Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı olarak üniversitemiz mensubu Yüksek Lisans öğrencileri, Doktora Öğrencileri ve Araştırma Görevlilerine yönelik, "Kütüphane Hizmetleri ve Elektronik Kaynaklar" ana başlıklı eğitimler gerçekleştiriyoruz.
2023 yılı sonuna kadar her ay 2 defa ve günde 2 oturum olmak üzere toplam 12 eğitim planlaması yapılmış olup, bunlardan sadece birine katılım yeterlidir.
Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans salonunda gerçekleştirilecek olan eğitimlerin tarihleri ve saatleri aşağıda belirtilmiştir.
Planlanan eğitim süresi ortalama 60 dakika olup, soru cevap bölümü ya da gelen talebe göre süre artırılabilmektedir.
Üniversite yönetiminin kararıyla Araştırma görevlisi kadrosundaki öğretim elemanlarımızın dönem içerisinde bir kez eğitime katılımı zorunludur.
Bünyemizde eğitim gören tüm yüksek lisans ve doktora öğrencilerimizi de eğitimlere bekliyoruz.
Eğitim yeri: Prof. Dr. Fuat Sezgin Merkez Kütüphanesi Konferans Salonu (yüz yüze)
Eğitim Tarih ve Saatleri: (her otumdaki eğitim içeriği aynıdır, sadece birine katılmak yeterlidir)
10 Ekim 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
24 Ekim 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
7 Kasım 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
21 Kasım 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
05 Aralık 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
19 Aralık 2023 (Salı)
1.Oturum (10.00 – 11.00) / 2. Oturum (14.00-15.00)
Eğitim İçeriği:
*Elektronik Kaynaklar
1. Kütüphanemizin aboneliği bulunan veritabanlarının tanıtımı
2. Erişim yollarının anlatılması (kampüs içi, kampüs dışı)
3. Tüm veritabanlarından aynı anda tarama (EDS)
4. Arama ve dergi hatırlatması oluşturma (araştırma alanınızdaki yayınları kolayca takip edin)
5. Literatür tarama ipuçları (Literatür taraması nasıl yapılmalı, nerelere bakılmalı)
6. Neden sadece Google Akademik kullanmamalıyız?
7. İntihal önleme araçları (Turnitin, İThenticate) Neden Nasıl?
8. Tez ve yayınlarda kaynak listeleri oluşturmanın kolayı var! (Mendeley’de atıf yapma ve kaynakça oluşturma)
9. Makale göndermek için doğru ve güvenilir dergi bulma
*Danışma ve Halkla İlişkiler Birimi
1. Kütüphane birimlerinin tanıtımı
2. Basılı Koleksiyon tanıtımı
a. Basılı kitap sayısı,
b. Ne kadar ödünç kitap alınabilir,
c. Uzatma ne kadar yapılabilir,
3. Katalog tarama
a. Anahtar sözcük taraması
b. Gelişmiş arama
c. Ayırtma
4. Danışma Hizmeti
5. Öneri ve Kitap talepleri
6. ILL-TÜBESS (Kütüphanelerarası Kaynak Paylaşım Hizmeti)
Planlanan eğitimler dışında referans@uludag.edu.tr e-posta adresine mail atılarak ya da 0 224 294 04 94 telefon numarasından iletişime geçilip randevu alınarak farklı tarihlerde eğitim talebinde bulunulabilir.
Anasayfaya Dön Güncel Haberler