ETKİNLİKLER

Etkinlik Mevcut Değil.

Haberler

27 Oca
22:32

Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı ile işbirliği protokolü

Adalet Bakanlığı Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı Denetimli Serbestlik Müdürlüğü ile Bursa Uludağ Üniversitesi ve Bursa Teknik...
22 Oca
08:46

Üniversite-Özel Sektör-Kamu işbirliğinde “ÜNİMEK” adımı

Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Forvia Faurecia firması işbirliğinde özel bir...

Bursa Uludağ Üniversitesi Genel Sekreterliği, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun 51. maddesi ile “Yükseköğretim Üst Kuruluşları ve Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında” 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca kurulmuş bir birimdir. Genel Sekreterlik, üniversitenin idari ve destek hizmetlerini yürütmekte, akademik ve idari birimler arasında koordinasyonu sağlamaktadır.

Üniversitemiz, aklın ve bilimin ışığında, çağdaş, demokratik, özgür düşünceye sahip, sorumluluk bilinci yüksek, toplumun inanç ve değerlerine saygılı, kültürel ve tarihi mirasını benimsemiş, uluslararası vizyona sahip bireyler yetiştirme misyonuyla faaliyet göstermektedir. Bu doğrultuda üniversitemizde, 15 Fakülte, 2 Yüksekokul, 15 Meslek Yüksekokulu, 1 Konservatuar, 4 Enstitü, 28 Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Rektörlüğe bağlı 5 bölüm bulunmaktadır.

Bursa Uludağ Üniversitesi’nin temelleri, 1970 yılında İstanbul Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Bursa Tıp Fakültesi ile 1974 yılında kurulan Bursa İktisadi ve Sosyal Bilimler Fakültesi tarafından atılmıştır. Üniversitemiz, 11 Nisan 1975 tarihinde 1873 sayılı Kanun ile “Bursa Üniversitesi” adıyla kurulmuş, 20 Temmuz 1982 tarihinde ise 41 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile “Uludağ Üniversitesi” adını almıştır. Son olarak, 18 Mayıs 2018 tarihinde yürürlüğe giren 7141 sayılı Kanun ile üniversitemizin adı “Bursa Uludağ Üniversitesi” olarak değiştirilmiştir.

Genel Sekreterlik, 124 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’de belirtilen görevler doğrultusunda, üniversitenin idari teşkilatını yönlendiren ve destekleyen bir birim olarak hizmet vermektedir. Genel idari işler, personel yönetimi, protokol düzenlemeleri, yazışmalar ve diğer destek hizmetleri Genel Sekreterliğin sorumlulukları arasındadır.