BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI KESİN KAYIT İŞLEMLERİ
- Kazanan adayların kayıtları e-posta yoluyla 20-21 ŞUBAT 2023 (Saat:16:00) tarihleri arasında yapılacaktır.
- Kesin kayıt için istenen belgeler egtbasvuru@uludag.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
- Elden evrak teslim alınmayacaktır.
- Her aday, gerekli belgeleri hazırlamalı ve tek bir e-posta şeklinde göndermelidir.
- E-postaların konu kısmında Adı Soyadı/Kayıt yapılacak program adı belirtilmelidir.
- Kayıt için gönderilen fotoğraf vesikalık ve JPEG formatında olacaktır.
- Bursa Uludağ Üniversitesi Personeli olan öğrenci adayları personel olduklarını belgeleyen evrakı kesin kayıt evrakları ile birlikte göndermesi gerekmektedir. Protokolde belirlenen oran üzerinden indirim uygulanacaktır.
- Şehit yakını, Gazi veya gazi yakını olduğunun belgelenmesi durumunda harç muafiyeti sağlanacaktır.
- Engelli öğrenci adaylarına engel durumunu belgeleyen evrakta belirtilen oranda indirim uygulanacaktır.
- İndirimden faydalanabilmesi için Kesin kayıt evrakları ile birlikte belgenin gönderilmesi gerekmektedir.
- (ÖRNEK: Konu: Fatma SARAÇ / Eğitim Yönetimi Bilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans Programı)
- Adayların e-postaları incelendikten sonra eğer eksik evrak varsa kendilerine yine e-posta ile dönüş yapılacaktır.
- Evraklarında tahrifat ve/veya usulsüzlük olduğu görülenlerin kayıtları ve/veya öğrencilikleri iptal edilecektir.
- ASIL olarak kayıt hakkı kazanan öğrenciler 21 ŞUBAT 2023 saat 16:00’ya kadar kayıt yaptırmadıkları takdirde YEDEK öğrencilere kayıt yaptırma hakkı verilmektedir.
KESİN KAYIT İÇİN İSTENEN BELGELER
Öğrencilerin aşağıda belirtilen formları eksiksiz doldurup kesin kayıt belgeleri ile birlikte göndermesi gerekmektedir. Formlarda bulunan öğrenci numarası kısmını henüz öğrenci numaranız verilmediğinden boş bırakılması gerekmektedir.
Lisansüstü Eğitim Sicil ve Durum Bildirim Formu için tıklayınız.
Lisansüstü Eğitim Danışman Tercih Formu için tıklayınız.
Taahhütname
Askerlik Durum Beyanı
Asker
- Mezuniyet Belgesi: Yüksek Lisans programı için başvuranlar Lisans; Doktora programı için başvuranlar Yüksek Lisans belgesi E-Devletten mezuniyet belgesi çıktısı kabul edilir. Yabancı ülkelerde Lisans/Yüksek Lisans programını bitirmiş adaylardan diploma veya mezuniyet belgeleriyle birlikte Yükseköğretim Kurulundan alınan tanınma belgesinin aslı veya resmî onaylı örneği.
- Transkript: Dersler ve notların dökümü ile mezuniyet başarı notunu gösteren onaylı belge. Transkript belgesi (onaylı fotokopisi) bilimsel değerlendirme (yazılı)/mülakat sınavına gelirken getirilecektir. E-Devletten alınan transkript geçerlidir.
- ALES Sonuç Belgesi: ALES Sınav sonuçları açıklandığı tarihten itibaren 5 yıl süre ile geçerlidir. Tüm lisansüstü programlar için en az 55 puan şartı aranmaktadır.
- Türkçe yeterlilik Belgesi: Yabancı Uyruklu adaylardan ULUTÖMER veya diğer devlet üniversiteleri tarafından yapılan Türkçe sınavından C1 düzeyinden az olmamak koşuluyla başarılı olmaları gerekir. Bu belgeye sahip olmayan adaylar ULUTÖMER veya senatonun belirlediği bir merkez tarafından açılan en fazla 1 (bir) yıl süreli Türkçe dil kursuna katılmak ve Türkçe sınavında başarılı olmak zorundadır. Kursun normal süresi, öğrenim süresinden sayılmayacaktır. Türkçe hazırlık sınavından başarılı olmak için azami süre 2 (iki) yıldır. (Türkiye’de eğitim görenlerden Türkçe yeterlik belgesi aranmaz).
- Fotoğraf: Kesin kayıt işlemi tamamlanan yabancı uyruklu öğrenciler 1 ay içinde 2 adet vesikalık fotoğraf öğrenci işlerine teslim etmelidir.
- Yabancı uyruklu öğrencilerin, öğrenim vizesi yaptırılmış pasaportun Türkçeye çevrilmiş noter tasdikli örneğini teslim etmeleri gerekmektedir.
- Yabancı Dil Belgesi: Doktorada YDS/YÖKDİL veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavları, yüksek lisansta ise bu sınavlara ek olarak Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Merkezi Yabancı Dil Yeterlik Sınavı (BUÜDS) da geçerlidir.
- Yüksek lisansta yabancı dilin bir başvuru şartı olduğu programlarda, adayların online başvuru sırasında da yabancı dil puanlarını sisteme yüklemeleri ve BUÜDS belgesi sunmak isteyen adayların ise not belgelerini Enstitüye mail olarak başvuru sürecinde ibraz etmelidirler. Doktorada yabancı dil sınavından asgari 55 puan almak şartı aranmaktadır.
- Denklik Belgesi/Tanınma Belgesi: Lisans ve Yüksek Lisans öğrenimini yurt dışında tamamlamış T.C. vatandaşı öğrenciler kayıt esnasında denklik belgesi getirecek. Yabancı uyruklu öğrenciler; denklik belgesi olmadan tanınma belgesi ile kayıt yaptırabilirler. Ancak denklik belgesini henüz alamayan T.C. vatandaşı öğrencilerin lisansüstü programdan mezun oluncaya kadar denklik belgelerini almaları ve Enstitümüze ibraz etmeleri gerekmektedir. Yabancı uyruklu adayların denklik belgesi başvurusu yapmalarına gerek yoktur.
- TC Nufüs Cüzdanı Fotokopisi
- Erkek adaylar için askerlikle ilişiğinin bulunmadığına dair yazılı beyan
- DEKONT Tezsiz Yüksek Lisans programlarına kayıt yaptıran adaylar önce üstte sıralanmış olan belgeleri enstitümüze iletmelidir. Sonrasında kendilerine öğrenci numarası ile harç bilgileri e-posta ile bildirilecektir Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans programlarında harç miktarı 3500+3500 TL Okul Öncesi Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programında 3000+3000 TL şeklinde iki taksitle alınır. Kesin kayıt için ilk taksitin ödenmesi gereklidir. Tezsiz Yüksek Lisans programlarında kayıt dekontun PDF formatında enstitümüze iletilmesinden sonra kesinleşir. Harçların Bursa Uludağ Üniversitesi Halk Bank Şubesine öğrenci numarası ile bizzat ya da ATM’lerden Harç ödeme kısmından Şube Kodu (Şube Kodu:1329) ile yatırılması mümkündür.
Yabancı Uyruklu adayların harç miktarı dönemlik 2500 TL dir.
- Not: Tezsiz Yüksek Lisans öğrencileri kesin kayıt tarihleri içerisinde ödeme yapacak ve dekontu egtbasvuru@uludag.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
- Kesin kayıt için istenen belgeler egtbasvuru@uludag.edu.tr adresine gönderilmesi gerekmektedir.
- ÖNEMLİ HATIRLATMA : Evraklar belirtilen e-mail adresi dışında başka bir e-mail adresine gönderilmesi halinde dikkate alınmayacaktır.
-
Ön Sonuçların itiraz tarih ve saati (3 iş günü itiraz süresinden sonra kesin sonuçlar ilan edilecektir.)
|
14 -16 Şubat 2023
Saat: 16:00
|
- İtiraz dilekçeleri belirtilen süreler içerisinde egtbasvuru@uludag.edu.tr adresine gönderilmelidir.
2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI MÜLAKAT KESİN SONUÇLARI İÇİN Tıklayınız...