Ölçme ve Değerlendirme Kurulu

Ölçme ve Değerlendirme Kurulu


Kurul Üyeleri
  • Eğitimden Sorumlusu Dekan Yardımcısı Prof. Dr. Züleyha ALPER
  • Eğitim Başkoordinatörü / Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Doç. Dr. İlker Mustafa KAFA
  • Dönem 1 Koordinatörü Doç. Dr. Engin SAĞDİLEK
  • Dönem 1 Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Alper VATANSEVER
  • Dönem 1 Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Serdar Şahintürk
  • Dönem 2 Koordinatörü Prof. Dr. İlknur ARI
  • Dönem 2 Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Serdar BABACAN
  • Dönem 2 Koordinatör Yardımcısı Doç.Dr. Sema Serter KOÇOĞLU
  • Dönem 3 Koordinatörü Doç. Dr. Vahide ASLIHAN DURAK
  • Dönem 3 Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Sezer ERER KAFA
  • Dönem 3 Koordinatör Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Işıl Ezgi ERYILMAZ
  • Dönem 4 Koordinatörü Doç. Dr. Burcu Yağız
  • Dönem 4 Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Ezgi DEMİRDÖĞEN
  • Dönem 4 Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Ercüment GÜRLÜLER
  • Dönem 5 Koordinatörü Doç. Dr. Serkan YAZİCİ
  • Dönem 5 Koordinatör Yardımcısı Doç. Dr. Yasemin DİNÇ
  • Dönem 5 Koordinatör Yardımcısı Prof. Dr. Esin SÖĞÜTLÜ SARI
  • Dönem 6 Koordinatörü Doç. Dr. Tuba ERSAL
  • Dönem 6 Koordinatör Yardımcısı Öğr. Gör. Dr. Zeynep Gizem ERGÜN ÖZDEL
  • Dönem 6 Koordinatör Yardımcısı Doç.Dr.Halil İbrahim ÇIKRIKLAR
  • Seçmeli Dersler Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Murat Cenk ÇELEN
  • Raportör Güler KAPSIZ, Gülay UYAR
Kurul Hakkında

Ölçme Değerlendirme Kurulu;

Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı başkanlığında eğitim başkoordinatörü, dönem koordinatör yardımcıları, soru bankası koordinatörü, Tıp Eğitimi ve Biyoistatistik Anabilim Dallarını temsilen birer öğretim üyesi ve bir bilgi işlem-bilişim uzmanından oluşur ve üyeler Dekanlık tarafından atanır.

Görevleri
  • Eğitim-Öğretim Yılı içerisindeki sınav takvimlerini hazırlayarak Eğitim Komisyonuna önermek
  • "Soru Hazırlama ve Sınav Yapılandırma Kılavuzunu" hazırlamak, geliştirmek
  • Sınavların yürütülmesinde salon ve gözetmen organizasyonunu yapmak
  • Soru bankasının geliştirilmesini sağlamak ve işleyişini yönetmek
  • Hizmet içi ölçme değerlendirme eğitimlerini planlamak ve uygulanmasını sağlamak

Soru Hazırlama ve Sınav Yapılandırma Kılavuzu

Sayın Öğretim Üyesi,

Fakültemizde uygulanmakta olan eğitim programının yeniden değerlendirilmesi ve geliştirilmesi amacı ile gerçekleştirilen Program Geliştirme sürecinde, hazırlanan programların gerek uygulama aşamasında, gerekse uygulamadan sonra elde edilen ölçme sonuçlarından faydalanılarak programımızın eksik ve yetersiz yönlerinin saptanması ve gerekli görülen düzenlemelerin yapılarak sürecin işlemesine özen gösterilmektedir.

Çoktan Seçmeli Soru Hazırlama Öneri/Kontrol Listesi

Ders/kurul/staj sonu çoktan seçmeli test ile yapacağınız öğrenci değerlendirmelerinizde aşağıdaki listeden yararlanabilirsiniz.

UUTF Ölçme ve Değerlendirme Kurulu
ÇOKTAN SEÇMELİ SORU HAZIRLAMA ÖNERİ/KONTROL LİSTESİ
1 Soru ve yanıtların olabildiğince kısa ve açık olması, gereksiz kelimelerden ve dolaylı ifadelerden arındırılması.
2 Tek bir soru köküne (olgular dahil) ait birden fazla soru sorulacaksa bu sayının 5'i aşmaması ve soru öncesinde uyarı yapılması.
3 Olgu soruları hariç soru kökü ve/veya yanıtların diğer sorulardan daha uzun ve zaman alıcı olmaması.
4 Soru kökünün şıklar olmadan da tek başına anlamlı olarak okunabilmesi.
5 Soru kökünde "sizce", "size göre", "ne düşünürsünüz", "ne yaparsınız" gibi kişisel görüş ve yargılar sorulmaması.
6 Soru kökünde "genellikle", "çoğunlukla", "mutlaka", gibi belirsizlik veya mutlaklık belirten sözcüklerin kullanılmaması.
7 Soruların, bir diğerinin cevabını verir nitelikte olmaması.
8 Soruda olumsuzluk ifade eden kelimelerin sadece altı çizili olarak yazılması.
9 Seçeneklerde diğer seçenekleri etkisiz hale getirecek şekilde zıt bilgilerin olmaması.
10 Seçeneklerde sayısal değerlerin büyükten küçüğe veya küçükten büyüğe sıralı olması.
11 Seçeneklerde "Hepsi", "Hiçbiri" vb. ifadelerin çok fazla kullanılmaması.


Bilgi

Okunma Sayısı: 12
Eklenme Tarihi: 2.09.2025 13:44:04
Güncelleme Tarihi: 2.09.2025 14:22:01

Paylaş