Bölüm Tanıtımı

Çevre Mühendisliği Bölümü, mühendislik ve bilimin prensiplerini uygulayarak çevre kalitesini korumak ve artirmak için çalisan mühendisler yetistirmek amaciyla 1991 yilinda Mühendislik-Mimarlik Fakültesi bünyesinde kurulmus ve ilk lisans ögrencileri 1992 yilinda egitim-ögretime baslamistir. Bölümümüz Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi olmak üzere iki anabilim dalindan olusmaktadir ve 2020 yili itibariyla toplam 21 ögretim üyesi ve 6 arastirma görevlisi görev yapmaktadir.

Lisans programinin yani sira Fen Bilimleri Enstitüsü (FBE) Çevre Mühendisliği Ana Bilim Dali’nda Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora programlari da devam etmektedir. Yüksek Lisans programina 1994-1995 egitim-ögretim yilinda, Doktora programina 1995-1996 egitim-ögretim yilinda, Tezsiz Yüksek Lisans programina ise 2010-2011 egitim-ögretim yili bahar yariyilinda baslanmistir.

Çevre Mühendisliği Bölümünün 3600 m2’lik kapali alana sahip binasi içerisinde 9 arastirma laboratuvari (Kati ve Tehlikeli Atik Laboratuvari, Su Kirliligi Laboratuvari, Biyoteknoloji Laboratuvari, Atiksu ve Temel Islemler Laboratuvari I, Atiksu ve Temel Islemler Laboratuvari II, Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuvari, Model Laboratuvari, Çevre Kimyasi ve Toprak Kirliligi Laboratuvari, Hava Kirliligi Laboratuvari) , Genel Ögrenci Laboratuvari, Ögrenci Bilgisayar Laboratuvari ve 8 derslik bulunmaktadir. Bölüm binasinda 26 kisilik kapasiteye sahip bir toplanti/seminer odasi yer almaktadir.

Çevre Mühendisliği Bölümü, 21. yüzyilin ihtiyaçlarina yanit verebilecek mühendisler yetistirmek amaciyla programini kalite güvencesi ve uluslararasilasma kavramlari üzerine oturtmus durumdadir. Bu amaç dogrultusunda, 2015-2016 egitim-ögretim yili itibariyla Lisans programinda %30 Ingilizce egitime geçilmistir.

Bölümümüz Avrupa’daki çesitli üniversitelerle yaptigi ikili anlasmalar ile ögrencilerin Erasmus programi kapsaminda yurtdisinda egitim görmesine imkân saglamakta ve ayni zamanda yurtdisindan ögrenci kabul etmektedir. Bölümümüz, dahil oldugu Mevlana Degisim Programi ile dünyanin tüm bölgelerinde egitim veren yüksekögretim kurumlari arasinda ögrenci ve ögretim elemani degisimini gerçeklestirmeyi hedeflemektedir. 2009-2010 Egitim-Ögretim yilindan bu yana diger yurtiçi yüksekögretim kurumlari ile Farabi Degisim Programi devam etmektedir.

Bölümümüz mühendislik programinin bagimsiz bir dis kurulus tarafindan akredite edilmesini ve uluslararasi ölçekte taninmasini önemsemektedir. Bu nedenle 2012 yilindan itibaren Türkiye’nin yüksekögretimde ilk ulusal akreditasyon kurulusu olan ve YÖK tarafindan resmen taninan, ayni zamanda Avrupa Mühendislik Egitimi Akreditasyon Agi’nin (European Network for Accreditation of Engineering Education - ENAEE) ülkemizdeki temsilcisi olan Mühendislik Egitim Programlari Degerlendirme ve Akreditasyon Dernegi (MÜDEK) tarafindan degerlendirilmekte ve akredite edilmektedir. Bugüne kadar 4 kez MÜDEK degerlendirmesi geçirmis olan Bölümümüz, 30 Eylül 2022 tarihine kadar akredite edilmis durumdadir. Buna paralel olarak Çevre Mühendisliği Bölümü lisans programimiza uluslararasi taninirligi gösteren ve Avrupa akreditasyon sisteminin bir göstergesi olan EUR-ACE etiketi verilmistir. EUR-ACE etiketi ile mezun ögrencilerimizin Avrupa’daki egitim kurumlari ve isverenler tarafindan taninmalari güvence altina alinmis durumdadir.

Çevre Mühendisliği Bölümü MÜDEK akreditasyonu, mezunlarinin, temel mühendislik alt yapisi için ulusal ve uluslararasi yeterliliklerinin yani sira, takim çalismasi, tasarim, iletisim, proje yönetimi vb. becerilere sahip olmalarini saglamaktadir. Bölüm, güncel ve gelismekte olan teknolojileri kavrayan, daha iyi egitilmis ve daha nitelikli mühendisler yetistirerek toplumun refahini ileri götürmek genel amaciyla sürekli gelisim ilkelerini benimsemektedir. Egitim amaçlarini, paydaslarindan (sanayi temsilcileri, mezunlar, ögrenciler, akademik personel vb.) aldigi görüsler dogrultusunda belirlemekte, bu hedefler dogrultusunda ders programi olusturmakta, uygulama sonuçlarini ölçmekte, belgelemekte, degerlendirmekte ve degerlendirme sonuçlarini programini iyilestirmek için kullanmaktadir. Böylece sürekli iyilestirme sürecini çalistirmaktadir.

 

 

 

 



Bilgi

Okunma Sayısı: 8339
Eklenme Tarihi: 7.10.2019 23:35:13
Güncelleme Tarihi: 29.01.2025 14:35:29

Paylaş