Egitim Modeli

Egitim Modeli

Egitim-ögretim süresi

  • Fakültede egitim-ögretim süresi 5 (bes) yildir. Ögrenci, 2547 sayili Kanun’un 44 üncü maddesindeki ek süreler sakli kalmak üzere, egitimini en fazla 8 (sekiz) yilda tamamlamak zorundadir ve 8 (sekiz) yillik bu süre içinde ögrencinin her dönem kayit yenileme islemini yaptirmamasi, kayit payini ödememesi, devamsizligi ya da basarisizligi gibi haller ilisiginin kesilmesine yol açmaz. Kayit silinmesi hakkinda ilgili mevzuat hükümleri uygulanir.
  • Egitim sürecinde tamamlanmasi gereken zorunlu veya seçmeli ders ya da stajlarin bir bölümünü, planlanan egitim programlarinda belirtilen akademik takvimin disinda kalan zamanlarda yurtiçi ya da yurtdisi anlasmalar yoluyla ek çalismalar yaparak tamamlayan ve basarili olan ögrencilerin mezun olabilmesi için 5 (bes) yillik takvim süresinin tamamlanmasi zorunlu degildir. Bu durumdaki ögrencilerin mezun olabilmesi için 300 AKTS kredi yükünü tamamlamasi ve yaptiklari ek çalismalarin Yönetim Kurulu tarafindan onaylanmis olmasi yeterlidir.

Egitim-ögretim dili

  • Egitim-ögretim dili Türkçedir. Zorunlu yabanci dil dersleri ve yürütücünün talebine bagli olarak bazi seçmeli derslerde Ingilizce ögretim uygulanabilir.
  • Derslerin teorik içeriklerinin bir kismi veya tamami çevrimiçi senkron olarak da verilebilir.

Egitim-ögretim yili

  • Egitim-Ögretim yili her bir dönem için en az 32 haftadan olusur.

Egitim-ögretim modeli

  • Fakültede Entegre Egitim-Ögretim Modeli uygulanir. Hem yatay hem dikey ve hem de derinlemesine entegrasyon birlikte uygulanan, tip ve iliskili insan bilimleri ilgili disiplinlerce es zamanli olarak islenen, egitim-ögretim içerigi ders kurullari veya staj programlari bazinda olusturulan ve egitim-ögretim programi paneller, probleme dayali ögrenim modülleri, küçük grup egitimleri, akran egitimi ve simülasyonlarla zenginlestirilen bu egitim-ögretim modeli dönem geçme esasina dayanir. Dersler, bir önceki dönemin tamamlayicisi ve bir sonraki dönemin ögretimine bagli ön sartli derslerdir. Bir dönemi geçemeyen ögrenci bir üst döneme devam edemez. Ögrenci kaldigi dönemden basarisiz oldugu dersleri tekrar eder.
  • Fakülte Entegre Egitim Modeli 3 (üç) asamadan olusur:
    • Asama 1” agirlikli olarak temel ve klinik tip disiplinlerinin vücut organ sistemleri veya temalar temelinde kurullar seklinde entegre edildigi Tip Bilimleri (yatay ve dikey entegrasyon), ögrencileri hekimlik uygulamalari ile profesyonel tutum ve davranislar açisindan klinik egitim ve ögretime hazirlayan Tip ve Insan Bilimleri (derinlemesine entegrasyon) ve Dis Hekimligi Fakültesi Anabilim Dallarinin klinik öncesi teorik ve uygulamali derslerinin verildigi Dönem 1, 2 ve 3’ü kapsayan Klinik Öncesi Egitim-Ögretim sürecini kapsar.
    • Asama 2” ögrencinin dis hekimliginin temel kavram ve ilkelerini klinik olgularin çözümlemesinde kullanma ve böylece gördügü hastalari analitik bir biçimde degerlendirerek uygun tani ve tedavi yaklasimlarini seçebilme yetenegi kazandigi, klinik becerileri yeterli düzeyde uygulayabildigi ve tüm bunlarla birlikte mesleki ve etik degerlere uygun tutum ve davranis sergileyebilme yetisini gelistirdigi ders/klinik uygulamali ders programlarini içeren Dönem 4’ten olusan Klinik Egitim-Ögretim sürecini içerir.
    • Asama 3” ise Dönem 1, 2, 3 ve 4’ü basari ile tamamlayan ögrencilerin klinik uygulamalarda daha aktif olarak görev aldigi, entegre klinik ve  anabilim dallarinda geçirilen Dönem 5’teki intörnlük sürecini içermektedir.

 

 

 



Bilgi

Okunma Sayısı: 7927
Eklenme Tarihi: 4.11.2019 13:16:33
Güncelleme Tarihi: 8.12.2022 14:56:20

Paylaş