PANDEMI SÜRECINDE DERSLERIN YÜRÜTÜLMESINE ILISKIN GENEL BILGILER VE SIKÇA SORULAN SORULAR*
*Asagidaki sorular 21 Eylül 2020 tarihinde yürürlükte olan “Bursa Uludag Üniversitesi önlisans ve Lisans Ögretim Yönetmeligi”ne göre cevaplandirilmistir. Bu tarihten sonra yapilabilecek degisiklikler için tiklayiniz.
Ders materyallerinin paylasimi, sinavlar ve ögretim elemani ile ögrenciler arasindaki iletisim için UKEY kullanilacaktir. Bu kapsamda ögrencilerin, ogr.uludag.edu.tr uzantili e-posta adreslerini kullanmasi ve UKEY’e giris yapmis olmasi gerekmektedir. UKEY kullanimina dair bilgilendirme için tiklayiniz. Ögrenci Mail Hesaplari Kullanim Bilgileri için tiklayiniz.
Uzaktan egitim, G-Suite (Google Meet, Gmail, Drive, Classroom, Forms vb.) platformlarindan yararlanilarak gerçeklestirilecektir. Dersler Google Meet üzerinden senkron biçimde yani canli olarak yapilacaktir. Derse ait katilim linki UKEY üzerinden ögrencilere ögretim elemani tarafindan iletilecektir. Ögrenciler, ders programindaki günü ve saatinde, derse katilmalidir. Google Meet kullanimi için üniversitemiz Web sayfasinda bulunan bilgilendirme için tiklayiniz. Ögrencilerin "Google Meet" ile yürütülecek derslere katilimda izlemesi gereken islem basamaklari için tiklayiniz.
1. Sinif Ögrencilerine Yönelik Uzaktan Egitim Bilgilendirme Metni için tiklayiniz
Dersten Önce Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar için tiklayiniz
Ders Sirasinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar için tiklayiniz
Ders Sonrasinda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar için tiklayiniz
Pandemi sürecinde bilgi akisini saglayabilmek için ögrencilerin üniversitenin web sayfasini ve bölümümüzün web sayfasini sik sik takip etmeleri çok önemlidir.
UZAKTAN EGITIMLE ILGILI SIKÇA SORULAN SORULAR
Derslere Ilk Kayit/Kayit Yenileme/Ekle-Sil Konulariyla Ilgili Sikça Sorulan Sorular
Derslere katilim saglamak için neler yapmam gerekiyor?
Derse kayit olmak, uludag.edu.tr uzantili e-postaya sahip olmak, UKEY sistemine dahil olmak, internet baglantisina ve gerekli teknik ekipmana sahip olmak, ders saatinde dersin yürütücüsünün gönderdigi linkle katilim saglamak.
Ders seçimimi yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Ögrenci otomasyonu müfredat takip butonunda yer alan bilgiler ve taslak transkript butonunda gözüken müfredat yiliniza göre zorunlu, alan içi seçmeli ve alan disi seçmeli ders seçimleri yapilmalidir. Mezuniyet asamasinda sorun yasanmamasi adina ögrencilerimizin özellikle dördüncü sinif güz döneminde ders seçimi öncesi tüm kredilerini mutlaka kontrol etmis olmalari gerekmektedir. Ders takip kilavuzu için tiklayiniz.
Zorunlu derslerde bulundugum subeyi degistirebilir miyim?
Ders çakismasi veya otomasyon ile ilgili bir problem yasandigi takdirde dilekçe ile Bölüm Baskanligina mail atarak (mimogr@uludag.edu.tr) basvurulabilir.
Seçmeli dersimi degistirmek istiyorum, ne yapmaliyim?
Seçmeli derslerde kontenjan sinirli oldugu için belirtilen kontenjanin üzerinde çikilamamaktadir. Ancak mezuniyet asamasinda olan / kendi dönem dersini almasinda, ders çakismasi veya otomasyon ile ilgili problem yasayan ögrenciler, dilekçe ile Bölüm Baskanligina mail atarak (mimogr@uludag.edu.tr) basvurabilir.
Ekle-sil döneminde aldigim bir seçmeli dersi birakarak farkli bir ders alabilir miyim?
Ekle-sil dönemi yalnizca yeterli düzeyde ögrenci tarafindan seçilmedigi için kapanan derslerin birakilmasi ve yerine yeni ders alinmasi için tanimlanmistir. Dolayisiyla zorunluluk disinda istege bagli degisimler yapilamamaktadir.
Kayitli olmadigim derse ya da kayitli oldugum dersin farkli subesine girebilir miyim?
Derse katilim linki sadece otomasyonda derse kayitli ögrencilerle paylasilacagi için girilemez.
Derslerin Islenis Süreci ile ilgili Sikça Sorulan Sorular
Online ders programina nereden ulasacagim?
Bölüm web sayfasi duyurulari takip edilmelidir.
Derslere ne zaman katilacagim?
Bölüm web sayfasinda duyurulan ders programinda belirtilen saatlerde dersler islenecektir.
Online derse programda verilen saatte katilmam gerekli midir?
Senkron olarak islenecek derslerde ögrencilerin derse katilmasi gereklidir. Ders özelinde derse iliskin ek platform ve materyaller için UKEY sistemi takip edilmelidir. Dersin canli olarak yürütülmesi sürecinde saglanacak bilgi paylasimi ve etkilesim olanagi önemlidir.
Derslere katilim için gerekli teknik ekipmanlar nelerdir?
Bilgisayar, Kamera, Mikrofon, Kulaklik vs.
Dersler hangi aplikasyon üzerinden islenecek?
Üniversite senatosunun uygun buldugu, G-Suite (Google Meet, Gmail, Drive, Classroom, Forms vb.) platformlarindan yararlanilarak yürütülecektir.
Dersin saatinde derse erisim için gerekli olan sifreyi nasil temin edecegim?
Ders yürütücüsü linki UKEY’den paylasacaktir.
Derslerle ilgili materyallere nasil ulasabilirim?
Üniversitemizin UKEY sisteminden (Bursa Uludag Üniversitesi Kurum, Egitim ve Arastirma Faaliyetleri Yönetisim Sistemi) derslerle ilgili materyallere ulasabilir. UKEY sistemine ulasmak için tiklayiniz.
Dersin islenisi sirasinda ögrenciler nelere dikkat etmelidir?
Ögrenciler ders anlatimi sirasinda mikrofonlarini kapali tutmali, dersin yürütücüsü istediginde sorulan soruyu cevaplamak veya derse katilim saglamak üzere açmalidir. Dersin yürütücüsü ders esnasinda sözlü degerlendirme yapabilir. Derse senkron katilim, dersin isleyisi açisindan oldukça önemlidir.
Dersin yürütücüsü ile nasil iletisim kurabilirim?
UKEY sisteminde mesajlar bölümünden ögrencinin uludag.edu.tr uzantili mail adresinden dersin yürütücüsünün uludag.edu.tr uzantili mail adresine mail atarak iletisim kurulabilir.
Dersin yürütücüsünün dersle ilgili duyurularina nereden ulasabilirim?
Dersin yürütücüsü UKEY sistemi üzerinden ders materyalleri ve ödevleri paylasabildigi gibi mesajlar ve duyurular da paylasabilir. UKEY sisteminden atilan mesajlar ögrencinin uludag.edu.tr uzantili mail adresine ulasmaktadir.
Uzaktan egitim sürecinde teknik sorunlar yasamamak açisindan neler yapabilirim?
Teknik ekipmanlarin- donanimin kontrol edilmesi ve kullanilacak programlarin (G-Suite) önceden denenmesi yararli olacaktir.
Ders materyalleri kullanimiyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
Ögretim üyesinin / ders yürütücüsünün UKEY ve G-Suite platformlari üzerinden paylasmis oldugu tüm ders materyallerinin (kaynaklar, pdf dosyalar, ders sunumlari, videolar, linkler vb.) çogaltilmasi, paylasilmasi, yayinlanmasi kesinlikle yasaktir. Aksi durumda hukuki islem uygulanacaktir.
Derslerin Degerlendirilmesi ile ilgili Sikça Sorulan Sorular
Yiliçi ve Yilsonu Ders Degerlendirmeleri ile Ilgili ilgili Sikça Sorulan Sorular
Derslerin degerlendirme yöntemi nedir?
Derslerin degerlendirilmesinde Üniversite Senatosunun aldigi kararlar geçerlidir. Dersler ödevler, projeler, sözlü sunumlar, jüriler ve sinavlarla degerlendirilir.
UKEY üzerinden yapilacak online sinavlara nasil katilabilirim?
UKEY E-Sinav Kilavuzu’na bakilmalidir. Kilavuz için tiklayiniz. Sinav tarihleri Bölüm Baskanligi tarafindan ögrencilere duyurulacaktir.