Ortaokul ve lise öğrencilerinde bilimsel farkındalık oluşturmanın ve onları bilimsel çalışma yapmaya teşvik etmenin amaçlandığı “Genç Öğrenci Sempozyumu” 13-14 Mayıs tarihlerinde Eğitim Fakültesi’nin ev sahipliğinde gerçekleşti. Düzenleme ve bilim kurullarında lise öğrencilerinin yer aldığı sempozyumda, bildirilerin ise ortaokul ve lise öğrencileri tarafından sunulmasıyla bir ilke imza atıldı.
Sempozyumun açılışı Mete Cengiz Kültür Merkezi’nde Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Yüce, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muammer Demirel, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şükrü Köse, Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, üniversite öğretim üyeleri, lise ve ortaokul öğrencileri ile okulların temsilcilerinin de katılımıyla yapıldı.
“ÇOCUKLARIMIZ NİTELİKLİ OLMALI”
Açılış töreninde konuşan Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Yusuf Ulcay, amaçlarının üniversiteyi besleyen lise öğrencileriyle birlikte olup, onların ihtiyaçlarını ve taleplerini karşılamak olduğunu söyledi. Rektör Prof. Dr. Ulcay “Siz gençlerin, çocuklarımızın eğitimlerini mutlaka doğru yönlendirmeliyiz. Avrupa’da Rusya’dan sonra ikinci en çok üniversite öğrencisi olan ülkeyiz. Türkiye’de 2 milyon 800 üniversite öğrenimi gören öğrenci var. Önemli olan bu öğrencilerin nitelikli ve ülkenin ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde yetiştirilmesi. Yoksa eğitimli diplomalı işsizler yetiştiririz” ifadesini kullandı.
“BİLİM VE GENÇLİK GELECEĞİ BELİRLEYECEK”
Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muammer Demirel, özel eğitim kurumlarıyla yapılan toplantılar sonucunda lisedeki gençlere yönelik sempozyum yapma kararı aldıklarını belirterek “Bilim ve gençlik geleceğimizi belirleyecek temel iki kavram. Bilim, İslam dünyasında olması gereken yerde değil. Bilim ve gençliği İslam dünyasında bir araya getirebilirsek o zaman medeniyetimizi ayağa kaldırabiliriz. Çünkü bizim medeniyetimiz ‘oku’ kelimesiyle başlayan bir kitabın medeniyetidir” dedi.
“ÖZGÜVEN VE ÖZDEĞERLERE SAHİP GENÇLER YETİŞMELİ”
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şükrü Köse, ilim ve bilimin olduğu her sempozyumun ciddiye alınması gerektiğini vurgulayarak “Eğitimi hayatının merkezine alan, özgüven ve öz değerlere sahip gençler yetiştirmeliyiz” dedi.
“SEMPOZYUM VERİLERİ DEĞERLENDİRİLMELİ”
Genç Öğrenci Sempozyumu’ndan çıkan verilerin çok iyi değerlendirilmesi gerektiğini vurgulayan Nilüfer Belediye Başkanı Mustafa Bozbey “Gençler ne gibi eğitim almak istiyor, üniversite ve yerel yönetimlerden talepleri neler? Yaptığımız hizmetleri doğru buluyorlar mı? Bunların çok iyi tahlil edilmesi lazım” dedi.
SEMPOZYUM BİLDİRİLERİ
İki gün süren sempozyumda 7 oturumda toplam 32 bildiri sunuldu.
Çağrılı konuşmacı olarak katılan Erciyes Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Hasan Cankurt’un bilimsel çalışmalarından bahsettiği konuşması öğrenciler tarafından büyük ilgi gördü. Cankurt, öğrencilere bilimsel buluşları ve patentin nasıl alındığını anlattı. Sempozyumda ayrıca, öğrencilerin talepleri doğrultusunda tıp, mühendislik ve eğitim fakültelerinin tanıtımları da yapıldı.
Sempozyumda sunulan bildiri başlıkları şöyle:
*Can Suyu (Funda Hatipoğlu, Duru Barışık)
*Evsel Organik Atıklar (Dila Şahin)
*Onun Adı: Posidonia oceanica (Zeynep Şimşek)
*Su Kalitesini Ölçmede Alternatif Bir Yöntem: Daphnia sp. (Eda Zehra Cin)
*Suyun pH’ı ve Çimlenme (Beyzanur Yalçın)
*Ahlak ile İnanç Arasındaki İlişki (Eralp Aydınlıalp)
*Lise Öğrencilerinin Aktif Yurttaş Olma Seviyelerinin İncelenmesi (Memiş Özdeş)
*Bursa’nın Yunanlılar Tarafından İşgalinin Günümüze Yansımaları (Huzeyfe Kocabaş, Bekir Torun)
*Ermeni Tehciri (Dilruba Ata, Müge Uras)
*Fatma Aliye Hanım ve Eserleri (Melis Pekmezci, Salih Emre Yelbey, Ali Poyraz Coşkun)
*Atık Motor Yağını Kimler Temizler? (Ezgi Boz)
*Fraktal Üçgen- Go Oyunu (Mehmet Altuğ Karataş)
*İdeal Mühendislik Eğitimi (Osman Zafer Yılmaz)
*Koku ve Renk (Begimay Kaya)
*Akıl Sağlığı İçin Sanat (Selin Yazgan, Defne Demir)
*Liselerde Müzik Sanatı ve Dersi Öğrenimi (Ece Aleyna Begeç)
*Resim Defteri Açılımı Hakkâri’den Edirne’ye Resim Kardeşliği (Azra Özdamar, Sıla Sezer)
*Türkiye’de İlköğretim Çağında Verilen Sanat Eğitimi (İlknur Avcı, Sıla Sertaslan)
*Özel Yetenekli Öğrencilerin Okuma İlgisi (Melis Pekmezci, Salih Emre Yelbey, Ali Poyraz Çoşkun)
*Öğrenci Gözünden Müfredat: BSBL Örneklemi (Şule Koç)
*Önce Oku Sonra Geç (İlknaz Yeşilyaprak, Sıla Değirmenci)
*Ergenlik Döneminde Yaşanan Davranış Sorunlarının Azaltılmasında Spor ve Sanat Faaliyetlerinin Önemi (Hilal Kondakçı, Gamze Rüzgar, Abdullah Ceylan, Suat Karaman)
*Türk Eğitim Sisteminde Yabancı Dil Eğitiminin Düzenlenmesi (Resul Atakan Aypek)
*Alternatif Yoğurt Mayaları (Funda Hatipoğlu, Duru Barışık)
*Atık Balık Derisinden Biyoplastik (Ezgi Boz)
*Pas Gideren Saccharomyces cerevisiae: Bira Mayası (Zeynep Öztürk)
*Biyotuğla (Barkın Arabacı)
*Hayat Veren Ölü Arılar (Eren Erol)
*Bir Tarım Harikası Zeolit (Utkunaz Kayaalp)
*Fasulyeler ve Su Sıcaklığı (Hasan Talha Kocabey)
*Elodea canadensis’in NaCl Direnci (Onat Budak)
*Toz Tabakasının Bitki Yaşamı Üzerindeki Etkisi (Deniz Yücel)
Anasayfaya Dön Son Haberler Haber Arşiv