Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde 27–30 Ekim 2025 tarihlerinde düzenlenen 9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, “Erken Çocuklukta Kayıp Parçaları Birleştirmek” ana temasıyla alanın önemli araştırmacılarını, eğitimcilerini ve öğrencilerini bir araya getirmiştir.
Kongrede yer alan oturumlar, erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel yaklaşımların tartışılmasına ve yeni araştırma bulgularının paylaşılmasına değerli katkılar sağlamıştır.
Bu bilimsel ortamda Enstitümüz lisansüstü öğrencilerinin hazırladıkları çalışmalarla kongrede yer alması bizler için büyük bir gurur kaynağıdır.
Tüm öğrencilerimizi ve katkı sağlayan danışmanlarımızı içtenlikle tebrik ederiz. 💙✨
🎓 Enstitümüzden Bildiri Sunan Lisansüstü Öğrencilerimiz ve Çalışmaları
1. Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlar: Okul Öncesi Öğretmen Adayları Üzerine Bir İnceleme
Aysun Gürol, Şeyma Türen
2. Okul Öncesi Dönemde Yaşam Becerileri Eğitim Programının Geliştirilmesi: İhtiyaç Belirleme Çalışması
Şeyma Türen, Meral Taner Derman
3. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Zorbalık Davranışlarına İlişkin Farkındalıkları
Şeyma Türen, Huriyenur Güdül
4. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Geleceğe Yönelik Tutumlarının İyi Oluşlarına Etkisi
Şeyma Türen, Meral Taner Derman
5. Heidi Çizgi Filminde Zorbalık Temasının İçerik Analizi Yoluyla İncelenmesi
Beyza Çelik, Aylin Perk, Efruze Yazıcı, Meral Taner Derman
6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlikleri ile Dijital Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Meltem Şişlioğlu
7. Okul Öncesinde STEAM Etkinliklerinin Çocukların Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Düzeylerine Etkisi: Karma Yöntem
Betül Arabacıoğlu, Pınar Bağçeli Kahraman
8. The Effects of Background TV on Children’s Executive Function Skills
Hüsna Hümeyra Sağıroğlu
9. Okul Öncesi Dönemde STEM Destekli Problem Çözme Sürecinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Eylem Araştırması
Gamze Özçelik, Sema Nur Güngör
10. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Fiziksel İstismar ve İhmal Belirtilerine İlişkin Ebeveyn ve Öğretmen Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Elif Söyler, Sema Nur Güngör, Tuba Erbeyaztaş, Gül Fatma Saka
11. Okul Öncesi Dönemde Sosyal Duygusal Beceri Temelli Ebeveyn-Çocuk Atölyeleri: İhtiyaç Belirleme Çalışması
Türkan Bengisu Kumlay, Nalan Kuru
12. Okul Öncesi Dönemde Aile ve Öğretmen İletişimi ile Çocuğun İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Hüsniye Mümünoğlu, Meral Taner Derman
13. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal ve Duygusal Yeterlilikleri ile Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Aylin Perk, Beyza Çelik, Efruze Yazıcı, Nalan Kuru
14. Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık ve Çevreye Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
Melek Arslan, Elvan Şahin Zeteroğlu
15. Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitaplarının Doğa Zekâ Alanı Açısından İncelenmesi
Kübra Demir Öğrenci, Elvan Şahin Zeteroğlu
16. Nature-Based Mindfulness Practices in the English Classroom: Insights for Cultivating Environmental Awareness in Early Childhood
Pınar Ketancı, Esim Gürsoy
17. Erken Çocukluk Döneminde Doğa Temelli Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri
Ayşe Aslıhan Halat, Elvan Şahin Zeteroğlu, Züleyha Halat Yuvacı
18. 4–6 Yaş Arası Çocukların ve Ailelerinin Fiziksel Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Hasibe Çoruh, Cansu Bozkır, Fatma Demir Zengin, Nimet Haşıl Korkmaz
19. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yapay Zekâ Araçlarını Kullanma Niyetleri ve Kaygıları
Muhammed Muzaffer Özhan, Mehmet Meşe, Ali Alkaya
20. Ebeveyn Tükenmişliği, Dijital Ebeveynlik ve Çocuk–Anne-Baba İlişkisi
Aleyna Yıldız, Beyza Çelik, Pınar Bağçeli Kahraman
21. Küçük Sayılar, Büyük Farklar: Anlık Sayı Algısının Farklı Ülkelerin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri
Rahime Çiçek, Nalan Kuru, Yusuf Koç
22. Çeşitlilikten Kapsayıcılığa: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bakış Açıları ve Gereksinimleri
İmran Çağlayan, Meral Taner Derman
23. Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemek için Bir Anaokulu Modelinin Etkililiğinin İncelenmesi
Nalan Kuru, Elif Yılmaz, Ezgi Akşin Yavuz, Emel Tok, Haydar Karaman
24. Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenmenin Desteklenmesine Yönelik Bir Delphi Çalışması
Gülden Altın Yöntem, Elvan Şahin Zeteroğlu