|
MATEMATİK OKURYAZARLIĞI SEMİNER PLANI |
|
||||
Seminerin Amaçları Seminerde; projemiz kapsamındaki çalışma grubunu oluşturan öğretmenlere:
|
||||||
Hafta |
Tarih |
Saat |
Konu |
Kapsam |
||
– Matematik Okuryazarlığı (MO) Hakkında Temel Bilgi – |
||||||
1. Hafta |
5.11.2020 Perşembe |
17.00-18.30 |
1- Eğitim hakkında genel bilgi |
Neden bu eğitime ihtiyaç var? Öğretmenlerin kurstan beklentileri. |
||
2- Matematik okuryazarlığı kavramı |
Matematik okuryazarlığı (MO) nedir? İlköğretim Matematik Okuryazarlığının matematik öğretimi içindeki yeri PISA ve Matematik Okuryazarlığı İlişkisi |
|||||
3- Matematik öğretim süreci şeması |
MO öğretim süreci |
|||||
4- Matematiksel yeterlikler
|
Matematiksel Modelleme Problem Kurma ve Çözme Muhakeme/Akıl Yürütme ve Argüman Üretme Temsil ile Gösterim İletişim Sembolik, Formal ve Teknik Dil İşlemi Kullanma Matematiksel Araç-Gereçleri Kullanma |
|||||
– Matematik Okuryazarlığı Sorusu Seçme ve Yazma – |
||||||
2. Hafta |
12.11.2020 Perşembe |
17.00-18.30 |
5- Uygulama: Matematik okuryazarlığı soru çözümleri |
Milletvekili Seçimi Teşvik Ödeneği Ağırlıklı Başarı Notu Mekik |
||
6- MO sorularının tanıtımı |
MO soruların geleneksel sorulardan farklı yanları MO sorularının kritik özellikleri |
|||||
7- MO sorusu yazmak için uygun ortam ve kaynaklar |
||||||
8- MO sorularının yaşamsal durumlara göre sınıflandırılması |
Matematiği durum tasvir etmede kullanma Matematiği karar almada kullanma Matematiği yorum yapmada kullanma |
|||||
|
|
|
|
|
||
3. Hafta |
16.11.2020 Pazartesi |
10.00-11.30 |
9- Soruların sınıflandırılması (Açık uçlu-kapalı uçlu ve diğer) |
PISA uygulamalarındaki açık uçlu ve kapalı uçlu soru tiplerinin örneklerle tanıtılması
|
||
10- Soruların (Süreç becerilerine göre) sınıflandırılması |
Formüle etme Uygulama Değerlendirme |
|||||
|
|
|
|
|
||
4. Hafta |
17.11.2020 Salı |
10.00-11.30 |
11- Geleneksel soruları MO sorusuna dönüştürme |
Örneklerle uygulamalar |
||
|
|
|
|
|
||
5. Hafta |
18.11.2020 Çarşamba |
10.00-11.30 |
12- Matematik okuryazarlığı problemlerinin bağlamları |
Örneklerle değerlendirme |
||
13- MO sorularının PISA çerçevelerine göre değerlendirilmesi |
Örneklerle değerlendirme |
|||||
|
|
|
|
|
||
– Öğretimi Matematik Okuryazarlığını Geliştirmeye Uygun Hale Getirme – |
||||||
6. Hafta |
19.11.2020 Perşembe |
10.00-11.30 |
14- Matematiksel etkinlik ve yeterliklere katkısı |
“Etkinlik nedir?” sorusuna verilen cevapların tartışılması Matematik okuryazarlığı ile etkinliğin ilgisi Etkinliğin Özellikleri |
||
15- Ders kitaplarında yer alan etkinliklerin değerlendirilmesi |
||||||
16- Örnek etkinlik |
||||||
|
|
|
|
|
||
7. Hafta |
20.11.2020 Cuma |
10.00-11.30 |
17- Matematik okuryazarlığı soruları için üç temel referans |
Matematiğin güncel tanımı Matematiğin amaçları Öğrenme Kuramları |
||
18- Yapılandırmacı Öğretim |
||||||
19- Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) |
||||||
|
|
|
|
|
||
8. Hafta |
26.11.2020 Perşembe |
17.00-18.30 |
20- MO yeterliklerin geliştirmeye uygun ders planı hazırlama |
Uzay ve Şekil alanı için örnek ders planı hazırlanması Sayılar alanı için örnek ders planı hazırlanması
|
||
|
|
|
|
|
||
9. Hafta |
03.12.2020 Perşembe |
17.00-18.30 |
20- MO yeterliklerin geliştirmeye uygun ders planı hazırlama |
Belirsizlik ve Veri alanı için örnek ders planı hazırlanması Değişim ve İlişkiler alanı için örnek ders planı hazırlanması |
||
|
|
|
|
|
||
10. Hafta |
10.12.2020 Perşembe |
17.00-18.30 |
21- Yaşamsal soruların PISA çerçeveleri ile değerlendirme |
|||
22- Matematiksel yeterliklerin geliştirileceği dersler tasarlayıp uygulama |
||||||
23- Genel değerlendirme |
||||||
24- Kapanış |
||||||
|
|
|
|
|||
Anasayfaya Dön Güncel Duyurular