Bursa Uludağ Üniversitesi (BUÜ) Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ve Dresden Carl Maria von Weber Müzik Üniversitesi (Die Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden) Müzik Pedagojisi Bölümü arasındaki işbirliği sonucunda koordinatörlüğünü Prof. Dr. Alexis Kivi ve Prof. Dr. Sezen Özeke’nin üstlendiği “Musikunterricht im Dialog” (Müzik Dersi Dialogları) başlıklı uluslararası proje başarıyla tamamlandı.
Türkiye ile Almanya arasındaki okul ve gençlik değişimleri yoluyla bu iki ülkeden gençlerin karşılaşması, güçlendirilmesi ve sosyal katılımını hedefleyen proje Gençlik Köprüsü Türkiye-Almanya (Die Deutsch-Türkische Jugendbrücke) programı kapsamında destek görmeyi hak ederek 7 Şubat – 13 Mart 2022 tarihleri arasında gerçekleşen çalışma ziyaretleri (study visit) ile tamamlandı. Yürütülen bu proje kapsamında Almanya’nın Saksonya eyaletinin merkezinde bulunan Dresden şehrindeki Carl Maria von Weber Müzik Üniversitesi (Die Hochschule für Musik Carl Maria von Weber Dresden) Müzik Pedagojisi Bölümü ve Bursa Uludağ Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı arasında karşılıklı öğrenci değişimi yapılması amaçlandı. Program kapsamında Almanya ve Türkiye’deki Müzik Öğretmeni adaylarının buluşmaları sağlandı. Bu sayede öğrencilerin Türkiye’yi ve Almanya’yı ve Türk-Alman müzik eğitim sistemlerini daha yakından tanıyarak okullardaki müzik dersleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmaları ve müzik yoluyla Türk-Alman kültürünü tanıma fırsatı yakalamaları hedeflendi.
Proje 07-15 Şubat 2022 tarihleri arasında BUÜ Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalından 7 öğrencinin Prof. Dr. Sezen Özeke rehberliğinde Almanya’nın Dresden ve Berlin şehirlerine ziyaretiyle başladı. Ardından 02-13 Mart 2022 tarihlerinde Prof. Dr. Alexis Kivi rehberliğinde 5 müzik eğitimi öğrencisi Bursa’ya ve İstanbul’a gelerek BUÜ ile farklı birkaç okulu ziyaret etti. Projeye katılan Türk ve Alman öğrenciler, gerek sınıf içinde gerekse sınıf dışında birlikte yaptıkları etkinlikler ve paylaşımlara yönelik olumlu geribildirimlerle ayrıldı. Öğrenciler; kazanımlarının çok büyük olduğunu, öğretmenlik mesleğine bakış açılarının değiştiğini ve en önemlisi derin arkadaşlık bağlarının oluştuğunu dile getirerek, projenin hayatları boyunca unutamayacakları bir deneyim olarak hafızalarında yer edeceğini belirtti.
Okul ziyaretlerinin yanı sıra BUÜ Sürdürülebilir Kampüs Koordinatörlüğünün düzenlediği “Sürdürülebilirlikle Tanışıyoruz” etkinliğinde Müzik Eğitiminde Sürdürülebilirlik kavramını ve bu konuda Almanya’da yapılan çalışmaları paylaşan Prof. Dr. Alexis Kivi, proje ekibine katılan öğretmen adaylarıyla yaptığı sürpriz uygulama örnekleriyle dikkat çekti.
Projenin Türkiye ayağında Eğitim Fakültesi’ni ziyaret eden öğrenciler Dekan Prof. Dr. Salih Çepni ile görüşme fırsatı buldu. Eğitimin böyle kısa dönem projelerle desteklenmesinin önemine dikkat çeken Dekan Çepni, bu tür projelerdeki çabaların öğrencilere kültürel işbirlikleri yoluyla deneyimli, açık görüşlü ve empati duygusu yüksek birer öğretmen ve insan olarak yetiştirilmesi konusunda farkındalık kazandıracağını vurguladı.
Projenin Türkiye ayağındaki koordinatörü Prof. Dr. Sezen Özeke, desteklerinden ötürü Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörlüğüne, Eğitim Fakültesi Dekanlığına ve tüm Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı öğrenci ve öğretim elemanlarına ve proje ortak kurumu Dresden Carl Maria von Weber Müzik Üniversitesi yönetimine ve projeye destek veren Türkiye-Almanya Gençlik Köprüsü yetkililerine teşekkürlerini iletti.
Projenin önemli kazanımlarından biri de 1936 yılında ülkemize gelerek ikinci vatanı olan Türkiye’de Cumhuriyet dönemi müzik eğitimine ve müzik öğretmeni yetiştirilmesine önemli katkı sağlayan eğitimci, besteci, orkestra şefi, konser piyanisti Eduard Zuckmayer’in anılması idi. Türkiye ile Almanya arasında müzik yoluyla oluşturmak istenilen bu köprüde bu iki ülke için de çok önemli ve değerli bir müzik insanı Prof. Eduard Zuckmayer’ın Türkçe’ye uyarladığı Alman halk şarkısı “Dostluk” (Freundschaft) parçası tüm değişim boyunca hem Türkçe hem de Almanca olarak çeşitli platformlarda birlikte seslendirildi.
Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv