FRANSIZ DİLİ EĞİTİMİ ABD ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I ve II DERSLERİ İÇİN ADAY KILAVUZU
1. Uygulama Öğrencisinin Görev ve Sorumlulukları
- Uygulama öğrencilerinin eğitim öğretim süreçlerine fiilen katılmaları esastır. Uygulama okulunda işlenen uygulama kısmında %100 devam koşulu aranmaktadır.
- Uygulama öğrencisi, eğitim kurumunda bulunduğu süre içerisinde öğretmenlerin tabii olduğu tüm kurallara uymak zorundadır.
- Öğretmenlik uygulamaları kapsamında yaptıkları çalışmaları ve raporları içeren bir dosyayı uygulama öğretim elemanına ve uygulama öğretmenine teslim eder.
- Lisans ve pedagojik formasyon sertifika eğitimi programlarında öğretmenlik uygulaması dersi iki dönem süre ile haftada 6 (altı) ders saatidir. Her bir dönemde uygulama öğrencisi uygulama öğretmeninin gözetiminde farklı haftalarda olmak üzere en az 4 (dört) defa fiilen ders anlatır
- Uygulama öğrencisi sağlık vb. herhangi önemli bir sebeple uygulamaya katılamayacaksa önceden uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanına haber verir.
- Başka bir gün kaçırdığı gün veya saati telafi etmek zorundadır.
2. Öğretmen Yeterliliklerinin Değerlendirilmesi (Konu Alanı Ve Alan Eğitimine İlişkin Yeterlilikler, Öğretme-Öğrenme Sürecine İlişkin Yeterlikler)
- Çağdaş dil öğretimi kuram ve uygulamaları çerçevesinde temel bilgi edinme yöntemlerini kullanmak ve Fransızca öğretimine uygun planlama yapmak
- Alan dili öğrenme ortamının gerektirdiği öğretim programları, yöntem, teknik ve stratejileri seçmek, bilgiye ulaşma ve bilgi üretiminde uyarlamak
- Fransızca öğretiminde Dilbilim, Yazınbilim, Yöntembilimsel alanlarında edindiği bilgileri Fransızca temel dil becerilerini ve iletişim yeterliklerini geliştirebilmek için kullanmak
- Dil öğretiminde, becerilerin geliştirilmesine yönelik olarak, Fransızca öğretim sürecine uygun araç, gereç ve materyali seçmek, geliştirebilmek ve uyarlamak
- Fransızcayı doğru ve anlaşılır bir şekilde kullanmalarını sağlayabilmek için, öğrencilerin dinleme-izleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek
- Bilgiye ulaşım yollarını etkin bir şekilde kullanım becerisini edinmek, edindiği bilgileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla yorumlamak ve değerlendirmek
- Öğrencilerin program hedeflerine göre ilerlemelerini ölçen, uygun ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini seçip kullanmak
- Dil öğrenimin niteliğini artırmak için günümüz bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilgisayar ve internet kaynaklarını kullanmak
- Fransızcayı Avrupa Dil Ortak Çerçeve programına göre C1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgi ve becerileri meslektaşlarıyla iletişim kurma yetisini kazanmak
- LLP yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirerek, gerek kurumsal gerekse paydaşlarla hizmet içi eğitim-öğretim etkinlikleri geliştirmek
- Bir kültür ürünü hakkında bilgilerini geliştirmek ve olan dili içinde oluştuğu kültürünün özellikleriyle tanımak, Fransız kültürü Erasmus programı değişim hareketliliğinden yararlanarak farklı sistemleri, kültürleri tanıma ve yaşama bilinci geliştirmek
- Hedef dilin öğretilmesinde, öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak duruma uygun öğrenme ortamları hazırlayabilmek, sınıf yönetimi konusunda gerekli becerileri kazandırmak
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
3. Öğretmenlik Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi (Ders dosyasının içeriği vb.)
- Uygulama etkinlikleri taraflarca birlikte planlanıp yürütüldüğü için uygulama öğrencisinin öğretmenlik uygulamalarındaki performansı, uygulama öğretim elemanı ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı değerlendirilir.
- Uygulama öğrencisinin vermiş olduğu derslerin sonunda uygulama öğretim elemanı tarafından derse yönelik geribildirim verir.
- Uygulama öğretim elemanı bu süreç içerisinde, en az 2 kez her uygulama öğrencisini gözlemler. Gerekli gördüğü takdirde daha sık izleyebilir.
4. Ekler: Öğretmenlik Uygulaması I ve II Dersleri İçin Öğrencilerin Dosyasında Bulunması Gereken Belgeler
- Haftalık etkinlik raporları
- Ders planları (Uygulama yapılan ders için uygulama öğrencisi tarafından hazırlanmış ders planı)
- Çalışma ve etkinlik kâğıtları (Uygulama öğrencisinin anlattığı her bir ders için)
- Ders sonunda kullanılan değerlendirme materyalleri
- Akran değerlendirme formları (Uygulama öğrencisinin bulunduğu uygulama okulunda öğretmenlik uygulamasına devam eden diğer bir akranı tarafından doldurulur.)
- Öz değerlendirme formları (Uygulama öğrencisinin kendi ders anlatımı hakkındaki görüşlerini içeren formdur.)
- Uygulama öğretmeninin verdiği (verdi ise) yazılı dönütler
- Genel değerlendirme formları
- Haftalık ders programı
- Uygulama öğretmenleri tarafından her hafta imzalanmış ve altında okul müdürü ıslak imzalı ve mühürlü dönemlik devam çizelgesi
2024-2025 Bahar Yarıyılı Öğretmenlik Uygulaması-II Dersi Etkinlik Takvimi Tarih
|
|
-
Öğretmenlik Uygulaması II ve Okullarda RPD Uygulamaları II uygulama gruplarının oluşturulması ve ilan edilmesi
-
Fakültede uygulama derslerinin başlaması
-
Uygulama okul ziyaretinin planlanması
|
|
|
|
-
Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Sistemine (UOD) girişler bu hafta itibariyle başlayacaktır.
-
Uygulama okullarında gözlem ve uygulamaların gerçekleştirilmesi ve etkinlik raporlarının öğretim elemanlarına sunulması
|
|
|
|
|
|
|
Doç. Dr. Fatma KAZANOĞLU
Fransız Dili Eğitimi ABD
Uygulama Okulları Koordinatörü
E-posta: fkazanoglu@uludag.edu.tr
Tel: 0 224 294 22 44