Eğitim/Atölye Programı

EĞİTİM/ATÖLYE  BİLGİ FORMU
Eğitim/Atölye Adı:
Storigami: Origami ve Hikâye Kardeşliği
Eğitim/Atölye Sorumluları:
Prof. Dr. Ebru Hasibe TANJU ASLIŞEN
 
Eğitim/Atölye ınızın Hedef Kitlesi:
Çocuk gelişimi lisans/önlisans öğrencileri, Çocuk gelişimciler, Anne-babalar, Okul öncesi öğretmenleri, Sınıf öğretmenleri
 
Eğitim/Atölye Tarihi : 15.10.2025 14:00 – 17:30
Eğitim/Atölye ınızın Kontenjanı: 30 kişi

Eğitim/Atölye ınızın Gerçekleşmesi İçin Asgari Katılımcı Sayısı (Varsa): 10 kişi
 
Eğitim/Atölye ınızın Süresi: 3 saat
 
Eğitim/Atölye ınıza Katılımcıların Getirmelerini İstediğiniz Materyaller (Varsa):
10*10 ebatlarında en az iki adet renkli kare kâğıt
20*20 ebatlarında en az iki adet renkli kare kâğıt
Bir kutu ataç
Eğitim/Atölye ınızın Özet İçeriği (250 kelime ile sınırlıdır):
Origaminin tanımının ardından ağırlığı, rengi ve boyutuyla origamide kullanılan kağıtların özellikleri hakkında bilgi paylaşımında bulunulacak. Kâğıt katlama sanatının temel adımları ifade edildikten sonra grup olarak bir A4 kağıdından kare kâğıt nasıl elde edilir? sorusuna hep birlikte uygulamalı olarak cevap aranacak. Ardından bu kare kâğıttan 4 küçük kare oluşturulacak ve iki temel katlama ile iki taban katlama figürleri çalışmaya katılan grupla birlikte uygulamalı olarak yapılacak. Origami ile hikâye kardeşliği olarak ifade edilen storigami yönteminin çocukların gelişimleri üzerindeki etkileri detaylandırıldıktan sonra konuyla ilgili bir video izlenecek, aynı uygulamanın okul öncesi çocuklarıyla gerçekleştirilen görselleri örnek olarak paylaşılacak. Ardından storigami yönteminin iki temel unsuru paylaşılacak. Origami figürü oluşturmak ve her bir katlama adımıyla senkronize edilerek yazılan hikâye oluşturma hususları açıklandıktan sonra origami figürlerinin nasıl ve nereden bulunabileceği? Diyagramların nasıl okunması gerektiği? soruları cevaplanarak diyagramların okunmasında gerekli açıklamalar paylaşılacak ve diyagramları bulmak için birkaç öneri sunulacak. Ardından diyagram okuyarak bir katlama çalışması uygulamalı olarak gerçekleştirilecek. Bu çalışma tamamlandıktan sonra aynı katlama figürünün videolu gösterimine geçilecek ve katılımcıların hem diyagram kullanarak hem de video izleyerek katlama çalışması yapması için fırsat sağlanacak. Katılımcılara tamamen uygulamaya dönük bir çalışma yaptırılarak örnek olarak katlanan origami figürünün üzerine her katılımcının ayrı bir hikâye oluşturması için profesyonel yönlendirmelerde bulunularak atölye çalışması tamamlanacak. Katılımcılar arasında gönüllü olanlardan örnek storigami paylaşımı yapmaları sağlanacak.


Fotoğraflı Kısa Özgeçmişiniz:



Prof. Dr. Ebru Hasibe TANJU ASLIŞEN
1992 yılında Hacettepe Üniversitesi Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Bölümü’nden Bilim Teşvik Ödülü ve İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü alarak, birincilikle mezun olmuştur. 1992-1994 yılları arasında zihinsel engelli çocuklar ve aileleri ile gönüllü olarak çalışmış, 1994 yılında araştırma görevlisi olarak mezun olduğu bölümde göreve başlamıştır. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi programında 1995 yılında yüksek lisans derecesini, 2004 yılında doktorasını almıştır. 1999 yılında zihinsel engelli çocukların eğitimine ve rehabilitasyonuna yönelik özel bir eğitim kurumu açarak çocuklar ve aileleriyle aktif çalışmalarını sürdürmüştür. 2005-2017 yılları arasında Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğretim üyesi olarak çalışmış ve emekli olmuştur. Şubat 2017-Ağustos 2019 yılları arasında Hasan Kalyoncu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğretim üyesi olarak görev yapmış ve 15 Kasım 2017 tarihinde Doçent unvanı almıştır. Ekim 2019’da Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Polatlı Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu’na atanan ve 2020 yılı başından itibaren Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölüm Başkanı olarak görev yapan Tanju Aslışen, 20 Şubat 2023 tarihinde Profesörlük kadrosuna atanmıştır. Çalışmalarında storigami, çocuk edebiyatı, yaratıcılık, özel eğitim ve çocuk ruh sağlığı konuları üzerinde yoğunlaşan Tanju Aslışen, Storigami patent sahibidir.

EĞİTİM/ATÖLYE BAŞVURUSU İÇİN TIKLAYINIZ.


Bilgi

Okunma Sayısı: 59
Eklenme Tarihi: 18.09.2025 22:29:11
Güncelleme Tarihi: 18.09.2025 22:29:13

Paylaş