Fakülte Yönetim Kurulu 2020 - 2021 Eğitim Öğretim Bahar Dönemi Staj Uygulamasına ilişkin aşağıdaki kararları almıştır.
COVİD’19 Pandemi durumunun devam etmesi nedeniyle 2020-2021 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı ile sınırlı olmak kaydıyla,
- B.U.Ü. Mühendislik Fakültesi Staj Yönergesi’nin 12.maddesinin (c) bendinde yer alan “Dönem dışı staj, öğrenim ve sınav dönemlerini kapsayan süreler dışında yapılır” hükmü askıya alınarak T.C. Cumhurbaşkanlığı tarafından organize edilen staj seferberliğine başvuru yapmış ve kabul almış öğrencilerimiz ile son sınıfa geçen ve not ortalaması 4 üzerinden en az 2 olan tüm öğrencilerimizin 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında derslerini on-line almaları halinde Bahar dönemi süresince staj yapabilmelerine,
- 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında öğrencilerimizin derslerini on-line almaları halinde stajların yüz yüze/on-line olarak yapılabilmesine,
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından oy birliği ile uygun görülerek gereğinin Öğrenci İşleri Bürosunca yapılmasına karar verilmiştir.
B.U.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ, 2020-2021 BAHAR DÖNEMİ STAJ UYGULAMA ESASLARI:
Yukarıdaki koşulları sağlayan öğrenciler, Çevre Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yüz yüze veya uzaktan/çevrimiçi (on-line) staj yapabilecektir.
Öğrenciler bölüm staj komisyonu ile iletişimlerini öğrenci e-posta adreslerini kullanarak stajcevre@uludag.edu.tr e-posta adresi üzerinden gerçekleştirecektir.
Yüz Yüze Staj: Öğrenciler stajlarını; bahar ders dönemi de dahil olmak üzere uygun zamanlarda (final, bütünleme sınav dönemleri, pazar günleri ve resmi tatiller haricinde); COVID-19 pandemisi sebebiyle Bilim Kurulu’nun belirlediği önlemleri alan (maske, sosyal mesafe, hijyen) çevre işletmelerinde yapabilecektir. Öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalığı ile ilgili sigorta işlemleri daha önceki yıllarda olduğu gibi Fakülte SGK bürosu tarafından gerçekleştirilecektir.
İşlem akışı:
- Zorunlu staj formu (güncel hali) doldurulduktan ve öğrenci ve firma tarafından onaylandıktan sonra, pdf formatında stajcevre@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderilecektir. Öğrenciler nüfus cüzdanı fotokopisini de stajcevre@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderecektir. E-postanın konu kısmına “Yüz Yüze Staj, Öğrenci No: …...” yazılacaktır. Başvurunun staja başlama tarihinden en az 20 gün önce yapılması gerekmektedir.
- Staj komisyonun onayına istinaden SGK işlemleri gerçekleştirilecektir. Bu işlemler bölüm sekterliğince sürdürülecektir. Öğrencilerimizin, SGK bürosuna gitmesine ya da SGK bürosuna ayrıca e-posta atmasına gerek yoktur.
- Sigorta işlemleri tamamlandıktan sonra öğrencilerimize formda belirttikleri e-posta adresleri üzerinden bilgilendirme yapılacaktır. Öğrenciler stajlarına bu bilgilendirmeden sonra başlayacaktır.
- COVID-19 pandemisi sebebiyle Bilim Kurulu’nun belirlediği (maske, sosyal mesafe, hijyen) önlemleri almak ve alındığını bildiren bir işyerinde staj yapmak öğrencilerin sorumluluğundadır.
- Stajların değerlendirilmesi; Çevre Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yapılacaktır. Staj defterleri elle yazılıp taratılabileceği gibi bilgisayarda da hazırlanabilecektir. Öğrenciler, staj defterlerini ve işveren anketlerini firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde pdf formatında stajcevre@uludag.edu.tr adresine e-posta atacaklardır. Ayrıca staj sicil belgelerinin firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde kargo yolu ile bölüm adresine kapalı zarf içerisinde gönderilmesi gerekmektedir.
Uzaktan Öğretim Yoluyla Staj:
Öğrenciler 2020-2021 Bahar Öğretimi boyunca sınırlı kalmak üzere, istenmesi durumunda çevrimiçi (on-line) staj imkanı sunan iş yerlerinde uzaktan öğretim yoluyla staj yapabilecektir.
Öğrenciler stajlarını; uzaktan öğretim yoluyla staj yapılmasına olanak sağlayan firmalarda (firmalarla iletişime geçme öğrencinin sorumluluğundadır) yapabilecektir.
Öğrenciler stajlarını; bahar ders dönemi de dahil olmak üzere uygun zamanlarda (final, bütünleme sınav dönemleri, pazar günleri ve resmi tatiller haricinde) yapabilecektir.
İşlem akışı:
- Zorunlu staj formu (güncel hali) doldurulduktan ve öğrenci ve firma tarafından onaylandıktan sonra, pdf formatında stajcevre@uludag.edu.tr e-posta adresine gönderilecektir. E-postanın konu kısmına “Firmada Çevrimiçi (on-line) Staj, Öğrenci No: …...” yazılacaktır. Başvurunun staja başlama tarihinden en az 5 gün önce yapılması gerekmektedir.
- Firmada uzaktan öğretim yoluyla staj yapan öğrenciler için iş kazası ve meslek hastalığı sigortası yapılmayacaktır. Bu nedenle öğrencilerin kimlik fotokopilerini iletmelerine gerek yoktur.
- Öğrenciler stajlarına Bölüm Staj Komisyonu kurumsal e-posta adreslerinden alacakları onaydan sonra başlayabilecektir.
- Stajların değerlendirilmesi; yüz yüze stajlarda olduğu gibi Çevre Mühendisliği Bölümü staj değerlendirme esaslarına uygun olarak yapılacaktır. Staj defterleri elle yazılıp taratılabileceği gibi bilgisayarda da hazırlanabilecektir. Öğrenciler, staj defterlerini firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde pdf formatında stajcevre@uludag.edu.tr adresine e-posta atacaklardır. Ayrıca staj sicil belgelerinin firma yetkililerine onaylatarak (imza, kaşe) staj bitiş tarihini takip eden 20 gün içerisinde kargo yolu ile bölüm adresine kapalı zarf içerisinde gönderilmesi gerekmektedir.