Duyuru - Öğrenci Duyuruları

10.09.2025 14:21:58

2025-DGS Sonuçlarına Göre Kayıt Hakkı Kazanan Öğrencilerin Dikkatine!

1) E-DEVLET ÜZERİNDEN ELEKTRONİK KAYIT

2025-Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Yerleştirme Sonuçlarına Göre Üniversitemize Yerleşen Adaylar; Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının e-devlet kapısı üzerinden sunduğu "Üniversite E-Kayıt" uygulamasını tıklayarak, https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit adresi üzerinden 11-15 Eylül 2025 saat 23.59'a kadar elektronik kayıt işlemlerini gerçekleştirebileceklerdir.

E-devlet şifresi ile kimlik doğrulamasını tamamlayan öğrenciler, e-devlet kayıtlarını https://www.turkiye.gov.tr/ web sayfasında “e-hizmetler” bölümünde “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığı altında yer alan “Üniversite E-Kayıt” seçeneğinden gerçekleştireceklerdir. Öğrencilerin karşısına e-devlet kayıt işleminin başarıyla gerçekleştiğine dair uyarı bildirimi çıkacaktır. Uyarı bildirimi alan öğrencilerin üniversiteye kayıtları yapılmış anlamı taşımaktadır.

E-devlet şifresi almamış olan adaylar şifrelerini kimlik kartı/nüfus cüzdanlarının aslı ile bizzat PTT şubelerinden kayıtlardan önce temin etmeleri önerilir.

Öğrenciler, öğrenci kimlik kartlarını eğitim-öğretim başladıktan sonra kayıt oldukları Fakülte Öğrenci İşleri Bürolarından teslim alabileceklerdir.

E-devlet üzerinden kayıt yapan öğrencilerin kayıtları, Üniversitemiz tarafından iki (2) iş günü içerisinde kesin kayda dönüştürülmektedir. Öğrenciler kesin kayıt durumlarını UNİSİS Öğrenci Otomasyonu üzerinden sorgulayabileceklerdir.

 

2) E-DEVLET ÜZERİNDEN  YAPAMAYIP, ÜNİVERSİTEMİZE ŞAHSEN KAYIT YAPTIRMAK İSTEYEN ADAY ÖĞRENCİLER!

Üniversiteye kayıt hakkı kazanan ancak e-devlet üzerinden elektronik kayıt yapamayan öğrenci adaylarının, 11-17 Eylül 2025 tarihleri arasında DGS ile kayıt hakkı kazanılan Fakülte Öğrenci İşleri Bürolarına şahsen veya noterden vekâlet verecekleri kişiler aracılığı ile başvurmaları durumunda kayıtları yapılacaktır.

Adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2025 tarihine kadar kayıtlı oldukları birimin Öğrenci İşleri Bürolarına ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları yapılacaktır.

31 Aralık 2025  tarihine kadar mezun olduklarını belgelemeyenler kayıt haklarını kaybedeceklerdir.

 

3) E-DEVLETTEN KAYIT YAPAMADIĞI İÇİN ÜNİVERSİTEMİZE KESİN KAYIT YAPTIRMAK ÜZERE GELECEK OLAN ADAYLARIN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR!

  • Kayıt işlemleri, kayıt takviminde belirtilen kayıt günü ve saatinde gerçekleştirilecektir. Kayıt tarihi ve yeri ile ilgili bilgiler adayların DGS yerleştirme sonuç belgelerinde de ayrıca yer almaktadır.
  • Lise mezuniyetleri ile ilgili MEB sorgusu yapılamayan adaylardan kayıtta lise diplomasının aslı ve fotokopisi istenecektir.

4) YABANCI DİL HAZIRLIK SINIFI MUAFİYET/SEVİYE TESPİT SINAVI

Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfından muaf olmak isteyen öğrenciler Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı Muafiyet/Seviye Tespit Sınavına girmek zorundadırlar.

Bu adaylar, sınava katılmak için sınav yeri ve saatini öğrenme amacıyla Yabancı Diller Yüksekokulu web sayfasını ziyaret etmeleri gerekmektedir.

5) İZİNLİ AYRILMA (KAYIT DONDURMA) İŞLEMLERİ

Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinin 19. maddesi gereğince mazeretlerinden dolayı izinli ayrılmak isteyen öğrencilerin, nedenlerin açıklanması veya belgelenmesiyle birlikte, izinli sayılmak isteyen öğrencinin ilan edilen akademik takvimde belirtilen ders başlangıç tarihinden en az 10 iş günü öncesinde kayıtlı olduğu birime yazılı olarak başvurması zorunludur.

İzinli ayrılmak isteyen öğrencilere mazeretlerinden dolayı ilgili birim Yönetim Kurulu Kararı ile izin verilebilir ve bu süre öğrenim süresinden sayılmaz. İzinli sayılan öğrenci öğrenimine devam edemez ve izinli olduğu yarıyılın sınavlarına giremez.

İzinli Ayrılma (Kayıt Dondurma) Talep Formu için TIKLAYINIZ.

 

6) DERS KAYIT İŞLEMLERİ

Üniversitemize yerleşen ve kesin kayıt işlemini tamamlayan tüm öğrenciler ders seçim işlemlerini http://uludag.edu.tr/oidb sayfasında ilan edilen; 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Akademik Takviminde belirtilen tarihlerde UNİSİS üzerinden yapmaları gerekmektedir. Birim bazında olan ders kayıtlarına ilişkin takvim ve diğer süreçler ayrıca duyurulacaktır. 

7) UNİSİS'e GİRİŞ VE ÖĞRENCİ NUMARASI ÖĞRENME 

Üniversitemize yerleşen ve kesin kayıt işlemini tamamlayan öğrenciler, öğrenci numaralarını öğrenmek için https://parola.uludag.edu.tr adresi üzerinden e-Devlet ile giriş işlemi yaptıktan sonra kullanıcı adı (öğrenci numarası) ve şifrelerini aktifleştirerek; Öğrenci Otomasyon Sistemine giriş yapmaları gerekmektedir.

Giriş sonrası https://parola.uludag.edu.tr adresine e-devlet kullanıcı adı ve şifresi ile girerek e-posta hesabını oluşturabilir. Bu kullanıcı bilgileri; Öğrenci Otomasyonu, Öğrenci E-Posta Hesabı ve UKEY sistemlerinde de geçerli olacaktır.

Üniversitemizde daha önce kaydı olan öğrenciler https://parola.uludag.edu.tr adresine e-devlet kullanıcı adı ve şifresi ile girdiklerinde aktif hesap bilgisi varsa görebilir, dilerlerse şifresini değiştirerek hesabını kullanabilirler.

 

8) KATKI PAYI/ÖĞRENİM ÜCRETİ ÖDEME İŞLEMLERİ

Kayıt hakkı kazanan adayların ders kaydı yapmadan önce varsa katkı paylarını öğrenci numaralarını öğrenerek, anlaşmalı banka Halk Bankası aracılığıyla kredi kartı/ATM veya şubelerine yatırmaları gerekmektedir.

 

9) MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ

- Zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık eğitimi görecek olan veya Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Programları Muafiyet Ve İntibak İşlemleri Yönergesinin 8. maddesinden yararlanan öğrenciler hariç, ilk kayıt yapılan tarih itibarıyla kayıt yapılan akademik yıldaki Güz ve Bahar Yarıyılları için belirlenen eğitim-öğretim başlangıç tarihlerinden sonra 5 (beş) iş gününe kadar başvuru yapabilirler. Bu öğrenciler, sonraki yıllarda  yapacakları muafiyet talepleri ya da yapılan muafiyet/intibak işlemlerine yönelik istekte bulunamazlar. 

- Daha önce herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gören ve staj yaptığı için staj muafiyet talebinde bulunacak öğrenciler de eğitim-öğretim başlangıç tarihlerinden sonra 5 (beş) iş gününe kadar ilgili birime muafiyet için Yönergede belirtilen belgelerle birlikte dilekçeyle başvurmaları gerekir.

Zorunlu veya isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı ile ilgili yeterlik veya muafiyet sınavına giren ve 1. sınıfa başlayacak olan öğrenciler sınav sonuçları resmi olarak ilan edildiği tarihten itibaren on (10) iş günü içinde ilgili birime muafiyet için başvurmaları gerekir.

- Zorunlu veya isteğe bağlı hazırlık eğitimi görecek öğrenciler ise hazırlık sınıfını başarı ile tamamladıklarında eğitim-öğretim başlamadan onbeş (15) iş günü önce muafiyet talebinde bulunmaları gerekmektedir.

- Muafiyet/İntibak işlemlerinin sonuçlarına yönelik itirazlar, işlemlerin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç beş (5) iş günü içinde ilgili birime yapılır.

Muafiyet ve İntibak Formu için TIKLAYINIZ.

 

2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Öğrenim Ücreti Tutarları için TIKLAYINIZ.

 

GEREKLİ EVRAKLAR:

  • Transkript Belgesi (Not ve başarı durumunu gösteren belgedir. E-devlet üzerinden veya ilgili birim öğrenci işlerinden alınmaktadır.)
  • Ders İçeriği (Muafiyet ve İntibak işlemlerinde gerekmektedir. 03 Ekim 2025 tarihine kadar muafiyet ve intibak işlemleri için belgeleri kayıt yaptırılan Fakülte Öğrenci İşleri bürolarına teslim edilmesi gerekmektedir. Bilgi Paketi & Ders Kataloğundan alınan ders içerikleri kabul edilmektedir.)
  • Önlisans Diploma veya Çıkış Belgesi (2025 yılı Dikey Geçiş Sınavı kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden önlisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar, 2025 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına taahhütname aracılığıyla geçici kayıt yaptırabilmeleri için gerekmektedir.)
  • Fotoğraf (1 adet) 
  • DGS Sonuç Belgesi (ÖSYM) 


Bilgi

Okunma Sayısı: 1582
Eklenme Tarihi: 10.09.2025 14:21:58
Güncelleme Tarihi: 10.09.2025 14:22:07

Paylaş