YILSONU SINAVLARI (e-Sınav) İLE İLGİLİ DUYURU
 YILSONU SINAVLARI (e-Sınav) İLE İLGİLİ DUYURU

ÖN LiSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNE YILSONU SINAVLARI (e-Sınav) İLE İLGİLİ DUYURU METNİ

SINAVLARA İLİŞKİN GENEL İLKELER
1. Her ders için mutlaka yılsonu sınavı yapılacaktır.
2. Yılsonu sınavları, UKEY üzerinden klasik (yazılı) veya çoktan seçmeli (test) şeklinde yapılacaktır.
3. Ders süresince öğrencilere ödev veya proje gibi bir görevlendirme vermemiş olan öğretim elemanları, yılsonu sınavlarını %100 oranında değerlendirmeye katacaktır.
4. Hâlihazırda haftalık ödev vermiş ve ödev değerlendirmelerini sisteme girmiş olan öğretim elemanları, ödevleri %20, yılsonu sınavını %80 oranında değerlendirmeye katacaktır.
5. Hâlihazırda haftalık/dönemlik ödev vermiş ve ödev değerlendirmelerini sisteme girmemiş olan öğretim elemanları, yılsonu sınavlarını %100 oranında değerlendirmeye katacaktır. (Öğrencilerin ödevleri, ilgili öğretim elemanının belirleyeceği bir oranda değerlendirmeye katılacak ve yılsonu sınavı notu ile birleştirilerek tek bir not halinde ilan edilecektir.)
6. Mazeret sınavları 17-19 Haziran 2020 tarihleri arasında yapılacaktır.
7. Bütünleme sınavları 22-27 Haziran 2020 tarihleri arasında yapılacaktır.
8. Öğrenciler sınavdan önce Fakülte/Devlet Konservatuarı/Yüksekokul/Meslek Yüksekokullarında ilan edilen sınav programlarındaki sınav türüne göre (test veya yazılı) sınav materyalleri ile -yazılı sınavlar için A4 kâğıdı, kalem, silgi vb.- hazır bulunmalıdır.
9. Öğrenciler, sınav başlamadan önce sistemin açıklama bölümündeki yönergede belirtilen kuralları/şartları okuduklarına ve onayladıklarına ilişkin butonu işaretlemelidir.
10. Sınav esnasında yaşanan teknik aksaklıklar nedeniyle sınavına devam edemeyen ve mazeret sınav hakkı talebinde bulunacak olan öğrenciler, sınav bitiş süresini izleyen 5 dakika içerisinde mazeret sınav hakkı başvurusunda kullanmak üzere mutlaka bu durumu kanıtlayacak bir ekran görüntüsü almalı ve Fakülte/Devlet Konservatuarı/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulların öğrenci işleri
birimleri tarafından belirlenecek olan uludag.edu.tr uzantılı e-posta adreslerineöğrenci numaralarından oluşan ogr.uludag.edu.tr uzantılı e-posta adreslerinden mazeret sınav dilekçesi ile birlikte göndermelidir. Ekran görüntüsü alınması sürecinde Android işletim sistemi olan telefonları kullanan öğrenciler, NOTLAR uygulamasını kullanarak ekran görüntüsü almalı ve bu dosyayı iletmelidir. Iphone kullanıcıları, fotoğraf çektikten sonra çekilen fotoğrafın ekran görüntüsünü alıp bu dosyayı iletmelidir. Dekanlıklara yapılacak olan mazeret sınavı başvuruları ise bu çıktıları eklemek suretiyle mazeret sınav dilekçesi ile birlikte e-posta yoluyla, Fakülte/Devlet Konservatuarı/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulların öğrenci işleri birimleri tarafından belirlenecek uludag.edu.tr uzantılı e-posta adreslerine yapılacaktır.
11. Dönemlik okutulan derslerin yılsonu sınavında sorulacak soruların kapsamı, ilk beş hafta yüz yüze yapılan derslerin içeriğine ek olarak öğrencilere UKEY üzerinden sunulmuş olan ders içeriklerinin ve bu süreçte verilmiş olan ödev ve projelerin dışına çıkmamalıdır. Bu kural yıllık okutulan derslerde Bahar Dönemi içinde geçerlidir.
12. Sınav sonuçları ilan edildikten sonra her öğretim elemanı sınavlarının cevap anahtarlarını UKEY’e -tercihen ders materyali sekmesine- yükleyecektir.

KLASİK (YAZILI) SINAVLARA İLİŞKİN ALINAN KARARLAR
1. Sınav süresi 40 dakikayı geçmeyecektir. Sınavın sonunda, sınav kâğıdının fotoğrafını çekip sisteme yükleme vb. teknik işlemler için gerekecek olan süre düşünülerek, toplam cevaplama süresine ek olarak en az 5 dakika fazla zaman tanınacaktır.
2. Sistem öğrencilerin sınav başladıktan sonra ilk 10 dakika içinde sınava girebilecekleri şekilde ayarlanacaktır.
3. Sistemin açıklama bölümünde bir sınav yönergesi bulunacaktır. Bu yönergede sınavdaki soru sayısı, soruların puan değeri, sınav süresi ve öğretim elemanının ismi ve sınav kâğıtlarının ekran görüntüsünü göndermek üzere koordinatör veya dersi veren öğretim elemanının kurumsal -uludag.edu.tr uzantılı- e-posta adresi yer alacaktır.
4. Sınav yönergesinde öğrencilerin cevap kâğıdına ad-soyadı, öğrenci numarası ve öğrenim gördükleri programı yazmaları istenecektir.
5. Öğrenciler sınav öncesinde A4 kâğıdı, kalem, silgi vb. sınav araçları hazır bulundurmalı ve sınav sürecinde A4 kâğıdına (tek yaprak, iki sayfayı geçmeyecek biçimde) el yazıları ile soruları cevaplandırmalıdır. Sınav bitiminde sınav kâğıdının bir fotoğrafını çekip koordinatör veya dersi veren öğretim elemanının kurumsal -uludag.edu.tr uzantılı- e-posta adresine, öğrenci numaralarından oluşan ogr.uludag.edu.tr uzantılı e-posta adreslerinden 5 dakika içerisinde göndermelidir.
6. UKEY’e giriş yapamayan veya sınav sorularını cevaplamayan öğrenciler, başarısız sayılacaktır.
7. Sınav anında teknik aksaklıklar nedeniyle sınavına devam edemeyen öğrenciler, sınav bitiminde mazeret sınav hakkı başvurusunda kullanmak üzere, mutlaka bu durumu kanıtlayacak bir ekran görüntüsünü Genel İlkeler’de (10. madde) belirtilen şekilde ilgili adrese bir dilekçe ile birlikte iletmelidir.

ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARA İLİŞKİN ALINAN KARARLAR
1. Sınav süresi 20-30 dakikayı geçmeyecektir. Sınav süresi belirlenirken, toplam cevaplama süresine ek olarak en az 5 dakika fazla zaman tanınacaktır. (Örneğin, sınav süresi 20 dakika ise başlangıç ve bitiş arasındaki zaman 25 dakika olmalıdır.)
2. Sistem, öğrencilerin sınav başladıktan sonra ilk 10 dakika içinde sınava girebilecekleri şekilde ayarlanacaktır.
3. Sistemin açıklama bölümünde bir sınav yönergesi bulunacaktır. Bu yönergede, sınavdaki soru sayısı, soruların puan değeri, sınav süresi ve öğretim elemanının ismi yer alacaktır.
4. Sınav anında teknik aksaklıklar nedeniyle sınavına devam edemeyen öğrenciler, sınav bitiminde mazeret sınav hakkı başvurusunda kullanmak üzere bu durumu kanıtlayacak bir ekran görüntüsünü, Genel İlkeler’de (10.madde) belirtilen şekilde ilgili adrese mutlaka iletmelidir. Durumunu kanıtlayamayan öğrencilere mazeret sınav hakkı tanınmayacaktır.

 

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv

Haber Tarihi : [08-May-2020]

Haber Görüntüleme : [2.202]