Haber

18.06.2026 09:39:56

Elektrik ve Enerji Bölümü Öğrencilerine Yönelik “Güneş Enerjisi Santrali Teknik İnceleme ve Gözlem Gezisi” Gerçekleştirildi

Yüksekokulumuz Elektrik ve Enerji Bölümü Başkanı Öğr. Gör. Dr. Ömer ERİŞ ile bölüm öğretim elemanı Öğr. Gör. Dr. Seval BULUT ERİŞ tarafından organize edilen “Güneş Enerjisi Santrali Teknik İnceleme ve Gözlem Gezisi”, 1. ve 2. sınıf bölüm öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Teknik gezi kapsamında, İnegöl Kapalı Hayvan Pazarı çatısında kurulu bulunan ve İnegöl Belediyesinin elektrik enerjisi ihtiyacının bir bölümünü karşılayan çatı tipi Güneş Enerjisi Santrali (GES) yerinde incelendi. Eğitim ve teknik inceleme niteliği taşıyan ziyarette öğrenciler, güneş enerji sistemlerini gerçek bir uygulama alanında gözlemleme fırsatı buldu.

Gerçekleştirilen saha incelemesinde öğrenciler; güneş panelleri, inverter sistemleri, koruma ve kumanda ekipmanları, enerji izleme sistemleri, şebeke bağlantısı, enerji üretim süreçleri ile işletme ve bakım faaliyetleri hakkında uygulamalı bilgiler edindiler.

Gezi kapsamında İnegöl Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü Müdür Yardımcısı Semih KANSU tarafından, güneş enerji santrali projesi hakkında öğrencilere bilgi verilerek belediyenin yenilenebilir enerji alanındaki çalışmaları ve enerji verimliliğine yönelik yatırımları hakkında açıklamalarda bulunuldu.

GES projesinin teknik uygulama süreçlerini gerçekleştiren ADA Elektrik firma sahibi Ali DEMİRHAN, Elektrik-Elektronik Mühendisleri Furkan VURGUN ve Ramazan KIZIL tarafından ise sistemin teknik yapısı, kullanılan ekipmanlar, saha uygulamaları, işletme süreçleri ve enerji üretim sistemleri hakkında detaylı bilgiler aktarıldı. Öğrencilerin soruları yanıtlanarak, güneş enerjisinden elektrik üretim sistemlerinin projelendirilmesi, kurulumu, devreye alınması ve işletilmesine ilişkin süreçleri gerçek bir proje üzerinden inceleme imkânı sağlandı.

Öğrenciler, daha önce ADA Elektrik yetkilileri tarafından yüksekokulumuzda gerçekleştirilen “Güneş Enerjisinden Elektrik Üretimi: GES Projeleri ve Gerçek Saha Uygulamaları” konulu seminerde edindikleri teorik ve teknik bilgileri sahada uygulama ile ilişkilendirme fırsatı buldular. Böylece yenilenebilir enerji sistemleri ve elektrik enerjisi üretim teknolojileri konularındaki mesleki bilgi ve farkındalıklarını artırdılar.

Teknik gezinin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan İnegöl Belediyesi’ne, ADA Elektrik firmasına, değerli bilgi ve deneyimlerini öğrencilerimizle paylaşan Semih KANSU, Ali DEMİRHAN, Furkan VURGUN ve Ramazan KIZIL’a teşekkür ederiz.


Bilgi

Okunma Sayısı: 74
Eklenme Tarihi: 18.06.2026
Güncelleme Tarihi: 18.06.2026 09:42:32

Paylaş