ÖZGEÇMİŞ
ÜNVANI, ADI-SOYADI: Öğr. Gör. Dr. Yasemin Ceylan
İLEİŞİM BİLGİLERİ
Uludağ Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Yabancı Diller Eğitimi
Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı
Görükle Kampüsü Nilüfer / 16059 Bursa- TURKEY
Telefon: 0 224 29 42 272
E-mail : yceylan@uludag.edu.tr
EĞİTİM DURUMU
Derece |
Alan |
Üniversite |
Yıl |
Lisans |
Yabancı Diller Eğitimi/ Alman Dili Eğitimi |
Uludağ Üniversitesi |
1992 |
Y. Lisans |
Yabancı Diller Eğitimi/ Alman Dili Eğitimi |
Uludağ Üniversitesi |
1994 |
Doktora |
Yabancı Diller Eğitimi/ Alman Dili Eğitimi |
Uludağ Üniversitesi |
2000 |
Kitaplar
1. “Home (A Film By Yann Arthus-Bertrand) Unterrichtsmaterialien Deutsch als Fremdsprache C1”, Y. Alyaz, A. Şenyıldız, Y.Ceylan, A. Orhan, E. Tok Good Planet Foundation 2013 Ekin Basım Yayın Dağıtım, ISBN 978-975-6149-75-1, Bursa, 2013
|
Makaleler
A. Uluslararası diğer hakemli dergilerde yayınlanan makaleler 1. “Die Integration der Projektarbeit in sprachpraktischen Lehrveranstaltungen des Fremdsprachenunterrichts mit landeskundlichen Schwerpunkten”, GFL(German as a Foreign language) 1/2012, ISSN 1470-9570, 2012
2. “Almancanın Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde “Netzwerk B1.1” Ders Kitabı İçinde Yer Alan Yaratıcı Yazma Yöntemi İle Şiir Yazımı”, TURISH STUDIES International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 12/34, Fall 2017, p. 285-296 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12604 ISSN: 1308-2140, ANKARA-TURKEY
3. “ Wortbildung im Türkischen und Deutschen: Eine Kontrastiv Linguistische Untersuchung der Wortbildung mit Wortbildungsanalysen von DaF- Studierenden”, TURISH STUDIES Volume 13/4, Winter 2018, p. 185-202 DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12894 ISSN:1308-2140, ANKARA-TURKEY
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler 1. “Curriculumentwicklung in den Vorbereitungsklassen in Anlehnung an Profile deutsch”, The Common European Framework for Languages and Turkish Foreign Language Education, Bursa-Turkey 2003
2. “ Poetry Writing with the Creative Writing Method Available in the Netzwerk B1.1 Course Book in Teaching German as a Foreign Language”, Rome, Italy, 2017
3. “Eine kontrastiv linguistische Darstellung der Wortbildung in der türkischen und der deutschen Sprache mit Wortbildungsanaysen aus der Sicht der DaF-Lernenden”, Muğla Sıtkı Koçman 2nd International Contemporary Educational Research Congress Cead 2017 Muğla- Türkiye, 2017
C. Ulusal hakemli dergilerde yayınlanan makaleler 1. “Sprachlicher Aspekt der künstlichen Intelligenz”, Y. Alyaz, Y.Güleç Ceylan, M. Yetim: Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 1999.
2. “Grammatik in der Deutschlehrerausbildung: Überlegungen zur Gestaltung der Grammatikveranstaltungen in Bezug auf die Lernerautonomie beim Erwerb der Grammatikkenntnisse”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 18 Sayı 1, 2005 3. “Die Integration der Grammatik und des Schreibunterrichts unter dem Aspekt der kreativen Schreibfertigkeit im ersten Studienjahr der Deutschlehrerausbildung“, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2010/ 1.sayı 4.“Eine Analyse zur Lernstrategie und -technik der Lehramtstudenten des Deutschen als Fremdsprache im 1. Studienjahr der Uludağ Universität“. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2019-32 (1) D. Diğer yayınlar 1. “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı”, Yunus Alyaz, Esim Gürsoy, Figun Dinçer, Ebru Atak Damar, Gülderen Sağlam, Pınar Salı, Munise Yetim, Orhan Özmut, Mehmet Doğan, Harun Göçerler, Daniela Koslik,Yasemin Ceylan, Arzu Orhan, Fatma Kazanoğlu, Nurhayat Atan, Havva Özçelebi, Şeyma Yorgan, Emine Tok, Müjde Üzer, Gülşen Asmaz, Büşra Menemen, Uludağ Üniversitesi II. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri 13-15 Kasım 2012
2. “Yabancı Dil Öğretiminde Çevre İçerikli Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Çevre Bilinci Gelişimine Katkısı”, Uluslararası Su Kongresi, Bursa / Türkiye, 2013
3. “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı”, Yunus Alyaz, Esim Gürsoy, Figun Dinçer, Ebru Atak Damar, Gülderen Sağlam, Pınar Salı, Munise Yetim, Orhan Özmut, Mehmet Doğan, Harun Göçerler, Daniela Koslik,Yasemin Ceylan, Arzu Orhan, Fatma Kazanoğlu, Nurhayat Atan, Havva Özçelebi, Şeyma Yorgan, Emine Tok, Müjde Üzer, Gülşen Asmaz, Büşra Menemen, Uludağ Üniversitesi IV. Bilgilendirme ve AR-GE Günleri 11-13 Kasım 2014 |
F. Projeler
1. Eğitmen: Aralık 2003 - Mayıs 2004’de kadar Uludağ Üniversitesi ve Bosch firması ortak projesi çerçevesinde Bosch firması personeline Almanca dersi 2. Yardımcı Araştırmacı: “Yabancı Dil Öğretiminde Belgesel Film Kullanımının Öğretmen Adaylarının Dil Yetileri ve Değer Eğitimi Gelişimine Katkısı” (2012-2016)
|
G. Atıflar
1. Ünal, D.Ç., 2013. Almanca Eğitimi verilen Bölümlerde Ders MateryallerininSaptanmasına ve Üretimine Yönelik Bir Proje Önerisi . “Dialog” Interkulturelle Zeitschrift für Germanistik. 2013/2 Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi A1 numaralı yayın 2. Huey-Shya, K., 2011. New Media for Learners’ Autonomy in Foreign Language Teaching. Airiti Library 42, 2012 (55-78) Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi A1 numaralı yayın 3. Herrmann, A. & Siebold, K., 2012. Projektarbeit im universitärem DaF-Unterricht: Ein wichtiger Schritt in Richtung Lernerautonomie. Info DaF Nr. 6, 39. Jahrgang, Dezember 2012 Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi A1 numaralı yayın 4. Orlando, D., 2016. Beobachtungen einer Projektarbeit mit Anfängern. Studierende im ersten Studienjahr suchen selbständig nach Antworten zu ihren persönlichen Deutschlandfragen. Jairo: Tokyo Universität Germanistische Forschungsbeiträge. 2016 (87-115) Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi A1 numaralı yayın 5.Merkel, S., 2014. Mini Projekte im DaF- unterricht. Deutschlehrertagung DRŽAVNI STRUČNI SKUP ZA UČITELJE I NASTAVNIKE NJEMAČKOGA JEZIKA vom 9.-11.1.2014 in Pula Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi A1 numaralı yayın 6. Seyhan Yücel, M., 2015. Einstellungen von Lehramtskandidaten zum Curriculum in der Deutschlehrerausbildung . GFL (German as a Foreign language)Journal 3/2015 Atıf Yapılan Eser: Makaleler listesi C2 numaralı yayın
|
Verdiği Dersler
Akademik Yıl |
Dönem |
Dersin Adı |
Haftalık Saati |
Öğrenci Sayısı |
|
Teorik |
Uygulama |
||||
2016-2017 |
Güz |
ALM 1001 Almanca Dilbilgisi I (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
49 |
ALM 2007 Almanca Dilbilgisi III (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
51 |
||
ALM 3121 Uygulamalı Dilbilgisi I |
2 |
0 |
21 |
||
ALM 4115 Uygulamalı Dilbilgisi III |
2 |
0 |
32 |
||
ALM 4213 Alman Kültür Tarihi |
2 |
0 |
28 |
||
ALM 4015 Okul Deneyimi Grup 1 |
1 |
4 |
6 |
||
ALM 4015 Okul Deneyimi Grup 2 |
1 |
4 |
6 |
||
İlkbahar |
ALM 1002 Almanca DilbilgisiII (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
51 |
|
ALM 2008 Karşılaştırmalı Dilbilgisi(A + B sınıfı) |
6 |
0 |
48 |
||
ALM 3126 Uygulamalı Dilbilgisi II |
2 |
0 |
18 |
||
PFS 1018 – 139 – Öğretmenlik Uygulaması |
2 |
6 |
13 |
||
2017-2018
|
Güz |
ALM 1001 Almanca Dilbilgisi I (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
52 |
ALM 2007 Almanca Dilbilgisi III (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
41 |
||
ALM 3121 Uygulamalı Dilbilgisi I |
2 |
0 |
20 |
||
ALM 4115 Uygulamalı Dilbilgisi III |
2 |
0 |
23 |
||
ALM 4213 Alman Kültür Tarihi
|
2 |
0 |
30 |
||
ALM 4015 Okul Deneyimi |
1 |
4 |
6 |
||
İlkbahar |
ALM 1002 Almanca Dilbilgisi II (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
51 |
|
ALM 2008 Karşılaştırmalı Dilbilgisi (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
37 |
||
ALM 3126 Uygulamalı Dilbilgisi II |
2 |
0 |
20 |
||
ALM 4016 Öğretmenlik Uygulaması – Grup1 |
2 |
6 |
6 |
||
ALM 4016 Öğretmenlik Uygulaması – Grup 2 |
2 |
6 |
6 |
||
2018-2019
|
GÜZ |
ALM 1101 Almancanın Yapısı I (A + B sınıfı) |
4 |
0 |
52 |
ALM 2007 Almanca Dilbilgisi III (A + B sınıfı) |
6 |
0 |
41 |
||
ALM 3121 Uygulamalı Dilbilgisi I |
2 |
0 |
13 |
||
ALM 3007 İkinci Yabancı Dil I Almanca I |
2 |
0 |
23 |
||
ALM 4013 İkinci Yabancı Dil III Almanca III |
2 |
0 |
29 |
||
ALM 4115 Uygulamalı Dilbilgisi III |
2 |
0 |
24 |
||
ALM 4213 Alman Kültür Tarihi
|
2 |
0 |
26 |
||
ALM 4015 Okul Deneyimi |
1 |
4 |
6 |