Kütüphane Hizmetleri ve Elektronik Kaynaklar Eğitim Seminerleri (Şubat, Mart)
Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı olarak üniversitemiz mensubu Yüksek Lisans öğrencileri, Doktora Öğrencileri ve Araştırma Görevlilerine yönelik, "Kütüphane Hizmetleri ve Elektronik Kaynaklar" ana başlıklı eğitimler gerçekleştiriyoruz.
2024 yılı Şubat ve Mart aylarında her ay 2 defa ve günde 2 oturum olmak üzere toplam 8 eğitim planlaması yapılmış olup, bunlardan sadece birine katılım yeterlidir.
Söz konusu eğitimler, 2023 yılında yapılan eğitimlere katılamayanlar için planlanmış olup ve bunlardan sadece birine katılım sağlanması yeterlidir.
Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans salonunda gerçekleştirilecek olan eğitimlerin tarihleri ve saatleri aşağıda belirtilmiştir.
Planlanan eğitim süresi ortalama 60 dakika olup, soru cevap bölümü ya da gelen talebe göre süre artırılabilmektedir.
Üniversite yönetiminin kararıyla Araştırma görevlisi kadrosundaki öğretim elemanlarımızın dönem içerisinde bir kez eğitime katılımı zorunludur.
Araştırma görevlisi kadrosu dışında bünyemizde eğitim gören tüm yüksek lisans ve doktora öğrencilerimizi de eğitimlere bekliyoruz.
Eğitim yeri: Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans Salonu (yüz yüze)
Eğitim Tarih ve Saatleri: (her otumdaki eğitim içeriği aynıdır, sadece birine katılmak yeterlidir)
13 Şubat 2024 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
22 Şubat 2024 (Perşembe)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
05 Mart 2024 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
21 Mart 2024 (Perşembe)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
Eğitim İçeriği:
*Elektronik Kaynaklar
1. Kütüphanemizin aboneliği bulunan veritabanlarının tanıtımı
2. Erişim yollarının anlatılması (kampüs içi, kampüs dışı)
3. Tüm veritabanlarından aynı anda tarama (EDS)
4. Arama ve dergi hatırlatması oluşturma (araştırma alanınızdaki yayınları kolayca takip edin)
5. Literatür tarama ipuçları (Literatür taraması nasıl yapılmalı, nerelere bakılmalı)
6. Neden sadece Google Akademik kullanmamalıyız?
7. İntihal önleme araçları (Turnitin, İThenticate) Neden Nasıl?
8. Tez ve yayınlarda kaynak listeleri oluşturmanın kolayı var! (Mendeley’de atıf yapma ve kaynakça oluşturma)
9. Makale göndermek için doğru ve güvenilir dergi bulma
10. Oku-Yayınla (Açık Erişim) Anlaşmaları
*Danışma ve Halkla İlişkiler Birimi
1. Kütüphane birimlerinin tanıtımı
2. Basılı Koleksiyon tanıtımı
a. Basılı kitap sayısı,
b. Ne kadar ödünç kitap alınabilir,
c. Uzatma ne kadar yapılabilir,
3. Katalog tarama
a. Anahtar sözcük taraması
b. Gelişmiş arama
c. Ayırtma
4. Danışma Hizmeti
5. Öneri ve Kitap talepleri
6. ILL-TÜBESS (Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Hizmeti)
Planlanan eğitimler dışında referans@uludag.edu.tr e-posta adresine mail atılarak ya da 0 224 294 04 94 telefon numarasından iletişime geçilip randevu alınarak farklı tarihlerde eğitim talebinde bulunulabilir.
https://uludag.edu.tr/kutuphane/konu/view?id=2073