2024-2025 egitim-ögretim yili Bahar yariyilinda (24.02.2025 tarihi itibariyle)
SÜREÇ 1 : TEKNIK TEZ KONTROLÜ (Savunma Sinavi Öncesi)
Tez hazirlanirken kesinlikle sayfamizda ekli olan
“TEZ YAZIM KILAVUZU” ve “SABLON”esas alinmalidir.
Baska tezler örnek alinarak hazirlanan tezlere onay verilmeyecektir.
GÜNCEL TEZ YAZIM KLAVUZUMUZDA ÖZELLIKLE 22. ile 39. SAYFALAR ARASINDAKI ÖRNEKLERI DIKKATLICE INCELEYIP TEZINIZDEKI ILGILI SAYFALARLA BIREBIR AYNI OLMASINI SAGLAYINIZ)
2024-2025 egitim-ögretim yili Güz yariyilinda Tez kontrolleri spiralli tezin Enstitümüze ''Tez Kontrol Birimine'' elden teslimi yoluyla yapilacaktir.
Ayni zamanda ögrenci diger islak imzali evraklarini (1,2,3,4,5,6,7 numarali evraklar) ise pdf olarak taratip kontrol için "fentezkontrol@uludag.edu.tr" adresine e-posta yoluyla göndermelidir.
Tezler ve gerekli evraklar mutlaka jüri öneri tarihinden en az 3 hafta önce kontrol için Enstitümüze iletilmelidir.
3 Hafta içinde Enstitümüzden herhangi bir yanıt gelmediğinde öğrencilerimiz yeniden e-mail göndererek tezlerinin durumunu sorabilirler.
2024-2025 Bahar dönemi tez kontrollerin zamaninda tamamlanabilmesi için son döneminde olan ögrencilerin tezini ve asagida belirtilen evraklarin tamamini en geç 22 Ağustos 2025 tarihine kadar Enstitümüze ulastirmalari gerekmektedir.
TEZ KONTROLLERI tamamlanmadan ve teze TEKNIK ONAY verilmeden ISLAK IMZALI EVRAKLAR asla enstitüye teslim edilmeyecektir.
SÜREÇ 2 : TEZ ONAYI VERILDIKTEN SONRA (Savunma Sinavi Öncesi);
Ögrencinin, Fen Bilimleri Enstitüsüne elden teslim ettigi spiralli tezi onaylandiktan sonra 3 isgünü içerisinde, Enstitü Ögrenci Isleri Birimine islak imzali evraklari getirmesi gerekmektedir.
Islak imzali evraklar Enstitüye elden teslim edildikten sonra UDOS ile gönderilen jüri öneri formu yönetim kuruluna alinacaktir. Enstitü Yönetim kurulunca sinava girmesi uygun bulunan adaylar Enstitü yönetim kurulu tarafindan onaylanan tarihte savunma sinavina girebilirler.
Islak imzali evraklari Ögrenci Isleri Birimine teslim etmeyen ögrencilerin Jüri Öneri Formu Enstitü Yönetim Kuruluna alinmayacaktir. Enstitü yönetim kurulu onayi olmadan yapilan sinavlar yönetmelik geregi geçersiz sayilacaktir.
Son döneminde olan ögrenciler için Tez Savunma Sinavina girilebilecek son tarih: 22 Ağustos 2025
Islak imzali evraklar enstitüye teslim edilmeden savunma sinav tarihinin belirlenmemesi ve savunma sinavina girilmemesi gerekmektedir.
TARIHLERIN AÇIKLAMASINA AIT KARAR: https://uludag.edu.tr/dosyalar/fenbilimleri/tez_karar.pdf
Tez teslimi için gerekli evraklar asagidaki gibidir (Teziniz ile ilgili evraklarinizi gönderirken "@ogr.uludag.edu.tr" e-posta adreslerinizi kullanmaniz ve bütün yazismalara danismaninizi da eklemeniz gerekmektedir. Ögrenci eposta adreslerinizi kullanmadiginizda e-postalariniz spam klasörüne düsebilir, bu durumda sorumluluk size aittir):
- (1)Tez (pdf formatinda/Dosya boyutu e-posta ile gönderilemeyecek kadar büyük olan tezlerin we-transfer ile gönderilmesi gerekmektedir. Wetransfer ile gönderilen maillere mutlaka "Ad soyad /Anabilimdali" bilgileri not olarak yazilmalidir. Sifreli veya izinli olarak gönderilen belgeler kontrol edilememektedir)
- (2)Tez Çalismasinin Yazim Kurallarina Uygunlugu Formu (Tezin FBE Yazim kurallarina uygunlugu ile ilgili sorumluluk ögrenci ve danismana aittir. Bu nedenle tez kontrolü mutlaka danisman tarafindan yapildiktan sonra tezin FBE yazim kurallarina uygunlugu beyan edilmelidir. Yönetmelik geregi FBE tez yazim kurallarina uygun olmayan tezler yönetim kurulunca red edilir/bkz. https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2020/06/20200628-21.htm, madde 48)
- (3) Intihal beyani
- (4) Intihal raporunun tamami - TEZ ILE BIRLIKTE ALINMIS RAPOR OLMALIDIR (Intihal raporunun olusturulmasi ile ilgili kilavuza buradan ulasabilirsiniz)
- (5) Yayin sarti beyan formu, yayinlar (makale, sunum vb.) ve ekleri (yayin sarti ile ilgili detaylara buradan ulasabilirsiniz, belgenin eklerini göndermeyi unutmayiniz. Yayin sartina tabi degilseniz herhangi bir belge göndermeyiniz)
- (6) Tez Basari Hikayesi Formu (örnek form)** (form PDF ve DOC/DOCX formatinda Anabilim Dali Adi/Ögrenci Adi Soyadi" konusu ile fentezbasari@uludag.edu.tr adresine gönderilmelidir) - fentezbasari@uludag.edu.tr adresine PDF ve DOC/DOCX formatinda form göndermeyen ögrencilerin tez kontrol islemleri baslatilamamaktadir.
- (7) Tez Yayinlanma Fikri Mülkiyet Haklari (FMH) Beyani (Doldurulmus ve ögrenci ile danisman ögretim üyesi tarafindan imzalanmis olarak 2 Adet hazirlanmalidir. 1 tanesi Ciltli Tez içerisinde de mutlaka islak imzali olarak yer almalidir.)
- Yukarida belirtilen evraklarin tamami formlarda olmasi gereken imzalar tamamlandiktan sonra "Tez Teslim Belgeleri/Anabilim Dali Adi/Ögrenci Adi Soyadi" konusu ile fentezkontrol@uludag.edu.tr adresine yukaridaki sira ile numaralandirilmis ve yukaridaki gibi adlandirilmis olarak gönderilmelidir. Yukaridaki numaralandirmaya uygun olmadan ve eposta konu bölümü istenen sekilde adlandirilmadan gönderilen, ögrenci mailleri ile gönderilmeyen veya istenen dosya transfer yollari gönderilmeyen belgeler kontrol sürecinin uzamasina ve/veya evraklarin spam kutusuna düsmesine neden olmaktadir. E-postanin enstitüye teslim edilmesinin takibi tarafinizdan yapilmalidir. Tezinizin FBE tez yazim kurallarina uygunluk onayi yada düzeltmeler tarafiniza e-posta ile bildirilecektir.
- Evraklar e-posta ile iletilen tez uygunluk onayindan sonra sadece islak imzali olmasi gereken 2, 3, 5 ve 7 nolu evraklar mavi kalem ile imzali çikti seklinde, 3 is günü içerisinde, Enstitü Ögrenci Isleri Birimine teslim edilmelidir. 1, 4 ve 6 nolu evraklarin çikti olarak teslim edilmesine gerek yoktur. Islak imzali evraklari Ögrenci Isleri Birimine teslim etmeyen ögrencilerin Jüri Öneri Formu Enstitü Yönetim Kuruluna alinmayacaktir.
- Bu islemlerden sonra danisman ögretim üyesi, "Lisansüstü Tez Savunma Sinavi Jüri Öneri Formu" Anabilim Dali araciligi ile UDOS üzerinden göndermelidir. Jüri üyeleri; yüksek lisans için 3 asil (1 üye kurum disindan) ve 2 yedek (1 üye kurum disindan), doktora için 5 asil (2 üye kurum disindan) ve 3 yedek (1 üye kurum disindan) olacak sekilde olmalidir.
- Jüri önerisi ve tez Fen Bilimleri Enstitüsü Yönetim Kurulu tarafindan onaylandiktan sonra ögrenci tarafindan jüri üyelerine dagitilmasi gereken jüri yazilari alinarak, tezin birer kopyasi ve enstitü web sitesinin Formlar sayfasindan yer alan Kisisel Degerlendirme Formlarini (3 Sayfa) ögrenci asil üyelere dagitilmalidir. Bu arada kurum disindan gelecek ögretim üyeleri için Anabilim Dali tarafindan üst yazi ile sinav tarihi ve görevlendirilecek ögretim üyesinin adi ve kaç gün görevlendirecegi bildirilmeli ve tez savunma sinavindan bir gün önce FBE Tahakkuk bürosundan görevlendirilecek olan ögretim üyeleri için yolluk evraklari alinmalidir. Tez savunma sinavindan sonra Sinav Ortak Raporu, ögretim üyeleri tarafindan doldurulan Kisisel Degerlendirme Formlari ve sinavda sorulan sorular 3 is günü içerisinde Anabilim Dali tarafindan UDOS ile gönderilmelidir.
|
YÖNETMELIKLER VE ILGILI MADDELERI |
LISANSÜSTÜ EGITIM VE ÖGRETIM ÇERÇEVE YÖNETMELIGI ILGILI MADDELERI |
Yüksek lisans tezinin sonuçlanmasi
-
MADDE 9 – (1) Tezli yüksek lisans programinda egitim alan bir ögrenci, elde ettigi sonuçlari senato tarafindan belirlenen yazim kurallarina uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
-
(2) Yüksek lisans tezinin savunmasindan önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte ögrenci tezini tamamlayarak danismanina sunar. Danisman tezin savunulabilir olduguna iliskin görüsü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze iliskin intihal yazilim programi raporunu alarak danismana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
-
(3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danismani ve ilgili enstitü anabilim/anasanat dali baskanliginin önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayi ile atanir. Jüri, biri ögrencinin tez danismani, en az biri de kendi yüksekögretim kurumu disindan olmak üzere üç veya bes ögretim üyesinden olusur. Jürinin üç kisiden olusmasi durumunda ikinci tez danismani jüri üyesi olamaz.
-
(4) Tez çalismasini tamamlayan ögrenci, tezin istenen sayida nüshasini tez danismanina teslim eder. Danisman, tezin yazim kurallarina uygunlugu yönünden yazili olarak belirttigi görüsü ile tezin nüshalarini anabilim/anasanat/bilim/sanat dali/program baskanligi araciligiyla ilgili enstitüye gönderir.
-
(5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildigi tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak ögrenciyi tez sinavina alir. Tez sinavi, tez çalismasinin sunulmasi ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden olusur. Tez sinavi, ögretim elemanlari, lisansüstü ögrenciler ve alanin uzmanlarindan olusan dinleyicilerin katilimina açik ortamlarda gerçeklestirilir.
-
(6) Tez sinavinin tamamlanmasindan sonra jüri tez hakkinda salt çogunlukla kabul, ret veya düzeltme karari verir. Bu karar enstitü anabilim/anasanat dali baskanliginca tez sinavini izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir.
-
(7) Tezi basarisiz bulunarak reddedilen ögrencinin yüksekögretim kurumu ile ilisigi kesilir.
-
(8) Tezi hakkinda düzeltme karari verilen ögrenci en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapilan tezi ayni jüri önünde yeniden savunur. Bu savunma sonunda da basarisiz bulunarak tezi kabul edilmeyen ögrencinin yüksekögretim kurumu ile ilisigi kesilir.
-
(9) Tezi reddedilen ögrencinin talepte bulunmasi halinde, tezsiz yüksek lisans programinin ders kredi yükü, proje yazimi ve benzeri gereklerini yerine getirmis olmak kaydiyla kendisine tezsiz yüksek lisans diplomasi verilir.
Doktora tezinin sonuçlandirilmasi
-
MADDE 22 – (1) Doktora programindaki bir ögrenci, elde ettigi sonuçlari senato tarafindan kabul edilen yazim kurallarina uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
-
(2) Doktora tezinin savunmasindan önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte ögrenci tezini tamamlayarak danismanina sunar. Danisman tezin savunulabilir olduguna iliskin görüsü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze iliskin intihal yazilim programi raporunu alarak danismana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
-
(3) Ögrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az üç tez izleme komitesi raporu sunulmasi gerekir.
-
(4) Doktora tez jürisi, danisman ve enstitü anabilim/anasanat dali baskanliginin önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayi ile atanir. Jüri, üçü ögrencinin tez izleme komitesinde yer alan ögretim üyeleri ve en az ikisi kendi yüksekögretim kurumu disindan olmak üzere danisman dahil bes ögretim üyesinden olusur. Danismanin oy hakki olup olmadigi hususunda ilgili yönetim kurulu karar verir. Danismanin oy hakki olmamasi durumunda jüri alti ögretim üyesinden olusur. Ayrica ikinci tez danismani oy hakki olmaksizin jüride yer alabilir.
-
(5) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine teslim edildigi tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak ögrenciyi tez savunmasina alir. Tez savunma sinavi, tez çalismasinin sunumu ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden olusur. Tez savunma toplantilari ögretim elemanlari, lisansüstü ögrenciler ve alanin uzmanlarindan olusan dinleyicilerin katilimina açik olarak yapilir.
-
(6) Tez sinavinin tamamlanmasindan sonra jüri dinleyicilere kapali olarak, tez hakkinda salt çogunlukla kabul, ret veya düzeltme karari verir. Tezi kabul edilen ögrenciler basarili olarak degerlendirir. Bu karar, enstitü anabilim/anasanat dali baskanliginca tez sinavini izleyen üç gün içinde ilgili enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi basarisiz bulunarak reddedilen ögrencinin yüksekögretim kurumu ile ilisigi kesilir. Tezi hakkinda düzeltme karari verilen ögrenci en geç alti ay içinde gerekli düzeltmeleri yaparak tezini ayni jüri önünde yeniden savunur. Bu savunmada da basarisiz bulunan ögrencinin yüksekögretim kurumu ile ilisigi kesilir. (Degisik cümle:RG-16/9/2017-30182) Tezde basarili olamayan ögrencilere talepleri halinde 17 nci maddenin dördüncü fikrasina göre tezsiz yüksek lisans diplomasi verilir.
|
BUÜ LISANSÜSTÜ EGITIM VE ÖGRETIM YÖNETMELIGI VE UYGULAMA ESASLARI ÖGRENCILIK BASVURU SÜRECI ILGILI MADDELERI |
Tez yazimi ve teslimi
-
MADDE 19 – (1) Tez yaziminda kaynak gösterme kurallarinda Egitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilimleri Enstitüsü ve Saglik Bilimleri Enstitüsü’nde APA (American Psychological Association) tarafindan yayinlanan en son sürüm geçerlidir. Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde ise, enstitü tez yazim kilavuzu geçerlidir.
-
(2) Enstitü, en fazla %20 benzerlik olacak sekilde intihal yazilim programi raporunu alarak danismana ve jüri üyelerine gönderir. Saglik Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü’nde intihal raporunun hazirlanmasi, intihal birimi tarafindan yönetilir.
-
(3) Tez savunma sinavina girecek ögrenciler tezlerinin elektronik ortamda kayitli bir kopyasini tezinin / sanatta yeterlik çalismasinin savunmasindan önce ve düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte danismanina sunar. Danisman tezin savunulabilir olduguna iliskin görüsünü, ikinci fikrada açiklandigi sekliyle hazirlanan intihal yazilim programindan alinan raporu ve tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze iliskin intihal yazilim programi raporunu kontrol ederek danismana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
-
(4) Tezin ciltlenmesi konusunda enstitüler tarafindan belirlenen ortak standartlar uygulanir.
-
(5) Mezuniyet sartinda aranan ilkeler ve gerekli belgeler Ek 1’de verilmistir.
|
ILGILI FORMLAR |
|
SIKÇA SORULANLAR |
|
YARDIMCI BELGE VE FORMLAR |
Not 1. Tez yazim sablonu ve tez yazim kilavuzu arasinda farkliliklar olmasi durumunda lütfen "TEZ YAZIM KILAVUZU" nu dikkate aliniz.
Not 2. Mezuniyet ile ilgili islemlere http://uludag.edu.tr/fenbilimleri/konu/view?id=6991 sayfasindan ulasabilirsiniz.
|
Not 1. BUÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Egitim ile ilgili bütün süreçlerde yönetmelikler ve uygulama esaslari geçerlidir. Mevzuatlarda yapilan degisikliklerde son hükümler geçerlidir. |
Not 2. BUÜ Lisansüstü Egitim ile ilgili bütün güncel formlara https://kalite.uludag.edu.tr/kiksis/index.html adresinden ulasabilirsiniz. |