Bursa Uludağ Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğretim elemanlarının da içinde yer aldığı ve Avrupa Müzik Eğitimcileri Birliği Ağı (The European Network for Music Tearchers Associations-MTAs) tarafından pandemi sürecinde okul müzik eğitimine yönelik uygulamaların tartışıldığı ortak yayın
Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi nedeniyle, pandeminin başlangıcından bu yana müzik öğretmenleri derslerini çevrimiçi formata uygun yeni eylem planlarıyla zenginleştirip yeni yaratıcı etkinlikler üreterek öğrenme-öğretme süreçlerini yeniden düşünmek zorunda kaldılar. Bu kapsamda Avrupa Müzik Eğitimcileri Birliği Ağı (The European Network for Music Tearchers Associations-MTAs) tarafından pandemi sürecinde okul müzik eğitimine yönelik uygulamaların tartışıldığı bir kitap yayımlandı. Almanya, Hollanda, İsviçre, Portekiz, Romanya, Slovakya, Türkiye ve Yunanistan’dan müzik eğitimcilerinin katkı sağladığı bu kitapta; farklı ülkelerdeki müzik öğretmenlerinin pandemi sürecini nasıl ele aldıkları, bu sürecin müzik eğitim sürecine olumlu ve olumsuz etkileri, yeni Korona koşullarında ortaya çıkan ve pandemi sonrası için de kalıcı olabilecek iyi uygulamalar gibi pandemi sürecinde müzik öğretmenlerinin karşı karşıya kaldığı güncel konular ele alındı.
Bu kapsamda Bursa Uludağ Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Sezen ÖZEKE ve Dr. Hatice ÇELİKTAŞ, Almanya ve Yunanistan’dan meslektaşlarıyla birlikte müzik öğretmenleriyle görüşmeler yaparak pandemi sürecinin kendi ülkelerindeki müzik eğitim süreçlerine nasıl etki ettiğini ele aldılar ve çevrimiçi, yüz yüze ve hibrid eğitim modellerindeki iyi uygulamaları ortaya koymayı amaçladılar.
Bu proje, ayrıca Avrupa Okul Müzik Eğitimi Birliği’nin (European Association for Music in Schools-EAS) desteklediği girişimin bir parçası olarak da duyuruldu.
Ortak yayına ulaşmak için tıklayınız.
Anasayfaya Dön Güncel Haberler Haber Arşiv