanı, İhale ve sözleşmenin imzalanmasına kadar geçen süreci yürütmek)
- İhalesi yapılan işlerin yer tesliminin yapılması.
- Sözleşme, Proje, şartname ve iş programına göre işin denetlenmesi, işin Fen ve Teknik kurallara göre yapılmasının sağlanması,
- Belirli zamanlarda ve işin aşamalarına göre hak ediş düzenlenmesi,
- Tamamlanan işlerin teslim alınması için Geçici ve Kesin kabul işlemlerinin yapılması,
- Birimlerden gelen talepler doğrultusunda mevcut personelimiz ile çeşitli onarım hizmetlerini yapılması,
- Tüm taşınmazların yönetmelik doğrultusunda kayıt altına alınarak envanter numarası verilmesi,
- Yeni bina ve tesisler için ilgili Belediyeden inşaat ruhsatı ve kullanma izni işlemlerinin yürütülmesi,
- Yapılan bina ve tesislerin maliyet bedel tespitlerinin kayıt altına alınması,
- Kullanma izni alınan binalara ilgili vergi dairesine beyanname verilip, kesilmesi,
- Kadastro müdürlüğünde cins değişikliği işlemlerinin takip edilmesi, ayrıca yola terk, ihdas, ifraz tevhit işlemlerinin başlatılması ve yürütülmesi,
- Tapu Müdürlüklerinde edinilen taşınmazlarla ilgili tescil işlemlerini irtifak hakkı üst hak gibi işlemlerinin yürütülmesi,
- Taşınmazlarla ilgili emlak beyannamesi düzenlenmesi ve ilgili Belediyeye verilmesi,
- Bina ve Tesislerin elektrik, su, doğalgaz, telefon abonelik işlemlerinin gerçekleştirilmesi,
- Özel işletmelerin elektrik, su, doğal gaz tüketim miktarlarını okumak, ısınma bedellerini tespit etmek.
7- İşletme-Bakım-Onarım
- Mevcut Isı, Klima ve Su tesislerinin işletme ve bakımlarını yapmak
- Mevcut Elektrik tesis ve tesisatlarının işletme ve bakımlarını yapmak(Orta Gerilim hatları, Trafo ve Jeneratörler)
- Telefon santralinin işletme ve bakımını yapmak
- Asansörlerin İşletme ve Bakımını yapmak
- Altyapı tesislerinin verimli ve etkin çalışmasını sağlamak için her türlü mühendislik çalışmasını yapmak.
6. Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
6.1. İç Kontrol Sistemi6.1.1. Birim İç Kontrol Çalışmaları
Yönetim ve iç kontrol, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ve 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile bu kanuna ilişkin ikincil mevzuatta öngörülen yetki ve sorumluluklar çerçevesinde hiyerarşik bir düzen içerisinde yapılmaktadır.
Mali süreçteki iç kontrol 5018 sayılı kanunun 55, 56, 57 ve 58. maddelerine ve Maliye Bakanlığınca yayınlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasların 27. maddesine dayanılarak hazırlanmış olan Bursa Uludağ Üniversitesi İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esasları çerçevesinde yapılmaktadır.
31.12.2005 tarih ve 26040 3. mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan İç Kontrol ve Ön Mali Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar uyarınca, Üniversitemiz bünyesinde oluşturulan İç Kontrol Koordinatörlüğü’ nün çalışmaları sonucunda Üniversitemiz İç Kontrol Standartları Uyum Eylem Planı belirlenmiştir. Bu plan doğrultusunda da, birimimiz için öngörülen eylemler yönünde hareket edilmektedir.
II. AMAÇ ve HEDEFLER
Tablo A.1: Birim Amaç ve HedeflerStratejik Amaçlar | Stratejik Hedefler | ||
1 | Üniversitenin Ruhuna Uygun Küresel Ölçekte Yarışan, Girişimci Ve Yenilikçi Bireyler Yetiştirmek | 1.1 | Öğretme ve Öğrenme Ortamlarının Master Plan Çerçevesinde Fiziksel ve Teknolojik Altyapısını Dönem Sonunda Arttırmak |
2 | Kurumsal Amaç Ve Hedeflerin Gerçekleştirilmesine Yönelik Kurum Kültürünü Geliştirmek | 2.1 | Personelin Kuruma Bağlılığını Artırmak |
3 | Kurumsal Amaç Ve Hedeflerin Gerçekleştirilmesine Yönelik Kurum Kültürünü Geliştirmek |
3.1 | Öğrenci ve Çalışanlara Yönelik Sosyal, Kültürel ve Sportif Alanları ve Hizmet Kalitesini Artırmak |
B. Temel Politika ve Öncelikler
- Mesleki Uzmanlık
- Saydamlık ve Hesap verebilir olmak
- Meslek ahlakına sahip olmak
- Ekip çalışmasına önem vermek
- Yenilikçi olmak
- Özgün olmak, doğaya saygı duymak
- Ekonomik olmak
- Kaliteyi ön planda tutmak, hizmet alıcıların memnuniyetini sağlamak
III. FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ ve DEĞERLENDİRMELER
A. Mali Bilgiler
A.1.Bütçe Uygulama Sonuçları
A.1.1. Bütçe Giderleri
Ekonomik Kodlardaki Ödenek Artış Talep Nedenleri: Birimlerden gelen ihtiyaç taleplerini karşılamak için ek ödeneğe ihtiyaç duyulmuştur.
Tablo A.1.1.1: Bütçe Giderleri
Kurumsal Sınıflandırma | Fonksiyonel Sınıflandırma | Finans Tipi | Ekonomik Sınıflandırma | 2024 Yılı | ||||||||||||||||
I | II | III | IV | I | II | III | IV | I | I | II | Başlangıç Ödeneği | Eklenen | Düşülen | Yıl Sonu Toplam Ödeneği | Yıl Sonu Harcaması | Yılsonu Kalan | Toplam Ödeneğin Harcama Yüzdesi | |||
62.239.756.7872-0415.0008-02-06.07 |
1.000.000,00 | 0,00 | 100.000,00 | 900.000,00 | 891.835,91 | 8.164,09 | 99 | |||||||||||||
62.239.756.25256-0415.0008-02-06.07 | 25.000.000,00 | 5.000.000,00 | 0,00 | 30.000.000,00 | 29.943.004,23 | 56.995,77 | 99,90 | |||||||||||||
62.239.756.7855-0415.0008-02-06.05 | 1.000.000,00 | 0,00 | 100.000,00 | 900.000,00 | 381.000,00 | 519.000,00 | 42,40 | |||||||||||||
62.239.756.7822-0415.0008-02-06.05 | 15.000.000,00 | 10.012.000,00 | 1.500.000,00 | 23.512.000,00 | 23.508.982,48 | 3.017,52 | 100 | |||||||||||||
62.239.756.7827-0415.0008-02-06.05 |
150.000.000,00 | 5.985.000,00 | 15.000.000,00 | 140.985.000,00 | 140.981.489,95 | 3.510,05 | 100 | |||||||||||||
62.239.756.14221-0415.0008-02-06.07 | 100.000,00 | 4.760.000,00 | 10.000,00 | 4.850.000,00 | 4.846.041,37 | 3.958,63 | 100 | |||||||||||||
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.02 | 0,00 | 1.952.000,00 | 0,00 | 1.952.000,00 | 1.949.992,71 | 2.007,29 | 99,90 | |||||||||||||
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.03 | 0,00 | 17.000,00 | 0,00 | 17.000,00 | 12.307,89 | 4.692,11 | 72,40 | |||||||||||||
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.05 |
222.000,00 | 0,00 | 0,00 | 222.000,00 | 196.920,00 | 25.080,00 | 88,70 | |||||||||||||
62.239.756.2097-0415.0008-02-03.08 | 257.000,00 | 0,00 | 0,00 | 257.000,00 | 231.295,04 | 25.704,96 | 90 | |||||||||||||
62.241.773.2114-0415.0008-13-03.02 |
361.000,00 | 0,00 | 0,00 | 361.000,00 | 347.182,44 | 13.847,56 | 96,20 | |||||||||||||
62.241.773.2114-0415.0008-13-03.05 | 796.000,00 | 4.951.000,00 | 0,00 | 5.747.000,00 | 5.745.720,00 | 1.280,00 | 100 | |||||||||||||
62.241.773.2114-0415.0008-13-03.08 | 243.000,00 | 0,00 | 25.000,00 | 218.000,00 | 213.365,64 | 4.634,36 | 97,90 | |||||||||||||
98.900.9005.7326-0415.0008-02-06.07 |
5.000.000,00 | 0,00 | 5.000.000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-01.01 |
61.718.000,00 | 3.125.000,00 | 1.330.000,00 | 63.513.000,00 | 63.338.675,48 | 174.324,52 | 99,80 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-02.01 | 7.133.000,00 | 1.240.000,00 | 333.000,00 | 8.040.000,00 | 7.942.737,60 | 97.262,40 | 98,80 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.02 | 131.000,00 | 1.319.000,00 | 0,00 | 1.450.000,00 | 1.431.961,44 | 18.038,56 | 98,80 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.03. | 30.000,00 | 25.000,00 | 0,00 | 55.000,00 | 40.283,01 | 14.716,99 | 73,30 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.05 | 44.000,00 | 0,00 | 0,00 | 44.000,00 | 43.702,79 | 297,21 | 99,40 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.07 | 40.000,00 | 0,00 | 0,00 | 40.000,00 | 38.601,00 | 1.399,00 | 96,50 | |||||||||||||
98.900.9004.2117-0415.0008-02-03.08 | 85.000,00 | 0,00 | 0,00 | 85.000,00 | 84.307,96 | 692,04 | 99,20 | |||||||||||||
98.900.9038.13234-0415.0008-13-03.02 |
62.000,00 | 0,00 | 0,00 | 62.000,00 | 61.568,00 | 432,00 | 99,30 | |||||||||||||
TOPLAM | 268.222.000,00 | 38.386.000,00 | 23.398.000,00 | 283.210.000,00 | 282.230.974,94 | 979.025,06 | 99,70 | |||||||||||||
Tablo A.1.1.2 : Bütçe Ödenek ve Harcamalar
Ek. Kod |
Ekonomik Kod Açıklama | 2023 YILI | 2024 YILI | ||
Harcama | KBÖ | Yıl Sonu Toplam Serbest Ödenek | Harcama | ||
01. | Personel Giderleri | 30.698.016,00 | 61.718.000,00 | 63.513.000,00 | 63.338.675,48 |
02. | Sosyal Güvenlik Kurumlarına Devlet Primi Giderleri | 4.530.419,00 | 7.133.000,00 | 8.040.000,00 | 7.942.737,60 |
03. | Mal Ve Hizmet Alım Giderleri | 5.559.549,00 | 2.271.000,00 | 10.449.000,00 | 10.397.207,92 |
06. | Sermaye Giderleri | 195.636.000,00 | 197.100.000,00 | 201.147.000,00 | 200.552.353,94 |
TOPLAM | 236.423.984,00 | 268.222.000,00 | 283.149.000,00 | 282.230.974,94 |
Tablo A.1.1.4: Personel Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama | 2022 Yılı | 2023 Yılı | 2024 Yılı |
01. PERSONEL GİDERLERİ | 15.520.670,89 | 30.698.015,87 | 63.338.675,48 |
1. MEMURLAR | 15.520.670,89 | 30.698.015,87 | 63.338.675,48 |
Temel Maaş | 1.223.065,72 | 2.339.010,88 | 4.239.424,79 |
Taban Aylığı | 5.636.146,35 | 9.268.465,60 | 16.252.107,47 |
Zamlar ve Tazminatlar | 8.064.124,45 | 18.148.539,20 | 41.459.734,75 |
Ödenekler | 193.791,43 | 332.015,77 | 404.862,87 |
Sosyal Haklar | 403.542,94 | 609.984,42 | 982.545,60 |
Tablo A.1.1.5: Sosyal Güvenlik Kurumuna Devlet Prim Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama | 2022 Yılı | 2023 Yılı | 2024 Yılı |
02. SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLRT PRİMİ GİDERLERİ | 2.671.662,68 | 4.530.418,70 | 7.942.737,60 |
1. MEMURLAR | 2.671.662,68 | 4.530.418,70 | 7.942.737,60 |
Sosyal Güvenlik Primi Ödemeleri | 1.650.937,96 | 2.804.041,39 | 4.898.808,17 |
Sağlık Primi Ödemeleri | 1.020.724,72 | 1.726.377,31 | 3.043.929,43 |
Tablo A.1.1.6: Mal ve Hizmet Alım Giderleri
Ekonomik Kod / Açıklama | 2022 Yılı | 2023 Yılı | 2024 Yılı |
3. MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 3.676.900,18 | 5.509.066,39 | 10.397.207,92 |
2. TÜKETİME YÖNELİK MAL VE MALZ. ALIMLARI | 1.845.949,17 | 2.108.875,70 | 3.790.704,59 |
Kırtasiye Alımları | 12.922,75 | 84.874,10 | 41.519,84 |
Büro Malzemesi Alımları | 23.765,20 | 0,00 | |
Akaryakıt ve Yağ Alımları | 183.205,80 | 138.056,56 | 15.184,80 |
Genel Amaçlı Akaryakıt ve Yağ Alımları | 0,00 | 0,00 | 102.839,00 |
Temizlik Malzemesi Alımları | 21.691,80 | 30.319,79 | 48.631,60 |
Diğer Tüketim Mal ve Malzemesi Alımları | 1.574.171,48 | 1.600.914,86 | 3.526.361,29 |
Laboratuvar Malzemesi ile Kimyevi ve Temizlik Malzeme Alımları | 27.486,45 | 7.894,20 | 49.808,06 |
Baskı ve Cilt Giderleri | 795,32 | 3.132,00 | 3.960,00 |
Bahçe Malzemesi Alımları | 1.910,37 | 21.215,41 | 0,00 |
Diğer Kırtasiye Yayın Baskı ve Büro Malzemesi Alımları | 0,00 | 3.240,00 | 0,00 |
Giyecek Alımları | 0,00 | 212.903,78 | 2.400,00 |
Zirai Malzeme ve İlaç Alımları | 0,00 | 6.325,00 | 0,00 |
3. YOLLUKLAR | 41.200,81 | 46.547,10 | 52.590,90 |
Yurtiçi Geçici Görev Yollukları | 3.935,13 | 16.115,77 | 40.283,01 |
Yurtiçi Sürekli Görev Yollukları | 37.265,68 | 30.431,33 | 12.307,89 |
4. GÖREV GİDERLERİ | 200.880,00 | 0,00 | 0,00 |
Diğer Vergi, Resim ve Harçlar ve Benzeri Giderler | 200.880,00 | 0,00 | 0,00 |
5. HİZMET ALIMLARI | 1.449.216,48 | 3.076.291,01 | 5.986.342,79 |
Telefon Abonelik ve Kullanım Ücretleri | 5.173,08 | 7.018,97 | 6.778,79 |
İlan Giderleri | 29.547,20 | 289.262.40 | 300.480,00 |
Etüt-Proje Bilirkişi Ekspertiz Giderleri | 7.574,00 | 33.748,00 | 71.724,00 |
Sınıflandırmaya Girmeyen Diğer Hizmet Alımları | 1.406.922,20 | 2.746.261,64 | 5.607.360,00 |
7. MENKUL MAL, GAYRİMENKUL HAK ALIM, BAK. VE ONR. GİDE. | 10.797,00 | 19.380,00 | 38.601,00 |
Makine Teçhizat Bakım ve Onarım Giderleri | 590,00 | 900,00 | 4.998,00 |
Diğer Dayanıklı Mal ve Malzeme Alımı | 5.487,00 | 3.360,00 | 10.000,00 |
Büro ve İşyeri Makine Teçhizat Alımı | 4.720,00 | 0,00 | 4.200,00 |
Avadanlık ve Yedek Parça Alımları | 0,00 | 15.120,00 | 19.403,00 |
8. GAYRİMENKUL MAL BAKIM VE ONARIM GİDERLERİ | 128.856,72 | 257.972,58 | 528.968,64 |
Eğitim ve Öğretim Tesisi Bakım ve Onarımı Giderleri | 52.873,21 | 181.860,00 | 305.965,20 |
Diğer Hizmet Binası Bakım ve Onarım Giderleri | 10.387,31 | 44.582,10 | 177.283,44 |
Bitüm Alımları | 0,00 | 11.918,00 | 0,00 |
Diğer Taşınmaz Yapım, Bakım ve Onarım Giderleri | 65.596,20 | 19.612,48 | 45.720,00 |
Tablo A.1.1.7: Sermaye Giderleri
EKONOMİK KOD / AÇIKLAMA | 2022 Yılı | 2023 Yılı | 2024 Yılı |
06. SERMAYE GİDERLERİ | 34.961.279,75 | 177.087.014,95 | 200.552.353,94 |
5. GAYRİMENKUL SERMAYE ÜRETİM GİDERLERİ | 19.889.080,64 | 154.449.789,69 | 164.871.472,43 |
Proje Giderleri | 103.840,00 | 825.040,00 | 381.000,00 |
Diğer Giderler | 0,00 | 0,00 | 260.400,00 |
Hizmet Binası Yapım Giderleri | 1.475.000,00 | 130.702.540,29 | 140.981.489,95 |
Diğer Müteahhitlik Giderleri | 18.310.240,64 | 22.922.209,40 | 23.248.582,48 |
7. GAYRİMENKUL BÜYÜK ONARIM GİDERLERİ | 15.072.199,11 | 22.637.225,26 | 35.680.881,51 |
Hizmet Binası Büyük Onarım Giderleri | 15.031.357,40 | 21.598.465,91 | 25.199.276,13 |
Eğitim ve Öğretim Tesisi Büyük Onarım Giderleri | 0,00 | 771.758,96 | 0,00 |
Sıhhi Tesisat Giderleri | 0,00 | 267.000,39 | 0,00 |
Hizmet Tesisi Büyük Onarım Giderleri | 40.841,71 | 0,00 | 0,00 |
Diğer Gayrimenkul Büyük Onarım Giderleri | 0,00 | 0,00 | 7.787.314,01 |
Diğer Müteahhitlik Giderleri | 0,00 | 0,00 | 2.694.291,37 |
B. Performans Bilgileri
B.1. Faaliyet ve Proje Bilgileri
B.1.1.Yatırım ProjeleriTablo B.1.1.1: 2022 Eğitim Sektörü Projeleri
Proje No | Proje Adı | Başlama Tarihi | 2024 Yılı Bütçesi (TL) | Gerçekleşen Fiili Harcama (TL) |
2024H03-232811 | Çeşitli Ünitelerin Etüt Projesi | 2024-2024 | 900.000,00 | 381.000,00 |
2024H03-233859 | Kampüs Altyapısı | 2024-2026 | 23.512.000,00 | 23.508.982,48 |
1991H03-175 | Derslik ve Merkezi Birimler | 1991-2025 | 140.985.000,00 | 140.981.489,95 |
2024H03-232807 | Muhtelif İşler (Eğitim) | 2024-2024 | 4.850.000,00 | 4.846.041,37 |
2024H03-232815 | Büyük Onarım | 2024-2024 | 30.000.000,00 | 29.943.004,23 |
Tablo B.1.4.3: 2024 Spor Sektörü Projeleri
Proje No | Proje Adı | Başlama Tarihi | 2024 Yılı Bütçesi (TL) | Gerçekleşen Fiili Harcama (TL) |
2024H05-232813 | Açık ve Kapalı Spor Tesisleri | 2024-2024 | 900.000,00 | 891.835,91 |
B.2 – Performans Sonuçları Tablosu
İdarenin stratejik planı ile 2024 yılı performans programında yer alan ve Başkanlığımızın da sorumlu olduğu faaliyetlere ilişkin performans hedef ve göstergelerinin gerçekleşme durumu ile meydana gelen sapmalar “Performans Sonuçları Tablosu” nda açıklanmıştır.Performans Sonuçları Tablosu
B.3 – Performans Sonuçları Tablosunun Değerlendirilmesi
Öğrenci sayısı/ toplam eğitim alanı (394,889 m2) öğrenci başına düşen eğitim alanını vermektedir.Öğrenci sayısı/toplam sosyal donatı alanı (114.601 m2) öğrenci başına düşen sosyal donatı alanını vermektedir.
IV. KURUMSAL KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A-ÜSTÜNLÜKLER
- Üst Yönetimin Desteği
- Fiziksel Mekânların iyi olması
- Bütçenin etkin, verimli ve yerinde kullanılması
- Yürürlükte olan mevzuatların takibinin yapılarak işlerin yürütülmesi
- Teknolojik gelişmeler doğrultusunda yeni yapı malzemelerinin kullanılması
B-ZAYIFLIKLAR
- Teknik Personele yeterli eğitim olanaklarının sağlanamaması
- Küçük çaplı tamiratların yapılması bakımından, tamirat ile ilgili mesleki yeterlilik belgesine sahip personelin bulunmayışı
- Mevcut binaların yaşının ilerlemiş olması ve buna dayalı olarak iş akışı ve iş yükünün artması
- Atölye eksikliği
C-DEĞERLENDİRMELER
V - ÖNERİ VE TEDBİRLER
Üniversitemizin kısa, orta ve uzun vadeli hedefleriyle uyumlu şekilde çalışabilen ve hedeflerine ulaşabilen bir Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı için, iş-işlem süreci belirlenmiş, norm kadro hususlarına uygun teşkilat-malzeme-kadro yapısı oluşturulması gerekmektedir.VI – EKLER
EK 1: HARCAMA YETKİLİSİNİN İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANİÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
Harcama yetkilisi olarak görev ve yetkilerim çerçevesinde;
Harcama birimimizce gerçekleştirilen iş ve işlemlerin idarenin amaç ve hedeflerine, iyi mali yönetim ilkelerine, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, birimimize bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların planlanmış amaçlar doğrultusunda etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, birimimizde iç kontrol sisteminin yeterli ve makul güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, harcama yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, yönetim bilgi sistemleri, iç kontrol sistemi değerlendirme raporları, izleme ve değerlendirme raporları ile denetim raporlarına dayanmaktadır.
Burada raporda yer alan bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
YAPI İŞLERİ VE TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
20.01.2025
Mustafa BAYAR
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkan V.