Eğitim Hakkında: Çağımızın kaçınılmaz gereksinimlerinden olan analitik ve akılcı düşünme becerilerinizi bu kurs ile geliştirebilirsiniz. Kurs kapsamında işlerinizi adım adım planlayarak gerçekleştirmenize yardımcı olacak algoritma yapısını ve sonrasında özellikle yeni başlayan ve programlama hakkında fazla bilgi sahibi olmayan kişiler için geliştirilmiş blok tabanlı programlama dillerinden Scratch üzerinde durulacaktır. İlk kurun son bölümünde ise artık text tabanlı bir görsel programlama dili olan SmallBasic’e giriş yapılacaktır. İkinci kurda ise SmallBasic üzerinde daha etkin ve karmaşık işler gerçekleştirilerek eğitim sonunda bir proje uygulama geliştirilecektir.
Katılımcılar, bu eğitim sonrasında:
- Algoritma ve programlamanın neler olduğunu, aralarındaki farkı açıklayabilecek,
- Blok tabanlı programlamayı kullanarak;
- Bir karakteri hareket ettirebilecek,
- Matematiksel ifadeler ile fonksiyonel uygulamalar geliştirebilecek,
- Eğer karar yapılarını ve döngüleri kullanabilecek,
- SmallBasic ile;
- Windows pencere yapısını kullanarak farklı görsel tasarımlar yapabilecek,
- Farklı döngü ve karar yapısı türleri ile fonksiyonel uygulamalar geliştirebilecek,
- Şekilleri ve Sub’ları kullanarak görsel uygulamalar geliştirebilecek,
- Farklı bilgisayar bileşenlerini kullanarak çoklu kullanıcılı uygulama geliştirebilecek,
- Uygulamalara ses ve görsel ekleyerek zenginleştirebilecek,
- Zamanlama ve grafik fonksiyonları ile grafiksel pencereleri yöneterek zamanı kullanan uygulamalar geliştirebilecek,
- Excel türevi olan csv dosyaları ile bir çeşit veritabanı oluşturarak bu dosyalara uygulama üzerinden erişim sağlayabileceklerdir.
Eğitime Kimler Katılabilir: Bilgi çağında analitik ve akılcı düşünme becerilerini geliştirmek, programlama hakkında bilgi sahibi olmak ve programlama alanında ilerlemek isteyen her yaştan bireysel katılımcı ve kurum çalışanları için uygun bir eğitimdir.
Eğitim Süresi ve Katılımcı Sayısı: Eğitim süresi 35 saat olup, katılımcı sayısı minimum 10, maksimum 20 kişidir.
Eğitim İçeriği:
- Algoritma ve programlama nedir?
- Blok tabanlı programlamaya giriş,
- Kod bloklarını ve arayüzü tanıma,
- Karakterleri tanıma ve ilk uygulama(Dans ettirme)
- Blok tabanlı programlamada değişkenler,
- Eğer karar yapıları,
- Döngüler,
- Fonksiyonel bir uygulama(Sayı Tahmin Oyunu)
- İlk kodlarımı yazıyorum,
- Arayüzü tanıma,
- Yeni programlama dilinde değişkenler,
- Window yapıları
- Bir Uygulama(Farklı pencere yapılarında yazılar)
- SmallBasic’te karar yapıları,
- For döngüsü,
- While döngüsü,
- Controls fonksiyonu,
- Bir uygulama(Sayı Tahmin Oyunu)
- SmallBasic’te Shapes fonksiyonu,
- Fonksiyon yapıları(Sub’lar)
- Bir Uygulama(Pinpon Oyunu)
- SmallBasic ile Dizi Değişkenler,
- Mouse Fonksiyonu,
- Bir Uygulama(2 kişilik pin pon oyunu)
- SmallBasic ile Sound Fonksiyonu,
- ImageList Fonksiyonu,
- Uygulama geliştirme(Pin pon oyunun ses ve resimler ile zenginleştirilmesi)
- SmallBasic ile Text Fonksiyonu,
- Timer Fonksiyonu,
- Bir Uygulama(Kim 1 Milyon İster Oyunu)
- SmallBasic ile File Fonksiyonu,
- Excel üzerinde CSV dosyaları,
- Verilerin oluşturulması,
- Uygulama geliştirme(Veri tabanı bağlantısı ile Kim 1 Milyon İster Oyununun geliştirilmesi)
- SmallBasic ile GraphicWindow kullanımı detayları,
- Control fonksiyonunun detayları,
- File fonksiyonu ile veri yazma,
- Uygulama geliştirme(Veri tabanı bağlantısı kullanarak soru eklenebilen ve sesler ile zenginleştirilmiş Kim 1 Milyon ister oyunu)