Temel hedefi; düsünen, kliseleri sorgulayan, tarihe hakim, çagi - ani yakalama endisesi tasiyan ve ayni zamanda teknolojiyi takip eden mimarlar yetistirmek olan bölümümüz; ögretim elemani kadrosu açisindan oldukça derin bir kadroya sahiptir. Bölümümüz, gerek kendi ögretim elemani kadrosu ile gerekse olusturulan “katilimci ve dinamik egitim modeli” (davetli mimar-tasarimci kadrosu) ile birçok mimarlik bölümüne “rol model” olmustur.
Mimarlik egitimi ve programlarinda “ögrenci odakli egitim modeli”ni önemseyen bölümümüz, ögrencilerimizi “ortagimiz” olarak görür ve süreçte onlarin görüslerine önem verir. “Üreterek ögrenme” kavrami üzerinden gelisen bu süreç gerek stüdyo ve gerekse kuramsal derslerimiz kapsaminda bölümümüzde olusturulan sergileme alanlarinda ve atelyelerde gerçeklesir. “Stüdyo kültürü” demokratik ve katilimci yöntemler kurgulanarak elestiri platformu üzerinden yürütülür. Mimarlik egitimini “bir deney alani” olarak gören bölümümüz; “yaratici olabilme”, “problemelere farkli açilardan bakabilme” ve “kavramsal düsünebilme” konularina ayri bir önem verir. Bu durum Bursa Uludag Üniversitesi Mimarlik Bölümü'nü ayricalikli kilar.
“Her çaga kendi sanati, her sanata kendi özgürlügü”
J. M. Olbrich