Bölüm hakkında

Bölüm Tanıtımı

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün tarihi İTÜ (İstanbul Teknik Üniversitesi) Elektrik-Elektronik Fakültesi tarafından 1975 yılında kurulan Bursa Elektrik Fakültesi’ne kadar uzanmaktadır. Başlangıç yıllarında eğitim kurucu fakültenin desteği ile sürdürülmüştür. Elektrik Fakültesi 1982 yılında Yüksek Öğretim Kurumu tarafından Elektronik ve yeni kurulan Makine ve Tekstil Mühendisliği Bölümlerinden oluşan Mühendislik Fakültesi olarak yapılandırılmıştır. Bölüm ilk mezunlarını 4 yıllık lisans derecesinin tamamlanmasının ardından 1979 yılında vermiştir. Bölüm 2000 yılında gündüz öğretiminin yanı sıra aynı ders planını takip eden gece öğretimini de sunmaya başlamıştır.

Bölüm Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinin 7 temel alanında eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir: Devreler ve Sistemler, Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği, Elektronik, Haberleşme, Elektrik Tesisleri, Kontrol ve Kumanda Sistemleri ile Elektrik Makineleri.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği programının amacı ev aletlerinden en gelişmiş uydu alıcı-vericilerine, anahtarlama devrelerinden yapay sinir ağlarına, işaret işleme mikroçiplerine ve otomatik robotlara kadar uzanan geniş bir yelpazede yer alan uygulamalarda kullanılan elektronik cihaz ve sistemlerin tasarımı, geliştirilmesi ve üretiminde gereken bilimsel ve teknik altyapıyı ve araştırma yeteneğini öğrencilerine kazandırmaktır.
 

Kariyer İmkânları

Bölümümüz mezunları Alcatel, Teletaş, Vestel, Siemens, Netaş, Aselsan, Türk Telekom, TRT, Telsim, Turkcell, Fiat, Renault gibi dünya çapında firmalar ile elektronik ve telekomünikasyon endüstrilerinde faaliyet gösteren özel ve kamu kurumları tarafından işe alınmaktadır. Aynı zamanda mezunlarımızın bir kısmı lisansüstü programımıza kabul edilmektedir ve diğer pek çoğu İTÜ, Boğaziçi Üniversitesi gibi Türkiye’deki diğer üniversitelerin ve Amerika ve Avrupa’da tanınmış saygın üniversitelerin veya yüksek öğrenim kurumlarının lisansüstü programlarına devam etmektedir.
 

Bölüm Tesisleri

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü Mühendislik Fakültesinin sekiz bölümünden biridir ve 5192 m2 kapalı alana sahiptir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü 13 araştırma ve öğrenci laboratuvarına, sekizi projeksiyon sistemi ile donatılmış toplam 10 dersliğe, 31 personel ofisine ve bir toplantı salonuna sahiptir.

Bölüm başkanının ve bölüm sekreterinin ofisi fakülte binasının 3. katında, bölüm öğretim üyelerinin ve araştırma görevlilerinin ofisleri ise binanın 3. ve 5. katlarındadır. 

20 kişi kapasiteli Bölüm toplantı odası binanın 3. katındadır ve seminerler, toplantılar, sunumlar ve lisansüstü tez sınavlarında kullanılmaktadır. Aynı zamanda, genel toplantılar ve seminerler için, fakültenin tüm bölümleri tarafından ortak olarak kullanılan 110 kişi kapasiteli Ahmet Rasim Büyüktür Toplantı Salonu da ana binada yer almaktadır.

Fakültedeki her öğretim üyesi araştırma ve öğretme kalitesini arttırmak maksadıyla üniversite yönetimi tarafından sağlanmış bilgisayarlı ve internet bağlantılı bir odaya sahiptir.

Teknik ve sosyal etkinlikler için üniversite öğrencileri tarafından organize edilen çeşitli topluluklar vardır. Üniversite ve fakülte yönetimi bazı projeleri desteklemektedir ve öğrenciler ulusal üniversite etkinliklerine kendi projeleri ile katılmaktadır. Öğrenciler fakülte toplantı odalarını topluluklarının toplantıları için kullanabilmektedir.

Ana binada tüm fakülte öğretim elemanları ve öğrencileri tarafından kullanılan bir fotokopi merkezi bulunmaktadır.

 
Vizyon-Misyon

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nün vizyonu, alanında uluslararası düzeyde özgün araştırmalar yapan, sürekli gelişen bir eğitim sistemi anlayışıyla bilginin elde edilmesi, uygulanması ve üretiminde beceri kazandıran ve mezunları tercih edilen bir bölüm olmaktır.
 

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nün misyonu, özgün araştırmalar yapmak, öğrencilerine genel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği alanında endüstride ihtiyaç duyulan konularda gerekli eğitimi vermek, etik değerlere bağlı, takım çalışmasına uyumlu mühendisler yetiştirmek ve toplumun yararına hizmet sunmaktır.

 
Eğitim Amaçları
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde faaliyet gösteren ulusal / uluslararası şirketlerde mühendislik, araştırma-geliştirme, işletme ve yöneticilik görevleri üstlenebilirler.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde yurt içinde veya yurt dışında öncü bilimsel araştırmalar yapabilir, yüksek lisans ve doktora çalışmaları tamamlayabilir ve akademik yönde ilerleyebilirler.
  • Yeni teknolojiler geliştirebilir, ulusal teknolojik liderlik hedeflerimize katkıda bulunabilir ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği veya ilgili disiplinlerde ulusal / uluslararası şirketler kurabilirler.
 
Lisans Eğitimi Program Çıktıları

PÇ-1. Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-2. Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaç için uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazandırmıştır.

PÇ-3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazandırmıştır.

PÇ-4. Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için ihtiyaç duyulan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazandırmıştır.

PÇ-5. Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği alanına özgü araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorum yapabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-6. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazandırmıştır.

PÇ-7. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, etkin biçimde rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim için rapor hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır bir biçimde talimat verebilme ve alabilme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-8. En az bir yabancı dil bilgisi kazandırmıştır.

PÇ-9. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli biçimde yenileme becerisi kazandırmıştır.

PÇ-10. Etik ilkelerine uygun davranma yeteneği, mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve mühendislik alanlarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazandırmıştır.

PÇ-11. İş hayatındaki uygulamalar (proje yönetimi, risk yönetimi, değişiklik yönetimi gibi) ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi ile girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık kazandırmıştır.

PÇ-12. Mühendislik uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri (toplumsal ve evrensel boyutlarıyla) ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazandırmıştır.



Bilgi

Okunma Sayısı: 170
Eklenme Tarihi: 6.02.2025 10:07:11
Güncelleme Tarihi: 6.02.2025 14:17:49

Paylaş