BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ TANITIMI

Fotoğraf Albümü için tıklayınız

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü; lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitim-öğretim sağlayarak vizyon, misyon ve değerlerimiz doğrultusunda faaliyetlerini sürdürmektedir. Bölümümüzde dersliklerin haricinde 2 adet laboratuvar ve 1 adet teknoloji sınıfı bulunmaktadır. Akademik kadromuz 1 profesör, 4 doçent, 2 araştırma görevlisi ve 2 öğretim görevlisinden oluşmaktadır.

Vizyonumuz

Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli öğretmenler yetiştirmenin yanı sıra; eğitim, öğretim ve öğretmenlik mesleği ile ilgili alanlarda bilgi üreten, ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren; öğretim ve öğretmen yetiştirmeyle ilgili sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm getiren, çağdaş yeni öğretim modellerinin gelişmesine ve üretilmesine öncülük eden; yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen, mensubu olmaktan onur duyulan bir bölüm olmaktır.

Misyonumuz

Bölüm hakkında

İlk defa 1998 yılında eğitim fakültesi bünyesinde kurulan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünün kuruluş amacı ilk ve orta dereceli okullara bilgisayar öğretmeni yetiştirmektir. Zaman içerisinde günümüz ihtiyaçları doğrultusunda müfredatlarda okutulan diğer derslere öğretim teknolojileri konusunda destek personeli yetiştirmek de amaçlarının içerisine girmiştir.

Bölümden mezun olan adaylar Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde lisans derecesi ve öğretmenlik sertifikası almaya hak kazanırlar. Mezun olan öğretmen adayları üniversitelerin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde akademisyen, T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, danışman, eğitim programı danışmanı, sınav ve değerlendirme uzmanı olarak çalışabilirler.

Bu programı tamamlayan öğrenciler;

  1. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojilerine ait kavramları, terimleri açıklar.
  2. Eğitimde bilgi sistemleri alanına yönelik kavramları tanır ve açıklar.
  3. Bilgisayarı eğitim alanında destekleyici bir araç olarak kullanır.
  4. Program geliştirmedeki mantıksal süreçleri bilir.
  5. Program tasarımında akış şeması kullanımının önemini bilir.
  6. Eğitim materyallerini tanır ve eğitim öğretim sürecinde etkin olarak kullanır.
  7. Nesne tabanlı ve görsel programlamaya ilişkin kavramları bilir ve herhangi bir görsel programlama diliyle bir eğitim yazılımı geliştirebilir.
  8. Grafik tabanlı programlar yardımıyla resim işleme tekniklerini bilir ve kullanır.
  9. Eğitim ortamında yaygın olarak kullanılan işletim sistemleriyle ilgili kavramları bilir, birbirleriyle karşılaştırır, kurmayı ve yönetmeyi bilir.
  10. Eğitim ortamı için uygun eğitim yazılımını seçebilir.
  11. Eğitim yazılımlarını birbirleriyle karşılaştırabilir.
  12. Eğitim yazılımı geliştirme basamaklarına göre yazılım hazırlayabilir.
  13. Çağdaş öğretim metotları ve teknolojilerini bilir.
  14. Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri bilir ve kullanır.
  15. Bir öğretmenin planı uygularken dikkat etmesi gerekenleri söyler ve yazar.
  16. Öğretimde planlı çalışma alışkanlığı edinir.
  17. Alanında sık kullanılan öğretim yöntemlerini açıklar ve örnek verir.
  18. Alanında sık kullanılan öğretim yöntemlerinden bir ders işler.
  19. Alanı ile ilgili amacına uygun ölçme aracı geliştirir.
  20. Alanı ile ilgili amacına, konusuna, öğrenciye uygun materyal hazırlar.
  21. İnternet teknolojilerini bilir ve kullanır.

Anasayfaya Dön

İçerik Ekleme Tarihi : [07-Eki-2019]

İçerik Görüntüleme : [2.386]