Programin Kisa Geçmisi
1990-1991 egitim-ögretim yilinda ögretime baslayan Sosyoloji Bölümü, ilk mezunlarini 1994 yilinda vermistir. 1996-1997 Ders yilinda bölümde yüksek lisans programi açilmis, 2001-2002 ders yili itibariyle de bölüme Ingilizce hazirlik konmustur. Ingilizce hazirlik görmüs ilk ögrenciler, 2005-2006 ders yili sonunda mezun olmuslardir. 2010 yili itibariyle Ingilizce hazirlik kaldirilmistir. Bölümün egitim dili tamamen Türkçe´dir.
Program Yeterlilikleri
1. Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasini saglamak ve bu anlayisi çagdas dünyanin karsilastirmali ve açik algisinda kullanabilmek.
2. Sosyoloji`de, hem Türkiye`de, hem de dünyada olusan akimlari ve yeni bilgileri izleyebilmek, bunlarla elestirel iliski gelistirebilmek ve her mecrada(yazili, sözel, medya araciligiyla) tartisabilir düzeye getirmek.
3. Ögrencileri Türkçe ve en azindan bir yabanci dilde daha hâkimiyetlerini arttirici çalismalara yönlendirmek ve kamusal ve kisilerarasi iletisimde dil becerilerini gelistirmek.
4. Yazili metinler araciligiyla kendilerini ifade edebilmelerini, düsüncelerini yazili metinlere dökebilmelerini ve diger yazarlarin metinleriyle elestirel iliskiye girebilmelerini saglamak.
5. Farkli toplumsal kesimler ve küresel kültürler arasinda karsilikli saygiya, hosgörüye, anlayisa ve empatiye dayali paylasima dair bilinçlilik gelistirmek.
6. Bir sosyal arastirmayi gözlem safhasindan baslayarak lisans seviyesinde edindigi bilgi ve becerilerle kendi basina arastirma önerisi tasarlayip bunu yazabilecek arastirmaci tamligina ulastirmak. Bölümün Uygulamali Sosyoloji baglaminda sürmekte olan arastirma projelerine birebir katarak uygulamali alan arastirmasi deneyimi kazandirmak.
7. Takim çalismasinin bir parçasi olmak için gereken yetenek ve birikimi kazandirmak, bir takimin parçasi olarak üstlendigi görevleri yerine getirmek için çalisma arkadaslariyla uyum içinde iletisim kurabilmesini saglamak.
8. Bilgi toplumunun beraberinde getirdigi kaynaklari da kullanarak basili kaynaklar üzerinden kütüphanelerde ve arsivlerde arsiv arastirmasi yapabilmek.
9. Toplumsal iliskileri, tarihsel gelismeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunlari hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dagarcigi gelistirebilmek.
10. Sosyolojik arastirma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim saglamak ve hem mesleki hem de vatandaslik gerekliligi olan toplumsal sorumluluk hakkinda birikim gelistirmek.
11. Sosyal bilimler`de, Felsefe`de, Psikoloji`de ve dünya edebiyatinda temel metinler hakkinda birikim edinebilmek ve bu metinler üzerinde elestirel, karsilastirmali tartismalar ve savlar gelistirebilmek.
12. Felsefe Grubu ögretmeni olarak ikincil ögretim seviyesinde çalisabilecek yetenekleri kazandirmak ve ulusal ve küresel ölçekte egitim kurumlarinin seviyesi ve gelisimine dair bilgi birikimi saglayabilmek.
Bölümün Hedefleri:
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasini saglamak.
- Sosyoloji’de , Felsefe’de dünyada olusan akimlari ve yeni bilgileri izleyerek ögrenciye aktarmak, her durunda tartisilabilir düzeye getirmek.
- Ögrencileri hem Türkçe ve hem de yabanci dil hâkimiyetlerini arttirici çalismalara yönlendirmek.
- Topluluk önünde rahat ve ögretici konusmalarini saglayacak pratikler yapma imkânini, dersler baglaminda, saglamak.
- Teorik bilgilerini tamamlayacak alan arastirma tekniklerini ögretmek, bu ögretimi Bilgi Islem ve Istatistik dersleri ile desteklemek.
- Ögrenciyi alan arastirmasina çikarabilmek, Bölümün Uygulamali Sosyoloji baglaminda sürmekte olan arastirma projelerine birebir katmak.
- Bir sosyal arastirmayi gözlem safhasindan baslayarak kendi basina yapip yazabilecek arastirmaci tamligina ulastirmak.
- Kendi basina bir is kurabilecek organizasyon bilgisini vermek.
- Orta ögretimde basarili bir ögretmen olabilmenin temel ve yardimci ders kosullarini saglamak.
- Sürekli okuma ilgisini ve okuma sistematigini kazandirmak.
- Ögrenciye kamuda ya da özel alanda çalisabilecegi donanimi saglamak.
- Lisans üstü ögrenim görme istegini ve birikimini verebilmek.
Bölümün Kazanimlari:
- Bölüm mevcut programi ile kamuda ya da özel tesebbüste sosyal arastirmacilik, sosyal danismanlik, insan kaynaklari yöneticiligi, reklamcilik, medya kuruluslari gibi alanlarda çalisma, bilgi ve birikimini saglar.
- Ögrenim kazanimlari, iyi bir gözlemci tavri olan ve empati kurabilen bir mesleki durus saglar. Ülke kadar yasadigi çevre ve ilin de sorunlarina duyarli birey profili olusturur.
- Degisme ve yeniliklere açik, elestiri yetenegi olan bir entelektüel tavir verir. Dil ögrenme, Türkçe’yi dogru kullanma, sürekli okuma yatkinlik ve isteklerini artirir.
- Bölüm mezunu gereken resmi prosedür tamamlandiginda Felsefe Grubu ögretmeni olabilir.
- Ögrenci gelecekte kendi isini kurabilecek bilgi donanimini, Kamu Kurum ve Kuruluslari ile özel sektörde alani ile ilgili konumlarda çalisabilme birikimini edinir.
- Felsefe Grubu ögretmeni olarak ikincil ögretim seviyesinde çalisabilecek yetenekleri kazandirmak ve ulusal ve küresel ölçekte egitim kurumlarinin seviyesi ve gelisimine dair bilgi birikimi saglayabilmek.
- Ögrencileri Türkçe ve en azindan bir yabanci dilde daha hâkimiyetlerini arttirici çalismalara yönlendirmek ve kamusal ve kisilerarasi iletisimde dil becerilerini gelistirmek.
- Toplumsal iliskileri, tarihsel gelismeleri, toplumsal etkenleri ve toplumsal sorunlari hem ulusal hem de küresel ölçekte kavramaya yönelik bilgi dagarcigi gelistirebilmek.
- Yazili metinler araciligiyla kendilerini ifade edebilmelerini, düsüncelerini yazili metinlere dökebilmelerini ve diger yazarlarin metinleriyle elestirel iliskiye girebilmelerini saglamak.
- Sosyolojik arastirma süreçlerini ilgilendiren etik sorunlara dair birikim saglamak ve hem mesleki hem de vatandaslik gerekliligi olan toplumsal sorumluluk hakkinda birikim gelistirmek.
- Temel ve Klasik Sosyoloji bilgisine sahip olunmasini saglamak ve bu anlayisi çagdas dünyanin karsilastirmali ve açik algisinda kullanabilmek.