Idari Yetki, Görev ve Sorumluluklar

Isletme Müdürü

  • Tasinir kayit ve kontrol islemlerinin yönetmelige uygun yürütülmesini saglamak, gerekli denetimi yapmak
  • Isletmenin idari mali ve teknik islerini, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, çalisma programlari, bütçe esaslari ve isletmecilik ilkelerine uygun bir biçimde yürütmek
  • Harcama talimati üzerine; isin yaptirilmasini saglamak, mal ve hizmet alimi ile yapim islerinin gerçeklestirilmesi, teslim almaya iliskin islemlerin yapilmasi, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazirlanmasini temin etmek ile ilgili görevleri yürütmek
  • Gerektigi zaman üniversite yönetim kurulu toplantilarina katilarak alinacak kararlarla ilgili kurula bilgi vermek. Alinan kararlarin uygulanmasini saglamak üzere bagli birimlere gönderilmesi islemlerini gerçeklestirmek.
  • Döner Sermaye Isletme Müdürlügü’nü üst düzeyde temsil etmek.
  • Döner Sermaye Isletme Müdürlügü’nde görevlendirilen memurlarin, çalisma alanlarini belirlemek, izlemek ve denetlemek.
  • Döner Sermaye Isletme Müdürlügü ve birimlerinin bütçe tasarilarini yönetmelige uygun olarak zamaninda hazirlanmasini saglamak. Hazirlanan bütçe taslagini üniversite yönetim kuruluna sunmak. Üniversite yönetim kurulunca kabul edilen ve kesinlesen yili DSIM bütçelerini uygulamak üzere ilgili birimlere göndermek. Yili, bütçelerini muhasebelestirilmek üzere Döner Sermaye Saymanlik Müdürlügü’ne göndermek.
  • Birime teslim edilen tüm demirbas ile sarf malzemelerin iyi bir sekilde kullanilmasini, saklanmasini ve korunmasini saglamak için gerekli tedbirleri almak.
  • 2547 Sayili Yüksekögretim Kanunu’nun 58. Maddesine göre kurulan Döner Sermaye Isletmesini, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yönetmek, sevk ve idare etmek.

                  Muhasebe Birimi

  • Döner Sermaye Isletmesinin tüm hesap ve bütçelerini kontrol etmek,
  • Gelir-Gider dengesini gözeterek bütçe hesaplarini kullanmak
  • Piyasadan temin edilecek mal ve hizmetin bedelini bütçedeki ödenek durumunu göz önüne alarak, 4734 sayili kamu ihale kanunu ve 4735 sayili kamu ihale sözlesmeleri kanununa, 5018 sayili Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununa, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeligine uygun olarak düzenlenen  ödeme evraklarinin ödeme emri belgesi ekine konularak saymanlik birimine göndermek
  • Elde edilen gelirleri muhasebe islem fisleri düzenleyerek kayit altina almak ve bu fislerin birer örnegini kendi arsivinde saklamak
  • Isletme müdürünün veya harcama yetkilisinin verecegi diger görevleri yapma
  • Müdürlügümüz faaliyetlerinden elde edilen gelirleri aylik, iki aylik ve üç aylik periyotlarla izlemek
  • Faaliyetlerden elde edilen gelirlerin tahsil edildigini faturalama birimiyle birlikte takip etmek
  • Tahsil edilen geliri kurs/fakülte/bölüm/Ögretim Personeli bazinda detaylandirmak
  • Gelirin dagitilmasi esas ve usulleri çerçevesinde tahakkuk ettirmek
  • Ödenen paylarin vergi matrahina eklenmesi için ilgili bölüm ve fakültelere yazi yazmak

Idari Hizmetler

  • Müdürlügümüz faaliyetleri çerçevesinde üretilen mal veya hizmetlerin ilgisine göre faturasini düzenlemek
  • Faturasi kesilen mal veya hizmeti muhasebe birimiyle es zamanli sekilde kayit altina almak
  • Faturayi ilgilisine ulastirmak üzere evrak kayit birimine göndermek
  • Üst yazi ile faturanin gönderilmesini takip etmek
  • Tahsilat durumunu bankadan takip etmek
  • Isletme müdürünün veya harcama yetkilisinin verecegi diger görevleri yapmak

                   Performans Tahakkuk Birimi

  • Döner sermaye gelirlerinden yönetici paylari ve ek ödemenin dagitimi, banka hesap takip birimi
  • Tahakkuk ettirilen geliri Üniversitemiz Yönetim Kurulunca onaylanan “Bursa Uludag Üniversitesi Döner Sermaye Gelirlerinden Yapilacak Ek Ödeme Dagitim Usul ve Esaslarina” göre Alt Birim çalisanlarina dagitmak
  • Ek ödeme ve yönetici paylarinin ödenmesinde ek ödeme tavanini ve vergi matrahini göz önüne alarak gelir ve damga vergisi kesintilerini yapmak
  • Ödeme evraklarini düzenleyip harcama yetkilisine sunarak onayini ve imzasini alip tahakkuk listesi düzenleyerek ödeme emri belgelerini saymanliga teslim etmek
  • Isletme müdürünün veya harcama yetkilisinin verecegi diger görevleri yapmak

Satinalma Birimi

  • Müdürlügümüzün altinda faaliyet gösteren dokuz birimin ihtiyaçlarini yazismalar yapmak suretiyle tespit etmek
  • Kamu kaynagini en etkin sekilde kullanabilmek için gerekli tüm piyasa arastirmalarini yapmak
  • Tespit edilen ihtiyaçlari bütçe durumu gözden geçirilerek ve öncelik sirasina göre temini için 4734 Sayili Kamu Ihale Kanunu ve Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeligi’nin öngördügü esas ve usullerde temini için gerekli evraklari hazirlamak, ödeme emri belgesi ekinde Saymanliga göndermek
  • Tasinir Islem Fisleri düzenleyerek kayitlari tutmak ve gerekli görüldügü hallerde üst yöneticilere sunmak için hazir bulundurmak
  • Temin edilen mal veya hizmetin yerinde, zamaninda ve faydali kullanilabilecek olmasini takip etmek
  • Temin edilen mal veya hizmeti talep eden birimin kullanimina sunmak
  • Isletme Müdürünün veya Harcama Yetkilisinin verecegi diger görevleri yapmak

                   Evrak Kayit Birimi

  • Müdürlügümüze gelen evraklari gelen evrak defterinde kayit altina almak
  • Ilgisine göre evraki birime yönlendirmek
  • Evraklarin ve yazismalarin birer örneklerini arsivinde tutmak
  • Müdürlügümüzün yazismalarini giden evrak defterinde kayit altina alarak genel evrak birimine veya evrakin ilgilisine teslim etmek
  • Isletme müdürünün veya harcama yetkilisinin verecegi diger görevleri yapmak


Bilgi

Okunma Sayısı: 1771
Eklenme Tarihi: 14.11.2022 10:15:14
Güncelleme Tarihi: 14.11.2022 14:10:41

Paylaş