Sunulacak Hizmetler
Bireysel Hizmetler
-
Bireysel Değerlendirme: Bireyin hazır bulunuşluğunun ve gereksinimlerinin belirlenmesi amacıyla gelişimsel, müfredata dayalı, çevresel değerlendirme yaklaşımları ile destekli eğitsel değerlendirme yapılır.
-
Değerlendirmeler bireyin hazır bulunuşluğunu, güçlü yönlerini ve gereksinimlerini ortaya koyacak şekilde gerçekleştirilir.
-
Değerlendirme süreçlerinde ihtiyaçlar doğrultusunda formal ve informal testlerin uygulanması, aile ve/veya öğretmen görüşmeleri, gözlemler gibi çeşitli ölçme araçları ve bilgi kaynaklarından yararlanılır.
-
Değerlendirme raporu, elde edilen tüm veriler dikkate alınarak hazırlanır.
-
Değerlendirme raporu açık ve anlaşılır bir şekilde yazılır.
-
Değerlendirme raporu, ebeveynler, öğretmenler ve iş birliğinde çalışılacak diğer paydaşlara sunulur.
-
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Geliştirilmesi: Değerlendirme sonuçları öğrencinin ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla bireyselleştirilmiş eğitim planının hazırlanmasında kullanılır.
-
Bireyselleştirilmiş eğitim planında gelişimsel, eğitsel, sağlık, sosyal-duygusal ve davranışsal ihtiyaçlar ele alınır.
-
Hedefler ve amaçlar belirlenirken öğrencinin performans düzeyi ve gereksinimleri ile ebeveynlerin/öğretmenlerin görüşleri göz önünde bulundurulur.
-
Ebeveyn/Öğretmen danışmanlığı ve eğitimi ile ilgili uygun hizmetler planlanır ve sunulur.
-
Eğitim Faaliyetleri (Talep Edilirse)
Öğretimsel Faaliyetler: Öğretim süreci tüm gelişim ve disiplin alanlarına yönelik işlevsel etkinlikler, deneyimler ve materyallerden oluşur.
-
Öğretimsel faaliyetler hazırlanmış olan bireyselleştirilmiş eğitim planı çerçevesinde tasarlanır ve uygulanır.
-
Gerçekleştirilecek etkinlikler öğrencinin gelişim düzeyi, sahip olduğu beceriler ve öğrenme özelliklerine göre uyarlanarak sunulur.
-
Programda becerilerin kalıcılığının ve genellemesinin desteklenmesi için izlenecek yöntemlere yer verilir.
İlerlemelerin İzlenmesi: Bireyselleştirilmiş eğitim planının etkililiğinin değerlendirilmesinde işbirlikçi, süreğen ve sistematik bir süreç kullanır.
-
Hedef davranış kazandırıldığında,
-
Yeterli ölçüde uygulanan bir bireyselleştirilmiş eğitim programının ardından ilerleme gözlenmediğinde,
-
Yeterli ölçüde uygulanan bir bireyselleştirilmiş eğitim programının ardından hedef beceriler kazandırılamadığında,
-
Bireyin sağlık durumunda veya davranışlarında beklenmedik bir değişiklik yaşandığında,
-
Ev, okul, iş veya toplum ortamında belirgin bir değişiklik yaşandığında.