Ormancı, Ü., & Çepni, S. (2020). Investigating the effects of web-based science material for guided inquiry approach on information and communication skills of students. Participatory Educational Research (PER), 7(1), 201-219.
Ormancı, Ü. (2020). Thematic content analysis of doctoral theses in STEM education: Turkey context. Journal of Turkish Science Education,17(1), 126-146.
Kaçar, S., Ormancı, Ü., Özcan, E., & Balım, A. G. (2020). Concept cartoon samples integrated into problem based learning in a science course. Journal of Inquiry Based Activities (JIBA), 10(2), 127-145.
Ormancı, Ü., Çepni, S., & Ülger, B. B. (2020). Ortaokul öğrencilerinin hücre konusunu anlama ve günlük yaşamla ilişkilendirme durumlarının belirlenmesi. Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 3(2), 125-143.
Ormancı, Ü., & Çepni, S. (2020). Views on interactive e-book use in science education of teachers and students who perform e-book applications. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI), 11(2), 247-279.
Ormancı, Ü., Kaçar, S., Özcan, E., & Balım, A. G. (2020).The effect of contemporary approaches education on prospective teachers' self efficacy towards science teaching and technological pedagogical content knowledge self confidence. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 10(1), 1-28.
Çepni, S., Ormancı, Ü., & Ülger, B. B. (2020). Examination of context-based question writing skills of science teachers participated in a scientific literacy course. Egitimde Nitel Araştırmalar Dergisi –Journal of Qualitative Research in Education, 8(4), 1249-1270. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.8c.4s.8m
Kaçar, S., Ormancı, Ü., Özcan, E., & Balım, A. G. (2020). The effect of the nature education science camp on the middle school students' environmental attitudes and perceptions. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(1), 128-144.
Sezer, E. (2020). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programlarında alan eğitimi derslerinin özel alan yeterliklerini kazandırması yönünden değerlendirilmesi (Yayın No. 640625) [Doktora tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi]. YÖK.