Mesleğinizde En İyi Olun
 Mesleğinizde En İyi Olun

Mesleğinizde En İyi Olun

Teknik Bilimler MYO öğrencilerinin mesleki gelişimi, sanayi ile buluşması ve üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde mesleki eğitimde nitelikli iş gücünü yetiştirmek amacıyla gençlerin seminer programlarıyla mesleki bilgi ve becerinin yükseltilmesi ve teknolojik gelişmelere adaptasyonunun sağlanması amaçlanmaktadır.

Bursa Uludağ Üniversitesi Prof. Dr. Mete Cengiz Kültür Merkezinde 15/12/2022 tarihinde gerçekleştirilen seminerde Müdür Yard. Öğr. Gör. Ebru Yeniman Yıldırım, “Dünya, dijitalleşme ile çok hızlı bir değişim sürecine girdi. Gençleri bu değişim sürecine dâhil edebilmek için elimizden gelen her şeyi yapıp mesleklerde en iyi yapmaya hazırız. Gerçekleştirdiğimiz seminerde Girişimcilik ve dijital çağın getirdiği eğitimlerle çağımızın gerekliliği haline gelen dijital dönüşüm sürecine dâhil olmanın önemi çok fazla. Bu çerçevede kendimizi yenileyip yeteneklerimizi geliştirmemiz gerekiyor” dedi.

Bir Girişimcilik Hikayesi

FG İletişim kurucusu Ferahi Öztimur “Bir Girişimcilik Hikayesi: Hayallerine Sınır Koyma” konulu sunumunda kendi başarı hikayesini ve deneyimlerini paylaştı. Okulumuzdan 30 yıl önce mezun olan Ferahi Öztimur öğrencilere tavsiyelerinde “başarılı bir kariyer için eğitimin hayat boyu sürdüğünü fakat üniversite eğitiminin maksimum bilgiyle, başarılı şekilde tamamlamanın önemi, eğitim programının müsaade ettiği çerçevede öğrencilik süresince çalışma, alan tanıma ve tecrübe edinme fırsatları yaratmanın önemini vurguladı. Alınan eğitim çerçevesinde dünyanın gidişatı, meslekler, çalışma alanları konusunda araştırmacı olup hem seveceğiniz hem de mutlu olacağınız ve para kazanacağınız alanlardaki iş fırsatlarını takip etmelisiniz” önerilerinde bulundu. Mezun olmuş ve sektörde başarılı olmuş eski öğrencimiz seminere katılan öğrencilerimizin motivasyonunu artırmıştır.

Günümüz Ticaretinde Sosyal Medyanın Önemi Gittikçe Artıyor

Comio Dijital Pazarlama A.Ş. Kurucu ortağı Mustafa Sönmezay “Dijital İşler: Sosyal Medya ve E-ticaret” konulu elektronik ticaret alanında yeni girişimciler çıkarmak için önemli bir fırsat olduğunu düşündüğümüz seminerde, facebook, twitter, instagram vb. gibi sosyal medya araçlarını kullanarak satış yapmanın tekniklerini, püf noktalarını bunun yanında firmalarımızın sosyal medya üzerinden nasıl daha profesyonel tanıtabileceğimizin yolları tanıtıldı. Ayrıca Sönmezay “ E-ticarete nasıl adım atılır? Dijital Dönüşümün Aşamaları nelerdir?, Markaların sosyal medya iletişimi nasıl olmalı?, Sosyal medya iletişiminin markalara faydası, facebook-instagram ve e-ticaret ilişkisi gibi konu başlıklarının yanında e-ticaretin başladığı günden bu güne kadar nasıl değiştiğini ve nereye gitmekte olduğunu aktardı. Seminerde ayrıca Elektronik ticaret sayesinde, artık, sadece dakikalar içinde onlarca ürünün satabildiği, müşterilerin mağaza mağaza dolaşmadan, alacakları ürün için gerekli bütün araştırmayı ve karşılaştırmayı yapabildiği. Mağazalarda bulunamayan birçok ürünün e-ticaret sitelerinde bulabildiği, tek tıkla tüm ürünlere ulaşılabildiği vurgulandı.

Mustafa Sönmezay; ‘’Her yıl dünyadaki e-ticaret pazarı ciddi bir büyüme göstermektedir. Ülkemizde bu pazar, her yıl yüzde 35-40 civarında büyüme gösteriyor. Önümüzdeki bir iki yıl içerisinde bu oranının daha da artacağını ve e-ticaret kullanmayan firma kalmayacağını belirtti. Elektronik Ticaret, Firmaların markalaşması ya da var olan marka değerini arttırması gibi artı değerler yaratabiliyor. Ama bunu yaparken tüketiciye hitap edebilmek, doğru iletişimi kurabilmek çok önemli’’dedi. Seminerde ayrıca Elektronik ticaret sayesinde, artık, sadece dakikalar içinde onlarca ürünün satabildiği, müşterilerin mağaza mağaza dolaşmadan, alacakları ürün için gerekli bütün araştırmayı ve karşılaştırmayı yapabildiği. Mağazalarda bulunamayan birçok ürünün e-ticaret sitelerinde bulabildiği, tek tıkla tüm ürünlere ulaşılabildiği vurgulandı.

İtibarımız ne durumda

NK İletişm kurucusu Ebru Koçanalı "İtibarımızı doğru yönetebiliyor muyuz?" konulu sunumuyla önemli bilgiler paylaştı. Hem bireysel hem de kurumsal itibar konusunun iş hayatındaki öneminden ve vazgeçilmezliğinden bahseden Koçanalı, gençlerin korkunç bir rekabetin içine doğduğunu ve birey olarak fark yaratmaları gerektiğini vurguladı. Çalışanların istihdam edilmeden önce firmalar tarafından sosyal medya hesaplarının incelenerek analiz edildiğini, bu nedenle kendimizi tanıtan yaptığımız aktivitelerde bizi ait olan gönderilerin paylaşılmasının önemi ve itibar yönetimi için kendimize Swot analizi yapmamız ve kendimiz için güçlü, zayıf yönlerimiz, fırsat ve tehditlerimizi belirlememiz gerekmektedir. Ayrıca doğru itibar yönetimi stratejileri oluşturmak, kişiler  için hayati önem taşımaktadır.

Seminere Yoğun İlgi

Seminere Teknik Bilimler MYO’dan çok sayıda programdan öğrenciler ve öğretim elemanları katıldılar.

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv

Haber Tarihi : [16-Ara-2022]

Haber Görüntüleme : [1.019]