ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME KURULU |
S.No |
Adı Soyadı |
Görevi |
1. |
Doç. Dr. Gonca DESTE GÖKAY |
Eğitimden Sorumlu Dekan Yardımcısı
Dönem III Koordinatör Yardımcısı |
Başkan |
2. |
Prof. Dr. Deniz SIĞIRLI |
Tıp Fakültesi Biyoistatistik Anabilim Dalı Öğretim Üyesi |
Üye |
3. |
Doç. Dr. İlker Mustafa KAFA |
Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi |
Üye |
4. |
Doç. Dr. Gülçin TEZCAN |
Dönem I Koordinatör Yardımcısı |
Üye |
5. |
Dr. Öğr. Üyesi Seda ÜSTÜN ALADAĞ |
Dönem II Koordinatör Yardımcısı |
Üye |
6. |
Dr. Öğr. Üyesi Baturalp AYHAN |
Dönem III Koordinatör Yardımcısı |
Üye |
7. |
Dr. Öğr. Üyesi Dilek BİNGÖL |
Dönem IV Koordinatör Yardımcısı |
Üye |
8. |
Dr. Öğr. Üyesi Hatice BİLTEKİN |
Dönem V Koordinatör Yardımcısı |
Üye |
9. |
Özlem AKSOY |
Bilgi İşlem Personeli |
Üye |
Ölçme Degerlendirme Kurulu
Dekan Yardimcisi baskanliginda Dönem Koordinatör Yardimcilari, Tip Fakültesi Tip Egitimi Anabilim Dali ve Biyoistatistik Anabilim Dallarini temsilen birer ögretim üyesi ve bir bilgi islem-bilisim uzmanindan olusur ve üyeler Dekanlik tarafindan atanir. Her egitim-ögretim döneminde en az 4 kez olmak üzere Dekanligin çagrisi üzerine Dekan Yardimcisinin baskanliginda toplanir. Birim ögrenci isleri bürosunun bir çalisani sekreter olarak görevlendirilir.
Ölçme Degerlendirme Kurulunun görev ve sorumluluklari sunlardir:
a) Egitim-Ögretim Yili içerisindeki sinav takvimlerini hazirlayarak Egitim Komisyonuna önermek,
b) “Soru Hazirlama ve Sinav Yapilandirma Kilavuzunu” hazirlamak, gelistirmek ve yapilandirilmis olan sinavlarin kilavuz ile uyumunu kontrol etmek,
c) Sinavlarin yürütülmesinde salon ve gözetmen organizasyonunu yapmak,
ç) Sinavlarda sorulacak toplam soru sayisini, anabilim dallarina düsen soru dagilimini, sorularin toplanma seklini, son toplanma tarihini, yürütücüler ile yapilan toplantilar ile egitimögretim dönemi basinda belirlemek,
d) Egitim-Ögretim Yili içerisindeki sinavlarin analizlerini yapmak ve “Soru-Ögrenme Kazanimlari Matrislerini” degerlendirerek sonuçlari yürütücüler ve Program Degerlendirme ve Gelistirme Kurulu ile paylasmak,
e) Soru bankasinin olusturulmasini, gelistirilmesini ve isleyisini yönetmek,
f) Egitim-Ögretim Yili içerisinde yapilan sinavlarin iyilestirilmesi, gelistirilmesi ve uygulamalardaki sorunlarin çözümü için önerilerini raporlandirarak Program Degerlendirme ve Gelistirme Kuruluna ve Egitim Komisyonuna sunmak,
g) Hizmet içi ölçme degerlendirme egitimlerini planlamak ve uygulanmasini saglamaktir.
g) Fakültenin ulusal veya uluslararasi akreditasyon çalismalarina hazirlik yapmak.
SORU HAZIRLAMA VE SINAV YAPILANDIRMA KILAVUZU
Degerli Ögretim Üyesi,
Sinav sorularinin dersin ögrenim kazanimlarina uygun olarak hazirlanmasi, ders/kurul/klinik uygulamali ders yürütücüsünün sorumlulugunda yapilmakta ve Ölçme ve Degerlendirme Kurulu tarafindan hazirlanan Çoktan Seçmeli Soru Hazirlama Kontrol Listesi ile degerlendirilmektedir.
Ders/kurul/klinik uygulamali derslerinize yönelik çoktan seçmeli test ile yapacaginiz sinavlarin hazirliginda asagida sunulan kontrol listesinden faydalanabilirsiniz.
BUÜ DHF Ölçme ve Degerlendirme Kurulu
ÇOKTAN SEÇMELI SORU HAZIRLAMA KONTROL LISTESI
|
1- Soru ve yanitlarin olabildigince kisa ve açik olmasi, gereksiz kelimelerden ve dolayli ifadelerden arindirilmasi.
|
2- Tek bir soru köküne (olgular dahil) ait birden fazla soru sorulacaksa bu sayinin 5’i asmamasi ve soru öncesinde uyari yapilmasi.
|
3- Olgu sorulari hariç soru kökü ve/veya yanitlarin diger sorulardan daha uzun ve zaman alici olmamasi (iki sütunlu bir sayfada 3-4 satiri geçen soru kökü, 2 veya 2’den fazla satirli seçenekler nispeten zaman alici sorulardir).
|
4- Soru kökünün siklar olmadan da tek basina anlamli olarak okunabilmesi.
|
5- Soru kökünde “sizce”, “size göre”, “ne düsünürsünüz”, “ne yaparsiniz” gibi kisisel görüs ve yargilar sorulmamasi.
|
6- Soru kökünde “genellikle”, “çogunlukla”, “mutlaka”, gibi belirsizlik veya mutlaklik belirten sözcüklerin kullanilmamasi.
|
7- Sorularin, bir digerinin cevabini verir nitelikte olmamasi.
|
8- Soruda olumsuzluk ifade eden kelimelerin sadece alti çizili olarak yazilmasi (örnegin; bulunmamaktadir?, yanlistir?, degildir? vb.)
|
9- Seçeneklerde diger seçenekleri etkisiz hale getirecek sekilde zit bilgilerin olmamasi.
|
10- Seçeneklerde sayisal degerlerin büyükten küçüge veya küçükten büyüge sirali olmasi, rakam araliklari kullaniliyorsa araliklarin çakismamasi.
|
11- Seçeneklerde “Hepsi”, “Hiçbiri” vb. ifadelerin çok fazla kullanilmamasi.
|
FAYDALI LINKLER
Soru Örnekleri Kitapçigi
Sorularin Yazilacagi Sablon
Örnek Sinav Sablonu
Sinavlarda Uyulacak Kurallar
Sinav Zarfi