ULU UZEM ile bağlantı sorunları yaşamamak için:
- ULU UZEM kullanım kılavuzunu dikatlice okuyunuz.
- Enstitümüze sınava gireceklerin e-posta adreslerini iletirken, e-posta adreslerinde İngilizce karakterleri kullandığınızdan ve e-posta adreslerinin hatalı yazılmadığından emin olunuz.
- ULU UZEM tarafından sizlere gönderilen Demo ile ilgili e-postalara gereken özeni göstererek mutlaka bağlantılarınızı test ediniz.
- Perculus sistemine Chrome ile bağlantı kurunuz.
- Sınav sırasında öğrencinin kamera görüntüsünün olması yeterlidir, juri üyelerinin kameralarının açık olma zorunluluğu bulunmamaktadır. Kameraların kapalı olması bağlantı hızını ve kalitesini arttıracaktır.
Yüksek Lisans ve Doktora tez savunma sınavları ile doktora yeterlilik sınavlarına online olarak girecek olan öğrencilerimiz ULU UZEM ile bağlantı kurarak, online sınavlar için donatılmış sanal sınıfları (İktisat fakültesi A Blok-Giriş katı) kullanabilirler. Randevu için: 29 42 988.
2019-2020 BAHAR YARIYILINDA ONLİNE TEZ SAVUNMA SINAVI SÜREÇLERİ
1. Tezin Enstitüye Teslim Edilmesi
Öğrenci tezini teslim etmeden önce tez teslim koşullarını incelemeli ve mutlaka ilgili Enstitü Müdür Yardımcısına kontrol ettirmeli ve uygunluk onayı almalıdır. Öğrenci tezini, bizzat enstitüye gelerek, posta/kargo ile yollayarak ya da pdf formatında online olarak fenbilogis@uludag.edu.tr adresine göndererek enstitüye teslim edebilir. E-posta ile tez gönderimi durumunda konu kısmına “TEZ TESLİMİ ÖĞRENCİ ADI SOYADI ANABİLİM DALI” yazılmalıdır. Kargo ya da e-posta yoluyla teslim edilen tezler, enstitüye ulaştığında enstitü öğrenci işleri tarafından yine e-posta ile bilgilendirme yapılacaktır*.
2. Doktora Tez Savunma Sınavına Girecek Öğrencilerin Yayın Şartı
Doktora/Sanatta Yeterlik Tez savunma Sınavına girecek olan öğrencilerin tezlerine ek olarak, gerçekleştirmeleri gereken yayınlara dair belgeler Fen Bilimleri Enstitüsü web sayfasında ayrıntılı bir şekilde belirtilmiştir. İlgili belgelerin** “tez ile birlikte” eksiksiz olarak enstitüye ulaştırılması gerekmektedir.
3. Turnitin Çıktısı ve İntihal Raporu
Savunma sınavına alınacak olan tezin benzerlik oranının tespiti için alınan Turnitin Çıktısı ve İntihal Raporu danışman ve öğrenci imzasıyla, anabilim dalından gelecek olan Tez Savunma Sınavı Jüri Teklifi ve Tezin Yazım Kurallarına Uygunluğu formlarıyla birlikte gönderilmelidir.
4. Online Tez Sınav Takviminin Belirlenmesi ve Jüri Teklifi
- Tez Savunma Sınavı Jüri Teklifi ve Tezin Yazım Kurallarına Uygunluğu formları danışman tarafından hazırlanarak, anabilim dalı başkanlığı tarafından enstitüye iletilir.
5. Jüri Teklifi Enstitü Yönetim Kurulu Tarafından Onaylandıktan Sonra İzlenmesi Gereken Adımlar
- Bursa Uludağ Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi (ULU UZEM) tarafından gerçekleştirilecek online sınavlar için, jüri teklifi enstitü yönetim kurulu tarafından onaylandıktan sonra, Danışman tarafından Fen Bilimleri Enstitüsü Sekreterinden (Hamit Kaya, 42440) randevu alınmalıdır.
- Öğrenci, tezini çoğaltarak asıl ve yedek jüri üyelerine göndermekle yükümlüdür.
- Sınav online olarak video-konferans yöntemi ile gerçekleştirileceği için, öncesinde Tez Onay Sayfası ve Jüri Üyesi Kişisel Değerlendirme Formunun ilgili jüri üyelerine e-posta yoluyla (danışman ya da öğrenci tarafından) iletilmesi gerekmektedir.
6. Online Tez Savunma Sınavı
- Online olarak video-konferans yöntemi ile gerçekleştirilecek olan tez savunma sınavları, ULU UZEM tarafından kayıt altına alınacak ve kayıtlar yine ilgili merkez tarafından enstitüye iletilecektir.
- Üniversitemiz Senatosunun aldığı karar doğrultusunda, on-line tez savunma sınavı için verilen süre en çok bir saattir.
- Aday öğrencinin, sunum yapması yine ULU UZEM tarafından öğrencinin de “yönetici” olarak yetkilendirilmesiyle mümkün olmaktadır (sunum için pdf dosyası tercih edilmelidir, ppt sunumlarınızın son halini pdf formatında kaydederek sunmanız sistem hızı açısından önemlidir).
- Tüm jüri üyeleriyle bağlantı kurulmadan sınava başlanmamalıdır. Sınav sırasında yaşanabilecek bağlantı sorunlarıyla ilgili teknik destek ULU UZEM tarafından sağlanacaktır. Ancak bu sorunlar çözülemediğinde (jüri üyelerinin/öğrencinin internet bağlantısı kesilmesi gibi) sınav iptal olmuş olarak kabul edilir. Sınav başladıktan sonra, bağlantısı kesildiği gerekçesiyle jüri üyesi değişimi mümkün değildir. Yine aynı gerekçeyle diğer görüntülü toplantı programları tarama, telefonla kayıt alma vb. yöntemlerle sınava devam edilemez. İptal olunan sınavı, danışman gerekçeli bir tutanak hazırlayarak enstitüye bildirir. En çok 10 gün içinde tekrar video-konferans randevusu alınarak sınav tekrarlanmalıdır.
7) Sınav Sonucunun Enstitüye Bildirilmesi
- Video konferans ile yapılan online sınavlarda ilgili evrakların (Tez Onay Sayfası, Tez Savunma Sınavı Jüri Ortak Raporu, Jüri Üyesi Kişisel Değerlendirme Raporu) doldurulması ve imzalanmasından danışman sorumludur. Belgeler, tez savunma sınavı tarihinden sonra en geç 15 gün içinde enstitüye teslim edilmelidir.
- Tez Savunma Sınavı Jüri Ortak Raporu sınav jürisinde bulunan tüm öğretim üyeleri tarafından imzalanmalıdır. Ancak danışman, adayın tezi hakkında jüri üyelerinin görüşünü (oy birliği/oyçokluğu ile kabul, ret ya da düzeltme) Tez Savunma Sınavı Jüri Ortak Raporunun Sınav Tutanağı kısmında net bir şekilde ifade etmelidir.
- Tez Savunma Sınavı Jüri Ortak Raporu ile Tez Savunma Sınavı Jüri Üyesi Kişisel Değerlendirme Raporları danışman tarafından anabilim dalı başkanlığı üzerinden Enstitüye iletilmelidir.
8) Mezuniyet Aşaması
Tez sınavında başarılı olan ve Senato tarafından belirlenen mezuniyet için gerekli diğer koşulları da sağlayan öğrenci, tezinin ciltlenmiş bir kopyasını tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde bizzat ya da posta/kargo ile enstitüye teslim etmelidir. İlişik kesme süreci, COVİD 19 salgınından kaynaklanan nedenlerle uzayabilir. Öğrencinin bu süreci kendisinin takip etmesi gerekmektedir.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
*Önemli bilgi notu: Kayıt dondurma talebinde bulunacak lisansüstü öğrencilerin dilekçelerini bağlı bulundukları enstitülere e-posta ile gönderdikten sonra, ilgili Enstitüden dilekçenin ulaştığına dair öğrenciye cevap olarak bir e-posta gönderilecektir. İki (2) iş günü içerisinde dilekçesine e-posta ile cevap verilmeyen öğrencilerin, bağlı bulunduğu Enstitü’ye telefon* ile ulaşarak dilekçesinin takibini yapması gerekmektedir.
**Yayın şartı ile ilgili form ve belgeler