Haber

30.11.2025 14:31:23

📣 Enstitümüz Lisansüstü Öğrencilerinin 9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi Başarıları

Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde 27–30 Ekim 2025 tarihlerinde düzenlenen 9. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, “Erken Çocuklukta Kayıp Parçaları Birleştirmek” ana temasıyla alanın önemli araştırmacılarını, eğitimcilerini ve öğrencilerini bir araya getirmiştir.

Kongrede yer alan oturumlar, erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel yaklaşımların tartışılmasına ve yeni araştırma bulgularının paylaşılmasına değerli katkılar sağlamıştır.

Bu bilimsel ortamda Enstitümüz lisansüstü öğrencilerinin hazırladıkları çalışmalarla kongrede yer alması bizler için büyük bir gurur kaynağıdır.
Tüm öğrencilerimizi ve katkı sağlayan danışmanlarımızı içtenlikle tebrik ederiz. 💙✨


🎓 Enstitümüzden Bildiri Sunan Lisansüstü Öğrencilerimiz ve Çalışmaları

1. Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlar: Okul Öncesi Öğretmen Adayları Üzerine Bir İnceleme

Aysun Gürol, Şeyma Türen

2. Okul Öncesi Dönemde Yaşam Becerileri Eğitim Programının Geliştirilmesi: İhtiyaç Belirleme Çalışması

Şeyma Türen, Meral Taner Derman

3. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Zorbalık Davranışlarına İlişkin Farkındalıkları

Şeyma Türen, Huriyenur Güdül

4. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Geleceğe Yönelik Tutumlarının İyi Oluşlarına Etkisi

Şeyma Türen, Meral Taner Derman

5. Heidi Çizgi Filminde Zorbalık Temasının İçerik Analizi Yoluyla İncelenmesi

Beyza Çelik, Aylin Perk, Efruze Yazıcı, Meral Taner Derman

6. Okul Öncesi Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Özyeterlikleri ile Dijital Okuryazarlıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Meltem Şişlioğlu

7. Okul Öncesinde STEAM Etkinliklerinin Çocukların Sosyal Duygusal İyi Oluş ve Psikolojik Sağlamlık Düzeylerine Etkisi: Karma Yöntem

Betül Arabacıoğlu, Pınar Bağçeli Kahraman

8. The Effects of Background TV on Children’s Executive Function Skills

Hüsna Hümeyra Sağıroğlu

9. Okul Öncesi Dönemde STEM Destekli Problem Çözme Sürecinin İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Eylem Araştırması

Gamze Özçelik, Sema Nur Güngör

10. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Fiziksel İstismar ve İhmal Belirtilerine İlişkin Ebeveyn ve Öğretmen Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Elif Söyler, Sema Nur Güngör, Tuba Erbeyaztaş, Gül Fatma Saka

11. Okul Öncesi Dönemde Sosyal Duygusal Beceri Temelli Ebeveyn-Çocuk Atölyeleri: İhtiyaç Belirleme Çalışması

Türkan Bengisu Kumlay, Nalan Kuru

12. Okul Öncesi Dönemde Aile ve Öğretmen İletişimi ile Çocuğun İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Hüsniye Mümünoğlu, Meral Taner Derman

13. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sosyal ve Duygusal Yeterlilikleri ile Sınıf Yönetimi Becerileri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

Aylin Perk, Beyza Çelik, Efruze Yazıcı, Nalan Kuru

14. Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Etkinliklerin Çocukların Yaratıcılık ve Çevreye Yönelik Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi

Melek Arslan, Elvan Şahin Zeteroğlu

15. Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitaplarının Doğa Zekâ Alanı Açısından İncelenmesi

Kübra Demir Öğrenci, Elvan Şahin Zeteroğlu

16. Nature-Based Mindfulness Practices in the English Classroom: Insights for Cultivating Environmental Awareness in Early Childhood

Pınar Ketancı, Esim Gürsoy

17. Erken Çocukluk Döneminde Doğa Temelli Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri

Ayşe Aslıhan Halat, Elvan Şahin Zeteroğlu, Züleyha Halat Yuvacı

18. 4–6 Yaş Arası Çocukların ve Ailelerinin Fiziksel Okuryazarlık Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Hasibe Çoruh, Cansu Bozkır, Fatma Demir Zengin, Nimet Haşıl Korkmaz

19. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Yapay Zekâ Araçlarını Kullanma Niyetleri ve Kaygıları

Muhammed Muzaffer Özhan, Mehmet Meşe, Ali Alkaya

20. Ebeveyn Tükenmişliği, Dijital Ebeveynlik ve Çocuk–Anne-Baba İlişkisi

Aleyna Yıldız, Beyza Çelik, Pınar Bağçeli Kahraman

21. Küçük Sayılar, Büyük Farklar: Anlık Sayı Algısının Farklı Ülkelerin Okul Öncesi Eğitim Programlarındaki Yeri

Rahime Çiçek, Nalan Kuru, Yusuf Koç

22. Çeşitlilikten Kapsayıcılığa: Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bakış Açıları ve Gereksinimleri

İmran Çağlayan, Meral Taner Derman

23. Erken Çocuklukta Sürdürülebilir Sosyal Duygusal İyi Oluşu Desteklemek için Bir Anaokulu Modelinin Etkililiğinin İncelenmesi

Nalan Kuru, Elif Yılmaz, Ezgi Akşin Yavuz, Emel Tok, Haydar Karaman

24. Okul Öncesi Eğitimde Okul Dışı Öğrenmenin Desteklenmesine Yönelik Bir Delphi Çalışması

Gülden Altın Yöntem, Elvan Şahin Zeteroğlu



Bilgi

Okunma Sayısı: 82
Eklenme Tarihi: 30.11.2025 14:31:23
Güncelleme Tarihi: 30.11.2025 16:07:56

Paylaş