APYG: Programın ana denetim organıdır, program süresince planlanan takvim ile uyumu inceleyerek gerekli denetim mekanizmasını oluşturur.
DANIŞMA KURULU: Programın kabulüyle birlikte, programda yer alan alt çaçışma konularıyla ilgili ulusal ve uluslararası uzmanlardan oluşan bir danışma kurulu yer almaktadır.
KOORDİNASYON KURULU: Program süresince işleyişin gerektirdiği bilgi, belge, dökümantasyon vb. süreçlerin zamanında ve doğru bir şekilde hazırlanmasından sorumludur.
Programın ana denetim organıdır, program süresince planlanan takvim ile uyumu inceleyerek gerekli denetim mekanizmasını oluşturur, takvimin gerisinde kalınmaması ve hedeflenen çıktıların geliştirilmesi yönünde adımlar atar, TÜBİTAK’a sunulacak raporun son halini kontrol eder, fikri ve sınaî hakların kullanımını/paylaşımını ve/veya üretilen çıktıların ticarileştirilmesini belirler. Bu kurullar her 2 haftalık dönemlerde 1 kez toplanır.
Programın kabulüyle birlikte, programda yer alan alt çalışma konularıyla ilgili ulusal ve uluslararası uzmanlardan oluşan bir danışma kurulu kurulacaktır. Bu kurul her 6 aylık dönemlerde olacak şekilde yılda 2 kez toplanacak ve projenin bilimsel işleyişi hakkında görüşlerini program ekibine sunacaktır. Bu sayede proje devam ederken ortaya çıkabilecek bilimsel gelişmeler de göz önüne alınarak programın eksiksiz hedeflerine ulaşması sağlanacaktır.
Koordinasyon kurulunun görevi ortaklar arasındaki etkileşimi sağlamaktır. Program süresince işleyişin gerektirdiği bilgi, belge, dokümantasyon vb. süreçlerin zamanında ve doğru bir şekilde hazırlanmasından sorumlu olacaktır. Üst düzey yöneticiler veya araştırmacıların bu süreci koordine etmeleri zor olacağından, kurgulanacak ayrı bir yapıyla genel koordinasyon sağlanacaktır. Projeye dahil edilen endüstri mühendisliği öğretim üyesi araştırmacıların ve bursiyerlerden oluşturulması planlanan Proje Yönetim Ofisi ekibinden temsilcilerin de koordinasyon kuruluna katılım sağlayarak, projenin idari süreçlerinin koordinasyonunun sağlanmasında destek olmaları planlanmaktadır. Koordinasyon kurulunun proje yönetim ofisi ekibinin de desteğiyle projenin plana göre ilerleyip ilerlemediğini takip ederek, bu plandan sapmaların tespit edilmesi ve giderilmesi için ilgili proje yürütücülerinin ve APYÖK’ün bilgilendirilmesi ve projenin mümkün olduğu ölçüde proje planına uygun ilerlemesinin sağlanması konularında destek olması planlanmaktadır. Koordinasyon kurulu, projelerin ilerlemelerini, proje yönetim ofisi ekibinin de desteğiyle proje yönetim yazılımı üzerinden takip edecektir. Koordinasyon kurulu her 1 aylık dönemlerde 1 kez toplanır.
Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü veya ilgili Rektör Yardımcısı olarak belirlenmiş olup, APYÖ ile koordineli bir şekilde BUÜ-MUAM bünyesinde gerçekleştirilmesi planlanan projelerin idari açıdan koordinasyonun sağlanmasından sorumlu yönetici olarak görev yapacaktır. Buna ek olarak, proje ekibine dahil edilen endüstri mühendisliği öğretim üyesi araştırmacıların ve bursiyerlerden oluşturulması planlanan bir proje yönetim ofisi ekibinin de ilgili idari süreçlerin takibinde idari yöneticiye destek olmaları planlanmaktadır.