
TÜRKÇE ÖGRETMENLIGI ANABILIM DALI HAKKINDA
Türkçe Egitimi Bölümü
1993 yilinda Uludag Üniversitesi Egitim Fakültesi bünyesinde ögretime baslayan Türkçe Egitimi Bölümü, ilkögretim okullarinin ikinci kademe siniflarina Türkçe ögretmeni yetistirmektedir. Bölümümüzde 11 ögretim elemani ile 3 arastirma görevlisi bulunmakta, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde dersler verilmektedir.
Ilke ve Degerlerimiz
Türkçe Egitimi Lisans Programinin hedefi, Türkçe Egitimi alaninda egitim, ögretim ve üst düzey arastirma yapabilecek beceri, bilgi, deneyim ve tutuma sahip, elestirel ve analitik düsünebilen, özgüveni yüksek ve alaniyla ilgili yenilikleri ulusal-uluslararasi düzeyde takip edebilecek yeterliliklere sahip bireyler yetistirmektir. Türkçe ögretiminde yaklasimlari, arastirma yöntem ve teknikleri, bu alandaki uygulamalari, Türk kültür ve sanatini gelistirmek; bu alandaki güncel bilgilerin edinilmesine ortam hazirlamak, olusturulacak degerlerin evrensel boyutlarda bilimsel temellere dayandirilmasi için çaba harcamak, Atatürk ilkelerinin ve Cumhuriyetimizin temel niteliklerinin kazanilip benimsenmesini saglamak, bütün bu faaliyetleri yurt ve ulus sevgisi temeline dayandirarak bu nitelikleri tasiyan bireylerin yetismesi için çaba harcamak programin temel ilkeleri arasindadir.
Misyonumuz
Türk dilinin ve bu dille yaratilmis olan edebiyat eserlerinin özelliklerini edinebilmek ve edinilen bu özellikleri yapilacak çalismalara aktarabilmek, alandaki çagdas bilgilerin edinilmesine zemin hazirlamak, bilimsel arastirmalarda ve mesleki faaliyetlerde güncel yöntem ve teknolojilerden yararlanabilmek, çagdas niteliklere uygun ögretmen yetistirebilmek, mezuniyet sonrasinda edindiklerini uygulayabilme yetisine kavusan bireyleri topluma kazandirmak, mezunlarimizin istihdam edildigi kuruluslarla isbirligi ve etkilesim içerisinde bulunabilmek bölümümüzün misyonlari arasindadir. Bu amaçla, yapilacak çalismalarla sürekli gelisip yenilesmeyi saglayabilmek, Türk edebiyatinin temel eserlerini tarihi akis içerisinde incelemek, özelliklerini görmek ve bunlari yorumlayarak sonuçlara gitmek, dilin ve edebiyatin egitim ögretimde malzeme olarak kullanilisini ögrenmek ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmak esastir. Türkçe egitimiyle ilgili verilerin toplanmasi, yorumlanmasi ve duyurulmasi asamalarinda toplumsal, bilimsel ve etik degerleri gözetme yeterliligine sahip olmak, Türkçe egitiminin gerektirdigi düzeyde bilgisayar yazilimi ve donanimi bilgisi ile birlikte bilisim ve iletisim teknolojilerini kullanabilme yetkinligine sahip olmak gibi kazanimlar ve beceriler programin diger misyonlari ve genis görüslülügü arasindadir.
Vizyonumuz
Alaninda uzman, iyi bir Türkçe egitimi almis bireyler, temel becerilere yönelik ögretim yöntem ve tekniklerine hâkim, alaniyla ilgili ölçme, degerlendirme ve program gelistirmede donanimli bireyler yetistirmektir. Bu noktada bireyin kendisini yenilemesine, egitim bilimleri ve teknolojileri alanlarindaki ilerlemeleri sürekli takip etmesine olanak saglamak da bölümümüzün vizyonlari arasindadir.
Bölüm mezunlarinin baslica çalisma alanlari
*MEB’e bagli okullar
*Özel ilkögretim okullari
*Özel dershaneler
*Çesitli basin yayin kuruluslari
*Türkçe Ögretimi Uygulama ve Arastirma Merkezleri
*Yunus Emre Enstitüsü
Bölümümüzü tercih edecek olan ögrencilerimiz için ön bilgi olusturmasi açisindan son birkaç yila ait taban ve tavan puanlari asagida yer almaktadir:
YIL
|
PROGRAM
|
KON.
|
YER
|
PUAN TÜRÜ
|
EN KÜÇÜK
|
BASARI SIRASI
|
EN BÜYÜK
|
2016-2017
|
Türkçe Ögretmenligi
|
67
|
67
|
TS-2
|
429,64400
|
13.400
|
457,67337
|
2015-2016
|
Türkçe Ögretmenligi
|
67
|
67
|
TS-2
|
405,52560
|
13.000
|
447,65836
|
2014-2015
|
Türkçe Ögretmenligi
|
67
|
67
|
TS-2
|
408,93664
|
11.200
|
481,14650
|
2013-2014
|
Türkçe Ögretmenligi
|
67
|
67
|
TS-2
|
423,36452
|
6670
|
476,11210
|