Haber

22.10.2025 10:05:53

BİLGİLENDİRME: "2025 YILI TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL DÖNEMİ"

BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI 2025 YILI TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL AYLARINI KAPSAYAN 3 AYLIK ÇALIŞMA RAPORU

-Yük Dengeleme ve WAF Cihazı (Üniversite tarihinde ilk defa) temin edildi


-Uzun zamandır eksikliği duyulan ve Kablosuz Ağ Cihazı (Access Point) yönetimini ve kontrolünü kolaylaştırmak amacıyla bir adet  kontrolör cihaz temin edildi.

-Merkezi Derslikler Binası Kablolu internet altyapısı hazır hale geldi

-Kablosuz cihazlar için DMO'ya sipariş verildi, cihazların gelmesi bekleniyor.

-Ukey Ek Ders Modülünde bölüm başkanı/dekan onayının e-imza ile yapılması sağlandı.


-Protokol Yönetim Sistemi devreye alındı

-Sosyal Transkript Otomasyon Sistemi Devreye Alındı

-RİMER hazır hale geldi,son aşamada.

-Servisler Yazılımı aktifleştirildi

-Güz Dönemi Öğrenci Ders Seçimleri “Sıfır Sorun” ile tamamlandı.

-Ana sistemlerde güncelleme çalışması yapıldı

-Güvenlik Duvarı güncellendi ve stabil hale getirildi.

-Personelin Araç Plaka ve Ruhsatlarını işleyecekleri Plaka Takip Yazılımı geliştirildi


-HGS-Park alt yapı çalışmalarına destek verildi.

-Yeni yapıya geçirilecek olan Telefon Santral  ihalesi yapıldı.

-Arif Ağaoğlu Laboratuvarı interneti devreye alındı

-Sistem ve Kamera sunucularda arızalanan parçalar (disk, cache modüle kart vb.) değiştirildi

-Sistemleri besleyen Kesintisiz Güç Kaynaklarında arızalanan aküler değiştirildi, bakım ve ölçümleri yapıldı.

-Üniversitemize ait  patentlerin ödeme işlemleri yapıldı.

-Üniversitemizin tümünün NES ve E-İmza temini ve ödemeleri yapıldı. 3 aylık dönemde yenileme ve ilk başvuru işlemi yapılan kişi sayısı 160’tır.

-Üniversitemizin “uludag.edu.tr” uzantılı alan adını kullanmak üzere 28 tane “birim” statüsünde yeni hesap açıldı. 58 farklı kişi bu hesapları yönetmek üzere birim hesap yöneticisi olarak atandı.


-Üniversitemize muhtelif vesilelerle (Erasmus-Faaliyet vs. ) gelen 37 kişiye ve  dışarıdan ders vermek üzere görevlendirilen 17 kişiye kullanıcı hesabı açıldı.

-Üniversite çalışanlarımızdan ve öğrencilerimizden talep edenlere office programları lisans ataması yapıldı.Gmail hesabına giriş ve eduroam ağını kurma konusunda destek olundu.


- Üniversitemizin tümünün lisans ve gayri maddi hak ihtiyaçlarının temini işlemleri yürütüldü.

-Ağ yönetim hizmetleri yürütülerek , Üniversitemizin tüm kampüslerinde bulunan tüm binalarında oluşan internet arıza ve sorunlarına 1 sorumlu ve 3 kişilik saha ekibiyle müdahale edildi. Ağ güvenlik hizmetleri 1 teknik personelimizin koordinesinde yürütüldü.


-Üniversitemizin hizmetlerinde kullanılan 18 fiziki, 280 sanal ve 17 kamera sunucusunun 7 gün 24 saat esasına göre hizmet vermesi için yönetim ve kontrol işlemleri 1 sorumlu ve 3 sistem yöneticisi ve 1 backup görevlisinden oluşan ekibimizce yürütüldü.




 


Bilgi

Okunma Sayısı: 235
Eklenme Tarihi: 22.10.2025 10:05:53
Güncelleme Tarihi: 24.10.2025 09:25:00

Paylaş