Mendeley Sistemi Uludağ Üniversitesi’nde tanıtıldı

 

Akademisyen ve öğrencilerin kitap, tez, makale vb. bilimsel yayın hazırlarken etkili bir şekilde kaynakça yönetimi yapabilmeleri ve araştırmacıların verimliliğini, araştırmacı işbirliklerini artırmak için kullanılan Mendeley Referans Yönetim Sistemi’nin kullanımına yönelik, Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı tarafından eğitim semineri düzenlendi.

Programın başlangıcında söz alan Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Hasan Arslan, akademisyen ve öğrencilerin bilgiye erişimini kolaylaştırmak ve verimliğini artırmak adına eğitim seminerlerine bu dönem de devam edeceklerini belirterek; “Üniversitemizin Türkiye’de ve Dünyada üst sıralarda yer almasına ve de 3. Nesil Üniversite hedefine yönelik üzerimize düşen sorumlulukların gereğini yapmaya ve katkı koymaya çalışıyoruz. Sayın Rektörümüz başta olmak üzere üniversite yönetimimizin verdiği destekle akademik veri tabanı sayımız sizden gelen talepler doğrultusunda artmaya devam ediyor. 30.000’in üzerinde e-dergi, 200.000’in üzerinde e-kitap aboneliği ile kütüphanemiz bu anlamda önemli bir noktadadır.” diye konuştu.

Rektörlük A Salonu ve Kütüphane Seminer Salonunda yoğun bir katılımla iki ayrı oturumda gerçekleşen eğitimde konuşan Sistem Uzmanı Başak Candemir, akademisyen ve öğrencilere hitap ederek;  “Mendeley ile araştırmalarınızı yönetmek çok kolaylaşacak ve zamanınız size kalacak” dedi.

Dünya’da yaklaşık 5 milyon kişinin kullandığı ve kullanıcı sayının her geçen gün hızla arttığı Mendeley’in, aynı zamanda akademik bir işbirliği ağı olduğunu ifade eden Candemir: “Mendeley’in bir referans yönetim sistemi olması dışında akademik işbirliği ağı gibi düşünüldüğünde, alanınızda yayın yapan birçok akademisyenle işbirliğine geçerek ortak yayınlar vb. birçok çalışma yapabilirsiniz. Bu da sizin ulusal ya da uluslar arası görünürlüğünüzü artıracaktır.” Şeklinde konuştu.

Kitap, tez, makale vb. bilimsel yayın hazırlama sürecinin zorlu geçtiğine dikkat çeken Candemir, Mendeley sayesinde bilimsel yayın hazırlarken işlerin kolaylaşacağını belirterek; Mendeley’in masaüstü, web ve mobil ile senkronize çalışması özelliği sayesinde araştırmacının kendi kütüphanesinin her zaman yanında olmasının önemine dikkat çekti.

Başak Candemir, seminerin son bölümünde Mendeley Kurumsal Sürüm’den ve yükseltilmiş haklardan yararlanabilmek için kurumsal e-mail adresi (@uludag.edu.tr ya da @ogr.uludag.edu.tr) kullanılarak bir Mendeley hesabı oluşturulması gerektiği ve hesap oluşturulduktan sonra 24 saat içerisinde otomatik olarak kurumsal gruba dahil edilerek yükseltilmiş haklardan yararlanabileceğini belirtti.

Not:

Mendeley Kurumsal Sürüm’den ve yükseltilmiş haklardan yararlanabilmek için kurumsal e-mail adresinizi (@uludag.edu.tr ya da @ogr.uludag.edu.tr) kullanarak bir Mendeley hesabı oluşturmanız gerekmektedir. Hesabınız oluşturulduktan sonra 24 saat içerisinde otomatik olarak kurumsal grubumuza dâhil edilerek yükseltilmiş haklardan yararlanabileceksiniz.

Alternatif olarak kişisel e-mail adresi ile önceden oluşturulmuş bir Mendeley hesabınız varsa Mendeley’de kurumsal grup (Uludag University) sayfamıza giderek sağ üstte yer alan “Join this group” linkini tıklamanız ve onay e-malini almak için kurumsal e-mail adresinizi girmeniz gerekmektedir.

Detaylı Bilgi İçin!

0 224 294 04 85

ekaynaklar@uludag.edu.tr

http://www.uludag.edu.tr/kutuphane/default/duyuru/2565

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv

Haber Tarihi : [24-Eki-2016]

Haber Görüntüleme : 4.572 - 0