Ülkemizin eğitim sorunlarının bilimsel olarak çözümlenmesine, egitim politikasinin gelismesine katkida bulunmak ve aydin egitimciler yetistirmek amaciyla 1982 yilinda Bursa Yüksek Ögretmen Okulu ile Yabanci Diller Yüksekokulu birlestirilerek Egitim Fakültesine dönüstürülmüstür.
Misyonu; Atatürk'ün gösterdigi muâsir medeniyet, ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hosgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemis, mesleki yeterlilik ve duyarliga sahip, arastiran, analitik ve elestirel düsünebilen, iletisim becerileri gelismis, kendisi ve çevresiyle barisik, yapici, yaratici ve seçkin ögretmenler yetistirme,
Toplumun gereksinim duydugu konularda kurumlara hizmet içi egitim programlari sunmayi, kurumlarin ihtiyaç duydugu konularda arastirmalar yapmayi ve egitim kurumlarinda çalisanlari aydinlatmaya yönelik bilimsel etkinlikler düzenleme;
Bilimsel ve kültürel degerler yaratma islevlerini ve topluma hizmet yükümlülügünü evrensel standartlarda yürütmektir.
Vizyonu; Bilgi toplumun degerlerini özümsemis nitelikli ögretmenler yetistirmenin yani sira egitim, ögretim ve ögretmenlik meslegiyle ilgili alanlarda bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini gelistiren, yetistirdigi ögretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir fakülte olmaktir.
BÖLÜMLER
Egitim Fakültesi bünyesindeki 8 bölüm bünyesinde 14 programda egitim ve ögretim hayatini sürdürmektedir. Bilgisayar ve Ögretim Teknolojileri Egitimi Bölümü, dijital çagin gereksinimlerini ön planda tutarak, kodlama, programlama ve robotik gibi alanlarda egitimlerin verildigi ve bilgi ve iletisim teknolojilerinin ögretim sistemine entegre edilmesini amaçlayan bir bölümdür. Matematik ve Fen Bilgisi Egitimi Bölümü Ilkögretim Matematik Egitimi ve Fen Bilgisi Egitimi Anabilim dallarindan olusmaktadir. Ögrenciler bu anabilim dallarinda, 21.yy. da istenilen bilgi beceri ve üst düzey düsünme becerilerinin kazandirilmasinin hedeflendigi bir egitim sistemine tabi tutulmaktadir. Bu bölümde ögretmen adaylari, TÜBITAK, BAP, AB gibi destekleri ile bilimsel olarak gerçeklestirilen disiplinlerarasi arastirma projeleri yürüten ögretim üyeleriyle, bilimsel gelismeleri takip edebilmekte ve çesitli egitsel çiktilar ile mesleki gelisim saglayabilmektedir. Türkçe ve Sosyal Bilgiler Egitimi Bölümü; Türkçe Egitimi ve Sosyal Bilgiler Egitimi Anabilim dallarindan olusmaktadir. Sosyal Bilgiler Egitimi Anabilim Dali, özellikle alan bilgisi ve alan egitimi baglaminda nitelikli ögretmenler yetistirmekte ve sektör is birligi içerisinde beceri odakli degerler egitimi ve sosyal sorumluluk projeleri gibi çalismalarla ile ön plana çikmaktadir. Türkçe Egitimi Anabilim Dali ise küresel anlamda ihtiyaç haline gelmis Türkçe’nin ve yabanci dille Türkçe ögretiminin etkili bir sekilde ögretilmesi noktasinda ögretim yapmakta ve bu konuda bilimsel arastirmalara devam etmektedir. Temel Egitim Bölümü; Okul Öncesi Egitimi ve Sinif Egitimi Anabilim dallarindan olusmaktadir, bu anabilim dallari kendisine ait uygulama siniflarinda deneyim ve beceri odakli ögretmenler yetistirmektedir. Ayrica sektörle is birligi içerisinde dezavantajli bölgelere ulasarak gezici egitimli oyuncak kütüphaneleri gibi projelere imza atmaktadir. Özel Egitim Bölümü, Özel Egitim Egitimi Anabilim Dalindan olusmaktadir. Bu bölüm üniversitemize kazandirilan U.Ü.Özel Egitim Uygulama ve Arastirma Merkezi (ÖZAUM) ile is birligi içerisinde bu alana özgü ihtiyaç duyulan güçlü ögretmen adaylari yetistirmektedir. Egitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik Anabilim Dali ile egitim bilimleri ve psikolojik danismanlik alaninda yayinlar üreten ve nitelikli ögretmenler yetistirmede öncü bir bölümdür. Yabanci Diller Egitimi Bölümü; Ingilizce Egitimi, Almanca Egitimi ve Fransizca Egitimi Anabilim dallari ile faaliyet göstermektedir. Bölüm, ögretim üyelerinin niteligi ve farkli dil ögretim modelleri üzerindeki çalismalari ile dikkat çekmektedir. Güzel Sanatlar Egitimi Bölümü, Resim-is Egitimi ve Müzik Egitimi Anabilim dallarindan olusmaktadir. Resim-Is Egitimi Anabilim Dali yedi farkli ana sanat dalinda egitim imkâni sunan güçlü bir egitim ve ögretim sistemine sahiptir. Müzik Egitimi anabilim dali ise bireysel Türk ve Bati Müzigi alanlarinda nitelikli ögretmenler yetistirmeyi hedeflemistir. Bu baglamda Bulgaristan/ Plovdiv Müzik ve Dans Akademisi gibi uluslararasi topluluklarla bilimsel ve sanatsal is birligi içinde çalismalarini devam ettirmektedir.
GÜÇLÜ AKADEMIK KADRO ve GÜÇLÜ ARASTIRMA ALT YAPISI
Egitim Fakültesi bünyesindeki 8 bölüm ve 19 anabilim dalinda, alanlarinda öncü, bilimsel arastirma faaliyetlerinde bulunan ve yayinlari ile fakültemizi uluslararasi düzeyde temsil eden 46 Profesör, 40 Doçent, 33 Doktor Ögretim Üyesi, 43 Ögretim Görevlisi, 31 Arastirma Görevlisi bulunmaktadir. Egitim Fakültesi ulusal anlamda bölgesinin ihtiyaçlarini fakülte-sektör is birligi projeleri üzerinden yürütmeyi hedeflemektedir. Arastirmacilar sektörün ihtiyaçlari dogrultusunda Bursa Il Milli Egitim Müdürlügü, Bursa Valiligi, Bursa Büyüksehir Belediyesi ve Il Emniyet Müdürlügü ile ilgili Üniversite Sanayi Is birligi ve Kamu Sektör Is Birligi projelerini yürütmektedir. Bu projeler otistik çocuklara özel egitim, sosyal sorumluluk alma, dezavantajli ve suça meyilli bireylerin psikolojik ölçümleri, çocuklarin çevre bilincinin artirilmasi ve kent yönetimine aktif katilimin saglanmasi, gelecekteki is hayatinda çok uluslu firmalara uyum süreci için gerekli beceriler, Bursa’da çocuk dostu kent modelinin olusturulmasi için bir kentsel tasarim, Ingilizce ögrenme ortaminin olusturulmasi ve üniversite ile toplum baglantisinin kurulmasi, gezici-egitimli oyuncak kütüphanesi, ergenlerin saglik bilincinin gelistirilmesi, risk altindaki çocuklari topluma kazandirma ve beceri odakli degerler egitimi gibi konulari kapsamaktadir. Bu projelerle arastirmacilar sahada paydaslarla çalisarak akademik deneyim ve gelisim saglamaktadir. Arastirmalarin sahada planlanmasi ve yürütülmesi anlaminda oldukça verimli sonuçlar elde edilen bu çalismalar, arastirma süreçlerinin çesitli boyutlarina dikkat çekilebilen nitelikli yayinlarla da desteklenmistir. Sözü edilen çalismalarin, kamusal alan ve devlet kurumlari baglaminda saha arastirmalari temelinde kurgulandigi, sonrasinda arastirma süreç ve sonuçlarinin bilimsel yayin ve sunumlari yoluyla yaygin etkilerinin arttirildigi söylenebilir. Öte yandan Egitim Fakültesinde arastirmaci kaynaginin uluslararasi baglamda gelisimi amaciyla Almanya, Avusturya, Hollanda, Fransa, Bulgaristan ve Ingiltere gibi Avrupa Birligi ülkelerindeki arastirmacilar ile uluslararasi baglantilar kurarak ortaklasa yürüttügü ve tamamladigi arastirma projeleri de mevcuttur. Bu projeler Avrupa Birliginin ve Uludag Üniversitesinin BAP biriminin destekledigi projelerdir.
EGITIM OLANAKLARI
Egitim Fakültesinde ögrenim görmekte olan ögretmen adaylari, lisans ögrenimleri esnasinda Çift Ana Dal programini tamamlayarak iki farkli ögretmenlik alaninda diploma sahibi olabilmektedir. Bunun yani sira Egitim Fakültesi, BÖTE, Egitim Programlari ve Ögretimi, Egitim Yönetimi, Türkçe Egitimi, Yabanci Dil Olarak Türkçe Ögretimi, Okul Öncesi Egitimi, Resim- Is Egitimi bilim dallarinda tezli yüksek lisans, Rehberlik ve Psikolojik Danismanlik, Müzik Egitimi, Fen Bilgisi Egitimi, Matematik Egitimi, Zihin Engelliler Egitimi, Sosyal Bilgiler Egitimi, Sinif Egitimi, Alman Dili Egitimi, Fransiz Dili Egitimi ve Ingiliz Dili Egitimi bilim dallarinda ise yüksek lisans ve doktora egitimi imkanina sahiptir. Lisans ögrencilerinin yurt disi egitim-ögretim olanaklarini ise Erasmus, Erasmus Plus ve Secondos programlariyla destekleyen Egitim Fakültesi, Avusturya Innsbruck, ve Almanya Koblenz Landau Universitesi gibi köklü kurumlarla is birligi içerisindedir. Bu programlar ve ikili anlasmalar ile detayli bilgiye http://intoffice.uludag.edu.tr/# adresinden ulasilabilmektedir. Ayrica Egitim Fakültesi özel sektördeki kurumlarla yaptigi ayricalikli anlasmalarla fakültemizi tercih edecek basarili ögretmen adaylarina burs olanagi saglamaktadir.
BASARI TABLOSU
Bursa Uludag Üniversitesi, ÖSYM tarafindan açiklanan 2017 yili Ögretmenlik Alan Bilgisi Testi (ÖABT) raporuna göre; ögretmen atamalarinda kullanilan KPSS121 puan türünde, Ilkögretim Matematik ve Sosyal Bilgiler ögretmenliklerinde dördüncü, Matematik Ögretmenliginde altinci, Ingilizce Ögretmenligi sekizinci ve Okul Öncesi Ögretmenliginde dokuzuncu sirada yer alarak Türkiye’deki en güçlü ilk 10 üniversite içerisinde yer almayi basarmistir. Bursa Egitim Enstitüsünden miras aldigi tarihsel birikim ile egitim ve ögretim hayatini sürdüren Egitim Fakültesi Türk diline ait 310.000 sözcük içeren Ötüken Türkçe Sözlük çalismasi ile üçüncüsü düzenlenen Necip fazil Ödülleri kategorisinde Fikir ve Arastirma Ödülü kazanan Yasar Çagbayir gibi önemli mezunlara sahiptir.