Uludağ Üniversitesi Anasayfa
English

Kullanıcı Destek Hizmetleri

Görevin Kısa Tanımı:

       Üniversite ögrencileri, öğretim üyeleri ve personeli tarafindan gelen kişisel bilgisayar kullanım sorunlarını, üniversitenin geliştirdiği yazılımların kullanımları sırasında oluşacak sorunları ve hazır olarak kullanılan ofis/web/sunum hakkında gelecek sorunları çözmek ve yardımcı olmak. 

 

Temel Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

       Bilgi İşlem Daire Başkanlığı bünyesinde bulunan Kullanıcı Destek Birimi'nin verdiği hizmetler halihazırda; öğrenci otomasyonu, e-posta hizmetleri, web-veritabanı hizmetleri ve lisanslı programlara verdiği destek şeklinde sınıflandırılabilir.

       Kullanıcı Destek Birimi için önemli unsurlar, başkanlığımıza iletilen sorunların ya da talep edilen hizmetlerin mümkün olan en kısa sürede değerlendirmeye alınması ve kişiye geri dönüşün sağlanabilmesidir.

       Öğrenci Otomasyonuna verilen destek ise; akademik personele, birimlerdeki öğrenci işleri personeline ve öğrenciye verilen destek şeklinde üç maddede toplanabilir. Öğrenci, ilgili öğrenci işlerinde çözülemeyen bir sorunu var ise başkanlığımıza yönlendirilmektedir.
 

       Google sunucu alt yapısında mevcut, personel için 20 000 kullanıcı kapasiteli, öğrenci için ise 100 000 kapasiteli e-posta hizmeti verilmektedir.

       E-posta, web alanı ya da veritabanı erişim olanakları sunulan üniversite personelinin Kullanıcı Kodu Talep Formu’nu doldurması ve başkanlığımıza ulaştırması yeterlidir. Talep elektronik ortamda iletildi ise değerlendirildikten hemen sonra kendisine e-posta ile bilgilendirme yapılmaktadır. Şahsen yapıldı ise kullanım bilgilerini içeren doküman kendisine verilmektedir.

      Var olan hesaplarının kullanımı sırasında sıkıntı yaşayan kullanıcılarımız ( şifre sorunu, ftp’ye ya da download arşivine bağlanamama, e-posta hesap ayarları, lisans etkinleştirme sorunu, veritabanı şifre sorunu vs ) sorunları ile ilgili telefonla bize ulaşıp yardım alabildikleri gibi elektronik ortamda Öneri/Arıza Bildirim butonuna tıklayıp Bilişim Sorunları sekmesinden de bize ulaşabilirler.

      Üniversitemize yerleştirilen ve kesin kaydı yapılan öğrencilerimizin kendilerine atanan öğrenci numarası ve şifreleri ile otomasyona ilk girişlerinde ldap kullanıcı adları oluşmakta ikinci girişlerinde ise aynı kullanıcı adı ve şifre ile e-posta hesapları otomatik olarak oluşmaktadır. E-posta hesabı öğrencino@ogr.uludag.edu.tr şeklindedir.

     Lisanslı programlara erişim, indirme ya da aktifleştirme konusunda sorun yaşayan kullanıcılarımız da başkanlığımızdan destek almaktadır.

 

Görevli Personel:

- Aysun KARATABAN - Web, E-Posta Destek Birimi

 

 

Uludağ Üniversitesi - Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Görükle Merkez Kampüs - Nilüfer / BURSA