Bologna Süreci kapsamında Sosyal Boyut kavramı, Avrupa'nın farklı demografik, ekonomik ve eğitim sistemlerine sahip ülkelerinin yükseköğretimde eşit erişim, sosyal uyum ve kültürel çeşitliliği artırma hedefleri doğrultusunda ortaya çıkmıştır. Bu kavram, yükseköğretime erişen, katılan ve tamamlayan öğrenci gruplarının toplumun çeşitliliğini yansıtması, eşit fırsatlara sahip olması, toplumsal gelişimi güçlendirmesi ve kaliteli eğitim ortamları sunarak Avrupa'yı uluslararası düzeyde cazip kılmasını amaçlar. İlk kez 2001 Prag Bakanlar Konferansı'nda gündeme gelen Sosyal Boyut, sonraki Bologna bildirgelerinde eşit fırsatlar ve sosyal bütünleşme açısından önemli bir unsur olarak vurgulanmıştır. 2005 Bergen Konferansı'nda Sosyal Boyut Çalışma Grubu oluşturularak, katılımcı ülkelerdeki öğrencilerin sosyal ve ekonomik durumlarına dair karşılaştırılabilir veri toplama, eğitimde eşitsizliklerin giderilmesi ve yükseköğretime erişimi artırmak için öneriler geliştirilmesi hedeflenmiştir. Türkiye, 2006'da Eurostudent Projesi'ne katılarak sosyo-ekonomik veri toplamış, öğrenci katılımını artırmak için 2005'te Ulusal Öğrenci Konseyi'ni kurmuş ve 2020'de yeni bir yönetmelikle bu süreci güncellemiştir. Bu çalışmalar, yükseköğretimde eşit fırsatlar yaratmayı, sosyal uyumu güçlendirmeyi ve öğrenci katılımını artırmayı amaçlayan ulusal ve uluslararası stratejilere katkı sağlamıştır.
Bilgi
Okunma Sayısı: 77
Eklenme Tarihi: 28.09.2023 15:27:26
Güncelleme Tarihi: 18.08.2025 16:09:19