Ögretmenlik Uygulamasi Uygulama Esaslari

1. Uygulama ögrencileri için belirlenen uygulama ögretmenleri T.C. MEB Ögretmen Yetistirme ve Gelistirme Genel Müdürlügü tarafindan düzenlenen 5 günlük “Ögretmenlik Uygulamasi Danismanligi Egitici Egitimi Kursu” nu almis ögretmenlerden seçilmistir. Bu kursta ögretmenlere farkli zamanlarda “Klinik Danismanlik Modeli” (Klinik Danismanlik Modeli: Iyi Ögretmenlik Uygulamalari Kilavuzu; Bulunuz & Gürsoy, 2018) hakkinda kapsamli ve uygulamali egitimler verilmistir. Bu sertifikayi alan ögretmenler uygulama ögrencilerine ögretmenlik uygulamasi dersi kapsaminda modele uygun olarak nasil danismanlik yapacaklari, danismanlik sürecini nasil yönetecekleri, gözlem ve geri bildirim sürecinde kullanilabilecek görüsme teknikleri hakkinda bilgilendirilmislerdir. YÖK ve MEB arasinda imzalanan protokol kapsaminda bu kursu almamis hiçbir ögretmenin sinifina artik uygulama ögrencisi verilmemektedir. Bu protokol uygulama ögrencilerinin profesyonel gelisimlerinde ögretmenlere eskisinden çok daha fazla sorumluluk vermektedir.

2. Uygulama ögrencileri için Milli Egitim Bakanligina Bagli Egitim Ögretim Kurumlarinda Yapacaklari Ögretmenlik Uygulamasina Iliskin Yönergede “Her bir dönemde uygulama ögrencisi uygulama ögretmeninin gözetiminde farkli haftalarda olmak üzere en az 4 (dört) defa fiilen ders anlatir” ifadesi yer almaktadir (Uygulama Ögrencilerinin Milli Egitim Bakanligina Bagli Egitim Ögretim Kurumlarinda Yapacaklari Ögretmenlik Uygulamasina Iliskin Yönerge için tiklayiniz. Fakat dersin çalisma takviminde uygulama ögrencilerinin ders anlatabilmeleri için 10 hafta belirtilmistir. Bu 10 hafta içerisinden uygulama ögrencisi ve uygulama ögretmeni ile isbirligi içerisinde olarak 4 hafta belirlenir. Uygulama ögrencisi bu 4 haftada dersini planlar, uygular ve diger paydaslardan performansi hakkinda geri bildirim alir. Buna ek olarak, uygulama ögretim elemani ve uygulama ögretmeni “gerek gördügü takdirde” uygulama ögrencisinin 4’den fazla ders anlatmasini isteyebilir ve performansini gözlemleyebilirler. Uygulama ögrencileri dönem içinde anlattiklari her ders için  öz degerlendirme formu doldurmak ve kendi performanslarini degerlendirmek durumundadirlar

Öz degerlendirme formu.  

Ayrica ayni sinifta uygulama yaptiklari akranlarinin derslerini de dinlemeleri ve akran degerlendirme formu ile arkadaslarinin da ögretmenlik becerilerini degerlendirmek durumundadirlar 

Akran degerlendirme formu

3. Uygulama ögretim elemani bu süreç içerisinde, en az 2 kez her uygulama ögrencisini gözlemler. Gerekli gördügü takdirde daha sik izleyebilir. Uygulama ögrencilerini gözlem sirasinda kullanilabilecek teknikler için (Bknz: Klinik Danismanlik Modeli: Iyi Ögretmenlik Uygulamalari Kilavuzu; Bulunuz & Gürsoy, 2018).  Uygulama ögretim elemaninin uygulama ögrencisini gözlemledigi günler dönüt verme uygulama ögretmeni, uygulama ögretim elemani ve uygulama ögrencisi ile birlikte yapilmalidir (Son görüsmelerde kullanilabilecek teknikler için (Bknz: Klinik Danismanlik Modeli: Iyi Ögretmenlik Uygulamalari Kilavuzu; Bulunuz & Gürsoy, 2018). Pandemi döneminde bu dönüt verme islemi de çevrimiçi platformlarda gerçeklestirilecektir.  

Ögretmenlik uygulamasi dersinde kullanilacak degerlendirme formu

4. Uygulama ögrencisi her ders islediginde uygulama ögretmeni MEBBIS’de bulunan ve ayrica ögrenci tarafindan kendisine çiktisi verilen degerlendirme formu araciligi ile adaya yazili dönüt verir. Bu dönütler aday her ders isledikten sonra MEBBIS’e islenir. Dönem sonunda uygulama ögretim elemaninin da ögrenciyi degerlendirmek için kullandigi degerlendirme formu (https://uod.meb.gov.tr/) uygulama ögretmenine teslim edilerek MEBBIS sistemine girisi saglanir.

Ögretmenlik Uygulamasinda Devam ve Devamsizlik

Ögretmenlik uygulamasi dersinde %100 devam kosulu aranmaktadir. Uygulama ögrencisi saglik gibi herhangi ve önemli bir sebeple uygulamasini kaçirirsa önceden diger paydaslara haber vermek kaydiyla, baska bir günde kaçirdigi gün veya saati telafi etmek zorundadir. Uygulama ögretmeni ögrencinin devamini takipten sorumludur. Ögretmen kendilerine iletilen devam çizelgesinde ilgili saatleri imzalayarak ögrencinin uygulama okulunda bulunup etkinliklere katildigini teyit eder. Deneyimin sistematik ve olmasi gerektigi gibi yürütülmesi ve bu süreçte fakülte ve okulun isbirligi içerisinde olmasi, gelecegin ögretmenlerini yetistirmede önemli bir rol oynamaktadir

Uygulama Ögrencisi Haftalik Ders Programi Formu



Bilgi

Okunma Sayısı: 34968
Eklenme Tarihi: 7.10.2019 23:35:17
Güncelleme Tarihi: 2.03.2021 15:10:09

Paylaş