Öğrencilerin nasıl tercih yapacaklarını düşünürken Z kuşağını iyi anlamak gerekir. İnternet teknolojisi ile doğan bu kuşak, ipad türevleriyle oynayarak büyüdü. Onların geleneksel meslekleri seçmesini ve geleneksel yöntemlerle eğitilmesini beklemek doğru değil. Bugün bu gençlerin meslek tercihlerine baktığınızda 1. Sırada Mobil geliştirici, 2. Sırada Veri bilimci, 3. Sırada Ürün yöneticisi, 4. Sırada Geliştirici/Kodlayıcı, 5. Sırada Ara yüz Tasarımcısı geliyor. Bu nedenle günümüzde akıllı tekstiller dediğimiz az önce bahsettiğimiz konular bizim için son derece önemlidir. Ve eğitim sistemimizin içerisinde yer almaktadır. Biz bu gençlerin ilgisini ancak dinamik bir eğitimle çekebiliriz. Derslerin isimleri aynı kalabilir ama derslerimizin içerikleri kesinlikle değişmektedir. Artık bir terbiye dersinde Geco efectinden, kelebek etkisinden, köpek balığı efektinden, nilüfer çiçeği efektinden yani bio mimetikten söz etmemek mümkün değil. Keza Z kuşağı Çevre sorunlarına da son derece duyarlı bir kuşak. Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir temiz üretim, enerji ve su tasarrufundan söz etmeden bir üretim anlayışından söz etmek mümkün değildir. Bölümümüz uzun yıllardır bu gelişmelere kayıtsız kalmamakta ve 3. Sınıfta öğrencilerin ilgi alanlarına göre 4 farklı alan kendilerine sunmaktadır. Lif Teknolojileri ve Teknik Tekstil Uygulamaları, Tekstil Terbiyesi, Biyoteknoloji ve Ekoloji, İplik Kumaş Teknolojisi ve Tasarımı, Konfeksiyon Teknolojisi modülleri öğrencilerin ilgi duydukları alanlarda kendilerini geliştirmelerine olanak sağlamaktadır.