Academic Activities In 2020
ARSLAN, Ç. (2020). Examining the Relationship between 5-8th Grade Students' Test Anxiety and Mathematics Anxiety. Acta Didactica Napocensia, 13(1), 127-137.
Arsukk, S., & MEMNUN, D. S. (2020). Yedinci Sınıf Öğrencilerinde Üstbiliş Destekli Problem Çözme Stratejileri Öğretiminin Öğrenci Başarısına ve Üstbiliş Becerilere Etkisi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 559-573.
Aydın, B., Emre, D., MEMNUN, D. S., & Yıldırım, M. M. (2020). Sekizinci ve Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Becerileri ile Rutin Olmayan Problemleri Çözme Başarıları: Kosova ve Türkiye Örneği. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 3(2), 154-172.
BAYRAKTAR, B . (2020). Some New Inequalities of Hermite-Hadamard Type for Differentiable Godunova-Levin Functions via Fractional Integrals . Konuralp Journal of Mathematics (KJM) , 8 (1) , 91-96 .
BAYRAKTAR, B. (2020). Some Integral Inequalıtıes For Functıons Whose Absolute Values Of The Thırd Derıvatıve Is Concave And R− Convex. Turkish J. Ineq, 4(2), 59-78.
BAYRAKTAR, B. (2020). Some integral inequalities of hermite-hadamard type for differentiable (s, m)-convex functions via fractional integrals. TWMS Journal Of Applied And Engineering Mathematics, 10(3), 625-637.
BAYRAKTAR, B. (2020). Some new generalizations of Hadamard-type midpoint inequalities involving fractional integrals. Проблемы анализа, 9(3).
BAYRAKTAR, B., & Gürbüz, M. (2020). On Some Integral Inequalıtıes For S; M-Convex Functıons. TWMS Journal of Applied and Engineering Mathematics, 10(2), 288-295.
Çelik, B., GÜRBÜZ, M. Ç., ÖZDEMİR, M. E., & Set, E. (2020). On integral inequalities related to the weighted and the extended Chebyshev functionals involving different fractional operators. Journal of Inequalities and Applications, 2020(1), 1-10.
Çenberci, S., SEZGİN MEMNUN, D., & Ince, H. (2020). A Study on the Examination of the Metaphoric Perceptions of Middle School Students about Pattern= Ortaokul ögrencilerinin örüntü hakkindaki metaforik algilarinin incelenmesi üzerine bir arastirma. Pegem Journal of Education and Instruction, 10(1), 215-250.
Demirbatır, R. E., Yağcı, F., & EZENTAŞ, R. (2020). A. Adnan Saygun’un Op. 31 “Partita” Adlı Solo Viyolonsel (Iv. Bölüm) Eserinin Geometrik Modellemesi. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(38), 31-50.
Demirbatır, R. E., Yağcı, F., & EZENTAŞ, R. (2020). Js Bach’ın Eğitim Amaçlı Eserlerinden Bwv 784 La Minör Envansiyonunun Geometrik Modellemesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 326-345.
Dündar, T., & EZENTAŞ, R. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Günlük Hayat Tecrübelerinin Bağlamsal Problem Çözümüne Yansımaları. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(1), 10-24.
Ekinci, A., Akdemir, A. O., & ÖZDEMİR, M. E. (2020). Integral Inequalities for Different Kinds of Convexity via Classical Inequalities. Turkish Journal of Science, 5(3), 305-313.
Ergöl, H., & MEMNUN, D. S. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Kesir Kavramına ilişkin Ürettikleri Metaforlar. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(23), 1920-1939.
GURBUZ, M. C., & OZDEMİR, M. E. (2020). A Learning Trajectory Study on How the Concept of Variable Is Constructed by Students. World Journal of Education, 10(1), 134-148.
GÜLER SELEK, H. K. (2020). Kâğıt Katlamanın Semiyotik Arabuluculuk Teorisi Açısından İncelenmesi. Electronic Journal of Social Sciences, 19(73).
Gürbüz, M., & ÖZDEMİR, M. E. (2020). On some inequalities for product of different kinds of convex functions. Turkish Journal of Science, 5(1), 23-27.
Gürhan, S., & TAPAN BROUTİN, M. S. (2020). Instrumental Orchestratıons Used In Technology-Supported Teachıng For Classıfıcatıon Of Trıangles And Quadrılaterals. Journal of Educational & Instructional Studies in the World, 10(2).
Karakaş, M., & EZENTAŞ, R. (2020). Tess-India Açık Eğitim Kaynaklarından Faydalanılarak Oluşturulan Etkinliklerin Cebir Öğretimine Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 5(2), 55-73.
MEMNUN, D. S., & Kanbur, N. İ. (2020). Üçüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerilerine Göre Problem Çözme Başarıları ve Çözüm Sürecinde Karşılaştıkları Güçlükler. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(22), 927-965.
OZDEMİR, M. E., Butt, S. I., BAYRAKTAR, B., & Nasir, J. (2020). Several integral inequalities for (α, s, m)-convex functions. AIMS MATHEMATICS, 5(4), 3906-3921.
ÖZDEMİR, M. E., Dutta, H., & Ocak, A. O. A. (2020). New estimations for Hadamard inequality via $ k-$ Riemann-Liouville fractional integral operators. Journal| MESA, 11(2), 323-332.
Set, E., ÖZDEMİR, M. E., & Demirbaş, S. (2020). Chebyshev type inequalities involving extended generalized fractional integral operators. AIMS Mathematics, 5(4), 3573-3583.
ÜLGER, T. K., Bozkurt, I., & Altun, M. (2020). Thematic Analysis of Articles Focusing on Mathematical Literacy in Mathematics Teaching-Learning Process. Egitim ve Bilim, 45(201).
Yağcı, F., Demirbatır, R. E., & EZENTAŞ, R. (2020). JS Bach’ın BWV 784 La Minör Envansiyon Adlı Müzik Eserinin Rasyonel Bézier Eğrileri İle Oluşturulan Görsel Modeli. Bitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 9(2), 671-681.
Yıldız, H., & EZENTAŞ, R. (2020). Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı Sorularının Çözümünde Karşılaştıkları Zorlukların İncelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(2), 98-112.
Yurtyapan, M. İ., BROUTIN, M. S. T., & Yılmaz, G. K. (2020). REACT+ G Öğretim Yaklaşımına Yönelik Bir Eylem Araştırması:“Thales Paralellik İlkesi”. Journal of Computer and Education Research, 8(15), 241-273.