Fotoğraf Albümü için tıklayınız
ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI
Programın Kısa Geçmişi
Uludağ üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yıllar önce açılmasına rağmen öğretim elamanı bulunamadığından öğrenci alınamayan Özel Eğitim Bölümü, 2010-2011 öğretim yılında Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalına ilk öğrencilerini alarak faal hale geçmiştir. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Özel Eğitim Bölümü kapsamındaki anabilim dalları Özel Eğitim Öğretmenliği adı altında birleştirilmiştir.
Program Profili
Anabilim Dalımız kadrosunda 1 Profesör, 5 Yardımcı Doçent, 1 Öğretim Görevlisi Doktor, 1 Öğretim Görevlisi ve 3 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Araştırma görevlilerimizden 1’i ÖYP programı kapsamında Anadolu Üniversitesi’nde görev yapmaktadır. Öğretim elemanlarının bilimsel çalışmalarına ve yayınlarına ilişkin ayrıntılı bilgilere aşağıdaki web adresinden ulaşabilirsiniz.
http://uludag.edu.tr/egitim/default/konu/1180
Programın Amacı;
Özel Eğitim Öğretmenliğinin amacı, özel gereksinimi olan bireylerin devam ettikleri sınıflar ve okullar için nitelikli öğretmen yetiştirmektir. Özel Eğitim Öğretmenliğinde verilen dersler, meslek bilgisi, genel kültür ve alan bilgisi başlıkları altında gruplanmıştır. Programın en belirgin özelliği, öğrencilere güçlü bir teorik altyapının yanı sıra öğretmenlik uygulamasının öğretim elamanlarının denetiminde gerçekleştirilmesidir. Öğretmenlik uygulaması özel gereksinimi olan çocukların devam ettiği okullarda bir yıl süresince yürütülmektedir.
Mezunların Başlıca Çalışma Olanakları;
Özel Eğitim Öğretmenliğinden mezun olan öğretmen adaylarının tamamı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan okullara ve Rehberlik Araştırma Merkezlerine atanabilmekte ve ayrıca özel sektörde, özel özel eğitim merkezlerinde çalışabilmektedir.
2013-2014 eğitim-öğretim yılında ilk mezunlarımızı verdik. Tüm mezunlarımız, özel özel eğitim okullarında ve Milli Eğitime bağlı okullarda istihdam edilmiştir.
Alanda çalışan öğretmenlerin iş doyumları çok yüksektir. Ayrıca, eğitime en çok gereksinimi olan özel gereksinimi olan bireylerin önünü açacak şekilde eğitim öğretim hizmeti vermeleri, duygusal doyumlarının da yüksek olmasına yol açmaktadır.
Yıllar önce açılan, ancak öğretim elamanı bulunamadığından öğrenci alınamayan Özel Eğitim Bölümü, 2010-2011 öğretim yılında Zihin Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalına öğrenci alarak faal hale geçmiş, 2016-2017 eğitim öğretim yılı itibariyle Özel Eğitim Öğretmenliği olarak öğrenci almaya devam etmektedir.
2016-2017 Taban Puanı : 391,76911
2016-2017 Tavan Puanı : 439,36135
Başarı Sırası : 43.200
Puan Türü : YGS-4
Verilen Derece
Bu bölüm, yükseköğretimde Özel Eğitim alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Özel Eğitim alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Bölümümüzde yeterli öğretim üyesi bulunmadığından dolayı, lisansüstü programa öğrenci kabul edilmemektedir.
Derecenin Düzeyi
Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Yüksek Öğretime Geçiş Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
Çift Anadal, Yandal, Erasmus Olanakları
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Özel Eğitim alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.