“Excel'i Etkin Kullanma ve Raporlama Oluşturma” Eğitimi, Excel’de uzmanlaşmayı hedefleyen, Excel’i daha etkin kullanmak isteyen, Excel kullanıcılarına yöneliktir. Bu eğitimin amacı, katılımcıların Excel’in özelliklerini tanımaları ve bu özellikleri hızlı ve etkin biçimde kullanmalarıdır.
Eğitime Kimler Katılmalı:
MS-Office ve Excel programlarını kullanabilen bireysel katılımcıların ve kurum çalışanlarının katılımına uygundur.
Katılımcılar, bu eğitim sonrasında;
- Excel’in kısayollarını, bilinmeyen özelliklerini ve hızlı kullanım olanaklarını öğrenecek,
- Basit fonksiyonları kullanabilecek ve bu fonksiyonları daha karmaşık problemlerin çözümünde iç içe yazabilecek,
- Metinsel ve Tarihsel fonksiyonları kullanabilecek,
- Koşullu biçimlendirme ve doğrulama gibi araçları formüllerle kullanarak görsel uyarı sistemleri oluşturabilecek ve istenilen şarta bağlı değerlerin veri girişine izin verebilecek,
- Eğer, İç içe Eğer, Düşeyara, Etopla, Çoketopla, Çokeğersay gibi uzmanlık gerektiren mantıksal (Logical) fonksiyonları kullanarak koşullara göre değişebilen veriler elde edebilecek,
- Arama ve Referans (Lookup & Reference) fonksiyonları kullanarak çalıştıkları tablolar arasında verileri karşılaştırabilecek, tablolar arasında bilgi aktarımını sağlayabilecek,
- Filtre ve Sort seçeneklerini kullanarak tablo verilerinde hızlı bir şekilde arama yapabilecek,
- Pivot Tablo özelliği ile tablolar üzerinden kendi ihtiyaçları doğrultusunda özet veriler çıkartabilecekler.
Katılımcı Sayısı : Kapalı Grup Eğitiminde Maksimum 15 kişi, Açık Grup Eğitiminde Minimum 10 kişi
Öngörülen Toplam Süre : 12 saat
Ön Koşul : Excel Temel eğitimini almış olmak ya da Excel Temel eğitiminin içeriklerini bilmek
Modül 1: Pratik İpuçları
- Klavye kısayolları ve pratik ipuçları
- Formül yazmadan veri güncelleme (dört işlem)
- Özel arama (Tablodaki boş, formüllü ve özel içerik hücreleri bulma)
- Özel görünümleri ayarlamak ve doküman içinde hızlı dolaşmak
- Özel veya isteğe uyarlanmış hücre biçimlendirme
Modül 2: Fonksiyonlarla Çalışmak
- SUM, AVERAGE, MIN, MAX, COUNT, COUNTA, COUNTIF, SUMIF, TODAY, YEAR vb. fonksiyonların kullanımı
- Formül çoğaltma, kopyalama ve özel yapıştırma
- Formülü adım adım hesaplatmak
- Dokümanlar ve sayfalar arasında formüllü işlem yapmak
- Formüllerde sabit başvuru kullanımı
- Bölge isimlendirme ve formüllerde kullanımı
Modül 3: Veri Güvenliği
- Formüllü hücreleri korumak ve/veya gizlemek
- Hücrelere belirli işlemlerin yapılabilmesine izin vermek veya Engellemek
- Paylaşılmış (Shared) dokümanlarla çalışmak
- Birden fazla kullanıcı ile eş zamanlı çalışma
- Yapılan değişiklikleri takip etme
Modül 4: Sorgulama ve Raporlama Araçları
- Sıralama işlemleri, biçime göre sıralama
- Basit sıralama işlemleri
- Birden fazla sütunda eş zamanlı sıralama
- Özel sıralama listesi oluşturma
- Filtreleme işlemleri
- Metinsel, sayısal ve tarihsel değerlere göre filtreleme
- Renklere ve ikonlara göre filtreleme
- İleri düzey filtreleme aracının kullanımı
- Koşullu Biçimlendirme,
- Özel kural oluşturma
- Koşullu biçimlendirme de formül kullanımı
- Bilgi girişini sınırlama
- Tablolarla alt toplamlar (Subtotal) almak
Modül 5: Mantıksal Fonksiyonlar
- Koşula bağlı işlemler yaptırmak (IF, AND, OR)
- İç içe fonksiyonlar kullanarak formül yazımı
- Birden fazla IF fonksiyonunun iç içe kullanımı
- SUMIF, COUNTIF fonksiyonları ile çalışmak
- SUMIFS, COUNTIFS fonksiyonları ile çalışmak
- Formül yazarken karşılaşılabilecek hatalar ve hata oluşması durumunda yapılması gerekenler
- Fonksiyonların sihirbaz kullanmadan yazımı
- Bilgi fonksiyonları ile mantıksal fonksiyonların eş zamanlı kullanımı (ISERROR, ISERR, ISBLANK, ISNA, ISTEXT, ISNUMBER vb.)
Modül 6: Arama ve Referans Fonksiyonlarıyla Çalışmak
- Sayısal veya tarihsel aralıklarda bilgi aramak (VLOOKUP, HLOOKUP)
- Tabloların, verilerin karşılaştırılması (VLOOKUP, HLOOKUP, MATCH, INDEX)
- Dinamik grafikler, isimlendirilmiş bölgeler yaratmak (OFFSET, ADDRESS vb.)
- IFERROR hata denetim fonksiyonu
Modül 7: Metinsel Fonksiyonlarla Sorunlu Verilerin
Düzeltilmesi ve Yeni Veriler Oluşturulması
- Metinleri küçük veya büyük harfe dönüştürmek (UPPER, LOWER, PROPER)
- Herhangi bir metnin içinden bilgi almak (LEN, LEFT, RIGHT, MID, FIND, SEARCH vb.)
- Metnin sütunlara bölünmesi
- Mevcut bilgilerden yeni metinler oluşturmak (CONCATENATE, TEXT, REPLACE, REPT vb.)
- Sorunlu verileri düzeltmek (TRIM, VALUE vb.)
Modül 8: Tarihsel Fonksiyonlarla Çalışmak
- Gün, Ay, Yıl bilgileri ile yeni tarih oluşturmak (DAY, MONTH, YEAR, DATE, EDATE, WEEKDAY vb.)
- İki tarih arasındaki gün ve işgünü sayılarını bulmak (NETWORKDAYS, WORKDAY, vb.)
Modül 9: Veritabanı Fonksiyonlarıyla Çalışmak
- Kriterlerle verileri toplamak ve ortalamak (SUMIF, DSUM, DAVERAGE, DMIN, DMAX)
- Kriterlerle verileri saydırmak (COUNTIF, DCOUNT)
Modül 10: İstatistik, Math Fonksiyonları
- RANK Listenin kaçıncı sırasında
- LARGE / SMALL Listenin en Üst/Alt (5..) rakamları MOD Artanı bulmak,
- OFFSET Listenin sonundaki veriye ulaşmak için
Modül 11: PivotTable Oluşturmak
- Özet tablo oluşturmak
- Özet tabloda yüzdesel değerler oluşturmak
- Otomatik olarak her veri için ayrı özet tablosu oluşturtmak
- Verileri gruplandırmak
- Özet Grafikler oluşturmak
Modül 12: What – If Analizleri
- Senaryolar
- Goal Seek
- Veri Tablosu