PROGRAMLAMAYA GIRIS EGITIMI

Egitim Hakkinda: Çagimizin kaçinilmaz gereksinimlerinden olan analitik ve akilci düsünme becerilerinizi bu kurs ile gelistirebilirsiniz. Kurs kapsaminda islerinizi adim adim planlayarak gerçeklestirmenize yardimci olacak algoritma yapisini ve sonrasinda özellikle yeni baslayan ve programlama hakkinda fazla bilgi sahibi olmayan kisiler için gelistirilmis blok tabanli programlama dillerinden Scratch üzerinde durulacaktir. Ilk kurun son bölümünde ise artik text tabanli bir görsel programlama dili olan SmallBasic’e giris yapilacaktir. Ikinci kurda ise SmallBasic üzerinde daha etkin ve karmasik isler gerçeklestirilerek egitim sonunda bir proje uygulama gelistirilecektir.

Katilimcilar, bu egitim sonrasinda:

  • Algoritma ve programlamanin neler oldugunu, aralarindaki farki açiklayabilecek,
  • Blok tabanli programlamayi kullanarak;
    • Bir karakteri hareket ettirebilecek,
    • Matematiksel ifadeler ile fonksiyonel uygulamalar gelistirebilecek,
    • Eger karar yapilarini ve döngüleri kullanabilecek,
  • SmallBasic ile;
    • Windows pencere yapisini kullanarak farkli görsel tasarimlar yapabilecek,
    • Farkli döngü ve karar yapisi türleri ile fonksiyonel uygulamalar gelistirebilecek,
    • Sekilleri ve Sub’lari kullanarak görsel uygulamalar gelistirebilecek,
    • Farkli bilgisayar bilesenlerini kullanarak çoklu kullanicili uygulama gelistirebilecek,
    • Uygulamalara ses ve görsel ekleyerek zenginlestirebilecek,
    • Zamanlama ve grafik fonksiyonlari ile grafiksel pencereleri yöneterek zamani kullanan uygulamalar gelistirebilecek,
    • Excel türevi olan csv dosyalari ile bir çesit veritabani olusturarak bu dosyalara uygulama üzerinden erisim saglayabileceklerdir.

Egitime Kimler Katilabilir: Bilgi çaginda analitik ve akilci düsünme becerilerini gelistirmek, programlama hakkinda bilgi sahibi olmak ve programlama alaninda ilerlemek isteyen her yastan bireysel katilimci ve kurum çalisanlari için uygun bir egitimdir.

Egitim Süresi ve Katilimci Sayisi: Egitim süresi 35 saat olup, katilimci sayisi minimum 10, maksimum 20 kisidir.

Egitim Içerigi:

  • Algoritma ve programlama nedir?
  • Blok tabanli programlamaya giris,
  • Kod bloklarini ve arayüzü tanima,
  • Karakterleri tanima ve ilk uygulama(Dans ettirme)
  • Blok tabanli programlamada degiskenler,
  • Eger karar yapilari,
  • Döngüler,
  • Fonksiyonel bir uygulama(Sayi Tahmin Oyunu)
  • Ilk kodlarimi yaziyorum,
  • Arayüzü tanima,
  • Yeni programlama dilinde degiskenler,
  • Window yapilari
  • Bir Uygulama(Farkli pencere yapilarinda yazilar)
  • SmallBasic’te karar yapilari,
  • For döngüsü,
  • While döngüsü,
  • Controls fonksiyonu,
  • Bir uygulama(Sayi Tahmin Oyunu)
  • SmallBasic’te Shapes fonksiyonu,
  • Fonksiyon yapilari(Sub’lar)
  • Bir Uygulama(Pinpon Oyunu)
  • SmallBasic ile Dizi Degiskenler,
  • Mouse Fonksiyonu,
  • Bir Uygulama(2 kisilik pin pon oyunu)
  • SmallBasic ile Sound Fonksiyonu,
  • ImageList Fonksiyonu,
  • Uygulama gelistirme(Pin pon oyunun ses ve resimler ile zenginlestirilmesi)
  • SmallBasic ile Text Fonksiyonu,
  • Timer Fonksiyonu,
  • Bir Uygulama(Kim 1 Milyon Ister Oyunu)
  • SmallBasic ile File Fonksiyonu,
  • Excel üzerinde CSV dosyalari,
  • Verilerin olusturulmasi,
  • Uygulama gelistirme(Veri tabani baglantisi ile Kim 1 Milyon Ister Oyununun gelistirilmesi)
  • SmallBasic ile GraphicWindow kullanimi detaylari,
  • Control fonksiyonunun detaylari,
  • File fonksiyonu ile veri yazma,
  • Uygulama gelistirme(Veri tabani baglantisi kullanarak soru eklenebilen ve sesler ile zenginlestirilmis Kim 1 Milyon ister oyunu)


Bilgi

Okunma Sayısı: 1961
Eklenme Tarihi: 22.02.2022 11:32:26
Güncelleme Tarihi: 22.02.2022 11:32:26

Paylaş