Lisans Programı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

Bursa Uludağ Üniversitesi Lisans Programı Hakkında Sıkça Sorulan Sorular (SSS)

 

*Bu SSS sayfasındaki Yönetmelik ifadesi Resmi Gazete’de yayınlanan 20 Eylül 2020 tarihli ve 31250 sayılı Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’ni ifade etmektedir.

 

 

1) Psikoloji Bölümü, Fen-Edebiyat Fakültesi’nin hangi binasında bulunmaktadır?

 

Bölümümüz, Uludağ Üniversitesi Görükle Kampüsü'nde yer alan Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bölümler Binası (E Blok) Giriş katında faaliyet göstermektedir.

 

2) Öğrenci İşleri birimine nereden ulaşabilirim/ nasıl gidebilirim?

 

Fen- Edebiyat Fakültesindeki tüm bölümlerin öğrenci işleri, Fen Bölümlerinin de olduğu Fen-Edebiyat Fakültesi Dekanlık binasının (yeni bina) 1. katında (zemin katın üstü) bulunmaktadır.

 

3) Bölümümüzde zorunlu hazırlık uygulaması var mı?

            Evet, iki dönem süren hazırlık eğitimini başarıyla tamamlayan veya yabancı dil muafiyet sınavına girip en az %60 oranında başarı sağlayan öğrenciler doğrudan 1. sınıftan lisans eğitimine başlayabilirler. Muafiyet sınavına ve hazırlık sınıfına ilişkin detaylı bilgiler Yabancı Diller Yüksekokulu sayfasında mevcuttur. (https://uludag.edu.tr/ydyo)

 

4) AKTS ve Diploma Eki nedir?

AKTS, Avrupa Kredi Transfer Sistemi’nin kısaltmasıdır. Bir dersin sahip olduğu iş yükü AKTS değeri ile tanımlanır. Bir dersi tamamlamak için öğrenciye yüklenen ödev, çalışma, sınav hazırlığı, sorumluluk miktarı vs. AKTS değerinin kaç olacağını belirlemektedir. Psikoloji Bölümü lisans programı öğrencilerinin eğitim hayatları boyunca toplam 240 AKTS kredisi değerinde dersi tamamlamaları mezuniyet için ön-şarttır. Bu da dönem başı ortalama 30 AKTS kredisi değerinde ders alınmasını zorunlu kılmaktadır.

Diploma Eki (DE), Yükseköğretim Kurumları tarafından diplomanın yanı sıra verilen tamamlayıcı ve açıklayıcı bir belgedir. Sadece verildiği ülkede ne anlama geldiği bilinen diplomanın başka ülkeler tarafından da anlaşılmasına yardımcı olur. Bu belge doldurulduğunda, alınan dereceye ilişkin doğru değerlendirme yapılabilmesi için her türlü bilgiyi sağlamaktadır. Diploma Eki , Uludağ Üniversitesinden mezun olan tüm öğrencimize otomatik ve ücretsiz olarak, yaygın kullanılan bir Avrupa Dilinde (İngilizce) verilmektedir. Yükseköğretim Kurumları, diploma ekinin amaç ve içeriğini kendi öğrencilerine, yerel kurumları, işverenlere ve diğer ilgililere yaygın bir şekilde duyurmakla yükümlüdür. (http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Sayfalar/DiplomaEki)

Avrupa Komisyonu farklı şeffaflık ve tanınırlık araçlarını, diploma eki de dahil olmak üzere birleştirmeyi istemektedir. Bu nedenle diploma eki önümüzdeki yıl EUROPASS içinde yer alacaktır.

 

5) Derslerin ne kadarı İngilizce işleniyor?

            Derslerimizin %30’u İngilizce işlenmektedir. Yani öğrenci mezun olana kadar öğrencinin kayıt olduğu senenin ders planındaki derslerden en az 80 AKTS kredisi değerinde İngilizce dersi başarıyla tamamlamakla mükelleftir. İngilizce derslerin kaynakları, ders materyalleri ve sınavları dâhil tüm işleniş süreci İngilizce gerçekleşmektedir.

 

6) Devam zorunluluğu var mı?

            Yönetmeliğe göre teorik derslere %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenciler sınav hakkından faydalanamazlar.

 

7) Danışmanımın kim olduğunu nereden/nasıl öğrenebilirim?

Web otomasyon sistemine giriş yaptıktan sonra sırasıyla öğrenim bilgileri-dönem dersleri kısmına tıklayın. Açılan sayfanın sol alt kısmında danışmanınızın ismini görebilirsiniz. Ayrıca bölümümüzün web sayfasında Lisans sekmesi altındaki Danışman Listesi sekmesinden de danışmanınızın kim olduğunu öğrenebilir, danışmanınıza hangi zaman dilimlerinde danışabileceğinizi ise yine Lisans sekmesi altındaki Öğrenci Danışma Saatleri sekmesine tıklayarak görebilirsiniz. (Bölümümüzün web sayfası için tıklayınız.)

 

8) Hangi derslerin açılacağını nereden görebilirim?

Web otomasyon sistemine giriş yaptıktan sonra sırasıyla öğrenim bilgileri-ders alma kısmına tıklayın. Açılan sayfadan dersin ait olduğu dönem, dersin kodu, adı ve diğer bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

9) Ne zaman ders seçmem, ne zaman harç yatırmam vs. gerektiğini nereden öğrenebilirim?

            https://www.uludag.edu.tr/oidb/konu/view?id=716 adresinden ulaşabileceğiniz akademik takvim; ders seçme, katkı payı yatırma, alınan dersi bırakma gibi konularda önceden belirlenmiş tarihleri görüntüleyebileceğiniz bir rehberdir. Bu tarihler esnetilmediği için akademik takvimi düzenli olarak takip etmeniz sizin faydanıza olacaktır.

 

10) Derslerimi seçmeden önce ders saatlerine ve dersi hangi öğretim elemanının vereceğine nereden/nasıl ulaşabilirim?

Web otomasyon sistemine giriş yaptıktan sonra sırasıyla öğrenim bilgileri-ders alma kısmını seçiniz. Hangi ders ile ilgili bilgileri öğrenmek istiyorsanız o dersin ismine tıklayınız. Açılan sayfadan dersin detaylarına (dersin amacı, içeriği, görevli öğretim elemanı, ders programı vb.) ulaşabilirsiniz. Ayrıca ders kayıt dönemlerinde bölümümüz web sayfasının Duyurular kısmında ve ayrıca Lisans sekmesi altında da mevcut dönemin ders programı ilan edilmiş olacaktır.

 

11) Ders içerikleri ve öğrenme kazanımlarını nereden görebilirim?

Ders içerikleri, öğrenme kazanımları ve bölümümüzle ilgili diğer bilgilere “Bilgi Paketi & Ders Kataloğu” sayfasından ulaşabilirsiniz. İlgili sayfaya ulaşmak için buraya tıklayınız.

http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/226?AyID=29

 

12)  Bu dönem hangi dersleri alabileceğimi veya maksimum kaç AKTS kredisi değerinde ders alabileceğimi nereden öğrenebilirim?

            Bu konuda başvurabileceğiniz üç önemli kaynak vardır. Birincisi, bölümümüz web sayfasında Lisans sekmesine tıklayarak ulaşabileceğiniz Ders Planı sekmesidir. Bu sayfada üniversiteye giriş yılınıza uygun olan ders planına tıklayarak almanız gereken zorunlu ve seçmeli ders sayısı ile almanız gereken minimum sayıda İngilizce ders sayısını öğrenebilirsiniz. İkinci önemli materyal, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’dir. Bu yönetmeliğin özellikle “Ders yükü ve ders alma” başlıklı 27. maddesi ders seçim sürecinde yeterince bilgilendiricidir. Başvurabileceğiniz üçüncü kaynak ise danışmanınız olan öğretim üyesidir. Ders planı ve lisans yönetmeliğini incelemeniz halinde hala yanıtını bulamadığınız sorular olması halinde e-posta adresi üzerinden danışmanınız ile irtibat kurabilirsiniz. Elbette bu sorular “Otomasyon şifremi unuttum, ne yapmalıyım?” gibi teknik detaya sahip sorular değil, ders planı ve yönetmeliği okuduktan sonra bile yanıt bulamadığınız ve almanız gereken derslere ve AKTS yüküne ilişkin sorular olmalıdır.

 

13) Aldığım ve geçtiğim dersi not yükseltmek için yeniden alabilir miyim?

Evet, herhangi bir sebeple aldığınız ve geçtiğiniz dersi sonraki dönemlerde yeniden alabilirsiniz.

 

14) Üstten/fazladan ders alabilir miyim?

            Yönetmelik gereği genel ağırlıklı not ortalamanız nispetinde üstten veya fazladan ders almanız mümkündür. Ancak bunun bazı ön şartları vardır. Eğer önceki yarıyıllardaki zorunlu dersleri tekrarlama veya bir dersi ilk defa alma durumundaysanız, yani daha önce alıp başarısız olduğunuz bir ders varsa ve kendi döneminizden henüz almadığınız bir ders varsa ÖNCE bu derslere kaydolmak zorundasınız. Alttan ve mevcut döneminizden almanız gereken bir ders kalmadıysa ve genel ağırlıklı not ortalamanız üstten ders almaya müsaade ediyorsa (bkz. Yönetmelik Md. 27/5) üstten ders alabilirsiniz. Ancak üstten ders almanın başlıca üç sakıncası bulunmaktadır. Birincisi, üstten alınan dersler mevcut dönemdeki ders yüklerini artırarak başarı düzeyini düşürebilmektedir. İkincisi, ve daha kritik olanı, otomasyon sistemi alınan ve başarılı olunan dersleri harf notu düzeyine göre sıralayarak mezuniyet transkriptinize işlemektedir. Bu durumda, örneğin 2 İngilizce 1 Türkçe ders almanız gerektiğini, danışmanınızın ikazına rağmen çeşitli sebeplerle üstten veya fazladan ders almayı tercih ettiğinizi ve 2 İngilizce 2 Türkçe ders aldığınızı düşünelim. Aldığınız bu derslerin hepsini başarıyla tamamlarsanız ve en başarılı dersleriniz Türkçe olanlar olursa mezuniyet transkriptinize 2 Türkçe ve 1 İngilizce ders otomatik olarak işlenecek, yönetmelik gereği başarıyla tamamlamış olmanız gereken 1 İngilizce ders transkript dışı kalarak mezuniyetinize engel olabilecektir. Üstten ders almanın üçüncü sakıncası ise kontenjan ile ilgilidir. Ders kontenjanları derslerin sağlıklı işlenebilmesi gerekliliği gözetilerek belirlenmekte ve istisnai durumlar dışında artırılmamaktadır. Bu durumda üstten ders almanız, üst dönemdeki öğrencilerin kendi dönemlerindeki dersi seçmelerine engel olacak ve dersin işlenmesi konusunda sorun yaşanmasına sebebiyet verebilecektir. Bu sebeplerden ötürü tüm öğrencilerimizin lisans eğitimlerini başarıyla tamamlayabilmeleri açısından, enerjilerini kendi dönemlerindeki dersleri başarıyla tamamlamaya harcamaları faydalı olacaktır.

 

15) Kaldığım bir dersin yerine bir sonraki sene başka bir ders alabilir miyim?

            Söz konusu ders bir zorunlu ders ise, hayır. Ancak alan içi veya alan dışı bir seçmeli derste başarısız olduysanız, onun yerine aynı AKTS yüküne sahip bir başka seçmeli dersi ilerleyen senelerde almanız mümkündür.

 

16) Daha önce kaldığım bir dersin yerine yaz okulunda başka bir ders alabilir miyim?

            Seçmeli ders olduğu ve aynı AKTS kredisi yüküne sahip olduğu müddetçe daha önce alınıp başarısız olunan bir dersin yerine yaz okulunda denkliği uygun olan başka bir ders alabilirsiniz.

 

17) Yaz okulunda üst dönemden ders alabilir miyim?

            Yaz okulunda en fazla iki üst yarıyıla ait bir dersi veya dersleri alabilirsiniz.

 

18) Yapmamız gereken bir ödev var ancak uymamız gereken akademik yazım kuralları hakkında kaynağı nereden bulabilirim?

            Bölümümüz web sayfasında hem Duyurular bölümü içerisinde hem de Lisans sekmesi altında “Akademik Yazım İlkeleri” adlı bir sekme bulunmaktadır. Bu sekmede tez, ödev vb. etkinliklerdeki akademik yazım sürecinde izlemeniz gereken etik kuralların yanı sıra rapor hazırlama ve kaynak gösterme kuralları ile aşırmacılıktan kaçınmaya ilişkin ilkeleri içeren, bölümümüz tarafından hazırlanan detaylı ve kapsamlı rehberler bulunmaktadır. Ödevinizi hazırlamaya başlamadan önce bu rehberi incelemenizi önermekteyiz.

 

19) Mazeret sınavına girmek için ne yapmalıyım?

            Mazeret sınavı hakkı yalnızca ara sınavlar için verilmektedir ve belirli koşullara tâbîdir. Eğer ciddi bir sağlık sorunu nedeniyle ara sınava katılamadıysanız bunu tam teşekküllü bir sağlık kurumu/kuruluşu tarafından düzenlenen sağlık kurulu raporu ile belgeleyerek mazeret sınavı başvurusu yapabilirsiniz. Aile hekimliği vb. birimlerden alınan raporlar mazeret sınavı başvurularında kabul edilmemektedir. Mazeret sınavına girebilmek için diğer koşulları Yönetmeliğin 30. Maddesinden görebilirsiniz.

 

20) Bir konuda dilekçe ile bölümüme başvurmak istiyorum ama standart bir dilekçe formatı olup olmadığını bilmiyorum. Ne yapmalıyım?

            Bursa Uludağ Üniversitesi kalite prosedürleri kapsamında son yıllarda hemen her türden öğrenci başvurusu için standart formlar oluşturmuştur. Aşağıdaki bağlantıya tıkladıktan sonra karşınıza çıkan ekrandaki arama motorunu kullanarak veya ilgili kategoriyi seçerek başvurunuz için uygun bir form olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Böyle bir forma ulaşamamanız durumunda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’na da danışabilirsiniz.

https://unikys.uludag.edu.tr/tr/document_categories

 

21) Staj zorunlu mu?

            Bölümümüzde zorunlu değil isteğe bağlı staj bulunmaktadır. Staj süreciyle ilgili sıkça sorulan sorulara ve gerekli evraklara ise Lisans sekmesi altındaki Staj sekmesinden rahatlıkla ulaşabilirsiniz.

 

22) Stajımı eğitim-öğretim dönemleri içinde yapabilir miyim?

Hayır, derslere kayıtlı olduğunuz dönem ve yaz öğretimi sürecinde staj yapamazsınız. Bu ve benzeri soruların cevabını içeren Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrenci Staj Yönergesi’ne, staş başvuru süreci akış şemasına ve gerekli evraklara buradan ulaşabilirsiniz.

 

23) Fazla kredi almam mezuniyet aşamasında bir problem yaratır mı?

Hayır. Diğer tüm mezuniyet gereklerini yerine getirdiğiniz takdirde bu durum mezuniyetiniz için bir engel oluşturmaz. Bununla birlikte %30 İngilizce dersten başarılı olma koşulunu sağlamanız gerektiğini hatırlatmak isteriz.

 

24) Değişim programı ile yurt içinde veya yurt dışında bir üniversiteye gitmek istiyorum. Koşullar ve başvuru tarihlerini nereden öğrenebilirim?

            Bölümümüzün katıldığı Erasmus, Farabi ve Mevlana değişim programları bulunmaktadır. Bu değişim programlarına ilişkin tüm bilgilere aşağıdaki bağlantılardan ulaşabilirsiniz. Ayrıca bölümümüz web sayfasında Lisans sekmesi altında bu programların koordinatör ve koordinatör yardımcılarına ilişkin bilgi de yer almaktadır.

Erasmus programı için: https://uludag.edu.tr/erasmus

Farabi programı için: https://uludag.edu.tr/farabi

Mevlana programı için: https://uludag.edu.tr/mevlana

 

25) Çift anadal ve yandal öğrenci olarak, mezun olmam için kaç AKTS dersten başarılı olmam gerekir?

Psikoloji lisans eğitimini tamamlamak için 240 AKTS lik dersten başarılı olmanız gerekmektedir.  İlgili yönetmeliğe göre çift anadal öğrencilerinin 240 AKTS ve yandal öğrencilerinin ise en az 30 AKTS’lik dersi başarıyla tamamlamaları gerekir. Yandal Programı’nı yürüten bölüm tarafından gerekli görüldüğünde öğrenciye staj ve benzeri uygulamalar yaptırılabilir. Ders planlarını inceleyebileceğiniz bağlantı: https://uludag.edu.tr/psikoloji/konu/view?id=2292&title=yatay-gecis-cift-anadal-ve-yan-dal-

 

26) Çift anadal / yandal öğrencisiyim, mezuniyet derecelerine girebilir miyim?

Hayır. İlgili yönetmeliğe göre çift anadal ve yandal öğrencileri, ikinci anadal veya yandal programında başarı sıralamasına katılmaz. https://uludag.edu.tr/dosyalar/oidb/brosurlar/cift_anadal_ve_yan_dal_yapilmasina_iliskin_yonerge.pdf

 

27) Çift anadal programına başvurabilmek için kaçıncı sınıfta olmalıyım?

İlgili yönetmeliğe göre, çift anadal programına en erken anadal programınızdaki üçüncü yarıyılın başında; en geç anadal programınızdaki beşinci yarıyılın başında başvurabilirsiniz.

 

28) Yandal programına başvurabilmek için kaçıncı sınıfta olmalıyım?

İlgili yönetmeliğe göre, yandal programına en erken anadal programınızdaki üçüncü yarıyılın başında; en geç anadal programınızdaki altıncı yarıyılın başında başvurabilirsiniz.

Anasayfaya Dön

İçerik Oluşturma Tarihi : [07-Eyl-2022 11:02]

İçerik Son Değişiklik Tarihi : [05-Eki-2022 11:23]

İçerik Görüntüleme : [545]