Öğrencilere Yönelik E-Sınav Kuralları ve Bahar Dönemi Ara Sınav Programı (10.04.2023)

2022-2023 Bahar Yarıyılı Arasınav Pragramı için Tıklayınız.

 

SINAVLARA İLİŞKİN GENEL KURALLAR

  1. Ara sınavlar 24 Nisan - 29 Nisan tarihleri arasında UKEY üzerinden klasik (yazılı) veya çoktan seçmeli (test) şeklinde yapılacaktır.
  2. Sınav döneminiz başlamadan önce, BUÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan e-sınav cevaplama kılavuzu ve sınav yönergesini mutlaka okuyunuz. Kılavuz ve yönergede yer alan gerekli kurallara/şartlara uygun hareket ediniz. (Linki aşağıdadır.)
  3. Her bir sınavınızda, açıklama bölümünde o sınava ait sınav talimatı yer alacaktır. Sınav talimatlarına uygun hareket ediniz.
  4. Sistem ilk 5 dakika içinde sınavlara girişe izin verilecektir.
  5. E-sınav cevaplama sayfasında her sayfada 3 soru olacak şekilde sorularınız görüntülenecektir. Sonraki sayfa butonu ile sonraki üç soru görüntülenecek ve önceki sayfaya dönülemeyecektir. Bu sebeple sınav sorularını tek tek cevaplamadan bu butona basmayınız. Sonraki sayfa butonuna basıldıktan sonra önceki soruları görüntülemek mümkün değildir.
  6. “Cevabı Kaydet” butonuna bastıktan sonra cevabınızı değiştirmek isterseniz, hemen yanındaki “Temizle” butonuna tıklayarak seçeneği iptal ediniz ve hangi seçeneği seçmek istiyorsanız onu tekrar seçiniz. Bu işlemi yaptıktan sonra yeniden “Cevabı Kaydet” butonuna tıklamayı unutmayınız. 
  7. Sınav esnasında sistemden kaynaklanan teknik aksaklıklar nedeniyle sınavına devam edemeyen ve mazeret sınav hakkı talebinde bulunacak olan öğrenciler, sınavın bitimini takip eden ilk beş dakika içinde mazeret sınav hakkı başvurusunda kullanmak üzere mutlaka bu durumu kanıtlayacak bir ekran görüntüsü almalı ve hukukogis@uludag.edu.tr eposta adresine, öğrenci numaralarından oluşan ogr.uludag.edu.tr uzantılı eposta adreslerinden mazeret sınav dilekçesi ile birlikte göndermelidir. Ekran görüntüsü alınması sürecinde Android işletim sistemi olan telefonları kullanan öğrenciler, NOTLAR uygulamasını kullanarak ekran görüntüsü almalı ve bu dosyayı iletmelidir. Iphone kullanıcıları, fotoğraf çektikten sonra çekilen fotoğrafın ekran görüntüsünü alıp bu dosyayı iletmelidir. Öğrencilerden gelen ekran görüntüleri bilgi işlem daire başkanlığına iletilecek ve kontrolden sonra yönetim kurulu kararı ile teknik aksaklık için mazeret sınav hakkı tanınabilecektir. 
  8. Bireysel düzeyde yaşanan teknik aksaklıklar sebebiyle mazeret sınav hakkı  tanınmayacaktır. Bu nedenle öğrencilerimizin sınav öncesinde gerekli önlemleri almalarını önemle rica ederiz. (telefon, bilgisayar, tablet vb. farklı cihazların olası bağlantı sorunları için hazır olması,  güvenli bir internet bağlantısı için kablo ve wifi alternatiflerinin bulunduğu ortamların tercih edilmesi, elektrik kesintisi için gerekli tedbirlerin alınması vb.)
  9. Sağlık durumu nedeni ile mazeret sınavına girmek isteyen öğrencilerimiz, sağlık durumunu belirten evrakla (sağlık raporu); üniversite görevlendirmesi bulunan öğrencilerimiz, görevlendirme belgeleriyle; aile yakınlarının ölümü söz konusu olan öğrencilerimiz, ölüm belgesi ile mazeret başvurusu yapabilirler. Öğrenci, sağlık raporu aldığı saatten sonraki ara sınavlarına girdiği takdirde bu sınavları iptal edilecek olup, mazeret dilekçesi verme yükümlülüğü öğrenciye aittir.
  10. Sağlık sorunları (görevlendirme, ölüm) sebebiyle mazeret sınav hakkı talep edecek öğrenciler sağlık raporları/görevlendirme belgesi/ölüm belgesi ile birlikte Mazeret Sınavı Talep Formunu en geç mazeretin bitim tarihini izleyen 5. iş günü mesai bitimine kadar hukukogis@uludag.edu.tr adresine mail atmalıdırlar. Sağlık raporları/görevlendirme yazıları/ölüm belgesi taranmalı, taranmış hali de aynı e- mail ile gönderilmeli, orijinal belgesi tarafınızca saklanmalıdır.
  11. Ders Çakışması sebebiyle mazeret sınavı hakkı talebinde bulunacak öğrenciler, en geç çakışan dersin sınav gününü takip eden 2. iş günü mesai bitimine kadar Mazeret Sınavı Talep Formu doldurarak hukukogis@uludag.edu.tr adresine mail atmalıdırlar.

 

KLASİK SINAVLARA İLİŞKİN KURALLAR

  1. Klasik sınavda sorular UKEY sisteminde yer alacaktır. Her öğrencinin sisteme girip sınava başlaması gerekmektedir. UKEY sistemine girmeyen veya giriş yapıp tanımlanmış sınavı başlatmayan ya da başka öğrencinin sınav sorularını cevaplayan öğrencilerin sınavları geçersiz sayılacaktır.
  2. Klasik sınav soruları öğretim elemanı tarafından eşit puan ve değerdeki sorulardan oluşturulmuş bir soru havuzu içinden sistemce belirlenerek her bir öğrenciye farklı gelebileceğinden, her öğrenci kendine ait soruları cevaplayacaktır.
  3. Klasik sınav sorularının cevapları, sistemden bağımsız olarak A4 kağıdına yazılacağından sınava başlamadan önce gerekli evrakları (A4 kağıdı, kalem gibi) yanınızda bulundurunuz. Cevaplarınızı tek yaprak (iki sayfa) A4 kağıdına el yazınız ile yazarak cevaplandırmanız gerekmektedir.
  4. Cevap kağıdınıza adınız-soyadınızı, bölümünüzü ve numaranızı yazmayı unutmayınız.
  5. Cevap kağıdınızı sınav bitiminden itibaren 5 dakika içerisinde dersi veren öğretim elemanının e-posta adresine göndermeniz gerekmektedir. Bu amaçla gerekli malzemeleri (telefon, bilgisayar gibi) yanınızda bulundurunuz. Sınavın bitimini takip eden ilk beş dakikadan sonra gönderilen kağıtlar geçersiz sayılacağından, bu süreye dikkat ediniz.

 

* Mazeret Sınavı Talep Formu için Tıklayınız.

* E-Sınav Cevaplama Kılavuzu İçin Tıklayınız.  

* Öğrencilere Yönelik Sınav Yönergesi (Genel Kurallar) İçin Tıklayınız.

*  BUÜ Bilgi İşlem Daire Başkanlığının UKEY E-Sınav Yardım Sayfası Için Tıklayınız.

 

Sosyal-Paylaşım

Anasayfaya Dön Güncel Duyurular

İçerik Ekleme Tarihi : [10-Nis-2023 12:33]

İçerik Son Değişiklik Tarihi : [11-Nis-2023 10:37]

Duyuru Görüntüleme : [2.833]